Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

Sweetie

Hoi Vicky
wereld, bekers acht en bekers zeven

De wereld , wat een kaart deze staat voor spiritueel en materiele succesen , het ene loslaten om het andere te kunnen beginnen , je dromen achterna gaan

Suus

heleen

dat zijn inderdaad een hele hoop bekers Vicky. bij elkaar 15 stuks. (de kaart van de duivel, maar we sluiten hem buiten, vandaag geen zin in de duivel). Zoals de vrouw op de wereld de leeuw, stier een man een een vogelkop buitensluit. deze kaarten kun je doorlopend zien, de wereld, een afgesloten vrouw, wil op zoek, ja naar wat? Bij bekers 8 gaat ze daar mee beginnen, ze trekt haar kleren aan, neemt haar wandelstok en reist af. Daar vind ze niet 1 beker maar wel 7. de vrouw schrikt zich dood, en deinst terug, de bekers vallen van de wolk, en vallen terug op de wereld, een afgesloten vrouw, wil op zoek, ja naar wat?

Heleen

heijdenv

Hoi Heleen,

Waarom zou ik schrikken van zeven bekers als ik er al acht had die ik achterlaat  ;D.
Ik denk niet dat de wereldse vrouw alles en iedereen buitensluit. Ik denk dat ze bewust even afstand neemt om haar dromen en wensen te onderzoeken en op zoek gaat naar datgene wat haar wereld compleet kan maken. En 15 is het getal van de duivel, maar 1 + 5 = 6 en dat is het getal van de geliefden, ik vertaal het hier naar de liefde. Ik ga op zoek naar mijn Lief.

Liefs,
Vicky

heijdenv

Hoi Suus,

Bedankt voor je mooie duiding :), mijn dromen achterna gaan. Ik ga ervoor, zeker als het materieel en immaterieel succes met zich mee brengt :)!

Liefs,
Vicky

heleen

hoi Vicky

leg de kaart van de geliefde maar eens naast de kaart van de duivel en je ziet heel veel overeenkomsten.

Heleen.

heijdenv

Ik dacht dat we de duivel buiten gingen sluiten vandaag ;)...?

dameblanche

de wereld....
als je werkelijk iets wilt kun je het ook bereiken, maar iets wat geen werking heeft , is het ook verspilde moeite om daar nog mee door te gsaan vicky, doorlicht het gene wat echt te bereiken ook is en hetgeen niet te bereiken is laten vallen...

heijdenv

Hpi Marianne,

Bedankt voor je duiding.

Gr. Vicky

heijdenv

Vandaag zwaarden aas, zwaarden twee en de keizerin. Een inzicht verkrijgen door de blinddoek af te doen, het zal innerlijke groei tot gevolg hebben.

Gr. Vicky

dameblanche

1,2 en 3 [keizerin]

de uitdaging en de uitdaging aangaan op rationeel denken...

heijdenv

Vandaag pentakels drie, bekers negen en de hogepriesteres. Na hard werken moet je tijd nemen om te ontspannen. Het valt me op dat op pentakels drie en bekers negen allebei een bankje staat. Eerst staat de persoon erop, dan zit hij erop.

Drie is het getal van de groei, een verwijzing naar de keizerin. Keizerin en Hogepriesteres staan voor het vrouwelijke, hart en ziel. Meer genieten van het leven en minder hard werken :).
Fijne dag allemaal.

dameblanche

mooie taken kaarten vicky....
de groei van de pentakels...en dat past ook bij je, je wil vooruit in alles ook, het heeft ook met je jeugdigheid te maken ;)
daarbij steeds weer opzoek, naar het juiste, of naar DE juiste..ga iets meer op je buikgevoel af...

heijdenv

Hoi Marianne,

Jeugdigheid? Bloos bloos  :)

bedankt voor je duiding :). Ik moet mijn buik vandaag een beetje ontzien...ze heeft het al zo moeilijk met de maandelijkse periode.
Je bedoelt dat ik meer op mijn gevoel en intuitie moet afgaan. Ga ik weer proberen.

En ja, nog steeds op zoek naar de juiste...

Fijne dag vandaag!

Gr. Vicky


dameblanche

ja lieverd, je jeugdige enthousiasme wat je nog al eens vaker inhaald, maar het hoort erbij en het siert je tevens......

heijdenv

Goedemorgen,

Vandaag matigheid, bekers tien en de keizerin. Balans-evenwicht, volmaakt geluk en groei.

Als ik de kaarten zie en Ricca's uitleg lees valt me het volgende op. Op de matigneid is Iris, de godin van de regenboog afgebeeld met twee bekers (bekers twee - de liefdesrelatie) en komen ook de irissen in beeld. De regenboog komt terug op de tweede kaart en wordt gevormd door de tien bekers. Ricca schrijft dat de irissen en de regenboog de zon aankondigen die een tijd afwezig is geweest. De regenboog verschijnt op bekers tien, wat mij vertelt dat de zon gaat schijnen op relatiegebied. De keizerin staat voor groei, de matigheid voor evenwicht en ook voor geduld hebben - de tijd nemen. Samengevat: het groeien van balans en evenwicht in de relatie, naar elkaar toegroeien, oftewel er komt meer stabiliteit in de relatie nadat die een tijd weg is geweest.
Of de wens is de vader van de gedachte en ik zit er naast.

Groetjes,
Vicky