Vraag over psychologische legging

Gestart door flowerpower, juli 22, 2014, 13:21:43 PM

flowerpower

Dag,

Ik heb een legging gedaan met links, onderbewuste kind in jezelf. midden bewuste zelf en rechts de onderbewuste wijze. Dan nog een algemene significator door de tarot bij elkaar op te tellen (in mijn geval 15) en de 15e kaart van de nieuw gemixte stapel te pakken.

Nu weet ik wat dat kaarten onafhankelijk van elkaar betekenen maar ik kan er toch niet helemaal een verhaal van maken, dit komt ook omdat ik de tarot advies heb gevraagd over hoe een persoon over mij denkt/tegenover mij staat....
Ik ben ik er dus niet helemaal over uit of ik de tarot nu uit zijn persoon of uit mijn persoon moet lezen... Op dit moment heb ik het als advies naar mij toe gelezen.
Hopelijk kan ik via dit forum toch wat meer licht op de getrokken kaarten en interpretatie hiervan ontvangen...

Links: staven 2 omgekeerd
midden: zwaarden 3
rechts: kelken 10 omgekeerd
Boven algemeen significator: koningin van pentakels.

Mijn interpretatie is negatief met veel verdriet en pijn waarbij persoonlijke groei noodzakelijk is en loskomen. Veel geduld maar aanvaarden, verwerken en doorgaan.

Alvast bedankt voor het nemen van de tijd om mij wat meer inzicht te brengen.

Warme groet,

dameblanche

ik ga hier van jouw persoontje uit;

staven 2 omgekeerd geeft hier aan dat je het moeilijk vindt om je onbekend terrein te begeven.
je hebt je halsoverkop in een nieuwe situatie gestort.
hierbij heb je aar heel moeilijk je emoties in bedwang kunnen houden.
het algeheel heeft je achtereenvolgens; verrassing, verwondering, moeilijkheden en angst gebracht.
je hebt lang in een onbevredigde situatie geleefd en wilde in een klap alles veranderen.
op dit moment ervaar je de pijn van dit alles, persoonlijke groei is zekers noodzakelijk, maar dan wel op een wrede manier.
een zwaar beladen situatie heeft zich ongunstig ontwikkeld, je voelt woede en je voelt je ergens in de val gelopen.
je zult dus vanuit de pijn en het verdriet [zwaarden 3] de andere kaarten om kunnen gaan keren.
de uitdaging blijven aangaan en ervaringen en kennis om kunnen gaan zetten in wijsheid.

flowerpower

Hi,

Dankjewel voor je reactie en interpretatie. Ik neem jouw interpretatie even ruim.  Mijzelf in nieuwe situaties of een situatie storten klopt omdat ik deze puur op basis vanuit emoties heb genomen waar ik vrijwel direct spijt van kreeg. Zie het als een kortdurige verdoving/poging tot die juist meer pijn en verdriet met zich meebrengt plus een volledig averechts effect had. Feitelijk heb ik uit frustratie en boosheid abrupt al het contact verbroken met allerlei verwijten. Deze komen natuurlijk niet zomaar voren maar ik had er achteraf heel veel spijt van omdat ik nu op de spreekwoordelijke blaren zit. Er is van mijn kant uit een verzoeningspoging geweest waar geen enkel respons op is gekomen. (Tot op heden). Dit brengt ook weer verdriet maar ook begrip. Iedereen heeft het recht op zijn keuzes.

Als ik jou goed begrijp kan ik hier leering uit trekken voor toekomstige situaties die er los van staan, ik denk niet dat er nog uitdaging in de huidige situatie ligt althans ik zie hem niet. Ik weet niet zo goed wat ik mij moet voorstellen bij de wrede manier voor persoonlijke groei en vanuit pijn en verdriet de situatie/andere kaarten, om kunnen draaien. Normaal zie ik het wel maar in deze situatie heb ik last van een blinde vlek. Ik denk dat het beste is om de situatie volledig los te laten, niet meer achterom te kijken en er vrede in vinden.