mijn dagkaarten

Gestart door heleen, mei 16, 2012, 23:20:17 PM

heleen

aan allemaal
Ja dat klopt. natuurlijk heb ik last van de maatschappij waar in we wonen, en alle regeltjes en gewoontes die je erop na moet houden. En natuurlijk ben ik op heel veel punten niet eens met de maatschappij. Vooral in de periode dat je kinderen hebt, en toch heel erg vast zit aan de structuren van deze maatschappij, is dat weleens vervelend. De wereld proberen te verbeteren dat doe ik niet meer Believe, daar ben ik al jaren geleden mee opgehouden. En ik probeer natuurlijk wel mijn eigen overtuigingen vast te houden, maar dat dit soms moeilijk is (vooral sinds de krediet-crisis, waarin mensen somber gestemd zijn, en je de afbraak ziet van heel veel bedrijven) ben ik me dagelijks van bewust. Ik heb niet het gevoel dat ik plezier veins. Humor is voor mij relativeren van verdriet. Want die angsten doen mij wel veel verdriet. En ook de sombere toekomst verwachtingen. Ga er maar van uit dat na de regen de zon weer komt.
Meer kan ik er niet aan doen. En ik houd me op dit ogenblik vast dat Amerika het roer enigszins heeft omgegooid. en als 1 land begint, volgen er meer.
Heleen

heleen

Hallo allemaal.

weer mijn kaartjes getrokken.
durf het bijna niet te vertellen.
1e kaart Toren maar nu omgekeerd.
2e kaart zwaarden 7
3e kaart koningin zwaarden.

We zijn weer bij de toren. als je hem omgekeerd heb kun je niet naar beneden vallen. Dan vlieg je eigenlijk omhoog. Dan is het vuur onder je. Maar wat heeft dat voor nut. (of is dat te zakelijk) De toren het blijft voor mij een rampenkaart.
zwaarden 7 iemand sluipt met de zwaarden weg. en het geroezemoes blijft achter je. morgen dus oppassen
en als laatste kaart koningin zwaarden. koningin van redeneren. dus dat komt wel goed.

Vlinder

Heleen,
door plotselinge gesprekken/gebeurtenis, je denkpatroon veranderen, waar je vast zit komt ruimte in dit denken, de koningin is scherp en helder van geest, en kan prima communiseren.

zoals de gehangene  kan ook de toren voor nieuwe inzichten zorgen.

slaap lekker :-*

kristina1975

Ik vind toren met vuur en al ook een akelig kaart.
Jij werkt aan jezelf en jij bent kwaad en jij laat je niet bedriegen wel komen andere inzichten. Toch lieve Heleen neem ook rust de zwaard in je handen is zwaar, laat hem af en toe vaker dan jij wilt vallen ipv te vechten en of in verdediging te blijven. Adem in en uit in rust. Jij bent lief ook al ben jij hard, keihard ook voor jezelf
Liefs

rianna

hoi Heleen
het lijkt er toch op dat je vandaag je niet gek laat maken je hou je goed staande
al he je misschien de neiging om je kont tegen de kribbe te gooien
je intelligentie helpt je
liefs rianne

dameblanche

tarot kaarten kunnen eigelijk niet als dagkaarten gezien worden, het zijn proces kaarten...
je ziet het ook aan de aantal omgekeerde kaarten heleen....
je neemt het leven ernstig, maar misschien wel te ernstig, je probeert je met humor in stant te houden,
maar eigenlijk lukt je dat niet meer zo goed als weleer...

het woorde veinzen, ja klinkt zwaar, je springt hier ook meteen in de verdeding....

de toren omgekeerd betekend duidelijk dat je even geen perspectieven ziet, verlies van orientering en objectiviteit...
de zwaarden 7 en de zwaarden koningin zullen je moeten gaan helpen om weer inzichten te verkrijgen...
de toren ggeft altijd verbetering aan voor de toekomst, maar je zult je eigen doelstellingen moeten realiseren en daarbij twijfel definitief achter laten...heleen.

heleen

@vlinder.
ben benieuwd vlinder wat deze dag brengt, en welke gesprekken ik ga voeren.
@believe
believe je kunt mij heel makkelijk bedriegen, iemand bedriegen is namelijk helemaal niet moeilijk. Eerlijk zijn is veel moeilijker. En inderdaad ik moet mijn zwaard vaker laten vallen. Maar aan vechten ben ik nu eenmaal gewend geraakt, het hoort bij mijn leven. En als je vaak plaats neemt in de arena, word je gehard. Je legt als het ware een schild om je heen. Je geeft jezelf een pantser.
@marianne
ik weet dat het geen dagkaarten zijn, maar proceskaarten, maar voor mij is het makkelijker om het als dagkaarten te hanteren, omdat ik het dan voor mezelf kan afbakenen.
Ook als ik kijk naar mijn kaarten en zie hoe vaak ik dezelfde kaarten trek, zie je het verloop van een proces.
Of ik het leven te ernstig neem weet ik niet. Er zijn stukken van mijn leven die ik ernstig moet nemen, waar ik niet zomaar aan voorbij kan lopen. Een eigen doelstelling realiseren, dat is op dit ogenblik denk ik niet haalbaar, er zijn andere die op dit ogenblik belangrijker zijn dan ikzelf. En de toren, deze kaart heb ik vaak als  niet  positief ervaren, misschien heeft de kaart mij wat geleerd, maar het staat nooit in verhouding van wat er is afgebroken. Hoe ondersteunen zwaarden 7 en de koningin zwaarden dan mijn torenkaart?
Heleen.

Vlinder

Lieve Heleen, soms heb je gesprekken met jezelf....
Klinkt gek, maar dat we de hele dag denken, betekend dat we de hele tijd allerlei gedachten en overtuigingen hebben.

de radertjes staan nooit stil bij ons hoor  ;)

Maak er iets gezelligs van, en een lijstje van drie, wat heerlijk was vandaag helpt mij ook altijd!

H gr Vlinder

heleen

@Rianna
De kont tegen de krib gooien is bij mij een natuurlijk fenomeen, en ik probeer me niet gek te laten maken. Mijn verzet heeft daar natuurlijk wel wat mij te maken. Daardoor wordt het moeilijker om zaken los te laten. Koningin zwaarden dus mijn intelligentie is de bassis waarmee ik problemen oplos.
Dank je wel Rianna voor je duiding.
Heleen.

heleen

@vlinder
3 fijne momenten op een dag.
*lekker weer, heerlijk gegeten, ontbeten in de zon.
*Iemand kwam spontaan langs die ik al heel lang niet meer had gezien.
*kreeg van mijn dochter spontaan 4 kruid plantjes cadeau.
Dus een heerlijke dag gehad.


kristina1975

Mooie dag Heleen blij voor je  :D

heleen

Mijn kaartjes voor morgen

1e zwaarden 4
staven 10
duivel omgekeerd.
morgen een beetje rustig aan doen, voordat ik de staven bij elkaar ga zoeken. de duivel ik zou het niet weten.
misschien een nachtje over slapen.
Heleen.

heleen

Ja Believe het was een heerlijke dag. Ik heb lekker genoten.
Heleen.

Vlinder

Hoi Heleen, heerlijk, d,as toch geweldig!
Tel je zegeningen en je wordt een gelukkiger mens.

No ja meestal dan, hahahaha

:-*Vlinder

kristina1975

Jij ook je rust :) rust lekker uit,  de duivel heb je al op zijn kop gezet  ;D