H's dagkaarten

Gestart door hatsjepsoet, maart 02, 2016, 14:44:16 PM

hatsjepsoet

Hallo allen,

Ik zal af en toe weer eens een dagkaartje neerleggen. Gisteren had ik de Maan wat ik volledig begreep omdat ik specifiek aan een persoon dacht waarbij ik besefte dat ik hem nu helemaal kwijt ben en wat paniek gaf en ik meer ging zwelgen in herinneringen.

Vandaag de Ster. Ik ga weer wat meer stralen. Naaktheid, dus kwetsbaarheid maar ik zie het ook als laten zien wie ik werkelijk ben en dat dit oké is.

Liefs, H.

Gabriëlla

Dat jouw stralende ster maar een supernova mag worden H.


GABRIELLA

hatsjepsoet

Vandaag bokalen 8. Duidelijke kaart. Ik laat iets achter, ik vertrek, moet iets loslaten.
Dat klopt, slaat weer op dezelfde situatie als bij de Maan die ik vorige week had. Vind het niet makkelijk, geeft toch veel verdriet en kost me veel moeite.

Gabriëlla

Maar als je vast was blijven houden aan een situatie of persoon die niet (meer) op jouw aansluit, dan waren de problemen uiteindelijk groter geworden. Dan had je alsnog afscheid moeten nemen en was de situatie veel erger geweest! Wees in die zin blij, dat je de kracht en moed hebt om voor jezelf te kiezen want dat valt lang niet altijd mee.

GABRIELLA

hatsjepsoet

Je hebt wel gelijk, Gabriella. Ik heb ook niet voor niets deze stappen genomen en het koste mij inderdaad erg veel moed. Ben helemaal niet iemand van drastische beslissingen.

Vandaag staven 2. Ik lees er het een en ander over en ik herken wel de onrust en ontevredenheid die aan de kaart gekoppeld word. Erg herkenbaar. Dat realiseer ik me de laatste tijd erg goed.

klaproos1945

Staven 2

Dagkaart

Laat u zich niet in een uitzichtloze situatie brengen.
Wacht tot uw besluit vast staat.
Aarzel dan niet langer.
En ga dan heel daadkrachtig  aan de slag.

Bekers 8

op de rug gezien

van een situatie en van u zelf.
Negatief; altijd alleen maar u eigen nadelen
(zwaktes, handicaps) voor ogen houden.

De maan

Gezicht van de maan-2
Ook al staat de maan voor enorme, oceanische  gevoelens
voor het collectief onbewuste, ze heeft  ook persoonlijke trekken.
Het gaat hier  om de kern van persoonlijke  ervaringen.



Vlinder

Hallo

Staven 2, Jouw kwaliteiten mogen tot uiting komen
Je wilt iets nieuws beginnen, je bent een leider of neemt zelf de leiding.
Krachtig en evenwichtig.

Gr Vlinder

Gabriëlla

Staven 2: zie de wereldbol die de persoon op de kaart in handen heeft! De wereld ligt nu weer voor je open. Deze kaart toont je mogelijkheden aan. Je weet niet wat je moet kiezen, je bent er denk ik nu nog niet aan toe om voor iets anders te kiezen. Deze kaart toont ook aan dat je eerst weer tot jezelf moet komen.
Nee, jij bent niet van de drastische beslissingen. Misschien wacht je weleens te lang maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.

GABRIELLA

hatsjepsoet

Iedereen bedankt voor de reacties!

Jij hebt het zelden mis, Gabriella!  :)
Ik wacht doorgaans te lang met beslissingen en heb daar mijn prijs voor betaald. Ik voel wel dat ik steeds meer naar het licht ga, zeg maar. Steeds meer doen wat goed is voor me. Ik begrijp goed wat Vlinder en Klaproos aangeven. Zeer herkenbaar ook.


hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag weer een trieste kaart: bokalen 5. Maar als ik lees wat er op het forum staat hoe je de kaart moet lezen dan is het en erg herkenbaar maar ook zitten er mooie kanten aan. Wat ik herken is de moeite hebben met het verlies en moeilijk kunnen vergeten en daar last van hebben. Nog wel boosheid en verdriet. Maar wat ik ook herken is aanvaarding en vergeving want dat wil ik graag. Proberen te aanvaarden wat mijn eigen aandeel was (en die was er absoluut) en vergeving van hoe anderen met me zijn omgegaan. Daarnaast heb ik steeds meer de behoefte om me  niet meer vast te houden aan de boosheid en de pieker gedachtes.

Vlinder

Hoi Hatsjepsoet

De bekers 5 geeft een diepe teleurstelling aan,
En zoals jij al aan geeft, inderdaad ook dat je de komende tijd wil werken aan die teleurstelling, je wilt de opgedane teleurstellingen uit het verleden los laten en weer vertrouwen gaan krijgen.
Ook dat hoort bij de 5 van bekers.
Jij gaat uit het dal kruipen  :D :D :D

Gr Vlinder

Gabriëlla

Aanvaarding en vergeving ja maar ook beter luisteren naar jezelf. Teleurstellingen bij Bekers 5 komen zeer vaak voort doordat de persoon in kwestie zijn of haar innerlijke stem negeert en te sterk vasthoud en zijn wensen! De kunst is dus om met die teleurstellingen om te leren gaan. Ik weet zeker dat jou dat gaat lukken!

GABRIELLA

hatsjepsoet

Wouw, dat is zo waar wat je zegt over vasthouden aan wensen en daardoor niet luisteren naar mijn innerlijke stem! Dat heb ik jaren gedaan. Daardoor heb ik mezelf maar zeker ook anderen gekwetst en verwaarloosd.
Ik denk ook dat het me gaat lukken om er mee om te gaan. En daar weer een les uit leren zodat het nooit meer gebeurd.

Gabriëlla


hatsjepsoet

Goedemorgen!

Vandaag staven schildknaap. Zo'n leuke kaart. Hij die kijkt naar een ontluikend blaadje. Ontluiken van de lente, doet het mij aan denken, zeker gezien het weer van vandaag. Maar ook mijn eigen ontluiken. Meer energie, meer positiviteit.