Geboortehoroscoop duiden ??

Gestart door Romira, november 06, 2009, 14:37:50 PM

Jaydee

Citaat van: morticia op november 21, 2009, 00:19:30 AM
Jay,
je uitleg is verhelderend.  Mooi om te zien hoe je het totale beeld bekijkt. Ik leer hier wel iets van  :)
Dit vond ik interessant:
Snap wel dat het 1 voorbeeld is, vind het ook erg interessant   Natuurlijk kan de vader zijn heil vinden in muziek, hoewel daar m.i. venus ook een rol in speelt en of heer 5, net als bij het artistieke, creatieve, spirituele, de kunstenaar etc.
Je neemt er venus of heer 5 bij om een beter beeld te krijgen van de artistieke inslag.


ja, alleen dan nog om het bevestigd te krijgen moet je de hele horoscoop zien, iemand met veel planeten daarbij in stier en of heer 2, en of huis 2, zal zijn kunstzinnige inslag, als die erin zit, ook kunnen zoeken in het pottenbakken ;D of kleien ???, iemand die veel in ram heeft, heeft doorgaans minder geduld om het te volbrengen dan een stier, heb je daarbij veel in water, dan werk je meer vanuit het gevoel.Wat nu als iemand een zeer getalenteerde stem heeft, maar zijn gevoel ( maan) er niet goed in kan leggen  ::) Hoewel ze misschien wel goed kunnen zijn in heavy metal of rock, dat is meer power en gegil en marsachtig ;D

morticia

Jay,
bij een horoscoop duiding neem jij je boeken erbij en zoek je veel op.
Of komt het meeste van wat je ziet in de tekening spontaan in je op?

Jaydee

Citaat van: morticia op november 21, 2009, 00:58:35 AM
Jay,
bij een horoscoop duiding neem jij je boeken erbij en zoek je veel op.
Of komt het meeste van wat je ziet in de tekening spontaan in je op?


spontaan, maar wel geleerd natuurlijk.....de basis is waar alles om draait  ;)
Het geval van heavy metal kwam spontaan in me op, ik heb een fantastisch astrologie vadecum, die heb ik er even bij gehaald na dat het in me op kwam, en daar staat rockmuziek onder mars ;)
maar Muziek algemeen, muzikale talenten vallen onder venus-weegschaal-neptunus- 5 leeuw en maan.........zat er niet ver naast zie ik daar nu ook staan  ;)
Zo valt ritmische muziek onder de maan, maar om dan weer een muzikaal talent te zijn zal er toch iets van dat talent in de horoscoop te vinden moeten zijn.
met stokjes op een drumstel slaan ( mars) kan iedereen , maar om het te laten klinken moet je meer in je mars  ;D hebben ;)

Romira

Citaat van: morticia op november 20, 2009, 20:58:33 PM
Voor bepaalde aspecten en standen kan je heel wat uitleg bedenken.  Als je de persoon ziet elimineer je automatisch een paar dingen omdat je gevoel zegt dat dat niet klopt.
In een gesprek op afstand kan dat ook.  De toon van iemands woorden, of het woordgebruik of de manier waarop iemand zich wil profileren zegt heel veel.
Daarmee bedoel ik jezelf leren kennen in alle negatieve en positieve aspecten zodat je weet wie je bent.
Levenslessen.  De fameuze spiegel in ons leven.
Een paar jaar geleden leerde ik Krishnamurti kennen.  Ik heb een paar van zijn gesprekken via you tube gevolgd.  Voor mij waren die mijn eye opener.
Met astrologie doorleven bedoel ik letterlijk 'door leven'  ;)
Harde lessen, maar ik zou het voor geen goud willen missen.

Alle wegen leiden naar Rome Romira


Dat is wat steeds bedoel te zeggen ,maar misschien wat onduidelijk overkomt. Iemand laat onbewust steeds in de buitenwereld zijn eigen horoscoop zien.
Hoe jij bent , dat zie je ook in de buitenwereld , het werkt 2 kanten op.
Nog even ons voorbeeld. Als jij een verbinding hebt met de Zon en Neptunus is dat ook wat jij ziet in de wereld.

Alle wegen leiden naar Rome , dat is zo !
Iedereen doet het op zijn eigen manier.

Romira

Citaat van: morticia op november 20, 2009, 21:03:08 PM
Citaat van: Romira op november 20, 2009, 19:54:21 PM
Welke man kan zijn emoties wel goed uiten  :P

Dan leeft er een exemplaar bij mij die dat wel heel goed kan  ;D

Welke vrouw kan haar emoties 'goed' uiten?
Of welk mens kan z'n emoties goed uiten?
Ik bedoelde hier letterlijk het verschil tussen de mannelijke energie en de vrouwelijke energie.
Gemiddeld kunnen de vrouwen wat beter met emoties omgaan dan mannen.
Mannen zwijgen er vaak over , dat is waar het hier om ging.

Romira

Citaat van: Jaydee op november 20, 2009, 23:48:00 PM
angst is saturnus. dit heeft niks met een zon neptunus aspect te maken :o
Ik heb in mijn lijstje gekeken naar mensen die geen verbinding hebben met zon-neptunus, en nog steeds de "last" van de alcoholische vader met zich meedragen :( zonder dit aspect bestaan ze ook, net zo goed als met dit aspect waarschijnlijk.
Ik persoonlijk zou me als eerste afvragen als ik een zon- neptunus aspect zie in combinatie met de rest uiteraard, hoe het met de eigen identiteit van de persoon zit, hoe is het beeld wat zij van zich zelf hebben/hadden, hoe goed kennen zij zich zelf,

Snap wel dat het 1 voorbeeld is, vind het ook erg interessant  ;) Natuurlijk kan de vader zijn heil vinden in muziek, hoewel daar m.i. venus ook een rol in speelt en of heer 5, net als bij het artistieke, creatieve, spirituele, de kunstenaar etc.

Ik snap dat je angst rekent onder Saturnus , maar ik ben het er niet mee eens dat alléén Saturnus angst aangeeft.
En waar hebben we het hier over ?
Morticia heeft helemaal geen Zon-Neptunus aspect   ::)
Laten we daar eens naar kijken.

morticia

Citaat van: Romira op november 21, 2009, 10:23:44 AM
Ik snap dat je angst rekent onder Saturnus , maar ik ben het er niet mee eens dat alléén Saturnus angst aangeeft.
En waar hebben we het hier over ?
Morticia heeft helemaal geen Zon-Neptunus aspect   ::)
Laten we daar eens naar kijken.
Romira,
wat geeft volgens jou nog nog blijk van angst?
Met mijn nieuwe geboortetijd 06u15 is staat mijn zon in driehoek met neptunus.
Morticia

Romira

OK, het duet tussen Saturnus en Neptunus.
Het gaat bij een duet om 2 planeten die zich uiten als ongeaspecteerde planeten.
Ongeaspecteerd omdat ze geen andere aspecten binnen teken maken dan naar elkaar.
De energie van die planeten is dus wat lastig te vinden door de psyche , met als gevolg dat de psyche daar juist naar op zoek gaat.
Het gevolg daar van is dat die energie heel erg gezien wordt door de buitenwereld , maar dat diegene zelf daar helemaal geen erg in heeft. Hij is juist erg op zoek naar die energie.
Bij jou zou dat dus kunnen gaan om de sterke uiting van Saturnus en Neptunus ( ;))  
Saturnus kan maken dat je gevoelig bent voor faalangst. Heel erg behoefte hebt aan structuur en ordening. Neptunus aan de andere kant kan maken dat je heel erg gevoelig wordt voor sferen om je heen , voor de gevoelens van anderen en erg houdt van de wereld van de ongeziene dingen. De uitingen zijn onvoorspelbaar en kunnen van het ene uiterste naar het andere uiterste gaan. De ene keer gaat de planeet helemaal los , overdrijft hij en zie je het van ver aankomen , de andere keer ,vaak als je hem nodig hebt , is hij in geen velden of wegen te bekennen.
Omdat de planeten ook huisheren zijn kan het ook op die gebieden spelen.
Saturnus is heer 6 , dus dat kan heel erg te maken hebben met je werk , met je dagelijkse omstandigheden en je dienstbaarheid. Je bent dan op zoek naar een manier van uiten die bij jou past. Op het gebied van die planeten heb je geen voorbeeld en moet je het zelf uitzoeken.

Romira

Neptunus is heer 9 ,dus op het gebied van hogere school en de verruiming van je geest heb je waarschijnlijk ook moeten zoeken naar wat je werkelijk wilde.
Kan ook op het gebied van religieusiteit zijn natuurlijk.
En dan Uranus !
Die staat ook alleen , dus ongeaspecteerd.
Er zit dus een energie in jou die oorspronkelijk is en die opeens te voorschijn kan komen.
Jouw behoefte aan vrijheid en orginaliteit zijn erg groot.
Maarrrrrr hij is ook heer 7 en 8 (bij deze tijd) en kun je dus op het gebied van relaties en de verwerking van problemen ook moeilijkheden ervaren.
Heb je dat inderdaad ondervonden ? Dat je het gevoel had dat je steeds niet de 'goede' partner had ?
Wat ik bijna vergeet te zeggen is dat je met zulke planeten namelijk een echte Zoeker bent.
Je bent constant op zoek naar iets en als je dan denkt dat je het gevonden hebt , blijkt het toch niet te zijn wat je dacht en ga je weer verder.
Verder heeft het ook te maken met familiethema`s , maar dat had ik al verteld.
 

Romira

Citaat van: morticia op november 21, 2009, 10:29:59 AM
Romira,
wat geeft volgens jou nog nog blijk van angst?
Met mijn nieuwe geboortetijd 06u15 is staat mijn zon in driehoek met neptunus.
Morticia

Het aspect staat buiten teken en daar doe ik niet aan.
Voor mij dus geen aspect tussen jouw Zon en Neptunus.
Ben benieuwd wat je herkent van het duet ?

Angst kan ook heel goed bij Pluto/8-ste huis vandaan komen of bij het 12-de huis/Neptunus.
Het woord angst heeft veel verschillende uitingen.

Jaydee

Citaat van: Romira op november 21, 2009, 10:23:44 AM
Citaat van: Jaydee op november 20, 2009, 23:48:00 PM
angst is saturnus. dit heeft niks met een zon neptunus aspect te maken :o
Ik heb in mijn lijstje gekeken naar mensen die geen verbinding hebben met zon-neptunus, en nog steeds de "last" van de alcoholische vader met zich meedragen :( zonder dit aspect bestaan ze ook, net zo goed als met dit aspect waarschijnlijk.
Ik persoonlijk zou me als eerste afvragen als ik een zon- neptunus aspect zie in combinatie met de rest uiteraard, hoe het met de eigen identiteit van de persoon zit, hoe is het beeld wat zij van zich zelf hebben/hadden, hoe goed kennen zij zich zelf,

Snap wel dat het 1 voorbeeld is, vind het ook erg interessant  ;) Natuurlijk kan de vader zijn heil vinden in muziek, hoewel daar m.i. venus ook een rol in speelt en of heer 5, net als bij het artistieke, creatieve, spirituele, de kunstenaar etc.

Ik snap dat je angst rekent onder Saturnus , maar ik ben het er niet mee eens dat alléén Saturnus angst aangeeft.
En waar hebben we het hier over ?
Morticia heeft helemaal geen Zon-Neptunus aspect   ::)
Laten we daar eens naar kijken.

Waar zeg ik dat, dat Mortica een zon neptunus aspect heeft?
Waar we het hier over hebben is een zon neptunus aspect in jouw voorbeeld de alcoholische vader enz.... of mis ik nu iets ?

Romira

#86
Citaat van: Jaydee op november 21, 2009, 10:50:14 AM
Waar zeg ik dat, dat Mortica een zon neptunus aspect heeft?
Waar we het hier over hebben is een zon neptunus aspect in jouw voorbeeld de alcoholische vader enz.... of mis ik nu iets ?


Dat zegt Morticia zelf.....

Met mijn nieuwe geboortetijd 06u15 is staat mijn zon in driehoek met neptunus.

Jaydee

#87
Los van de ongeaspecteerde planeten, waarbij Uranus in mijn ogen niet ongeaspecteerd is ( driehoek saturnus orb 6.20 graden)
Zit er in Mortica een grote gevoeligheid, ze heeft ook een maan in 12 conjunct de zon kreeft sextiel bijheer 4. heer 12 in 12 conjunct heer 1 enzovoorts....logisch dat ze gevoelig is voor sferen en dat ze gevoelig is hiervoor,
en ze heeft een mars in waterman in 7 die niet makkelijk staat, ook hier zal ze d.m.v. de relatie, en de partner leren opkomen voor zichzelf, veel energie steken in een relatie,wat ook voor conflicten kan zorgen binnen de relatie, ook staat mars inconjunct heer 4, heer 10 en venus, de relatie met haar partner(s) kunnen ook gekleurd worden door wat zij van huis uit gezien/meegekregen heeft.
Via de relatie zal ze hoe dan ook uitgedaagd worden om die mars in te zetten, Met dit verband zal ze sowieso emotioneler en feller kunnen reageren dan de bedoeling was, aan de ene kant zit er een geneigdheid in, om de harmonie te bewaren ( venus) zichzelf mogelijk ook weg te cijferen ( venus 12) maar dit houdt ze niet lang vol, omdat mars zich gaat irriteren ;D en ze op die manier reacties van de ander kan krijgen waar ze niks van snapt, wanneer ze kiest voor de goede lieve vrede in de relatie, gaat de onzekerheid opspelen, en bestaat de kans dat ze zich afhankelijk op gaat stellen vanwege de goedkeuring, steun en bevestiging die ze zoekt, ze zou dan compromissen kunnen gaan sluiten, maar ergens blijft er iets knagen, mars is ook onafhankelijkheid, en binnen de relatie je eigen gang kunnen gaan, zonder dat je jezelf steeds hoeft te bewijzen etc naar de ander.
Dit geeft ook een onvoorspelbaar kantje ;)

Dan heeft ze ook nog Mars opposiet Mercurius in 1 en vierkant Jupiter in 4

Mars opposiet Mercurius
Mars opposiet heer 3 ( misschien ook heer 2)
Mars opposiet heer 11
Mars vierkant Jupiter in 4
Mars vierkant heer 5

Als je uitgaat van de basisbehoefte van Mars in 7, de behoefte om zichzelf te laten gelden in een relatie, en of zich plots in een relatie te storten, geeft al aan dat ze niet volgens de gevestigde orde te werk zal gaan, dat er vanuit de basisbehoefte een geneigdheid in zit om de eigen gang te gaan, wanneer ze dit teveel doet naar de zin van de partner, kan er onenigheid ontstaan, dan kom je bij punten als:
Compromissen leren sluiten ( mars- venus) leren samenwerken, maar niet tenkoste van alles natuurlijk ;-)
Leren communiceren met elkaar zonder jezelf te hoeven bewijzen, verdedigen, aangevallen voelen ( mercurius)
Het standpunt van de ander in acht nemen, de medaille heeft altijd 2 kanten ( Jupiter)
Leren zichzelf te mogen zijn ( heer 5) naar creatieve oplossingen zoeken etc.



Heel kort door de bocht gezegd allemaal, komt later mss nog wel ;-)

Jaydee

Citaat van: Romira op november 19, 2009, 00:15:24 AM
Hoi Morticia ,

Nu te laat voor allerlei bestuderingen.
Wilde nog wel even kwijt dat het gisteren bij de astro-les ging over de ouderbeelden in de horoscoop.
En dat dat nog helemaal niet zo makkelijk is.
Het ging er dan vooral om dat de Maan en de Zon geen personen vertegenwoordigen , maar energieën.
En dat als papa de fles geeft , hij op dat moment de Maan is , hij geeft op dat moment immers de voeding.
Stel dat iemand Zon in aspect heeft met Neptunus ,vaak worden daar dan dingen over gezegd als 'afwezig' , 'mogelijk vaak dronken' etc.
Maar het kan net zo goed zijn dat die vader (of moeder dus) een instrument bespeelde en dat het kind daar erg van genoot.
De aspecten met Zon en Maan geven eerder behoeftes en gevoeligheden aan dan dat het gaat om de werkelijkheid van wat er gebeurd is.
Bij het kind met de Zon-Neptunus-verbinding zal dan ook het feit dat zijn vader iets te diep in het glaasje gekeken heeft , veel meer binnen komen dan bij zijn broer die die verbinding niet heeft.
Ik vond het een heel verhelderende les.

Volgende keer meer over het duet en Uranus.

Gr

Miranda

morticia

#89
Citaat van: Romira op november 21, 2009, 10:38:52 AM
OK, het duet tussen Saturnus en Neptunus.
Het gaat bij een duet om 2 planeten die zich uiten als ongeaspecteerde planeten.
Ongeaspecteerd omdat ze geen andere aspecten binnen teken maken dan naar elkaar.
De energie van die planeten is dus wat lastig te vinden door de psyche , met als gevolg dat de psyche daar juist naar op zoek gaat. Het gevolg daar van is dat die energie heel erg gezien wordt door de buitenwereld , maar dat diegene zelf daar helemaal geen erg in heeft. Hij is juist erg op zoek naar die energie.
Romira, over ongeaspecteerde planeten heb ik nog niet zoveel gelezen.
Een soort van blinde vlek voor de persoon zelf.  
Citaat van: Romira op november 21, 2009, 10:38:52 AM
Ongeaspecteerd omdat ze geen andere aspecten binnen teken maken dan naar elkaar.
wat bedoel je daarmee?  
in principe maakt saturnus ook een aspect met de zon en neptunus maakt aspecten met zon, maan, mercurius en jupiter
Citaat van: Romira op november 21, 2009, 10:38:52 AM
Bij jou zou dat dus kunnen gaan om de sterke uiting van Saturnus en Neptunus ( ;))  
Saturnus kan maken dat je gevoelig bent voor faalangst. Heel erg behoefte hebt aan structuur en ordening. Neptunus aan de andere kant kan maken dat je heel erg gevoelig wordt voor sferen om je heen , voor de gevoelens van anderen en erg houdt van de wereld van de ongeziene dingen. De uitingen zijn onvoorspelbaar en kunnen van het ene uiterste naar het andere uiterste gaan. De ene keer gaat de planeet helemaal los , overdrijft hij en zie je het van ver aankomen , de andere keer ,vaak als je hem nodig hebt , is hij in geen velden of wegen te bekennen.
Omdat de planeten ook huisheren zijn kan het ook op die gebieden spelen.
Saturnus is heer 6 , dus dat kan heel erg te maken hebben met je werk , met je dagelijkse omstandigheden en je dienstbaarheid. Je bent dan op zoek naar een manier van uiten die bij jou past. Op het gebied van die planeten heb je geen voorbeeld en moet je het zelf uitzoeken.
Faalangst...op school had ik daar in zekere mate wel last van maar toch was het niet overheersend aanwezig...of misschien toch....(ik ben aan het denken terwijl ik de gedachtenpunten indruk op mijn klavier...... :))  Misschien kwam daar mijn verlegenheid destijds wel vandaan (die nu gelukkig niet meer aanwezig is, want ik had daar een hékel aan)
In wel huis staat saturnus volgens jouw berekening?  Bij mij staat hij echt 'op' cusp 11.

Ergens dacht ik ook dat ongeaspecteerde planeten dan ook geen last hebben van invloed van anderen.  Ze zijn dus in wezen echt puur.