Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 4

Gestart door hatsjepsoet, maart 01, 2012, 06:45:14 AM

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag schildknaap van Bokalen. Bijzonder, gisteren had ik ook een schildknaap. Vandaag ook de Zon van Lenormand. Een zeer positieve kaart. Gisteren had ik de Wolken wat voor geluk staat dus ik ben aardig op weg aan de kaarten te zien.
Ik ben in ieder geval veel aan het verkennen en ontwikkelen en met die positieve kaarten van Lenormand zit het wel goed.

Liefs, H.

assie63

godemorgen allemaal

vandaag

zwaarden 4-munten ridder-wereld

even rust pakken en stil staan bij verder gaan op werkgebied

heijdenv

#572
Goedemorgen allemaal, 
Vandaag de zegewagen, de ster en kelken 2. De combinatie van kaarten vind ik heel mooi en positief.

Een overwinning behaald door dingen op een rijtje te zetten, voor mezelf knopen door te hakken en erachter te komen wat ik wil...
Nu de tijd nemen om bij te tanken en dan rustig aan het geleerde in de praktijk brengen...
Een nieuw begin met degene waar ik van hou...
Ik hoop dat het dat betekent...

Fijne dag allemaal,
Liefs Vicky

dameblanche

Citaat van: Believe75 op maart 31, 2012, 01:53:43 AM
En nu de zwaarden aas en de ring getrokken als dagkaart....

je hebt een weg vereffend believe, je bent vol vertrouwen en zelfverzekerd ineens.......je praat de anderen de oren van het hoofd...... ::)

dameblanche

koningin van pentakels en de vos....
kijk naar de koningin op de kaart, zij zit gebogen, toegewijdt, maar wel majestueus...maar niet heus...
een aandachtige en zorgzame blik....
het is belangrijk dat je even rust neemt en een moment voor jezelf neemt om op vossejacht te gaan... :-\

dameblanche

idd sprongen vooruit maken hatsie, je bent leergierig en wil je graag ontwikkelen, de bokalen staan hier voor je innerlijkheden...... ::)

kristina1975

Citaat van: marianne op maart 31, 2012, 10:01:11 AM
Citaat van: Believe75 op maart 31, 2012, 01:53:43 AM
En nu de zwaarden aas en de ring getrokken als dagkaart....

je hebt een weg vereffend believe, je bent vol vertrouwen en zelfverzekerd ineens.......je praat de anderen de oren van het hoofd...... ::)

:-X nee toch ...ik zal mijn mond dan dicht houden als mijn mond te lang wil door gaan!

Lieve Marianne, xxxxx!

dameblanche

een pauze moment voor jezelf assie, je zit nu qua werk in een overgangszone, vandaag en morgen ligt er echter de opgave om je vrijwillig te beperken dus duidelijk een einde en een nieuw begin...

dameblanche

de zegewagen vicky is de 7e kaart van de grote arcana....
het idee van het punt geluk heeft altijd te maken met vooruitgang of te wel met evolutie, groei.
hier staat duidelijk dat je hoopt op een groei in je relatie....

dameblanche

#579
nee believe, zo ben je zo kennen we je, we vinden dat alleen maar prachtig, ja laat aan anderen zien dat je enthousiast bent en dat uit zich in geratel van dat mondje.....heerlijk......
iemand die daar last van heeft zet toch gewoon het geluid uit ::) :P

kristina1975

Xxxx! Jij ziet mijn enthousiasme gelijk ja :)
Eergisteren zei iemand.ook dat ik huppelde met lopen dat ik erg blij ben :)

Ik geniet ook van kleine dingen geloof ik. Nu nog van het zoenen, wat ben ik dan blij op dat moment ik voelde mijn ogen ook aan het lachen waren. Oooo jij had mijn gezicht moeten zien nu :)

kristina1975

#581
Lieve Marianne, schiet mij alsjeblieft niet  ;D
Komen S en ik bij elkaar? Of hoe komen wij gelukkig en met alles er op aan samen?  :D
Kan jij weer eens kaarten leggen voor mij?
En wordt mijn finance beter?

heijdenv

#582
Hoi Marianne, ik redeneerde als volgt. De zegewagen is de 7e kaart van de grote arcana, er wordt een hoofdstuk afgesloten. Ik zie het ook als de kaart voor het recente verleden...heel hard gewerkt aan mezelf, mijn ego, om dingen voor mezelf duidelijk te krijgen, duidelijk te krijgen dat ik altijd een keus heb die ik zelf moet maken en dat mijn eigen gevoelens leidend moeten zijn, ik sta op de eerste plaats, ik leid mijn leven, het draait om mij. Mijn les was dat ik meer aan mezelf moest gaan denken. De zegewagen zegt mij ook dat ik daar nu 'teugels' voor heb gekregen, heb geleerd en het nu mag gaan oefenen.

De ster zegt mij dat mijn leerproces goed is geweest en dat nu een periode aanbreekt waarin ik bij mag komen van een zware periode in mijn leven. Ik zie de ster als mijn heden, als dat al mijn harde werken vruchten begint af te werpen en dat ik duidelijke keuzes kan maken omdat ik weet wat ik wil.

Bekers 2, voor mij de kaart die duidt op een liefdesrelatie. De gevoelens van liefde zijn van beide kanten nog steeds sterk aanwezig, we zoeken elkaar nog steeds op, er is een grote onverklaarbare aantrekkingskracht. Ik zie de kaart als de kaart voor de toekomst, verzoening, een nieuw begin, wat  mogelijk is door waar de zegewagen voor mij voor staat (mezelf gevonden hebben) en de ster (rustig de tijd nemen voor mezelf een nieuwe weg te kiezen)...

Met jouw uitleg heb je het heel mooi kort en krachtig samengevat...

Liefs Vicky

dameblanche

ha die vicky, meid je maakt reuzesprongen..
inderdaad is de 7e kaart de zegewagen de laatste kaart van de eerste reeks, de eerste serie van de grote arcana..
de eerst 7 kaarten hebben betrekking op uiterlijkheden, bezittingen vergaren,, de groei van het ego....

bij kracht ,dus de 8e kaart krijgt men de mogelijkheid het ego te kunnen loslaten en zich naar binnen te kunnen keren.....

de ster geeft aan dat je een en ander achter je kunt laten en de vruchten mag gaan plukken, of wel de sterren mag plukken gaan.....innerlijk en uiterlijk samengaan
de ster zijn de taken, de kelken 2 de kansen...en de kansen zijn evenwicht hervinden ......in het innerlijk en uiterlijke....

in de liefde  die liefdesrelatie kun je dit mooi in verwerken....

rianna

@Marianne
ja ik voel ook aan me zelf dat ik rust nodig heb ik voel me niet prut  hoor
kees hou zoveel van me die dacht ok ik ziek jij ook eerlijk zullen we alles delen hihihihih
maar ff wat passen op de plaats komt wel weer goed
liefs Rianna