Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

kristina1975

Lieve Vicky, sorry van je kat! Sterkte

heijdenv

Bedankt Lieve Marianne en Lieve Believe.

Tumtum is van middag gecremeerd. Ik heb het urntje al mee naar huis kunnen nemen, zo is hij toch bij me, zowel fysiek als in mijn hart.

Liefs, Vicky

heijdenv

Voor 1 juli het rad van fortuin, pentakels 4 en ridder van kelken. Het leven met al zijn veranderingen en gebeurtenissen, vasthoudendheid en het proces van verandering en groei.

De ridder zegt mij de pentakels los te laten, het leven zal altijd ups en downs kennen maar ook mooie kansen brengen.

Liefs, Vicky

heleen

Hoi Vickey.

Als die meneer in het midden, die pentakel nu eens heel hard zou draaien (zo heeft hij zijn pentakel wel vast). Dan lijkt het net op het rad van fortuin. Je geluk Vickey heb jezelf in de hand. Jij kunt het rad laten draaien. Je hoeft niet alle zekerheden op te geven, alleen de middelste pentakel moet in beweging komen. Dan ben je weer in staat op het paard te klimmen, met de beker van emotie in je handen.

Liefs
Heleen.

dameblanche

het rad weer een pos. draai willen gaan geven, maar je bent voorzichtig en terughoudend......je ziyt nog in ene droom...

kristina1975

Heleen en Marianne zeggen het erg mooi, niet helemaal los laten wel mee schuiven zodat jij uit je fantasie kan stappen en kan genieten van mooie wereld vol met ridders o0ok ;)

heijdenv

Hoi Marianne, Heleen en believe,

Ik vind dat jullie het heel mooi omschreven hebben, dank je wel. Alleen het stukje van fantasie kan ik niet goed plaatsen. Ik hoopte wel dat ik met mijn reiki I en II in staat zou zijn Tumtum te genezen, maar dat mocht niet zo zijn. Misschien is dat wat jullie bedoelen?

Liefs,
Vicky

kristina1975

O ik wist niet dat jij met reiki bezig was. Ik bedoelde dat niet bewust, alleen als jij met reiki net zover gaat als Jomanda toen met haar krachten dan dus onbewust wel. Ik bedoelde meer aan de zekerheden die jij wilt vasthouden en meer materiele terwijl het gevoel belangrijker is zoals de kelken ridder het je vertelt of wat ik denk ::)

heijdenv

#218
Ik ben nooit van plan geweest master te worden of een praktijk te beginnen, ik deed het voor mezelfen voor de mensen dicht om me heen. Wat ik van Jomanda moet denken weet ik niet, ik heb toch altijd het verhaal van Sylvia Millecam in mijn achterhoofd. Daarbij heb ik wat moeite met het woord alternatieve bij alternatieve geneeswijzen, waar reiki ook onder valt, alsof het een alternatief zou zijn voor de reguliere geneeskunde. Het zou eerder aanvullende geneeswijze moeten heten.

Ook het vasthouden aan het materiƫle past niet bij mij. Als ik maar werk heb, in mijn eigen onderhoud kan voorzien en misschien wat mag sparen is altijd voldoende voor me geweest. Ik hoef geen nieuwe mercedes te rijden, een auto van 10 jaar oud die in orde is, is net zo goed. Hij hoeft je maar van a naar b te brengen. Toen mijn vader twee jaar geleden overleed wilde hij dat ik in zijn auto ging rijden (mijn moeder heeft geen rijbewijs) en mijn opel corsa wegdeed, want zijn toyota yaris was veel veiliger vond hij. Dus rij ik nu heel trots rond in mijn vaders autootje. Ik ben tevreden met wat ik heb. Misschien wordt wel gewoon bedoeld dat ik wat makkelijker in het leven moet staan en alles op me af moet laten komen, ipv vooruit te kijken. Toch komt dat wel een beetje door het verleden, een mens wordt niet voor niets waakzamer en voorzichtiger :).

heijdenv

Zwaarden twee, zwaarden vier en bekers vijf. Rust nemen om de warboel in mijn hoofd te ontwarren en mijn verdriet te verwerken. Het heeft gewoon tijd nodig.
Fijne dag allemaal.

dameblanche

evenwicht tussen daden en gedachten, soms is het goed even bij jezelf stil te staan en je even terug te trekken om de zaak wat beter te kunnen overzien...
in omgan emt teleurstellingen...

overgens vind ik het tof dat je reiki hebt overgebracht op je dieren,deze zijn echt onbevooroordeelt en je kunt direct aan hen zien of het helpt..
en het heeft ook geholpen vicky...

Sweetie

Goeie morgen Vicky
in balans brengen en innerlijke vrede na een strijd, meditatie helpt in deze periode dit brengt een nieuwe fase in je leventje

Suzy

heijdenv

Dank je wel Suzy en Marianne,
mediteren zou ik idd veel vaker moeten doen, net als mijn handen op mezelf leggen, dat doe ik ook veel te weinig.
Lfs, Vicky

dameblanche

ja vicky, je hebt dus reiki 1 behaald dit kun je al op jezelf toepassen...
ook de dieren om je heen zeggen je veel......sta daar iets meer voor open....
ga lekker met je poezen op je bed leggen en kijk naar hen, dat is al een meditatie op zichzelf....
dieren laten zo veeeeeeeeeel van onszelf zien...en kunnen ons zo vele leren!

kristina1975

Hi Vicky, ik vooroordeel niet he. Excuus voor het miscommunicatie! Ik ben een ster in!
Ik probeerde uit te leggen hoe ver iemand kan gaan met vast houden aan iets.

Ik heb vaak genoeg energievelden gevoeld en mediteren&yoga zijn zeker goed voor de mens!

Voor vandaag neem rust en vooral voel t en zie de mooie om je heen de volle bekers zijn er :)


Lief van je verhaal over de auto
:-*