legging over energie

Gestart door Muluc, mei 16, 2014, 07:58:44 AM

Muluc

Ik zit met een vraag die me bezig houd. Het is een ongrijpbaar onderwerp en een nou niet bepaald serieus genomen onderwerp in deze nederlandse maatschappij. 
En ook lastig uit te leggen wanneer je het zelf niet gevoeld hebt en er geen ervaring mee hebt.
Toch hoop ik op een beetje begrip en misschien hulp. Het gaat over een negatieve energie die in een bepaald gebouw hangt waar ik vaak ben. Het is al meer dan duidelijk voor mij dat er iets met die ruimte is en dat het niet direct aan de mensen ligt die daar dagelijks zijn.Het een beinvloed het ander wel, de sfeer is daar behoorlijk vergifigd. Mensen klagen daar over hoofdpijn en moeheid maar ik voelde het zelf anders dan hoofdpijn, meer als klappen tegen mijn hoofd waar ik heftige duizelingen kreeg. Ik voel me vreselijk in dat gebouw en ben er niet voor mijn plezier maar helaas moet ik er nog even doorheen. Nu na een aantal maanden begin ik mij gevoelloos te voelen en zwaar en voel me vaker ziek terwijl ik dat normaal gesproken niet ben. En dan kan er gezegd worden dat ik me daar niet mee bezig moet houden, maar ja dit valt niet meer te ontkennen. Ik wil weten hoe ik hiermee om moet gaan en wat de sfeer daar zo vergiftigt.

Ik vraag me af of dit geen invloed heeft op langere termijn omdat het dus ook je gezondheid beinvloed
Ik heb 3 kaarten gelegd van boven naar beneden en heb daarnaast uitlegkaarten geplaatst.
Ik vroeg me af hoe je kaarten in deze situatie leest.

Wat is er in het gebouw aan de hand: Bekers 6 omgekeerd.   midden:Page staven.  Zegewagen

Hoe beinvloed het mij: zon omgekeerd, midden de dood omgekeerd, ridder staven omgekeerd

Advies: pentakels 6, midden pentakels 5, koningin pentakels

Ik heb zelf al wat opgeschreven hoe ik de kaarten zou lezen in deze situatie maar ben benieuwd hoe jullie dit lezen en wil dit achteraf vergelijken.
Ik ben zelf praktisch ingesteld wat betreft dit onderwerp (koningin pentakels) en ik vind het zelf een behoorlijk aparte ervaring ook al heb ik op dit vlak wel vaker wat meegemaakt.
Onbegrip hierover begrijp ik ook.

Groetjes Muluc

dameblanche

zessen is het getal van evenwicht en harmonie.
verschijnt er een 6 in een lezing, dan wijst dit altijd op positieve gevoelens en gebeurtenissen.
echter zie ik hier de omgekeerde bekers 6 die wijst op verwarrende herinneringen, je zult je op de toekomst, op het nieuwe moeten gaan richten, niet op het verleden.
dus dat vergt een omgedraaide manier van aanpak [page van staven].
de oude manier van handelen, dus je richten op het verleden van het gebouw richt duidelijk schade aan, je energie verminderd,
de dood omgekeerd zegt me dat je hierin vast gaat zitten, gevoelens van traagheid, slaperigheid en lusteloosheid,  deze symptonen moedigen je oude manier van handelen aan.
het leven  van sloomheid en verveling verdoezelt soms een wanhopige strijd van het eog om veranderingen uit de weg te gaan.
het advies is dan ook om eigen evenwicht te gaan vinden, niet in neerwaartse spiraal te denke, maar te handelen in positieve zin.
veranderingen niet uit de weg aan wat uiteindelijk tot tevredenheid zal leiden[pent. koningin].

Muluc

#2
Bedankt Marianne voor je inzichten.

Ik weet nu ondertussen waarom de dood omgekeerd er ligt door een gebeurtenis die daar plaatsvond en ik heb nu een helderder beeld wat de oorzaak is en wat ik er aan kan doen., in deze situatie. Want verandering wil ik absoluut ik denk dat de dood daarom ook in het midden ligt maar wel omgedraaid omdat ik me niet bewust was hoe ik dat in hemelsnaam zou moeten doen en ook omdat ik niet wist waar het aan lag. Maar er is gelukkig al een oplossing. De andere partij heeft onverwacht een stap gedaan die in mijn voordeel is. Het is een lang verhaal om hier te typen en een rare situatie. Sorry voor dit vage verhaal, maar ik ben er bijna uit  :) nog heel even bikkelen en dan kan ik eindelijk een nieuwe periode in.
Lang leve de 6-en ;)

Of bedoel je dat dit gevoel (traagheid, lusteloosheid, gevoelens waar ik vroeger last van had) wat ik nu heb nu niet met deze situatie te maken heeft?
Ik link het aan deze situatie maar het kan inderdaad ook met iets anders te maken hebben (mijn ogen). Het ging namelijk al lang harstikke goed en opeens kom ik weer in dit oude gevoel terecht.  Ik zit er vooral mee dat ik niet weet waar het aan ligt en waardoor dit gevoel weer naar boven komt.

Ik blijf het toch bijzonder vinden dat je korte teksten zo veel info bevatten die bij mij dan (een beetje laat ;) ) pas doordingen. Echt bijzonder, dank je wel!

Warme groet,
Muluc