dagkaart

Gestart door Marit, september 07, 2013, 13:55:09 PM

Marit

Overigens huil ik nu wel meer Ricca, maar het is niet altijd simpel om dan de omschakeling naar het verderdoen met de hedendaagse dingen te maken. Brave face.

Ricca

Lieve Marit,

Misschien heb je iets aan het topic Omgaan met pijn (door te kiezen voor groei).
Het staat op het Algemene Forum:

http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,1416.0.html

From Ricca with Love

Marit

Ha Rica,

ik heb dat hele inzicht van Orin vanavond op mijn brood gekregen. Dus confrontatie met mijn moeder of collega heb ik kunnen vermijden, kwam het uit onverwachte hoek van mijn vriend. Maar goed eigenlijk, want nu weet ik eindelijk wat meer over hoe hij denkt (en o wat herken ik mezelf van een eindje geleden daarin) en we hebben het uitgepraat.

Marit

Vandaag: Ridder Pentakels omgekeerd - Matigheid - De Geliefden

Leeuwin zei: De omgekeerde Pentakels Ridder geeft een stagnatie in de ontwikkeling aan. Onverschilligheid over een situatie kan ook meespelen. Ook zorgeloosheid. Doesje zei: Ongeduldig, niet kunnen wachten op het resultaat. Ricca in 't kort zegt: uithoudingsvermogen en volharding voor de rechtopstaande kaart.
ergens anders vind ik: Zwakke persoonlijkheid, niet weten wat te doen, incompetent, geen duidelijk plan, veroordelen, wrok, te snel beslissen, je eigen vaardigheden overschatten, onervaren, tegenslag, niet in staat om je situatie te veranderen, vermoeidheid, geen visie, geen plan, niet willen delen met anderen, je eigen invloed ontkennen, instabiel, gebrek aan realiteitszin, bedriegen.

Ik weet niet goed wat ik van de omgekeerde Ridder moet maken. Ik heb inderdaad geen plan, en momenteel heb ik zoiets van: we zien wel hoe het loopt.
Maar als ik dan Matigheid daarnaast zie, dan denk ik dat dat juist goed is om niet te hard van stapel te lopen. Uiteindelijk kom ik dan terecht bij de Geliefden, dichter bij mezelf. Dus zou ik nu heel graag willen weten wat die omgekeerde Ridder betekent, natuurlijk :)

Marit

ongeduldig, ik vind ongeduld toch duidelijker bij Staven Ridder passen

Marit

Ik lees terug en zie dat de vorige keer dat ik Ridder Pentakels trok was toen mijn vriend zijn onzekerheid even overwonnen had en besloot er met mij voor te gaan: onverschilligheid van mijn kant. Dit keer is het dat hij het niet meer ziet zitten, want hij gelooft dat ik alles manipuleer (mijn bedoelingen worden al de hele week verkeerd begrepen, vandaar ook dat ik kwaad was op mijn moeder en die collega). Als ik hem zeg dat hij lief is, denkt hij dat ik dat zeg om hem tevreden te stellen. Als ik hem vraag om iets te repareren (wat van mijn kant niet beredeneerd is, ik wil het gewoon hersteld hebben, maar hij redeneert, je kon het ook aan iemand anders vragen, hij was gewoon de eerste die ik zag die het kon op dat moment), dan denkt hij dat ik het opzettelijk kapot gemaakt heb om hem een goed gevoel te geven dat hij me kon helpen. Ook dat noemt hij manipuleren. Dat is natuurlijk zijn eigen onzekerheid, maar ik was wel gekwetst. Vandaar De Duivel donderdag. Ik heb hem gezegd dat het zo onmogelijk is dat ik ooit genoeg voor hem kan doen als hij alles interpreteert als vals bedoeld en twijfelt aan mijn goede bedoelingen. (maar ik begrijp hem wel, I've been there, en dat als hij zich niet openstelt, alles afblokt, je dan geen relatie kan hebben)

Nu heb ik vanmorgen een geweldige nachtmerrie gehad, en mss dat dat in het Dromen-topic moet, maar omdat het gerelateerd is, hier:
Ik lig in bed en ik ben ziek, zweten, koorts, draaien. Het bed staat niet in mijn huis, ook niet in het zijne. Het is niet de slaapkamer maar de woonkamer van waaruit je de keuken kan zien. Ik roep om hulp maar hij komt eerst niet, en als hij dan komt zegt hij: 'Je bent niet ziek, je zit te liegen, je voelt je gewoon slecht omdat je teveel gedronken hebt' en gaat weg. Ik zeg: 'Nee, ik heb echt niet gedronken, kijk maar of er lege flessen liggen', maar ik ben zo confuus dat ik er zelf aan begin te twijfelen. Ik draai me om en ga in de omgekeerde driehoek yogapositie (of wat ervoor moet doorgaan) (we doen yoga samen) en ik zie  het zweet werkelijk van mijn lijf in druppels naar beneden druppen van mijn borsten en lopen over mijn lijf. Ik ben dus naakt (terwijl ik altijd met een slaapkleed slaap) en ik denk: 'Nee, ik heb echt wel de griep of zoiets.' Dus ik roep hem terug en zeg: 'Ik ben echt wel ziek.' En hij zegt: 'Ik geloof je niet, je zegt het maar om mij te manipuleren' en gaat weg.

Nu is dit allemaal wel voor een deel te verklaren: Ik probeer te stoppen met roken, had er gisternacht dan toch een paar gerookt en werkelijk, het zweet brak me uit. Ik was gisteren weg met de collega's, zeer fijn, blijken gelijkgestemde zielen tussen te zitten, beetje jeugdherinngeringen, ik voelde me helemaal goed met mezelf alsof ik weer 15 was (zie kaart de Geliefden). Maar mss was het wat teveel van het goede, vandaar paniekaanval vanmorgen. Toen ik thuiskwam dan dus gerookt en ongelooflijke vreetaanval gehad, vandaar mss woelig geslapen. Blijk ik vandaag dus ook mijn maandstonden te hebben (4 dagen te vroeg, nu had ik niet verwacht regelmatig te zijn na van de zomer te stoppen met de pil, maar als ik vroeger onregelmatig was, was het altijd te laat en bijna nooit te vroeg), vandaar mss dat het me donderdag teveel was. Blijf ik toch met het gevoel zitten dat hij met niet gelooft/vertrouwt.

Donderdag KK gelegd voor hem, blijkt dat relatie grote kans tot groei zou zijn, maar hij zegt zelf, hij wil niet. KK voor mij, moeizaam, veel energie vragend, vooral veel van je angsten tegenkomen, op lange termijn Bekers 5. Leg ik vandaag nog een keer voor mij: lange termijn Zwaarden 7 (die ik de laatste dagen ook al vaak ben tegengekomen).

Kaarten voor vandaag: Koningin Staven: daadkracht - Bekers 8: vertrekken  - Zwaarden 6: vertrekken

Die daadkracht kan natuurlijk ook slaan op het feit dat ik besloten heb daadwerkelijk te koken voor die jongen van op reis, wat voor mij al een grote stap is, want ik nodig niet vaak mensen uit en ik kan niet koken. In die jongen heb ik geen romantische interesse, ik vind hem gewoon een fijne mens met wie ik kan praten. Dit was overigens ook de aanleiding voor het conflict donderdag: de vriend denkt dat ik dit bezoekje speciaal in scene heb gezet om te zien of hij jaloers is, en het een test was toen ik hem vroeg of hij erbij wilde zijn, 'gemanipuleer'.

Ik ben klaar met hem. Nu ben ik er helemaal voor om elkaar te helpen op het levenspad enzoverder, maar ik ga daar niet mijn energie insteken als het toch op niks uitdraait én hij dat zelf niet wil "Een relatie dient niet om iets te leren." Hij praat nooit over zichzelf "We zullen wel zien hoe ik reageer als zich iets voordoet, zo ga je me leren kennen", maar doet zich iets voor, wil hij er ook niks over zeggen. I am done.

Marit

ik heb overigens gisteren niet gedronken, ben het ook vanavond niet van plan, heb sinds de paasvakantie maar een viertal keer gedronken, doe het niet meer omdat ik merk dat het paniekaanvallen uitlokt (en mja, ik dan doordronk tot ik van de wereld was). Hij had me wel eens ge-smt of hij mocht afkomen omdat hij gedronken had en zin in me had, waarop ik: merkwaardig dat je het dan wel kan zeggen.

Marit

die yoga-positie niet de omgekeerde driehoek, gewoon de driehoek, maar je kijkt dan naar beneden, vandaar

Marit

en tijdens de droom had ik ook het gevoel dat mijn neus dichtzat, dat ik geen lucht kreeg. Nu heb ik stofallergie, dus mijn neus zit 's morgens idd dicht, maar de laatste tijd overdag echt wel veel meer dan anders. Ik droomde dat ik mijn allergiemedicatie nam en plots was mijn neus vrij. Zelfsuggestie heet dat.

Marit


Viev

Wat een droom zeg. Je werd zeker doodmoe wakker?

Het zou toch heerlijk zijn als de kaarten ineens tegen je zeggen wat je moet doen, hoe je het moet doen en welke uitkomst er dan uit zou komen he? Dat heb ik in ieder geval.. Of beter.. Wat je moet doen om een bepaalde uitkomst van het leven te krijgen! Kan ik mij ook helemaal gek om piekeren..

Ik heb je berichten ook even terug gelezen (24 sept - omgekeerde bekers 9) Je moet inderdaad van de kleine dingen in het leven gaan genieten. Het is toch zonde om dat niet te doen. ALs het je enige troost geeft: Ik strijk nooit!!! :D Alleen als het ECHT moet en ik dat blousje perse nu aan moet.. Hahaha..

Rust met jezelf vinden is gewoon de grootste uitdaging ever.

Marit

Ik weet niet, heb je dat al eens op die manier aan de kaarten gevraagd? Concrete acties zie ik ze idd ook niet voorspellen, als in 'Welk bloesje ga ik vandaag strijken?' :), maar attitudes wel. En in dit geval waren mijn dagkaarten voor mij duidelijk dat ik een eind aan de relatie moest maken.

Ik geniet van de kleine dingen hoor nu Viev! Goeie gesprekken, dat het eten dat ik gemaakt had lekker was, het zonnetje, ...

Dagkaarten voor vandaag pas paar uur geleden getrokken ("Wat WAS mijn dagkaart voor vandaag?") maar had eerder op de dag al gedacht: ik ben vandaag echt perfect gelukkig. Dit is een Pentakels 10-moment.

En welwel, die kaart kreeg ik dan ook! Maar in dezelfde handbeweging maar net iets later floepten daaruit Zwaarden 8 en Bekers 3 omgekeerd. Ik zie niet in welke gedachten ik nog vastzit, integendeel ik vind dat ik een doorbraak heb gehad, als ik dit vergelijk met waar ik vorige week zat, 't is dag en nacht. Maar mss komt dat dan morgen, omdat ik ze nu zo laat getrokken heb?

Viev

Goed zo! Dat is top om te horen. Bekers 10 is een heerlijke kaart. Ik trok m vandaag ook als de "toekomst" kaart op de vraag waar t contact met m'n ex toe gaat leiden. Ik zie natuurlijk alweer als romanticus alles gebeuren maar moet eerst gerechtigheid nog doorstaan..

Ik snap dat je op een dag als vandaag zwaarden 8 niet weet te plaatsen. Misschien een waarschuwing dat je jezelf goed in de gaten moet houden. Dat je ondanks je goede wil toch nog wat remmingen en vreesachtigheden voelt (niet gek kijkt me na zo'n heftige week!!)

Houd dat gevoel maar lekker vast meid! De tijd leert het.. Belangrijkste is dat je je goed voelt denk ik en de betekenis van bepaalde kaarten kan idd altijd later meer duidelijkheid geven..

Fijne avond!

Marit

Het was Pentakels 10 dat ik getrokken had, maar nu besef ik dat dat niet de kaart was die ik in mijn hoofd had, het was een Pentakels 9-dag. Nu ja, da's allebei goed.

Ja Viev, ik heb je kaarten gezien (al ken ik de kompaslegging niet) en dat zag er wel goed uit. Ik vraag me wel af welke vorm Gerechtigheid zal aannemen.

Viev

Oh had ik weer niet goed gelezen op mijn telefoontje.. Sorry! Maar je had pentakels 10 getrokken maar het was een pentakels 9 dag? Dat snap ik geloof ik niet helemaal.

Ben benieuwd welke kaarten je vandaag trekt en of je die beter weet te plaatsen.