de wereld op zijn kop?

Gestart door Morgain, februari 12, 2015, 00:09:16 AM

Morgain

ik ben nog niet zo lang hier en ik heb ook nog niet echt interactie gehad met jullie, maar ben wel intensief bezig geweest met het lezen van de uitleg van de kaarten en te proberen mijn eigen leggingen te interpreteren. Ik heb de voorbije weken een aantal leggingen gedaan omdat ik zit met een situatie en ik kom steeds dezelfde kaarten tegen: bekers 4, bekers page, bekers 2, de kluizenaar, de keizerin, zwaarden 2

Ik heb onlangs een man leren kennen die mij min of meer heeft afgewezen, hij wil wel maar voelt niets, snapt niet waarom niet maar zijn hart zit op slot zegt hij. En inderdaad als ik hem betrek in een legging trek ik bekers koning en ook bekers 4. We zitten precies met dezelfde dingen. De kluizenaar is onze relatiekaart dus volgens mij hebben we elkaar het één en ander te leren. Hij triggert in ieder geval enorm veel in emoties in mij. Vooral het afgewezen worden lijkt mij wel een thema in mijn leven. Daarom dat ik er de volgende legging op gedaan heb.

ik heb een legging gedaan met 3 kaarten: verleden, heden, inzicht op de vraag "hoe kan ik leren om mezelf te aanvaarden zoals ik ben"

ik kreeg dit antwoord:
verleden: de wereld omgedraaid
heden: de kluizenaar omgedraaid
inzicht: kelken 4 omgedraaid

ik had een paar dagen geleden dezelfde legging gedaan maar dan op de vraag "waarom creëer ik altijd situaties waarin ik afgewezen word" en daar waren de kaarten exact hetzelfde behalve voor het heden had ik zwaarden 2. Ik vind het echt ongelooflijk dat ik 2 kaarten exact hetzelfde had hoewel ik wel heel goed geschud had.

ik vind het moeilijk te duiden. Ik krijg de boodschap dat ik nog met dingen zit uit het verleden en daarom mij niet kan openstellen naar de toekomst. En dat ik een innerlijke schoonmaak moet doen, maar daar ben ik al mee bezig dus veel nieuws vertelt dit mij niet... De kluizenaar op zijn kop, één van de betekenissen is te gehecht zijn. Misschien dat het dat hier wel betekent. Maar wat moet ik met de wereld in het verleden en dan nog eens op zijn kop? Heeft iemand van jullie misschien een idee wat dat kan betekenen??

met lieve groet
Morgain

Developerone

 :)
Hallo Morgain!

Door jouw stukje bleef ik even hangen in Ricca's prachtige omschrijving van Kelken 4,
en vond daar dit:

'' Met Bekers Aas in de buurt zou er zelfs een wondertje kunnen gebeuren. Het enige wat eigenlijk nog ontbreekt is een hert (symbool voor het hart) dat in de verte aan komt lopen... Maar dat kan ieder moment opduiken nietwaar? :) Of anders wel op de omgekeerde kaart (waar de vierde beker wél wordt aangenomen). ''

En ook:

Bekers 4 omgekeerd

'' Als je de rechtopstaande kaart opvat als een ontkiemingsperiode, dan staat de omgekeerde kaart voor het openbloeien.
Ontwaken uit een periode van apathie of lusteloosheid of genoegzaamheid. Weer openstaan voor het leven. Het belangrijkste van de omkering is enthousiasme en het aangrijpen van kansen. In het bijzonder de bereidheid om vriendschap en liefde toe te laten. Openstaan voor het geschenk van de liefde.
Nieuwe perspectieven.

Ook: je innerlijke gaven aanvaarden. ''

Ook wordt prachtig beschreven hoe moeilijk het soms is om de sleutel van je hart te vinden :D

Misschien had je het al gezien, ik vind het in ieder geval een mooie draai aan je legging geven...
Het is een van de weinige kaarten die omgekeerd een stuk beter is :)

Ik heb respect voor je vrij directe manier hoe je nu inzicht in jezelf vraagt ( niet te streng zijn voor jezelf hoor :D )
En voel ook best met je mee, iemand die WEL zo eerlijk is om zelf toe te geven dat zijn hart op slot zit, deed mij ook aan zwaarden 2 denken.

Je zegt zelf al bezig te zijn met een innerlijke schoonmaak.
Misschien mediteren ook?
Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen, maar het duurde ook even voordat ik eraan wou :)
Vrije wil he zucht...
Je kunt hierdoor (en andere innerlijke schoonmaakprocessen) ook een flinke uitdaging oproepen voor je gevoel of waar je dat nodig acht :s
En bij meditatie kunnen veel oude wereld-visies in rook op gaan of compleet verdraaien.
Ik dacht een de Wereld hierbij, en de Kluizenaar, blijf dieper naar binnen gaan & leef uit je hart: Ohm Mani Padme Hunggggggg!! :)
Dan draait de boel weer naar veel mooier uitzicht hoop ik voor je!

Namaste, Peace Focus & Light to U!

dameblanche

schroom niet om gewoon lekker mee te doen, mee te denken en mee te duiden, al doende leert men.

veel bekerskaarten, mn de bekers 4, stabilisatie mogelijk maken aangaande je emoties, maar ook niet bij de pakken neer willen blijven zitten, toch nog steeds ondanks de afwijzing de uitdaging aan blijven gaan, de kluizenaar hier geeft aan dat je je te vele terug trekt. en je gevoelens buiten sluit.
het lijkt wel alsof je niet bij je eigen gevoelens meer durft te komen.

de wereld omgedraaid duidt op stagnatie, alles loopt vast, de kluizenaar op de kop geeft ook iemand weer die een peter pan houding erop na houdt, er is niks met me aan de hand, wuift net alles iets te luchtig weg, terwijl er toch iets aan de hand is wat je behoorlijk raakt.
de bekers 4 op de kop trekt je juist weer uit jezelf, schudt je wakker en laat dingen zien die wel mogelijk zijn, blijf niet hangen in ene onmogelijke liefde, nb. wel een slap smoesje dat zijn liefde op slot zou zitten, je bent als het ware in hem gekropen en hebt zijn gevoelens willen voelen, dit heeft je op et verkeerde bene gebracht.

Morgain

#3
hartelijk dank voor jullie reactie!!!!! Ik was echt super blij toen ik het las vanmorgen!!


Citaat van: Developerone op februari 12, 2015, 02:08:10 AM
En voel ook best met je mee, iemand die WEL zo eerlijk is om zelf toe te geven dat zijn hart op slot zit, deed mij ook aan zwaarden 2 denken.

Dat siert hem vind ik, dat hij dat eerlijk toegeeft, dat hij dat zelf inziet ook. Volgens mij zit er een enorme schat achter die muren van hem als hij die nu eens zou neerlaten :-).

Ik had ook een legging gedaan met de vraag hoe ik hem kon helpen en kreeg het volgende:
verleden: bekers koning
heden: bekers 4 omgedraaid
inzicht: keizerin

wat ik daar uit opmaak is dat hij inderdaad een gevoelig persoon is maar zijn gevoelens onderdrukt waardoor hij de kans op liefde (met mij dan?) niet ziet omdat hij nog te veel bezig is met zijn pijnlijke herinneringen (hij heeft letterlijk gezegd dat er bij hem te veel onduidelijkheid en geslotenheid is). Maar zijn kaart ligt ook omgedraaid dus wie weet is er wel iets aan het veranderen bij hem dat ik nu nog niet zie. Als inzicht de keizerin, daar haal ik dan uit dat dat is hoe ik mij het best kan gedragen naar hem toe. Hem tegemoet treden vanuit liefde, compassie, zonder behoefte, geven zonder zelf iets terug te verwachten en ontvangen wat hij mij wenst te geven. Dat is trouwens ook hoe ik WIL zijn in het leven, leven vanuit liefde, wijsheid, passie. Overgeven aan het leven. Spontaan, ongedwongen en met vertrouwen anderen tegemoet treden. Diepgaande, oprechte contacten.

Maar langs de andere kant heb je ook gelijk, Marianne. Het kan evengoed een onmogelijke liefde zijn waar ik aan vast blijf hangen. Ik vind het enorm moeilijk om hem los te laten omdat ik echt potentieel in hem zie en dat niet zomaar aan mij wil laten voorbij gaan. Bekers 4 duidt nochtans wel op "een nieuwe kans op liefde en geluk dat aangeboden wordt". Daarom dat ik mij afvraag, speelt hij daar een rol in of niet ... afwachten zeker?  :-\

Wat bedoel je juist met dat ik teveel in hem gekropen ben en dat mij dat op het verkeerde been gebracht heeft? Bedoel je dat het mijn legging heeft beïnvloed? Dat de bekers 4 eerder bij hem hoort dan bij mij?


De wereld op zijn kop duidt dus op stagnatie, maar aangezien het in het verleden ligt, ligt dat eigenlijk achter mij nu? Momenteel trek ik mij te veel terug (kluizenaar). Dat kan wel, ik ben enorm bezig met introspectie, opruimen en zo. Dus het stuk over alles luchtig wegwuiven, daar zie ik mij zo niet in, eerder alles overanalyseren  ???

Tja, ik denk dat ik mij vooral moet focussen op het verbeteren van de relatie met mezelf, misschien is dat wel waar bekers 4 op duidt. Ik had gehoopt dat de kaarten mij daarover wat advies konden geven (dat was uiteindelijk ook mijn vraag)...

Citaat van: Developerone op februari 12, 2015, 02:08:10 AM
Je zegt zelf al bezig te zijn met een innerlijke schoonmaak.
Misschien mediteren ook?

tja mediteren ... ;D ;D ;D
Ik ben al een tijdje naar een vrij spirituele therapeut aan het gaan en die heeft mij een aantal zeer goede technieken geleerd om emoties, patronen, gedachten los te maken. Vorige keer vertelde ze mij over ho'oponopono. Je moet gewoon 4 zinnen opzeggen: het spijt me, vergeef me, ik dank je, ik hou van je. je kan dat doen als een mantra of iedere keer dat er iets negatiefs gebeurd in je leven of iedere keer dat er een storende emotie opkomt... Deze methode is gebaseerd op het idee dat je je eigen leven creëert op basis van je herinneringen en als je daar de verantwoordelijkheid voor neemt, en vergeving vraagt lossen die negatieve herinneringen op en neemt je leven een andere wending.
Dat is niet hetzelfde als mediteren, mediteren lijkt mij passiever. Maar het komt volgens mij wel op hetzelfde neer. Met een open blik naar jezelf kijken, zien wat er boven komt en dat accepteren/toelaten.



dameblanche

een onmogelijke liefde, waar je toch te veel van jouw kant in zal moeten gaan investeren, begrip tonen, blijven sleutelen aan hem, jezelf te vele opzij zetten, handelen vanuit een te veel geven en niet kunnen nemen, een oud patroon waar je op voortblijft borduren, komende vanuit het verleden, oude patronen die niet meer werken [de wereld op de kop]
jezelf te vele weg wille cijferen, dat bedoel ik ermee dat je je teveel hebt laten meeslepen met zijn 'probleem'.

op een gegeven moment krijg je een ongelijkwaardige basis, waarbij hij steeds egoistischer zou kunnen gaan worden.