dagkaart

Gestart door Marit, september 07, 2013, 13:55:09 PM

Marit

Hi Viev, het was een Pentakels 9 dag in die zin dat ik helemaal gelukkig was met wie ik was, wat ik gedaan had en wat ik had.  At peace in the world. En dat ik uitgerust heb.

Nu ik Ricca's uitleg over Pentakels 10 lees, vind ik hem mss niet zo positief: het is de illusie van geluk/ Je moet goed zorgen dat je het in balans houdt. Nu heb ik gisteren wel niets voor mijn werk gedaan, alleen genoten en gelezen, maar ik had dat gevoel niet, de illusie van geluk is dan toch goed gelukt.

Blijkbaar gaat het me niet lukken dat in balans te houden, want vandaag krijg ik:
situatie: Koningin van Staven - actie/keuze: de Dood omgekeerd - uitkomst: De Keizer/ Koningin van Kelken omgekeerd

Ik vind dat eigenlijk niet zo fijn. De Keizer, dat is een beetje hoe ik mijn leven vroeger leidde, full steam ahead en alles regelen en mijn intuïtie (Koningin Kelken omgekeerd) ontkennen. Die kaarten zeggen ook allebei: anderen wantrouwen. De transformatie (De Dood) is dus niet helemaal gelukt, en het is eerder een regressie?

Marit

De kaarten van gisteren nog niet echt begrepen, enfin ze zijn niet overduidelijk tot uiting gekomen: Staven Koningin, ja, ik ben een beetje actief geweest, en creatief op het werk, uiteindelijk toch fijn geworden/ De Dood omgekeerd: ja, ik ga nu op een andere manier met collega's om, het gaat er een beetje hartelijker aan toe (van hen naar mij ook), al ben ik nog steeds een beetje een doordrammer (Keizer) maar ja er moet werk gedaan worden en heb ik idd de hele dag het  gevoel gehad dat ik van mijn intuïtie lossta. Maar ik zie niet hoe het één uit het ander volgt.

en ook vandaag willen de kaarten weer niet mee, ze floepen allemaal samen, en dan krijg ik
situatie: Zwaarden 10 omgekeerd: ik kan alleen maar hopen dat dat betekent een einde aan dat ik door mijn eigen gedachten geveld wordt, op dit moment heb ik alsnog geen last meer van m'n gedachten (of kan dat toch tijdig stoppen)
actie/keuze: De Heremiet: je terugtrekken in jezelf, inzichten krijgen uit het verleden. Misschien vallen ze me nog wel in, maar ik heb die al gehad, denk ik/ Bekers 6 omgekeerd: geen geïdealiseerd verleden, maar ook geen kinderlijk vertrouwen in de toekomst, mja, kan ik nog wel inkomen, niet kunnen geven of ontvangen: we shall see what the day brings
kans: Bekers 7 omgekeerd: geen illusies/ Pentakels 6 omgekeerd: geven en nemen zijn niet in balans

dus ik moet m'n gedachten vandaag juist wel toelaten (Heremiet)?

Marit

elektronisch krijg ik Staven 6 vandaag, en dat vind ik toch in ieder geval bij gisteren passen. Dat mensen vinden dat ik er weer goed uitzie, dat ik erdoor gekomen ben.

Marit

Elders vind ik voor gisteren: De Keizer: je krijgt het druk, zorg dat je je energie niet versnippert. Daar kan ik inkomen.

Voor vandaag de Heremiet: Je hebt een periode achter je die je nu kunt afsluiten. Er staat een periode van wachten voor je. Gebruik deze periode om je te ontspannen en je geest leeg te maken, zodat je klaar bent voor nieuwe dingen.

Marit

en daar gaan we weer: slakken overal, pijnlijke oren, koude rillingen, moe en het daarom niet zien zitten, maar alleen daarom, geen negatieve gedachten ofzo.

Aanvulling van Ricca bij de Ridder Pentakels omgekeerd: je op je werk gooien klopt.

Moonskin

Hoi Marit,

De kluizenaar/Heremiet

De kluizenaar staat voor een zelfgekozen terugtrekking om even tot jezelf te komen.. Door even tijd voor jezelf te maken kan je komen tot nieuwe inzichten, zelfverkozen verdiepingen welke je weer antwoorden kan geven op vragen die nog in je hoofd/hart spelen.. De kluizenaar die een lichtje schijnt op een eventuele nieuwe richting die je uit kan gaan... Het innerlijke licht wat je kan leiden naar nieuwe paden.. Inzichten .. kennis...

Liefs Thea  :-*

Marit

Het innerlijke licht scheen gisteren nogal zwak, Thea. bij nader inzien was ik beter mijn bed ingekropen, want ik heb niet veel nuttigs uitgevreten. Nu vandaag na goed slapen beter.

vandaag situatie en keuze samen gefloept, dus kunnen ook omgekeerd zijn: Staven 4 en Ridder van Staven omgekeerd. Kanskaart De Zon.

Da's duidelijk: raad vragen aan anderen, niet alles zelf willen doen, niet te ongeduldig zijn en niks forceren, en dan gaat uiteindelijk het zonnetje wel weer schijnen, daar moet ik echt in geloven.

Marit

Het zal die Staven 4 zijn, iedereen was gisteren heel vriendelijk tegen me. (Al heb ik dan wel dikwijls 't gevoel: heb ik nu iets verkeerd gezegd? blijkbaar was 't niet goeie moment? en is het enorm vervelend dat ik elke keer moet vragen om te herhalen omdat ik met dat oor niet goed hoor) Heb raad en advies gevraagd. Heb op basis daarvan 'ik heb ook recht om naar de yoga te gaan, heb ook betaald) voorzichtig gesmst naar de ex: zou je er zoveel last van hebben als ik toch naar de yoga kwam? Als ik nu helemaal aan de andere kant zit zie je me toch niet en ik vertrek meteen? 'Ik wil er niet meer over praten, ik vraag je gewoon om niet meer te gaan) Ik vind dat niet doordrukken (zie Ridder Staven omgekeerd gisteren), want die yoga doet mij ook goed, en ik snap niet dat hij niet gewoon 'volwassen' daarover kan doen. Sms ik hem nog dat ik gisteren zeker niet ga, met de bedoeling dat hij zich safe kan voelen om te gaan. Krijg ik: 'En stop met me te sms-n, je maakt me kapot! Doe maar wat je wil, ik ga niet meer.' we hebben het hier over 4 of 5 sms-en op een hele week, dat vind ik nog niet stalken ofzo. Denk ik: dramaqueen!

Nou. Dus kan ik nu wel gaan, maar wat ik me idealiter had voorgesteld was dat we daar gewoon niet moeilijk over gingen doen, je zit daar toch met je ogen dicht. Dat hij niet meer wil gaan was ook niet de bedoeling.

Vandaag situatie: Zwaarden omgekeerd en Staven 5 samen gefloept: da's duidelijk strijd, al vind ik dat dan eerder op gisteren moeten slaan
keuze/actie: Ridder Zwaarden omgekeerd: hou je wat in en denk na voor je wat doet
kans: koningin van Kelken

Ik zou denken dat het conflict gisteren afgelopen was, hij zal mij van zijn leven niet contacteren, en ik ga hem ook mooi met rust laten. Misschien krijg ik nog andere conflicten op mijn bord vandaag.

Marit

Hohoho, en heb ik conflict gekregen met die Staven 5! van de studenten, en een in het bijzonder. Het gaat hem hier inderdaad over het niet samenwerken in groep, omdat elk eigen dingen wil, machtsstrijd, en inderdaad geen vertrouwen in mijn eigen 'grootsheid'. Ik ga nog eens moeten nadenken hoe we dat gaan oplossen, hoe de vork precies in de steel zit (het heeft er alle tekenen van dat die ene zit te manipuleren), en welk standpunt ik ga innemen.

En dan zit ik met de ex ook nog.

Ik moet dat dus proberen oplossen met mededogen voor de ex en toewijding aan de job, het plezier in de job terugvinden.

Marit

Heb overlegd met anderen en peptalk gekregen en de situaties zijn nog steeds niet fijn, maar minder erg dan ik dacht.

Vandaag Ridder Zwaarden omgekeerd: geneigd tot wraakacties, dat nou niet nee, Gebruikt anderen als zondebok om zijn eigen verliezen goed te maken.: dacht het nou ook niet, heb geen wrede plannen, Dwars tegen het gevoel van anderen ingaan.: dat zal dan wel, maar zou in beide gevallen dan opkomen voor mezelf zijn

keuze/actie: Kelken Aas omgekeerd: verwarring, somberheid, niet genoeg van jezelf houden, geblokkeerde uitwisseling van gevoelens

kans: Staven 10 omgekeerd: met de mensen praten heeft me in ieder geval opgelucht, maar ik moet echt opletten dat ik niet uitgeput raak

Marit

vandaag situatie Schildknaap van Kelken omgekeerd: gemakkelijk te beïnvloeden zijn: yep, omdat ik zo onzeker ben van mezelf/ Probeer met beide benen op de grond te blijven: doe ik./ Hou je niet teveel bezig met het nu van je gaven. Dat zal je misschien niet meevallen, want met je gevoelige, lieve aard wil je graag geven / delen / helpen... Maar die tijd komt nog wel... Op de New Visionkaart ligt een zespuntige ster van schelpen (watersymbolen) op het strand (aarde). Deze ster doet me denken aan Bekers 6 en Pentakels 6, allebei kaarten van geven & ontvangen, maar Bekers Schildknaap mag voorlopig gewoon ontvangen.

Nou, dat is een opluchting dan, want wat ik vandaag de hele tijd heb zitten denken is: iedereen is zo lief voor mij, maar ik vind het erg dat ik niks kan teruggeven.

actie/keuze: Zwaarden 2 omgekeerd: tegenstrijdige gevoelens en gedachten die een verlammende werking hebben, yep, maar dat was gisteren. Daardoor kan de lichaamstemperatuur schommelen: yep, heb al dagen te koud, angst. En omgekeerd dan: die angst onder ogen zien, luisteren naar je intuïtie, de situatie onder ogen zien. Heb de koe idd bij de horens gevat, niet meer bang voor het werk, maar de onzekerheid over mezelf blijft toch nog een beetje.

kans: Koningin van Pentakels :zij heeft het simpele, diepe vertrouwen dat alles wat zij wenst tot haar kan komen door erin te geloven, of het nu materieel welzijn is, overvloed, een goede gezondheid, geestelijke rijkdom, de groei van haar creatieve vermogens of gewoon plezier in het leven. Zij gelooft in wonderen en dus erváárt ze wonderen. Zij gelooft ook in zichzelf.Zij heeft de innerlijke kracht om alles in het leven rustig en beheerst en met veel geduld (allemaal aarde-kenmerken) onder ogen te zien. Zij is in staat moeilijke taken aan te pakken, verantwoordelijkheden op zich te nemen en is goed tegen moeilijke situaties opgewassen. : misschien tegen vannacht.
Goeie tips van Ricca aldaar

Marit

Pentakels Koning - weer Schildknaap van Kelken omgekeerd - Pentakels 7 omgekeerd/ Bekers 6 omgekeerd

bijzonder veel omgekeerde kaarten de laatste tijd

Marit

maandag was onverwacht een bijzonder goeie dag. Ik had dan wat ander lesmateriaal voorzien, mezelf ervoor opengesteld, en de moeilijke studente heeft niet moeilijk gedaan. Ik dacht echt: ik heb mijn schwung terug. Ze zijn wasmachine en elektrisch vuurtje komen herstellen, ik dacht alles komt blijkbaar ooit in orde.

Gisteren trek ik Rad van Fortuin, Pentakels 4 omgekeerd, De Wereld/Zegewagen omgekeerd

Ik denk: nou, dat zijn mooie kaarten, maar gisteren was dus echt geen goeie dag. Blokkeert op het werk de technologie weer, misverstanden met de dokter, de ex laat weer van zich horen en dat gaat de verkeerde richting uit, platte band, het elektrisch vuurtje blijkt het lampje wel te branden maar geeft geen warmte, de wasmachine blijkt op de verkeerde kraan aangesloten en niet los te krijgen. Bovendien hoor ik slecht want ik heb 'water in m'n oor' (Dat uiteindelijk opgelost door te dampen met muntolie, moet ik onthouden voor de volgende keer). Gisteren geen tijd gehad om de betekenis van de kaarten op te zoeken, mss heb ik dat verkeerd begrepen dus.

het Rad: moeten leren aanvaarden niet alles zelf in de hand te hebben. Ja, duidelijk. Een lesje nadat ik maandag dacht dat het wel goed ging, haha. In persoonlijke relaties voelen we ons vaak niet prettig met de bestaande gebeurtenissen. Ik vind het verschrikkelijk vervelend dat we niet gewoon kunnen overeenkomen en dat hij gewoon contact vermijdt, ja. Maar ik probeer me daar idd bij neer te leggen, je kunt een paard niet doen drinken etc

Pentakels 4 omgekeerd: dan gaan we maar voor losser met de dingen omgaan. Ict-team om hulp gevraagd, problemen in huis welja raken op den duur wel geregeld, fiets direct naar fietsenmaker ipv vandaag hele dag over te frettten. Ziekelijke edelmoedigheid: ja, mss ben ik idd te edelmoedig geweest in de weinige berichten om de ex niet te kwetsen, maar zou dat dan bij Pentakels horen? Daarbij denk ik meer aan materiële dingen. Ik was wel van plan hem nog een boek te geven (ik heb het uit), maar idd daar heeft hij dan niet om gevraagd.

De Wereld: voldoening, het eindpunt van de reis, de voltooiing van een cyclus. We zijn gearriveerd en hebben ons doel bereikt. Een hervonden eenheid en de ervaring van harmonie en een blijde afloop.: niet dus
De Wereld is nauw gerelateerd aan het Rad, de cyclische voortgang der tijd en onze menselijke ervaring. Op het niveau van innerlijke ervaring is dit een kaart van zelfkennis, van vreugdevolle wijsheid en het geeft aan dat we een beslissende stap hebben gezet op weg naar authenciteit en volledigheid.: op innerlijk vlak misschien, mjah, opening van de hartchakra, dat kan wel
Op het terrein van gebeurtenissen staat De Wereld voor gelukkige tijden, waarin we van ons bestaan kunnen genieten. : nope, gisteren toch niet
Deze kaart kan ook betekenen dat we internationaal contact hebben of (gaan) reizen.Ten aanzien van persoonlijke relaties symboliseert De Wereld dat we ons in onze relatie thuis voelen, of zij  kondigt de komst van een nieuwe partner aan.: dat gaan we nog moeten zien dan

Zegewagen omgekeerd: geen idee, nog steeds niet. Ben ik mss niet krachtig genoeg geweest tegen de ex?
Dat ie samen met de Wereld valt betekent dat ik me meer moeten laten meevoeren door de gebeurtenissen?

HELP TOCH! WAT BETEKENT DIE ZEGEWAGEN?

Marit

Vandaag, enfin vanavond: situatie Staven 4: je vol vertrouwen openstellen voor nieuwe dingen en contacten

keuze/actie: Staven 8: voltooing met een goede afloop/ haast en spoed/ flitsende invallen/ er komt teveel op je af. Maar voor mij heeft hij al meer voor twijfel en onzekerheid gestaan.

kans: Aas van Kelken: groei, voldoening, harmonie, succes
en Kelken 7: misleiding, illusie, valse hoop en verwachtingen

Ik ga gewoon verder nieuwe ideeën voor mijn lessen voorbereiden. Nieuwe mensen kom ik vanavond toch niet meer tegen. Deze kaarten zullen dan voor morgen zijn. De Aas is dan hopelijk voor mijn werk, de Kelken 7 zal wel voor mijn relatie zijn.

Moonskin

Hoi Marit,

Staven 4: Feest, genieten.. Je bent op de goeie weg en dat mag geviert worden. Nieuw verworven welvaart.
Staven 8: Einde van de strijd. Tijd voor nieuwe activiteiten. Spontane nieuwe ideeen en voorstellingen die je kan onderzoeken. Contacten worden weer aangehaald.
Aas van Kelken: Liefde, vreugde en goedheid en geluk.. Spirituele belangstelling en contact. Goede kijk op de dingen. Zelfexpressie. Vergeving geven of ontvangen.. Goeie vooruitzichten.
Kelken 7: Wat is er eigenlijk bereikt? Geconfronteerd worden met de verschillende opties in het leven en deze met intelligentie bekijken en onderzoeken.

Liefs Thea  :-*