Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

rianna

hoi vicky
liefdevol het licht op je innerlijk schijnen om orde te kunnen scheppen
liefs Rianna

heijdenv

Hoi Rianna,
Zoals jij het schrijft klinkt het mooi en eenvoudig. Was alles soms maar zo eenvoudig... :-)
Dank je.
Liefs, Vicky

heijdenv

Hoi Marianne,

Ik kan je geen antwoord geven want ik weet het niet. Ik weet niet wat ik wil veranderen en waarom ik iets of mezelf wil veranderen. Ik weet alleen dat ik me al een hele tijd met tussenpozen behoorlijk ongelukkig voel en dat is iets wat ik niet meer wil. Zoals ik je al eerder schreef mis ik gewoon mijn maatje en heb ik ontzettend moeite met de manier waarop alles gaat en de tijd die het kost. Ja, ik ben ongeduldig, maar ik heb al zoveel pech gehad in mijn leven dat een beetje blijvend geluk voor de verandering me heel blij zou maken...en nu rollen me ook nog de tranen over mijn wangen :-[

Liefs, Vicky

dameblanche

laten rollen vicky, laten rollen, het lucht op....
maar je hart nu even vrij van verbittering....
je wil gewoon gelukkig zijn, je wil gewoon ongehinderd je weg kunnen gaan, maar het begint bij acceptatie lieverd....

heleen

Hoi Vickey.
Ene kant een hele mooie gele kaart, de vrouw van pentakels 9. De kaart van luxe en weelde, en alsof je alles in de hand hebt. Deze kaart wordt ondersteunt door 2 kaarten van een andere kleur. kluizenaar overduidelijke grijze kaart. kaart van wijsheid die in jezelf  aanwezig is, gevolgd door de hogepriester. Iemand die het geloof verkondigd, hij zit op zijn troon, en 2 toeschouwers luisteren toe. Ik zie tegenstellingen Vickey. Tweestrijd. De vrouw van pentakels 9 is precies tegenovergesteld van de kluizenaar. En dat woedt bij je binnen. Het geloof probeert beide tot elkaar te brengen. uiteindelijk is de kleur geel de kleur die op elke kaart terugkomt , geel wordt geassocieerd  met zon, licht, leven en lente. Probeer daarvan te genieten Vickey, geluk moet langzaam groeien.
Heleen

heijdenv

#50
@ Marianne,
Misschien een stomme vraag, maar wat accepteer ik dan nog niet? Dat ik me ongelukkig voel of dat het leven is zoals het is?

@ Heleen,
Dank je wel. Ik zal proberen me op mijn omgeving (de natuur, de mensen, de dieren) en het weer te richten ipv op mezelf. Misschien moet ik maar eens gaan schilderen, iets wat me ook leuk lijkt en dan met veel geel :-) erin.

Liefs, Vicky

dameblanche

#51
yes....overgens een stomme vraag is een vraag die niet gestelt wordt vikkie

kijk eens even naar je kaartjes de kluizenaar den de hierofant.....
je houvast......
maar de kluizenaar vraagt zich af wat kan er veranderen gaan...
wat moet veranderen?
dus de hierofant geeft aan dat je je eigen houvast zoket, daarna komt de kaart de geliefden...we gaan nu kralen rijgen vicky,
keuzes, maar ook accepteren dat keuzes ook door anderen gedaan worden, dus op hetgeen je GEEN invloed hebt...
we lopen naar de zegewagen...moeilijke stiuaties...
gerechtigheid; is de wereld eerlijk?
de kluizenaar; wat kan er veranderd worden...dus een stapje terug zetten om er objectiever na te kijken...
dna komt het rad........................
accetreren, met de stroom mee gaan, verander alleen de dingen die je veranderen kunt, leg je neer bij de dingen die JIJ niet kan veranderen, maar verwijzend naar de geliefde-kaart....dat ook anderen beslissingen kunnen nemen..................................

heijdenv

Hoi Marianne,

Met andere woorden: leg je neer bij de beslissing die de ander neemt of leg :-\ je neer bij de beslissing die (nog) niet genomen wordt...want dat is ook een beslissing. Het is duidelijk dat het over de liefde gaat...

Ja dat vind ik inderdaad moeilijk te accepteren omdat ik zelf graag een hele andere situatie zou willen. Depressies kunnen veel kapot maken net als drank...

Bedankt Marianne, wijze vrouw!
Lfs, Vicky

dameblanche

ja vooral als die ander op een eilandje zit, hij kan niet bij zijn eigen gevoelens, kan zich niet uiten, maar zal er zelf moeten uitgeraken....
je steekt steeds een helpende hand uit, maar als die hand niet vastgepakt wordt.......................... :-\

ach vicky, niet wijs, maar eerder grijs....

heijdenv

Goedemorgen,

Staven zes, koningin van pentakels en staven ridder.
Het bereiken van een doel, door meer te aarden en aan mijn zelfvertrouwen te werken, hierbij rustig aan doen.

Liefs, Vicky

Sweetie

Hallo Vicky
Hoge bomen vangen veel wind komt er i me op
weet niet waar het vandan komt misschien jij wel ?
Suzy

heleen

Hoi Vickey.
Een vrouw in het midden. Ze houdt iets met liefde vast. Ze koestert het.
aan beide zijde 2 heren, één vurig en fel, andere kant een man die een zegetocht maakt voordat hij in gevecht gaat, maar beide zijn met elkaar in conflict. Iemand is in conflict met zichzelf, buiten jouw om, waar jij geen invloed op kunt uitoefenen. Maar dat wist je al uit de mails te lezen.
Sterkte Vickey, in ieder geval de koningin van de pentakels is een zachte maar sterke vrouw, en in deze legging staat ze voor jouw Vickey.
Heleen.

Vlinder

Je kan deelementen vuur en aarde mooi bij elkaar brengen,
energie en daadkracht in goede banen leiden.
Gr Vlinder

heijdenv

Hoi Suzy,
Nee, ik kan het echt niet plaatsen, hoge bomen vangen veel wind. Ik zit niet in een hoge positie. Misschien dat het op mijn partner slaat. Hij heeft een eigen bedrijf en regelt alles zelf, hij zal best veel kritiek krijgen. Ik sla er niet op aan, maar misschien is het een waarschuwing om mijn ogen en oren open te houden. Dat kan nooit kwaad dus dank je wel.

Hoi Heleen,
Ik denk dat het mijn hart en mijn gevoelens zijn die ik koester, voor deze heer die inderdaad met zichzelf in conflict is. Heel mooi omschreven en voor mij heel herkenbaar, dank je wel.

Hoi Vlinder,
Vuur en aarde, energie en daadkracht in goede banen leiden. Ik vertrouw erop dat mijn intuitie weet hoe dat moet. Dank je wel.

Liefs, Vicky

dameblanche

stsvn 6, je energie weer in evenwicht brengen gaan, als koninging van pnetakels de teugels in handen nemen, waarbij je moet gaan werken aan eigen stabiliteit, eigen zekerheid, echter wel met geduld, aldus de ridder van staven.....