Interpreteren van liefdeslegging

Gestart door Ceetje, augustus 09, 2011, 21:42:57 PM

Ceetje

Hallo allemaal,

Ik heb hier al eens eerder gepost met een liefdesvraag. Ik kreeg toen fijne reacties die mij erg hebben geholpen bij het loslaten van die jongen. Een aantal maanden geleden een nieuwe jongen leren kennen waar het heel fijn mee was. Maar pas geleden heeft hij toch besloten dat hij ermee wil stoppen. Zonder er verder te veel over uit te weiden wil ik mijn legging over ons aan jullie voorleggen.
Ik:
Ridder van zwaarden
De Maan
Staven 10

Hij:
Pentakels 2
Matigheid
Zwaarden 7

Wij:
Staven 6
Pentakels 9
Bekers 8

Toekomst:
Bekers 2
Bekers 10
Aas van Staven

Ik zie zelf in de kaarten moeilijkheden in het heden bij ons allebei, maar liefdevolle kaarten bij de 'wij' (op het afscheid van bekers 8 na) en hele positieve kaarten in de toekomst.
Hoe interpreteren jullie de kaarten bij Ik, Hij en Wij in het heden en de kaarten in de toekomst? Betekent dit dat het goed gaat komen, of kunnen ze ook slaan op een nieuwe liefde in de toekomst?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Heel erg bedankt!

Ceetje

Leeuwin

Hoi Ceetje,

Gelet op Zwaarden Ridder op jouw plaats, met zijn Pentakels 2 gecombineerd, kan het zijn dat hij jou misschien te dominant vindt? Hij is misschien van nature geen snelle beslisser en mensen die dat van nature niet zijn, ervaren besluitvaardige mensen vaak als dominant. Hij is denk ik bang dat hij 'vast' komt te zitten.

Met de Maan aan jouw kant, denk ook dat jij jezelf niet ziet als iemand die overweldigend kan zijn, zonder persé (bewust) dominant te zijn hoor. Maar...dat dit op een ander weleens te overweldigend over kan komen, dat heb je denk ik niet zo in de gate.
Matigheid aan zijn kant, zegt mij dat hij (ook) moeite heeft gehad om meningen en standpunten aan jou duidelijk te maken. Hij is denk ik ook conflictvermijdend waardoor boodschappen niet altijd duidelijk overkomen. Ik denk dat jij je op jouw beurt weleens ergerde aan zijn onduidelijkheid.

Staven 10 gecombineerd met Zwaarden 7 zegt mij ook dat jij een stuk ondernemender bent dan hij. Hij is meer een denker, klopt dat?

Staven 6 zegt mij dat jullie onderlinge verschillen toch te overbruggen zijn, mits de wil er is. Een goed gesprek waarin er goed naar elkaar geluisterd wordt is in dit geval geen overbodige luxe denk ik.
Pentakels 9 zegt mij dat jullie ook genoeg raakvlakken hebben namelijk. Toch heb ik het vage gevoel dat hij weleens iemand ontmoet kan hebben voor wie hij gevoelens is gaan koesteren, wat absoluut niet betekent dat hij hier ook iets mee gedaan heeft hoor. Ik krijg in ieder geval het gevoel dat er iets is wat hij je niet wilde zeggen.
Bekers 8 zegt mij dat hij moeite had om zijn grenzen aan te geven, vooral omdat ik hem inschat als een conlictvermijdend type. Toch zie ik zeker liefde voor jou. Het is dus absoluut niet zo dat hij niet om je geeft!! Je kan een goede toekomst met hem hebben maar: eerst eens heel goed met elkaar praten.

Bekers 2 duidt naar mijn gevoel op vergeving van beide kanten en vervolgens Bekers 10 op een solide relatie. Er is of wordt dan water bij de wijn gedaan zoals dat heet. Staven Aas duidt op een heel groot nieuw begin.

Liefs van Leeuwin

Ceetje

Hoi Leeuwin,

Echt bizar hoe erg jouw interpretatie klopt. Ik had me niet beseft dat mijn dominantie een rol zou kunnen spelen hierbij. Ik heb inderdaad vaak niet door dat ik zo overkom op mensen, maar ik ben wel erg eerlijk en direct in mijn communicatie, en ik hoor regelmatig dat mensen hieraan moeten wennen.
Deze jongen kiest inderdaad zijn woorden wat voorzichtiger en is een echte denker. Conflictvermijdend inderdaad ook. Het kan zijn dat hij mij te intimiderend vond. Daarnaast vinden we het allebei moeilijk om ons kwetsbaar op te stellen. Beiden durven we niet echt een stap verder te gaan.

Ik weet natuurlijk niet of hij iemand anders heeft ontmoet, maar hij zegt wel dat hij al jaren niet meer echt iets voor iemand heeft gevoeld. Hij zegt wel dat hij iets voor mij voelt, maar niet genoeg voor een relatie.
Ik heb zelf het idee dat hij zoekt naar de perfecte vrouw waarbij hij meteen heel veel voelt. Hij is erg kritisch en geeft in mijn ogen ons te weinig kans om echt iets te laten groeien. Wat hij mij niet wil vertellen is denk ik de echte reden waarom hij mij niet leuk genoeg vindt voor een relatie. Omdat hij me niet wil kwetsen.

Ik geloof ook dat er genoeg raakvlakken zijn en dat er genoeg gevoel is om het nog een kans te geven. Maar moet ik hem daarvan proberen te overtuigen? Ik weet niet goed wat ik tijdens een gesprek tegen hem zou moeten zeggen. Hij zegt zeker te zijn van zijn zaak. Ik denk zelf dat hij te voorzichtig en bang is, zijn gevoel niet echt toe laat en op zoek is naar iets dat niet bestaat. Maar als ik dat tegen hem zeg komt dat natuurlijk weer heel dominant over, alsof ik zijn gevoel niet respecteer. Ik vind het lastig. Ik weet niet wat ik moet doen, terwijl ik het ook zonde vind om het hierbij te laten.

Leeuwin

Hoi Ceetje,

Ik heb het gevoel dat hij zich heimelijk aan je ergerde, dit niet durft te zeggen en vooral waarom niet! Ik heb het gevoel dat dit slaat op o.a je (vermeende) dominante kant. Ik heb er expres vermeend tussen haakjes bij gezet omdat de een dit wel als dominant ervaart en de ander niet. Het ligt er maar net aan je iemand zelf is.
Hij zoekt denk ik meer naar een ietwat bedeesder type wat mogelijk wat dromerig is aangelegd. Ik haal dit niet uit de kaarten maar dit is een gevoel wat in mij opkomt. Mogelijk ook een type wat nogal op zichzelf is. Ik vraag mij af of hij dat van zichzelf door heeft.

Is het misschien een beter idee om hem eerst een tijdje met rust te laten en hem daarna nog eens te benaderen? Hij gaat je steeds dominanter vinden als jij hem gaat opzoeken ja.


Ceetje

Het zou kunnen dat hij zich aan me ergerde, ook al heeft hij altijd gezegd dat hij het fijn en goed vindt dat ik zo eerlijk en duidelijk ben. Ik weet niet wat waar is en het lijkt me het beste om dat even in het midden te laten. Ik merk dat ik me niet beter ga voelen door hierover te speculeren. Ik moet het maar een keer aan hem vragen. Eerst inderdaad maar even laten rusten en bezinken en later met hem afspreken. Bedankt Leeuwin!

Ceetje

Ik heb afgelopen zondag een mail aan hem gestuurd met de dingen die ik nog tegen hem wilde zeggen. Ik heb alles heel erg bij mezelf gehouden. Ben wel eerlijk geweest, maar heb m'n woorden zorgvuldig gekozen. Hij heeft nog niet gereageerd... Het is natuurlijk nog niet zo lang geleden, maar ik maak me wel een beetje zorgen.
Vanochtend weer wat kaarten getrokken:
Hij:
Gehangene
Hogepriesteres
Oordeel

Verloop:
Pentakels 9
Wereld
Zegewagen

Mijn interpretatie is dat hij nu nog wat tijd neemt om na te denken en een goede keuze te maken, maar dat het uiteindelijk wel goed komt en dat het dan ook heel fijn wordt. Iemand nog andere inzichten?

Leeuwin

Hoi Ceetje,

Ik heb het idee dat hij de infromatie die jij hem hebt gestuurd even moet verwerken dus jij zit met je interpretatie goed! Ik heb het gevoel dat hij eerst met anderen gaat praten over hetgeen jij hem hebt gemaild. Door die gesprekken zal hij tot andere inzichten komen.

Ik heb echter ook het idee dat hij jou ook dingen gaat zeggen en schrijven die hij kwijt moet. Hier kun jij heel goed op reageren. Ik heb net als jij, het gevoel dat het allemaal goed komt.

Groet van
Leeuwin

Ceetje

Heel erg bedankt Leeuwin! Ik ga proberen geduldig af te wachten nu...