Geboortehoroscoop duiden ??

Gestart door Romira, november 06, 2009, 14:37:50 PM

franciska123

zouden jullie het zien zitten om mijn horoscoop te bespreken ?
9.6.1959 waregem 17.45 u
alvast hartelijk dank

Romira

Hoi Franciska,

Ik ga bij de basis te beginnen , dan kunnen we (met z`n allen) kijken hoe ver we komen.
Ik begin dan bij de elementenverdeling.

Jouw Zon staat in Tweelingen wat mij zegt dat jouw ego via het element lucht de wereld inkijkt.
Het is als het ware de bril waardoor je de wereld beziet.
Jij bekijkt de wereld dus via het denken , het analyseren van de dingen.
Dat gaat vrij onbewust en automatisch en is al gebeurd voor je er erg in hebt.
Stel je komt voor het eerst thuis bij een vriendin of collega , de manier waarop je dan de kamer binnenkomt zegt veel over jouw manier van kijken.
Als jij daar binnenkomt zie je de kamer dus vanuit je denken , jij gaat kijken of alles wel logisch is ingedeeld. Staat die bank daar wel logisch bv , zou jij dat ook zo doen ?
Maar er zijn natuurlijk 4 elementen en wat gebeurt er nu met de rest ?
Omdat het element lucht vast zit aan jouw ego , zit het element water vast aan jouw onbewuste.
Jij zal dus bij stress en drukte te maken krijgen met uitingen vanuit het element water.
Dat kan zich uiten in bv emotioneel worden of behoefte krijgen aan water en dan in de ruimste zin van het woord.Een wandeling langs het strand kan een uiting zijn of in bad willen. Hier geldt wel dat de behoefte dwangmatig dient te zijn voor je ervan kunt spreken dat het uit het element water komt. Verder via volgend bericht want de letters gaan vreemd doen.

Romira

De 2 overgebleven elementen , vuur en aarde , zijn bij jou hulpfuncties en kun je gebruiken om aan de spanning tussen lucht en water wat te ontkomen. Die hulpfuncties ontwikkel je meestal al vroeg in je leven als er spanning is tussen het bewuste en het onbewuste element en wat minder snel als daar weinig of geen spanning is. Ik kan niet precies zien welk element je als eerste hebt 'gepakt' , dat ligt voor een groot deel ook aan het gezin waar je opgegroeid bent , maar door te kijken naar jouw verdeling ga ik voor het element vuur.
Ten eerste omdat daar meer (persoonlijke) planeten staan en ten tweede omdat Saturnus in aarde staat en dat geeft meestal aan dat dat element wat lastiger te ontwikkelen is. Je bent daar wat onzekerder over. Maar zoals ik al zei , het kan net zo goed wel aarde zijn , als er bij jou thuis vroeger veel aarde-energie aanwezig was.
Mijn gevoel bij jouw verdeling is het volgende:
Omdat de Zon in de huizen naar een waterhuis (en dus een onbewust huis) gaat , denk ik dat dat als kind erg lastig voor je was en voor spanning zorgde (mede omdat er in de luchthuizen geen planeten staan) en je dus al vroeg begonnen bent met het ontwikkelen van een hulpfunctie. Jij zult dus 1 hulpfunctie al erg goed ontwikkeld hebben , omdat je daar al vroeg mee bezig was.

Laat me weten wat je herkent , dan kunnen we daarna de kruizen bespreken.
Gr
Romira




franciska123

dag romira

heel interessant en boeiend je uiteenzetting van de elementen, vooral omdat ik een ander idee had hierover , ik dacht omdat ik het meest water heb in de tekens en het minst aarde dat mijn superieur element water was en mijn inferieur element aarde
waarschijnlijk ben ik verkeerd , want ik heb de astrologie het meest geleerd door boeken te lezen en een jaar les bij joyce hoen online

wat ik herken is dat ik een bad wil nemen bv of wil vluchten naar binnen of zelfs naar andere oorden als het spannend en moeilijk wordt , maar ik wijt dat aan mijn maan in kreeft
verder dacht ik ook dat wanneer een planeet in zijn eigen teken staat dat dubbel telt als element berekening , ik heb bv maan in kreeft , mercurius in tweelingen en saturnus in steenbok en dan denk ik dat deze elementen goed uit de voeten kunnen , maar omdat zon en mercurius in 8 staan dus in het huis van het onbewuste , dat mercurius en zon moeilijkheden hebben om zich te uiten als je begrijpt wat ik bedoel , maar verder had ik bij mezelf en andere personen die ik probeer te ontleden (vooral huisgenoten als wijze van oefening )nooit verder de elementen berekend volgens de huizen , alleen de tekens dus , spelen de elelementen verdeling via de huizen ook een grote rol?

wat jij schrijft over de hulpfunctie om aan de spanning tussen bewuste en onbewuste te ontkomen , kan je dat even verduidelijken met een voorbeeld hoe ik dan zou moeten reageren met vuur (als hulpfunctie?)

ik vind het ook moeilijk om als ik ergen binnenkom te denken hoe het meubilair staat , ikzie mezelf dat nog niet doen, ik voel toch ook veel eerder de sfeer aan en bentoch meer in mensen dan in meubels geinteresseerd , ik kan wel denken bv bij het eerste zicht als ik een kamer binnenkom , pffff wat een volk , zoveel mensen , en dan kruip ik al in mijn schulp of als er weinig mensen zijn , dan voel ik een sympathie voor sommige mensen en voor anderen minder en dan DENK ik wel die is zo of zo (karakter )

carina
ik

Romira

Citaat van: franciska123 op december 15, 2009, 07:47:48 AM
ik dacht omdat ik het meest water heb in de tekens en het minst aarde dat mijn superieur element water was en mijn inferieur element aarde
waarschijnlijk ben ik verkeerd , want ik heb de astrologie het meest geleerd door boeken te lezen en een jaar les bij joyce hoen online
Hoi Carina,

Hoe ik de elementen nu duid komt van de opleiding van Karen Hamaker.
De Zon staat voor het ego en zo als ook in het zonnestelsel zelf , alles 'draait om' de Zon.
De andere planeten leer je kennen via de Zon. Daarom ook is de Zon zo belangrijk en bepaalt hij in zijn eentje je superieure functie. 
Of je ook zo lééft is weer heel wat anders.
Bij jou gaat de Zon naar een waterhuis , wat aangeeft dat je gedurende je leven het element water toch ook veel gaat gebruiken.
Als je de kruizen erbij neemt vertellen die precies wat er gebeurt:
Gedurende je jeugd en jongere jaren heb je veel gebruik gemaakt van de hulpfuncties , de Zon staat in een beweeglijk teken. Maar nu je ouder wordt ga je meer en meer je onbewuste functie gebruiken , de Zon gaat naar een vast huis.

Romira

Citaat van: franciska123 op december 15, 2009, 07:47:48 AM
wat ik herken is dat ik een bad wil nemen bv of wil vluchten naar binnen of zelfs naar andere oorden als het spannend en moeilijk wordt , maar ik wijt dat aan mijn maan in kreeft
Dat is ook je Maan. De Maan staat voor de houding die we aannemen als we ons niet lekker voelen of niet op ons gemak. Als jij het spannend hebt , voel je je niet lekker neem ik aan en de houding van de Maan is dan de eerste die je pakt.
Omdat de Maan bij jou in het onbewuste element staat kan het nog wel eens moeilijk zijn om in die Maan te komen , merk je dat ?
Je hebt heel wat spanning nodig om bij de Maan te komen. Jij slaat waarschijnlijk bij spanning om naar je onbewuste element en dan hoeft niet eens de Maan omhoog te komen.
Ik heb mijn Zon en Maan in het zelfde element , ik kan dus relatief makkelijk bij mijn Maan komen.
Bij jou bouwt de spanning op en op tot je ineens omslaat naar het element water.
Reden ook waarom ik denk dat je vroeger veel met een hulpfunctie gedaan hebt om die spanning te verminderen.

Romira

Citaat van: franciska123 op december 15, 2009, 07:47:48 AM
wat jij schrijft over de hulpfunctie om aan de spanning tussen bewuste en onbewuste te ontkomen , kan je dat even verduidelijken met een voorbeeld hoe ik dan zou moeten reageren met vuur (als hulpfunctie?)
Als jij inderdaad het element vuur als eerste hebt ontwikkelt als hulpfunctie ben je soms meer een intuïtief type dan een denktype.
Vuur is het intuïtieve type en ziet de wereld door de bril van de mogelijkheden en oplossingen. Hij houdt van (zijn) vrijheid en heeft ruimte nodig. Dit type ziet de materie niet , maar ziet de mogelijkheden ervan. Hij kijkt als het ware achter de materie. Waar komt het vandaan en waar gaat het heen ?? 
Om even bij die kamer te blijven: het intuïtieve type ziet de kamer niet eens echt , maar ziet wat er allemaal mee kan en wat het kan worden. Als hij een nieuw huis zoekt en hij komt een 'ruïne' tegen , kan hij het best in zijn hoofd als een paleisje zien.
Dat is het algemene stuk.
Maar jij hebt daar ook planeten en dan zijn vooral Venus en Mars belangrijk.

Gr
Romira

franciska123

#157
beste romira , ik weet niet hoe je dat moet doen om een citaat van jou te plaatsen dus probeer ik het zo met een smiley ertussen om te zien wat van jou en wat van mij is , hoop dat het duidelijk is
Als je de kruizen erbij neemt vertellen die precies wat er gebeurt: :) ben benieuwd :)

Maar nu je ouder wordt ga je meer en meer je onbewuste functie gebruiken , de Zon gaat naar een vast huis. ;) mijn zon staat in progressie nu reeds in leeuw in huis 9 , is het dat dat je bedoelt met de zon gaat naar een vast huis? ;)

Omdat de Maan bij jou in het onbewuste element staat kan het nog wel eens moeilijk zijn om in die Maan te komen , merk je dat ? :D nee dat merk ik niet , wat ik wel merk is dat wanneer ik het spannend vind of mij niet goed in mijn vel dus , is ofwel dat ik bang ben of me dus niet veilig voel, wanneer de sfeer niet goed is of er is ruzie , of ik heb tegenslagen en voel me alleen op de wereld ," dan zou ik moeten vluchten in mijn waterelement of in mijn vuurelement (hulpfunctie ) als ik het goed begrijp , ik denk dat ik toch bij spanning dus iets anders wil gaan doen , vluchten uit de situatie of gaan wandelen of kwaad worden (vuur)?maar ik denk dat ik toch bij mijn maan kom in kreeft , die zich wil terugtrekken toch en die rap gekwetst is  :D

;D wanneer zit ik in mijn bewuste en wanneer in mijn onbewuste , vraag ik me af ? heb daar feitelijk nog nooit bij stilgestaan , ik zit hier nu bewust te typen voor het scherm aan de pc , mijn onbewuste is dus uitgeschakeld of op de achtergrond maar wanneer zit ik dan in mijn onbewuste  ;D moeilijke vraag misschien , kan je daar op antwoorden aub
carina

Romira

Citaat van: franciska123 op december 16, 2009, 08:56:10 AM
Maar nu je ouder wordt ga je meer en meer je onbewuste functie gebruiken , de Zon gaat naar een vast huis. ;) mijn zon staat in progressie nu reeds in leeuw in huis 9 , is het dat dat je bedoelt met de zon gaat naar een vast huis? ;)

Hoi Carina,
Nee dat heeft niets met progressies te maken.
Ik kijk altijd eerst naar de planeten in tekens en daarna naar de planeten in de huizen.
De huizen geven de omstandigheden aan en daarmee dus ook hoe iemand ontwikkelt met betrekking tot die planeet.
Vanaf het 20-25-ste levensjaar gaan de huizen meedoen daarvoor gebruikt iemand (in de regel) meestal de planeten in teken.
Het 9-de huis is trouwens een beweeglijk huis.
De huizen 1,4,7 en 10 zijn de hoofd-huizen. De huizen 2,5,8 en 11 zijn de vaste huizen en de huizen 3,6,9 en 12 zijn de beweeglijke huizen.

Romira

Citaat van: franciska123 op december 16, 2009, 08:56:10 AM
;D wanneer zit ik in mijn bewuste en wanneer in mijn onbewuste , vraag ik me af ? heb daar feitelijk nog nooit bij stilgestaan , ik zit hier nu bewust te typen voor het scherm aan de pc , mijn onbewuste is dus uitgeschakeld of op de achtergrond maar wanneer zit ik dan in mijn onbewuste  ;D moeilijke vraag misschien , kan je daar op antwoorden aub

Leuke vraag !!
Met bewuste bedoel ik je superieure functie en met onbewuste bedoel ik inferieure functie.
Omdat jouw Zon in Tweelingen staat is lucht jouw superieure element en daarmee is water jouw inferieure element.
Wat is daarvan nu de functie ?
De psyche bestaat uit (pakweg) 2 delen , een bewust deel en een onbewust deel. De psyche wil daartussen zoveel mogelijk balans (denk aan jin en jang) , waardoor het onbewuste 'ingrijpt' als het bewuste te lang aanbod is geweest.
Dat gebeurt dwangmatig en ineens. Stel , jij bent lekker aan het typen achter de pc met jouw bewuste element lucht en je wilt datene stukje nog even afmaken , ook al geeft je lichaam aan dat het genoeg is geweest (je armen gaan zeer doen van het typen , je hoofd wordt warrig van alle tekst etc) dan komt je onbewuste element na een tijdje dwangmatig omhoog om te zorgen dat je niet te eenzijdig bezig bent. Bij jou is dat dus het element water. Als je dus dwangmatig iets met water gaat doen of je gaat dwangmatig zorgen (de Maan) zit je in de onbewuste (inferieure) modus.

franciska123

sorry voor die misschien vervelende vragen , maar wanneer weet je nu wanneer iets dwangmatigs is ?

ik heb me vandaag een voorstelling gedaan om wat van wat jij schreef te begrijpen en te doorgronden en ik dacht bij mezelf
stel ik ben vrijgezel(mannelijk) en ik kom op een feestje en ik heb keuze uit verschillende vrouwen , ik reageer bewust , dus denk ik na over de situatie en vergelijk de vrouwen en volgens mij is die ene zus en zo en de andere heeft dit en dat , ik beredeneer dus verstandelijk , dus volgens mij is lucht rationeel dan en bewust en water eerder onbewust , stel ik reageer onbewust of op intuitie (vuur) en ik heb een onbewuste aantrekking voor een bepaalde dame die er uitsteekt door de geur bv van de parfum, of mijn gevoel zegt (water) hartkeuze dan voel ik iets een emotie bij water , een verliefdheid dus denk ik , en aardeteken denkt dan weer praktisch misschien hmmm die heeft de grootste auto en helpt hier en daar dus dat is praktisch (ik zeg zomaar iets ) dus volgens mijn beredenering zou lucht en aarde meer reageren bewust en verstandig en water en vuur vanuit het onbewuste of vanuit het hart ?
wat denk je van deze redenering.dit gaat dus meer over de bewuste onbewuste

ik begrijp wel wat je zegt over superieur en de tegengestelde is dan inferieur en dan heb je nog een hulpfunctie bij mij vuur , dus ik denk na in eerste instantie wat ik heb de zon daar staan, soms sla ik door naar het inferieure als ik mij ongemakkelijk voel , en dan wordt ik misschien overdreven emotioneel , en vuur de hulpfunctie is dan te geweldig worden of te ongeduldig dat herken ik wel bij mezelf
maar het is moeilijk verschil te vinden  bij mezelf tussen de water(verdriet of kwaadheid ) en vuur (dat ook kwaadheid of energie kan betekenen )
ik ga het hier nu bij laten bij de elementen voorlopig
carina

Romira

Citaat van: franciska123 op december 17, 2009, 19:51:07 PM
sorry voor die misschien vervelende vragen , maar wanneer weet je nu wanneer iets dwangmatigs is ?

ik heb me vandaag een voorstelling gedaan om wat van wat jij schreef te begrijpen en te doorgronden en ik dacht bij mezelf
stel ik ben vrijgezel(mannelijk) en ik kom op een feestje en ik heb keuze uit verschillende vrouwen , ik reageer bewust , dus denk ik na over de situatie en vergelijk de vrouwen en volgens mij is die ene zus en zo en de andere heeft dit en dat , ik beredeneer dus verstandelijk , dus volgens mij is lucht rationeel dan en bewust en water eerder onbewust , stel ik reageer onbewust of op intuitie (vuur) en ik heb een onbewuste aantrekking voor een bepaalde dame die er uitsteekt door de geur bv van de parfum, of mijn gevoel zegt (water) hartkeuze dan voel ik iets een emotie bij water , een verliefdheid dus denk ik , en aardeteken denkt dan weer praktisch misschien hmmm die heeft de grootste auto en helpt hier en daar dus dat is praktisch (ik zeg zomaar iets ) dus volgens mijn beredenering zou lucht en aarde meer reageren bewust en verstandig en water en vuur vanuit het onbewuste of vanuit het hart ?
wat denk je van deze redenering.dit gaat dus meer over de bewuste onbewuste

Ik denk dat er op astro.com een heel duidelijk antwoord is gegeven.
Ik kan het niet beter of duidelijker uitleggen.

Gr
Romira

yllit

Hallo,
Hier ben ik weer terug van weggeweest.Wie kan mij vertellen wat de zuidknoop in 10 in tweelingen en de noordknoop in 4 in boogschutter eigenlijk als levensles te zeggen hebben.Heb er zelf veel over gelezen maar vind het ook fijn om de visie van een ander te horen.

Groetjes Yllit.

sioux

Ik zou ook graag mn horoscoop willen laten uitpluizen en dan graag weten of er emotionele knelpunten
te vinden zijn!

16-07-1974, hilversum, 10.10 uur


Romira

Citaat van: sioux op december 08, 2010, 10:44:52 AM
emotionele knelpunten

Hoi Sioux,

Wat bedoel je met emotionele knelpunten ?