Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

heijdenv

Symbolondagkaart: de phoenix (ik moet meteen aan de film van Harry Potter denken met de genezende traan van de phoenix).
Op dit moment vinden er veel veranderingen in je leven plaats. Niets in je leven zal hetzelfde blijven. Dit zijn vruchtbare en noodzakelijke veranderingen waar je vandaag niet alleen voor staat. Geef jezelf vandaag de mogelijkheid je oude situatie helemaal te laten vallen. Besef dat je los moet laten en zelfs misschien eerst moet vallen.

heleen

gerechtigheid is de kaart die er voor mij uitspringt. Deze torent uit boven de 2 andere kaarten. Die vrouw zit daar op de troon, met aan de ene kant het zwaard en de andere kant de weegschaal. Het is ook een kaart uit de grote arcana. Je (negatieve) gedachte's zullen vandaag weer proberen een loopje met je proberen te nemen. Leg ze voor aan de vrouw van gerechtigheid, zij zal ze voor jouw in balans brengen. Gerechtigheid is hoger dan vrouwe Justitia, zij staat boven de aardse veroordelingen. Pentakels aas geeft mij aan dat je dit proces zelf in de hand moet nemen. De munt word je aangereikt. Maar de munt zal moet vallen om bij de tuin te kunnen komen. en dan vind ik de symbolonkaart heel mooi erop aansluiten.

Besef dat je los moet laten en zelfs misschien eerst moet vallen.

Heleen

heijdenv

Brrr...ik wist al dat het niet makkelijk zou gaan worden, doch iets makkelijker zou fijn zijn geweest. Moet ik nu alweer vallen  :-\

heijdenv

Gisteren zwaarden zeven, gerechtigheid en pentakels aas.
Vandaag staven zeven, koning van kelken, koningin van kelken. Een gevoelensdagje met een verdedigend karakter.

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de koning en de koningin hier voor twee personen staan, waarbij ikzelf wel voor de koningin zal staan. Misschien voor beiden een dag om de gevoelens voor elkaar eens onder de loep te nemen en op een rijtje te zetten?

Groetjes,
Vicky

heleen

IN gevecht met jezelf blijven. vooral in gevecht met je eigen gevoelens. De koning en de koningin stralen voor mij allebei wat anders uit. De koning zit statig rechtop, terwijl de koningin bijna als een vis in haar troon hangt.
Zij heeft het koesterden, terwijl de koning geen aandacht heeft voor wat hij in zijn handen heeft. De koning zit midden in het water, terwijl de koningin haar troon op het droge heeft gesleept. Verschillende manieren om met gevoel om te gaan. maar allebei koninklijk.

Heleen.

heijdenv

Hoi Heleen,

ik zit gevoelsmatig ook een beetje in de knoop, dat klopt wel. Zal ook nog wel een tijdje zo blijven voordat ik eruit ben en alles een plaats heeft. Bedankt voor je duiding.

Vicky

heijdenv

#366
Mijn symbolondagkaart: - DE WRAAKGODINNEN

Je bent er klaar voor vandaag de werkelijkheid onder ogen te zien. Hier zal nog heel wat water bij de wijn gedaan moeten worden. Het zal geen gemakkelijke opdracht voor je zijn, maar wel een zinvolle. Je doet er goed aan vandaag je verantwoordelijkheid te nemen voor het erkennen van jouw aandeel in het geheel.

Ben benieuwd waar dat weer mee te maken gaat hebben  :-\.

Ook nog maar een kaartje voor het weekend getrokken: bekers schildknaap, ik blijf dus in de gevoelens zitten al vind ik bekers schildknaap altijd best een positieve kaart :).

Groetjes, V.

dameblanche

de staven geven een knokdafgje aan, of wel het is hard werken geblazen het is ook hard werken geblazen om je mannelijke en vrouwelijke kant met elkaar te kunnen verenigen vikkie

heijdenv

Dank je wel Mar, ik heb het knokken wel gevoeld gisteren...

heijdenv

Hele mooie kaarten vandaag: de aas van zwaarden, de ster en de hogepriesteres. Inzicht door stilte na de storm leidt tot intuïtieve wijsheid.

Mijn symbolondagkaart - de Moeder: ga vandaag je gevoelens en emotionele verlangens niet uit de weg. Laat je denken achterwege en zeg heel duidelijk tegen jezelf dat kwetsbaarheid en je openstellen voor je gevoelens e mogen zijn. Trek jezelf vandaag terug van de buitenwereld en eis je rust op. Alleen zo geef je jezelf de mogelijkheid om inzicht te krijgen.

Heel mooi.

dameblanche

toch ondanks alles er altijd weer bovenop proberen te komen, dat is de ster, de sterretjes in je ogen vertellen me dat ook, ik worstel en kom boven, de aas geeft een verandering aan op geestelijk gebied, dat te willen gaan bewerkstellingen....ja graag zelfs hoor ik je zeggen, ik ben er ook aan toe....
en dan vooral op het gebied van zelfvertrouwen, meer en meer gaan vertrouwen op je gevoel, het gevole dat je het ook al eerder had gezegd dat er iets niet klopte aan die relatie, maar je zette alles en vooral jezelf hierbij te veel opzij....
en zo zijn we niet getrouwd....hihi

heijdenv

Getrouwd??? Wat is dat...?

Ik heb dat altijd gedaan, ook in mijn huwelijk, mezelf teveel aan de kant gezet. Als de ander gelukkig was, was ik dat ook. En daar had ik heel wat voor over, teveel achteraf gezien. Het is niet verkwerd om de ander gelukkig te willen zien, als je er daarbij maar aan denkt dat je eerst zelf gelukkig moet zijn...

dameblanche

ja getrouwd??
is dat niet een onvoltooid deelwoord, of een werkwoord, een leidend voorwerp???
ja vicky, tijd om aan jezelf te denken, jehebt je alsmaar aangepast, opgeofferd, allemaal leuk en wel,m maar in deze tijd hoeven we dat eigenlijk ook niet meer, we hebben als vrouw zijnde vaak ook werk, en zijn dan niet meer geheel afhankelijk van de man als hoofdverdiener.
opofferend maar dan niet meer aan jezelf hebbne kunnen werken waarbij je zonder het goed en wel in de gaten te hebben geahd, in een disbalans terecht te zijn gekomen...
en die disbalans die heft zich niet vanzelf weer op....


heijdenv

Thema vandaag koning van zwaarden, taken pentakels tien, kansen de maan. Vreemde combinatie vind ik  :-\.

Verstand wat het gevoel volledig overheerst, een gelukkig gezinsleven en de roerselen uit het onderbewuste. In het nu leven om meer aandacht aan het onderbewuste te geven? Of een aansporing om mijn dromen in de gaten te houden? Snap er niet veel van vandaag...

Symbolon dagkaart: Zelfkastijding - Er worden vandaag hoge eisen aan je gesteld. Vooral vandaag is dit niet makkelijk. Soms zijn er perioden waarin het slimste wat je kunt doen is jezelf opofferen voor een hoger doel. Soms is het nodig om je verlangens tijdelijk naar de achtergrond te verhuizen. Relativeer vandaag waar je grenzen, maar hierdoor ook je mogelijkheden liggen.

Pfoe, niet niks dus.

Fijne dag allemaal.

heijdenv

Ha Marianne, mijn symbolondagkaart zegt  vandaag juist wel dat ik me moet opofferen....?