dagkaart klaproosje 0 de dwaas?

Gestart door klaproos1945, juni 19, 2012, 04:25:35 AM

Sweetie


heleen

inderdaad een prachtig lied Klaproos.
Heb er vandaag van genoten.

liefs
Heleen.

klaproos1945

goeden morgen

psychologisch inzicht;                                de gehangene

                                                     het acepteren als de dingen
                                              eenmaal niet zo gaan als we zouden
                                        willen... het geduld opbrengen bij het wachten!


inzicht;                                                    de magier

                                                  deze bezit lle instrumenten
                                                   om het doel te berijken
                                                 bijde zitten diep van binnen
                                           en vragen om naar buiten te komen



                                         advies... kelken page
de page periode staat open voor de zelf ontwikkeling
de visualisatie oefening tarot je eigen bewustzijn
en de onbewuste behoefte van jou zelf en je lichaam...

heleen

de wijze mannen van de grote arcana krijgen advies van kelken page. Een page, de schildknaap die onbevangen in het leven staat, terwijl de magiër zijn talenten al heeft uitgespreid op tafel, om zijn magische staf zijn werk te laten doen. wat zou de page tegen de magiër gaan zeggen. Wat zou ik zeggen als ik in de laarzen van de page sta. Welk advies zou ik moeten geven? en de magiër, staat nog maar aan het begin van de grote arcana. Welk advies zou hij moeten geven aan de gehangene?
Ik denk dat het een heel klein onschuldig advies word, van hele grote waarde. Zo simpel in zijn eenvoud dat ik er niet op kan komen. maar ik mag mij ook beroemen op levenservaring, en daardoor het verlies van de onschuld.

Heleen

dameblanche

de gehangene geeft de bereidwillige opoffering weer met noodzakerlijke ontberingen, er niet voor terug te verlangen om dan DE stap te kunnen zetten naar zelfstandigheid in beslissingen nemen.
zelfstandige besliisngen nemen terwijl je kunt luisteren naar je eigen innerlijk, want onderbewustzijn weet namelijk alles, je laat je alleen door ja en alleman van de wijsbrengen...
maar ik moet hierbij zeggen dat er al enorme verbetering is opgetreden klaproosje...
we zijn op de goede weg!

kijk uit met de gladheid vandaag, klaproosjes zijn zomerbloemen!

klaproos1945

goeden morgen  :)


psychologisch inzicht;                                       de zegen wagen

                                                              stop mijn lieve stokpaardje
                                                          de wagen moet een plasje doen

inzicht;                                                               de keizer

                                                                        los van alles
                                                                    kan de grote  man
                                                           bepalen wat zijn doel zal zijn

                                     
                                   advies   kelken ridder
in de sfeer van liefde maakt de mannelijkheid
zijn gelag door op een bepaald moment
de koers te laten draaien naar de eeuwigheid...

klaproos1945

goeden morgen

psychologisch inzicht;                                 de zegenwachen

                                                      wikken... wegen... en uiteindelijk
                                                              een keuze maken
                                                            maak het voor jezelf!

inzicht;                                                        gerechtigheid

                                                                   wees eerlijk
                                                          naar gevoel en verstand
                                                       ik ben verantwoordelijk voor
                                                               mijn eigen daden!

                                           advies... bekers 6
vroeger was jij misschien iets fitter dan in het heden
maak een afweging van wat jou nu nog positief kan dienen
om in het nu waar te maken dat ogenschijnlijk in het nu kan funcioneren?

dameblanche

het wikken en wege zit in je bloed, twijfels alsm aar twijfels, zijn er geen twijfels, oh geen nood, klaproosje maakt hen wel zij heeft achter in haar stalletje een twijfelmachine staan en die produceert enorm veel twijfels steeds maar weer...

weegschalen zitten in hun hoofd, maar als zij teveel in hun hoofd zitten bereiken de voeten de aarde niet meer, dus eens eerlijk naar jezelf en je omgeving kijkenwaar die twijfels en ook die gedachten op gebaseerd zijn, je denkt te veel dat je ongelijkwaardig behandeld wordt, maar het zit in je hoofd!
gr. marianne

klaproos1945

 :P @ waar haal jij die ongelijkwaardige behandeling vandaan?
    en wikken .... en wegen is voor mij geen twijfel meer!


    soms wil ik wel eens de dingen van vele kanten bekijken of voelen
    zodat de keuze die ik maak ook echt kan zijn............. ;D
    daarmee blijf ik werken met mijn verstand ............. :-*
    dat heb ik toch niet voor niets gekregen marianne ???

klaproosje ;)

dameblanche

tuurlijk klaproosje,

de samenvoeging tussen gevoel verstand...
varen op je gevoel, of handelen naar verstand.

klaproos1945

@  goed zo marianne
     de samenvoeging tussen gevoel verstand...
     varen op je gevoel, of handelen naar verstand.

    nu veranderen we of nog in en dan ziet het er zo uit

      de samenvoeging tussen gevoel verstand...
      varen op je gevoel, en handelen naar verstand.......

een fijne avond en tot morgen :D

heleen

een nadeel van weegschalen ( ook mijn zon staat in weegschaal en dat samen met Mercurius) is dat wij het verstand hoog in vandaal dragen.
Alles moet met het verstand beredeneert kunnen worden, en lukt dat niet, dan slaat de weegschaal door.
Maar gevoel is niet met het verstand te beredeneren, hoe vaak is mijn gevoel niet weggelopen waarbij mijn verstand zich verbijsterd afvroeg "maar dit kan toch niet". Samenvoegen van verstand en mijn gevoel is mij nog nooit gelukt. Het enige wat lukt is met mijn verstand mijn gevoel accepteren en vooral waarderen en andersom.

Heleen. 

dameblanche

handelen vanuit het verstand, maar je groeit meer naar het gevoel toe naarmate je ouder wordt,
daarbij zijn luchtwezens graag bezig met het neuzen in boeken of op internet en trachten zodoende hun systemen te ontwikkelen, manieren te ontwikkelen en dingen te onderzoeken.
daarbij is het goed voor luchtwezens om regelmatig oefeningen te zoen waarbij zij hun waterenergie [gevoel] kunnen versterken, zoals en dat zien we hier al jaren van je; o.a sprookjes lezen, zelf fantasie verhalen schrijven en of gedichten.

klaproos1945

 ;) @ in volle ontwikkeling  met gevoel schilderen en schrijven....
         het verstand gaat mee met neuzen in de boeken.......... :-*
         zo kan de student of leerling meester worden of profecer in de weet niks kunde... ;D

         dat wilde ik als kind altijd worden zij mijn gevoel......
         en zo blijf ik in de onschuld hangen zegt de gehangen...
         terwijl hij eigenlijk beter weet........ :P

         dank je wel marianne en helleen :D

         klaproosje zegt over en sluiten voor vandaag
         of te wel tot morgen slaap lekker we zien ons...... morgen ???



http://www.youtube.com/watch?v=aH1xXtq27aU&feature=g-high-rec

Pegasus

Schilderen en schrijven
Is het gevoel van binnen naar buiten op papier te drijven
Informatie in je op nemen als een kind in een snoepjes zaak
Deze inschuld in ons is het kind wat ons raak

Mooi wat je schreef klaproosje