Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 3

Gestart door kristina1975, februari 01, 2012, 00:23:04 AM

dameblanche

Citaat van: Believe75 op februari 03, 2012, 08:14:55 AM
Ik heb ook zeer mooie kaarten :)
Staven 6 en De Ruiker

Marianne,
Ik zal de wantrouwen opzij schuiven voortaan, xxx

ik zal believe....maar ga je het ook daadwerkelijk DOEN???

een uitnoding brengt je weer in evenwicht qua energie... :P


Palomino

Citaat van: marianne op februari 03, 2012, 09:17:57 AM
Citaat van: Palomino op februari 02, 2012, 18:31:23 PM
Hallo allemaal,

Vandaag trok ik de volgende kaarten:

*Centrumkaart: Staven 10 (omgekeerd)
*Kruiskaart      :Zwaarden 7


Ik gooi de Staven - de sigaretten -  achter mij neer. Ik heb het op dit moment zwaar, en zou het liefst een staaf=peuk pakken, aansteken en oproken. Ik doe het niet. En ook niet stiekem, want wie neem ik in de maling...?!

Liefs Palo

goed gezien palo

het rookgordijn......
weet je nog palo, het doorzichtige gordijn achter de hoge preisters...
je leeft verscholen achter een rookdamp, je innerlijke tweestrijd, je zelf als ik naar de voorgrond verschuiven of verschollen willen blijven....
je hebt het gevoel niet echt bij jezelf te kunnen achter een uiterlijke schijn van onzekerheid achter een rookgordijn....je bent bang voor een gedeelte van jezelf, je durft je intuitie, je energieen je gevoelens niet te vertrouwen...je houdt je schuil.....

het heeft geen zin je sigaret weg te gooien of te stoppen met roken wanner je niet naar de diepere oorzaak waarom je rookt op gaat lossen.
het gevoel te veel hooi op de vork te hebben genomen, steeds maar weer tussenoplossingen te hebben gevonden zodat je weer eventjes verder kon...
je ondervindt te veel weerstand, maar die weerstand schep je zelf....laat twijfel achter paloooooooo!!!!
geef jezelf de ruimte, geef je luchtwegen de ruimte.....

De spijker op zijn kop geslagen Marianne !!! Ik bedacht me gisterenavond zelf min of meer het zelfde: uitzoeken wat de sigaret toevoegt aan mij  - behalve nicotine, een hoop gif, stank en illusie... :-X
Wat mis ik in mij zelf, wat ontbreekt in mijn (onbewuste) ogen aan mijzelf wat ik wil in-of opvullen met die sigaret...?!

Dankjewel voor de duiding Marianne  :-*
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

klaproos1945

goede middag   http://www.youtube.com/watch?v=nLW3cKlcNlo

doel de toren ~schip   :)

taak staven 4~roede   :P

kans staven koningin~kruis  :-X

klaproosje





klaproos1945


dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op februari 03, 2012, 12:26:46 PM
goede middag   http://www.youtube.com/watch?v=nLW3cKlcNlo

doel de toren ~schip   :)

taak staven 4~roede   :P

kans staven koningin~kruis  :-X

klaproosje

2 borden tomatensoep staan naast elkaar op tafel
vraagt het ene bord tomantensoep aan het andere; 'heb je vananvond zin om met me uit te gaan?'
'sorrie',  zegt het andere bord, 'ik ben gebonden!'

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op februari 03, 2012, 12:26:46 PM
goede middag   http://www.youtube.com/watch?v=nLW3cKlcNlo

doel de toren ~schip   :)

taak staven 4~roede   :P

kans staven koningin~kruis  :-X

klaproosje

net als de duivel is de toren de meest gevreesde kaart van het kaartspel......
maar de toren leidt altijd naar bevrijding...zonder afbraak van het oude geen nieuw begin, als de geest steeds meer onder drukking komt te staan, zal zich het onbewuste zich laten gelden via [verwarde] dromen, ruzies en depressies.
het schip geeft hier ook aan dat wat op je toekomt...
de staven 4, de energie, het optimisme en vrijheidzin die de mensen de ommuurde stad zal uitdrijven....een energie moet zich hier gaan ontwikkelen die een explosie kan veroorzaken, zodat de teoren in elkaar kan donderen, dan komen ook de kwalteiten van de staven koningin tot uitdrukking

hatsjepsoet

Citaat van: Believe75 op februari 03, 2012, 08:12:46 AM
Hi H,
Natuurlijk mooie tijden komen er aan, jij gaat  ze kaken. De kaarten zeggen je dat, wat mis je in je eigen huis? En heb je hulp? Vraag je hulp aan je naasten?
Xxx
Citaat van: hatsjepsoet op februari 03, 2012, 07:16:16 AM
Goedemorgen,

Vanochtend Bokalen 10 en het Kind. Mooie kaarten, gelukkige tijden komen me tegemoet.

Liefs, H

Hé Believe,

Tja, wat mis ik in huis. Ik mis vooral de persoon voor wie ik gevoelens heb. Als het bij mij zo heftig is dan is niets meer goed wat ik wel heb. Dit is wel wat absoluut gesteld maar het komt aardig in de buurt. En die onvrede is ook wel wat minder geworden.
Ik praat wel eens met anderen. Ik moet er vooral zelf wat mee.

X H.

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op februari 03, 2012, 09:31:07 AM
Citaat van: hatsjepsoet op februari 03, 2012, 07:16:16 AM
Goedemorgen,

Vanochtend Bokalen 10 en het Kind. Mooie kaarten, gelukkige tijden komen me tegemoet.

Liefs, H
je wilt weten wat je ideaal is, je hebt de behoefte om te voeln wat je hartje harder kan laten  kloppen....juist door open te staan voor het nieuwe ::)

Hé Marianne,

Hoe zou ik dat laatste dan moeten zien, open staan voor het nieuwe?Bedoel je dat ik dat doe of dat ik dat zou moeten doen?

Liefs, H

rianna

Citaat van: marianne op februari 03, 2012, 09:08:42 AM
goeie morgen rianna,
de zwaarden 3 de pijn het verdriet, ziek zijn, dit is allemaal terug te voeren naar je te hoge bloedspiegel....

je klein voelen, je machteloos ervaren en dit wensen te keren, door het zoete buiten je te gaan zoeken, de goedkeuring van anderen om je zelf goed te voelen...wie zoet is krijgt lekkers.....
je tracht alles te willen regelen, alles te willen grijpen met een innerlijk angstig en agressief gevoel...je overtuigingen waarop je het leven hebt gebouwd, dat er toch iets moois voor je weggelegd zal zijn, maar je zult er zelf naar moeten grijpen, je overtuiging dat je niets kado krijgen zult....
je offert je op, je stelt je geluk afhankelijk van maar een kleine gemeenschap rianne, zo wordt je leven een gevangenis...
kom tot liefde in jezelf rianne, laat alles en iedereen los...stop met alles te willen en in de greep te willen houden..dit duidt op jouw angsten om het leven en jezelf te vertrouwen.....
laat je niet leven, wees zelf de dirigent van je eigen programma.... :-* :-* :-*
hoi Marianne
dat klinkt als eigen schuld dikke bult hihihihi
maar ik  weet uit ervaring dat het niet allemaal buiten je zelf ligt hoor daar ben ik toch wel zo ooud voor geworden
ja misschien is mijn wereld niet zo groot maar  of ik daar nou echt ongelukkig mee ben is te betwijfelen 
ik hou zeker van me zelf hoor en  ben echt niet zo onderdanig als dat het misschien lijkt
maar gewoon een tevreden gevoel  is toch ook geluk weten dat er mensen om je heen zijn die van je houden  gewoon om wie je bent
en agressief ben ik niet gelukkig niet hoor
misschien wel een soort plankenkoorts om iets nieuws buiten te beginnen 
dank je wel Marianne
liefs Rianna

dameblanche

niet agressief naar buiten toe hoor, rianne dat hoor je me ook niet zeggen, ik zie je ook totaal niet boos of met een mes liggen zwaaien hoor..... maar liever agressief naar jezelf toe...... :-*en dat zie je in het feit dat het lichaam ziek wordt....dat betekend dat je bepaalde dingen niet uit, of minder uit en hiebij uit gemakzucht of vredelievendheid het geheel naar binnen keerd en hierdoor op jezelf richten gaat....

Palomino

Hallo lieve mensen,

Wouw  :D wat heeeeeeeeeeeeerlijk en mooi al die sneeuw vandaag...!!!

Ik trok vandaag als Centrumkaart: de Zon (omgekeerd)
                                Kruiskaart      :Zwaarden 9


De omgekeerde zon vertelt me dat het licht dat er van nature is door mijn denkwijze wordt vertroebeld en daardoor een duistere sluier krijgt. Het duistere aspect wordt weerspiegeld in de Kruiskaart, waar letterlijk de handen voor de ogen worden geslagen om het duister niet te zien , maar dan is het licht ook meteen helemaal verdwenen. Dit klinkt allemaal veel heftiger dan ik me voel vandaag. Maar wel de boodschap om mijzelf de schellen van de ogen te halen en helderderderder  ;) te worden.
En eigenlijk was ik ook al helder als de verse sneeuwkristallen, zoals ik duidelijk doch liefdevol heb gereageerd op het dramaspel van mijn dochter.

Liefs van palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

Citaat van: marianne op februari 03, 2012, 18:44:38 PM
niet agressief naar buiten toe hoor, rianne dat hoor je me ook niet zeggen, ik zie je ook totaal niet boos of met een mes liggen zwaaien hoor..... maar liever agressief naar jezelf toe...... :-*en dat zie je in het feit dat het lichaam ziek wordt....dat betekend dat je bepaalde dingen niet uit, of minder uit en hiebij uit gemakzucht of vredelievendheid het geheel naar binnen keerd en hierdoor op jezelf richten gaat....
hoi Marianne
ik dacht al  zou ze denken dat ik een agressief persoon ben hihhi
maar misschien is dat wel waar ja  dat ik het naar binnen trek 
maar ik denk toch dat niet alle ziektes  door eigen schuld komen hoor mijn hele familie heeft suiker ziekte 
heb er hele mijn leven al bij stil gestaan dat ik dat ook zou krijgen  dus vandaar dat ik er niet gek van op kijk
dus dat lijkt me stug er zijn er ook bij nou die laten zeker de kaas niet van het brood eten
maar ikw acht het even af misschien valt het achteraf nog mee wie weet
hihihi moed verloren al verloren hoor
leifs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op februari 03, 2012, 09:28:18 AM
Citaat van: assie63 op februari 03, 2012, 07:05:04 AM
goedemorgen allemaal

vandaag


kelken 9- penakels 3-kelken 2

blij zijn met wat ik heb door samenwerking

de kelken dame is je doel, je situatie, de staven is de hulpkaart of te wel je takenkaart en de magier geeft je een kans op...
maar vandaag weer nieuwe kansen assie63....toch blijf ik het misleidend vinden assie, net alsof je al 63 jaar bent ;D
de kelken 9 de gelukskaart..maar er ontbreekt nog een enkele beker voor het totale geluk aan je te kunnen binden en die ene bekers is de kaart de kelken 2 de romance.....de kans op een nieuwe romance wordt door de pentakels 3 vergroot....
maar je vraagt je ook af of het wel de juiste tijd is voor dit 'grote werk'........
63 is mijn geboortejaar  ;D nee dat vraag ik mij eigenlijk niet af, ik ben best al lang alleen en zou het super vinden om eindelijk is een relatie te hebben, dus kom maar op  ;D, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

Citaat van: marianne op februari 03, 2012, 09:33:12 AM
Marianne,
Ik zal de wantrouwen opzij schuiven voortaan, xxx

ik zal believe....maar ga je het ook daadwerkelijk DOEN???

een uitnoding brengt je weer in evenwicht qua energie... :P
[/quote]

Marianne,
Ik zal het doen, ik ben gewoon een leuke persoon en klaar! Ik wil niet meer over mezelf twijfelen, niet over mijn uiterlijk, niet over mijn leeftijd en niet over wie ik ben!

Ik heb geen uitnodiging gehad vandaag, het was wel weer een fijne dag. Zo meteen lekker mijn bed in :)

Ik heb net super mooie kaart Kelken Aas getrokken :D
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kelken Aas is een van de grootste gelukskaarten van de tarot. De kaart wijst, net als de andere Azen, op een grote potentie. Het spectrum van deze kaart reikt van vreugde, dankbaarheid en tevredenheid over succes in de buitenwereld, tot het diepe geluk van het éénzijn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik werd blij en tegelijkertijd bang dat ik weer zo een mooie kaart trek en met lach trok ik mijn Lenormandkaart en kreeg de Zeis...GEVAAR....

Alvast superrrrrrrr bedankt voor je uitleg Marianne :-* :-* :-*