Duiding lemiscaat

Gestart door Bergje84, november 24, 2019, 12:13:04 PM

Bergje84

Wie wil/kan dit lemiscaat duiden?

1. De keizer
2. De hoge priesteres
3. De duivel
7. Kracht
4. De ster
5. Gerechtigheid
6. Kracht
8. De keizerin

Anja

Hoi Brechje :)

Ik wil best duiden maar wil je er even bij vermelden welke vraag er bij welk nummer hoort?



Groetjes van Anja

Bergje84

De vraag was hoe de relatie tss x en zat. Wat het doel er van was.

Anja

Dank je Bregje,

Ik snap dat het nu om een relatie gaat maar welke kaarten zijn er nu voor wie?


Groetjes van Anja

Bergje84

#4
Ik zou denken de keizer, de hoge priesteres, de heremiet, de duivel voor hem. De rest voor mij. Maar eig denk ik nt dat er specifiek kaarten voor mij en voor hem bij zijn.
1+5 zijn de grootste verschillen tss ons
3+7 de grootste gelijkenissen tss ons
2+6 de bedoeling
4+8 de instinctieve drijfveer

Anja

1+5
De Keizer heeft een (zeer) sterke drang om vooruit te willen. Hij wil vaak het liefst van alles en wel meteen. Ondernemend en zeer oplossingsgericht. Obstakels moeten radicaal uit de weg geruimd worden. Dit type heeft vaak geen tijd om te filosoferen c.q denken.
Iemand met sterke eigenschappen van Gerechtigheid wil juist graag wikken en wegen en alles eerst rustig bekijken en/of organiseren. Dit type overdenkt veel vaker dan De Keizer eerst de gevolgen van acties die ondernomen worden.
Als dit verschil tussen jullie zeer sterk is, dan kan De Keizer zich mogelijk gaan ergeren aan het afwegende karakter van Gerechtigheid, daar deze in zijn optie niet vooruit is te krijgen. Gerechtigheid wordt dan als een zeur ervaren. Gerechtigheid ervaart De Keizer dan vaak als (te) dominant.

3+7
De Duivel en Kracht hebben beiden hele intense karakters! Beslist geen spreekwoordelijke katjes om zonder handschoenen aan te pakken! Een waarschuwing i.v.m De Duivel: zorg ervoor dat je jezelf niet kwijtraakt ;)

2+6
Beide partners hebben hele processen van bewustwording voor de boeg. Ik zie hier ineens ook kracht liggen. O.a gaat het hier om bewustwording van de nog diepere lagen van jullie intensiteit.

4+8
De instinctieve drijfveer is hier de intense spanning om volledig aan elkaar overgeleverd te zijn, elkaar te vertrouwen. Sadomasochisme komt ineens in me op. Tevens is er een grote behoefte aan voedsel: gezond eten maar ook geestelijke en emotionele voeding.


ANJA

Bergje84

Merci voor de info.
Ik herken me wel id gerechtigheid.
Voor hem herken ik het principiƫle vd duivel.
En voor mij dan weer het doorzettingsvermogen vd kracht.
Die bewustwording zou idd goed kunnen.
Overgave en vertrouwen kan wel.
We verbinden vooral op het intellectuele niveau. Dus dat van dat voedsel klopt. En we gaan al wel ns samen gaan eten. Hij let idd wel op gezond. Nt te vet en nt te veel suiker.

Anja