Nieuwe job hoger niveau?

Gestart door Smurfinneke, januari 08, 2023, 09:29:08 AM

Smurfinneke

Kan iemand helpen? (volgorde kaarrten = nrs uit legpatronen)
1) legging met 3 kaarten = wolken / kindje / weg
2) legging met 5 kaarten = vogels / sleutel / ring / zeisen / vosje
3) legging met 9 kaarten = roede / kindje / ooievaar / hond / lijkkist / schip / maantje / hart / anker
Bedankt!  :)

Anja

Wolken/Kindje/Weg:
Ga je iets doen waar je nog maar heel weinig ervaring mee hebt en zie je daar tegenop? Ik voel in ieder geval een hoop gepieker bij je.

Vogels/Sleutel/Ring/Zeisen/Vosje
Omdat Vogels voor vrijheid staan, denk ik dat jij erg aan autonomie ofwel jezelf zijn hecht. Kun je dat in her werk wat je nu gaat doen? De Ring zegt me op zich van wel, dat je daar ook wel een tijdje zal blijven. Maar in de toekomst kan er een TIJDELIJKE contractonderbreking zijn.
Zeisen en Vosje: je directe leidinggevende kan soms nogal onverbiddelijk zijn waardoor jij je op dat moment heel slecht (over jezelf???) voelt.

Roede/Kindje/Ooievaar/Hond/Lijkkist/Schip/Maantje/Hart/Anker:
Ik begin maar met het laatste; Maantje/Hart en Anker. Je zal uiteindelijk je roeping wel vinden!! Je zal op dat vlak dan ook heel gelukkig worden.
Roede/Kindje en de Ooievaar; werk jij graag volgens vaste schema's? Weet je graag vooraf waar je aan toe bent? Vooral als je op beide vragen JA antwoord, dan denk ik dat je hier extra rekening moet houden met onverwachte situaties, zoals bijvoorbeeld verandering van takenpakket of zo.

Het hogerop komen zal dan plaatsvinden als jij een job hebt wat je roeping blijkt te zijn.


ANJA

Smurfinneke

#2
Hey

Al heel erg bedankt!

Gaat over een beetje dezelfde job maar op hoger niveau. Ik zie dit volledig zitten, maar heb nog niet voldoende professionele ervaring, waardoor ik niet weet of ik dan wel kans maak.

Nieuwe job heeft meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid, dus ik denk geen probleem.
Geen idee wat de tijdelijke onderbreking zou zijn.
Wat mijn baas betreft, die kan soms speciaal uit de hoek komen en uiteraard weet ik niet wat er allemaal in zijn hoofd omgaat, maar de beste baas ooit (daarvoor een ramp)

Ik denk dat mijn nieuwe takenpakket misschien wel meer uit mijn comfortzone zal liggen, maar niets wat ik niet kan leren.
Ik doe heel graag wat ik nu doe, en ben quasi zeker dat ik de hogere job met dezelfde collega's ook graag zou doen

Anja

Hoi Smurfinneke,

Jouw baas zal dan nog wel (vaak?) uit de hoek kunnen komen, met jouw werk zal het toch wel goed gaan. Wat een contractbreuk betreft: kan het misschien ook zijn dat het om een eenmalig ingrijpend snijden/veranderen van de werkzaamheden kan gaan in de toekomst?

Smurfinneke

#4
Hey

:)
We schakelen over naar een nieuwe manier van ontwikkelen, wat wel een ingrijpende uitdaging zal zijn waar ik deel van zal uitmaken (zowel in mijn huidige job als in de job met een hogere positie)

Anja

Jij gaat het waar dan ook wel redden Smurfinneke!!