Legging i.v.m. kinderwens

Gestart door Chaoot, juni 18, 2012, 11:31:55 AM

Chaoot

Ik ga even de situatie schetsen:
Chaoot: sinds een klein jaar een heel aanwezige kinderwens
Partner: geen uitgesproken kinderwens, weet het niet goed

Ik heb zondag even de kaarten geraadpleegd, met dit als resultaat:

Kaart 1 - verleden: Rad Van Fortuin
Volgens mijn boek betekent deze kaart dat de dingen die gebeuren, gewoon gebeuren en dat ik daar geen vat op heb.  Hetgeen me overkomt, goed of kwaad, gebeurt omdat het moet gebeuren.
Ik raadpleeg ook altijd de website van Catharina Web (sinds een jaar ofzo) en die zegt: dat mijn relatie misschien ietwat onbevredigend verloopt.  [Dat kan inderdaad wijzen op de vele discussies die we reeds gehad hebben i.v.m. kinderen].  Ik vind deze kaart zo ongelofelijk vaag ... ik kan er weinig mee.  Of zie ik het nu verkeerd? :-X

Kaart 2 - heden: Drie van Bekers
In mijn ogen (en het boek en de website) een heel positieve kaart, die vooral slaat op mijn relatie, het seksuele aspect en harmonie.
Volgens mij duid dit op de wens die wij beiden hebben, om een zekere stabiliteit (=harmonie) te bereiken, waarop wij eigenlijk wachten om eraan te beginnen.
Volgens mijn partner zijn  er nu nog teveel akkefietjes ...

Kaart 3 - toekomst: Zes van Munten
Met deze kaart kan ik niks.
Het boek is vaag over geduld en dat ik misschien al vroeger kan krijgen waarop ik hoopte.  De website spreekt over tolerantie en behulpzaamheid.
De kaart vertelt mij eerder over de zaak van mijn partner, dan over onze kinderwens.

Dat is het nu net, ik krijg soms vaak het gevoel en de indruk, dat de kaarten me geen antwoord willen geven, of dat ze het ineens over een heel ander aspect van mijn leven willen hebben...  :-\


dameblanche

voor jezelf kaarten te willen leggen is altijd een valkuil, je kunt deze situatie al heel moeilijk buitne jezelf plaatsen om er op die manier objectief tegen aan te kijken gaan...
het rad geeft acceptatie aan...
en in hoeverre, jullie of althans jij bent vastgelopen in deze situatie....
geduld is op de proef gesteld...
jij bent min of meer iets wanhopig en hij gaat daar onvoldoende in mee....

heden dus de gezinsuitbreiding voorop gestelt...
iets vreugdevols willen hebben om naar uit te kijken....
ik denk dat jullie hulp in zullen moeten roepen gaan....

heleen

Hallo Chaoot.

Ik heb zondag even de kaarten geraadpleegd, met dit als resultaat
Welke vraag heb je gesteld?

Het gaat over een kinderwens, je partner heeft geen uitgesproken kinderwens.

middelste kaart is de wens.
gezin gelukkig zijn, dat is duidelijk

1e kaart is het rad van fortuin, die alle kanten op kan draaien.

3e kaartje heel belangrijk, want hier zie je jullie situatie geschetst.
jij wil iets, wat je partner je zal moeten geven. En of hij dat wil geven, dat weet hij niet.
hij is nog op zoek naar balans. Hij geeft 1 persoon al wat muntjes (door te zeggen, misschien ooit) Hij ontneemt niet jouw droom. Maar de 2 persoon heeft nog niets gehad. Het is afwachten of die iets krijgt.

Een kinderwens in een relatie moet van 2 kanten komen. Allebei moet je eraan toe zijn. En dan kan het rad gaan draaien. Dus de kaartjes hebben mijn inziens wel een antwoord gegeven.

Heleen.

Chaoot

Als ik het zo lees, moet ik ook zelf wat meer naar de afbeeldingen kijken op de kaarten.  Dat van die muntjes aan persoon 1 en 2, daar was ik zelf nooit op gekomen ...  :-\

De vraag was eigenlijk wanneer mijn wens zou uitkomen.

janice

hoe oud zijn jullie eigelijk ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

Chaoot

#5
30 en 40

doet dat er iets toe eigenlijk?

heleen


heleen

Hoi Chaoot.

De reden waarom ik vroeg welke vraag je had gesteld was het volgende. Je vraagt wanneer een wens uit gaat komen. In één van de topic legt Ricca uit hoe je het beste een vraag kunt stellen en over toekomst vragen zegt ze dit.

Hoewel de tarot vaak wordt beschouwd als een instument om in de toekomst te kijken, is het niet de bedoeling om een vraag over de toekomst te stellen. Stel altijd een vraag over het heden. Een blik in de toekomst krijg je er vanzelf wel bij, als dat nodig is, maar dat is niet waar het om gaat en een vraag naar de toekomst staat eigenlijk op gespannen voet met het doel van de tarot. Natuurlijk kan het zo zijn dat je in een bepaalde situatie graag wilt weten wat er zal gaan gebeuren, maar vraag je eens af wat je wérkelijk wilt weten. Waarom is jou er op dit moment iets aan gelegen om de toekomst te kennen? Omdat je het moeilijk hebt met de onzekerheid waarin je verkeert? Vraag dan hoe je meer vertrouwen kunt krijgen. Omdat je controle over de situatie wilt hebben? Vraag dan hoe je los kunt laten. Omdat je bang bent dat je niet zult krijgen wat je wilt? Vraag dan wat je kunt doen om het gewenste of iets beters naar je toe te trekken. Omdat je bang bent dat je iemand kwijt zult raken? Vraag dan hoe je meer liefde in je leven kunt brengen. Vraag om de essentie van wat je wilt. Het gaat in het leven niet om het verlichten van zorgen of het voorkómen van teleurstellingen, maar om het scheppen van geluk en vreugde en dankbaarheid. Laten je vragen dáárop gericht zijn!

liefs
Heleen.