een beetje een domme vraag?

Gestart door Blue Birds, mei 26, 2020, 08:13:41 AM

Blue Birds

Ik merk op ( toch voor mijzelf gesproken) dat er meer waarheden uit leggingen met Tarot dan met de Lenormand kaarten komt.
Tarot is zoveel moeilijker om te begrijpen als beginneling als ik maar toch ben ik telkens zo verrast wat voor waarheden er uit komen. Terwijl ik het  zoveel keer moeilijker vindt om ze te ontcijferen.
Hoe komt dit toch? Dat Tarot beter en dichter bij waarheid in voorspellling ligt dan Lenormand. En bestaat Lenormand niet al zoveel langer dan Tarot? Maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Maar ik ben verrast  :)

Anja

Beste Bleu Birds,

Ik denk dat dit niet aan de kaarten ligt maar aan de persoon in kwestie. De een heeft een betere connectie met Tarot, de ander met Lenormandkaarten en bij weer een ander wisselt dat.


Anja

Damaris

#2
beste allemaal.

Citaat van: Blue Birds op mei 26, 2020, 08:13:41 AM
Ik merk op ( toch voor mijzelf gesproken) dat er meer waarheden uit leggingen met Tarot dan met de Lenormand kaarten komt.

Wat zijn waarheden? Ik heb vaak mijn waarheid (in de tijd) moeten herzien. Ik vind kaartjes hulpmiddelen om blinde vlekken die je op een bepaald moment ervaart helder(der) te krijgen. Waarheid is voor mij een te ultiem woord.
En voorspellingen ik ben daar huiverig voor. Bij een voorspelling, gaat iemand leven naar die voorspelling, zet zijn gedachtengang daarop in, en daardoor leef die naar die creatie toe.

Ik zelf heb meer met de tarot omdat er een diepe symbliek inzit, die ik mis bij de lenormanden kaarten. Voor mij leven de tarot kaarten. Ik praat ermee, en heb met de meeste kaarten een band. Dat heb ik bij lenormanden kaarten niet, maar voor huis tuin en keuken vragen vind ik de lenormandenkaarten heerlijk. Als ik iets kwijt ben leg ik daar een lenormand kaartje op, en geheid dat ik dan weet waar het ligt.

Damaris


Ronaldb

Beste Blue,

Ik ben fan van Tarot, maar dan vooral de grote Arcana. Ik heb zelf weer niet zoveel met Lenormand, maar zoals Anja al aangaf, dat het meestal persoonlijk is en zoals Damaris al aangaf er zit meer symboliek in de Tarot, maar ook diepgang. Net zoals bij Damaris leeft vooral de grote Arcana voor mij. De kleine arcana heb ik soms ruzie mee, omdat ze voor mij te beperkt zijn, wel nuttig, dat wel. De grote Arcana heeft iets voor mij wat geen ander kaartspel heeft. Het verteld voor mij het verhaal hoe geesten in de wereld indalen, leren, verwerken en loslaten. Dit is de ultrakorte versie  ;D ;D ;D. Iets minder kort. Kaart 0 is de kaart waarvan je je afvraagt waarom die in hemelsnaam al die ellende wil meemaken. Kaarten 1 tm 5 zijn kaarten die vertellen in wat voor omgeving je wilt leren. 6 tm 10 leer je met de bij behorende confrontaties, 11 tm 15 verwerk je 17 tm 20 is je langzamerhand weer integreren met de geestelijke wereld. 21 is geïntegreerd. De scheiding tussen de kaarten en de uitleg is natuurlijk heel zwart - wit, maar misschien geeft je dat een idee. Ik heb meerdere ervaringen met de geestelijke wereld en kan daar reizen en ik heb soms met mijn mond open gezeten hoe die ervaringen samen komen met de grote Arcana. Tarot heeft meer kracht in zich dan wij begrijpen. Het is een spiritueel proces die van heel grote waarde is, tenminste als je op zoek gaat of eens goed uitgelegd krijgt.

Blue Birds

 Kaart 0 is de kaart waarvan je je afvraagt waarom die in hemelsnaam al die ellende wil meemaken.  ;D ;D ;D ;D ;D  prachtig verwoord!!

Ronaldb

Thx,

Als je van boven af naar beneden kijkt, weet je als je een bewuste ziel hebt, waarom je naar de aarde wil.
Als je een tijdje beneden bent en middenin het proces bent, dan denk je WTF ben ik voor idioot om al die pijn mee te maken. Maar weet je, als je weer boven bent en er dan weer van geleerd hebt smaakt het naar meer, waardoor je alweer de diepe sprong naar beneden maakt. Aaaaaargh...... :-[

Verslavend waarschijnlijk.

Ronald.