Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

kristina1975

Zwaarden 9
Ik moest een keuze maken, ik ga toch voor mijn eerste keuze. Hiermee zal ik de tweede teleurstellen. Ik vind t erg, alleen ik kan niet anders het is een van de twee.
Deze kaart geeft dat weer? Hopelijk niet dat ik achteraf spijt zal hebben  :-\

Ik heb Maantje van Lenormand
Mijn dromen.......

Xxx

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op januari 13, 2012, 07:59:12 AM
Citaat van: hatsjepsoet op januari 13, 2012, 07:19:25 AM
Goedemorgen,

Vandaag staven 4. Ziet er uit als een blije kaart. Succesvol, wat ik lees kan het betekenen dat ik me wat meer in het leven moet storten. Dat kan kloppen want momenteel is het veel werk en studie en heb ik weinig ruimte voor andere dingen.

Liefs, H.

staven 4 een hoogst energetische kaart, energie, feest? genot, bloeiend en opbouwend....
maar op geen enkele kaart staan de figuren zoooo klein afgebeeld.....het gevaar te kort te komen?????

Zo had ik hem nog niet bekeken en ik las alleen maar positieve dingen bij deze kaart. Zo voelt het wel, de laatste tijd. Misschien niet helemaal reëel maar toch.

Liefs, H

rianna

goedemorgen allemaall
alwe er vrijdag zalig zeg het word weer weekend
vandaag trok ik pentakels 4 en 1= de ruiter
ik hou me vast aan zekerheden
  toch moet ik eens meer om mij heen kijken en op pad durven gaan
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 13, 2012, 08:19:36 AM
Zwaarden 9
Ik moest een keuze maken, ik ga toch voor mijn eerste keuze. Hiermee zal ik de tweede teleurstellen. Ik vind t erg, alleen ik kan niet anders het is een van de twee.
Deze kaart geeft dat weer? Hopelijk niet dat ik achteraf spijt zal hebben  :-\

Ik heb Maantje van Lenormand
Mijn dromen.......

Xxx

een mens is in staat keuzes te maken believe, en aan de hand van die gemaakte keuze maat hij weer een volgende keuze, met daarop weer ee nvolgende keuze...
zo bewndelt hij het ingeslagen pad, niet achterom kijkende....
want dan komt het woord spijt naar voren....
spijt is alleen gerelateerd aan achterom kijken.....
als ik toe ndat en dat had gedaan dan.....
alles is dan eigenlijk een veronderstelling......
want wat er daadwerekelijk zou gebeuren weet men niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
slapeloze nachten, of eigenlijk opgeschrikt zijn door dingen die kunnen gaan gebeuren....het staat op illussies.....

klaproos1945

hallo marianne  8)

we zullen morgen zien of het me gaat lukken
om de verantwoording te laten bij de gene waar de verantwoording voor is
en ik eindelijk de 10 staven achter me laat liggen

voorlopig blijf ik lekker in mijn eigen huisje
waar de liefde groeit het is een klein vlammetje
maar het is wel duidelijk aanwezig ::)

in de dankbaarheid van het leven
klaproosje :-*






dameblanche

Citaat van: rianna op januari 13, 2012, 08:51:10 AM
goedemorgen allemaall
alwe er vrijdag zalig zeg het word weer weekend
vandaag trok ik pentakels 4 en 1= de ruiter
ik hou me vast aan zekerheden
  toch moet ik eens meer om mij heen kijken en op pad durven gaan
liefs Rianna

pentakels 4 behoudendheid...
en dat is naar je gezin, je bent in je element als je je gezin om je heen hebt, een meester op haar terrein, het is je opgave een goede moeder te zijn, je bent ook een meesterlijke moeder, maar wat zijn je andere talenten, wanneer ga je die ontplooien, wanneer betreedt je onbekend terrein??

Palomino

Goede morgen allemaal,

Vandaag deed een meeuw mijn linker wijsvinger stoppen bij: De Toren.

Eerst kijken wat mijn (beperkende, belemmerende, stagnerende, blokkerende) onbewuste overtuigingen zijn... :-\ :P :o
Toegeven en meestromen met de stroom van het leven, Alles is in beweging en dus aan verandering onderhevig. Het helpt me niet om me daar op welke maner dan ook tegen te verzetten...Bovendien veroorzaakt dat wrijving in mijn ziel en barst er iets open, een ontploffing om mij wakker te schudden en bij de (levens)les te halen.

Één ding is zeker en dat is dat alles verandert en niets bij het oude blijft. Me verlossen van krampachtigheid en contact maken met mijn ziel.

*Het komt nu ook ineens in mij op dat een ontploffing ook een ontsteking kan inhouden...een ontsteking ergens in je lichaam, die openbarst waardoor alle pus en rotzooi er plotseling uitkomt en er zo een soort van reiniging is,een grote schoonmaak.

Zo, en over een grote schoonmaak gesproken: Nu lekker mijn huisje schoonmaken  :)

Liefs van Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

jericho

een goeie middag iedereen,

ik ben nogal laat vandaag maar dit zijn mijn kaartjes:
- doel: schildknaap van pentakels
- taken: beakers 4 (omgekeerd)
- kansen: hogepriester

ik krijg vandaag een concrete aanbieding of kans, maar ik zie dit niet direct... toch moet ik er vertrouwen inhebben dat het een goede aanbieding is waar ik zeker kan op ingaan...


dameblanche

Citaat van: Palomino op januari 13, 2012, 09:48:18 AM
Goede morgen allemaal,

Vandaag deed een meeuw mijn linker wijsvinger stoppen bij: De Toren.

Eerst kijken wat mijn (beperkende, belemmerende, stagnerende, blokkerende) onbewuste overtuigingen zijn... :-\ :P :o
Toegeven en meestromen met de stroom van het leven, Alles is in beweging en dus aan verandering onderhevig. Het helpt me niet om me daar op welke maner dan ook tegen te verzetten...Bovendien veroorzaakt dat wrijving in mijn ziel en barst er iets open, een ontploffing om mij wakker te schudden en bij de (levens)les te halen.





Één ding is zeker en dat is dat alles verandert en niets bij het oude blijft. Me verlossen van krampachtigheid en contact maken met mijn ziel.

*Het komt nu ook ineens in mij op dat een ontploffing ook een ontsteking kan inhouden...een ontsteking ergens in je lichaam, die openbarst waardoor alle pus en rotzooi er plotseling uitkomt en er zo een soort van reiniging is,een grote schoonmaak.

Zo, en over een grote schoonmaak gesproken: Nu lekker mijn huisje schoonmaken  :)

Liefs van Palomino

goed dat je het even aangeeft dat een meeuw de 'kaart ophaalde'
een meeuw vraagt waar je naar het leven op zoek bent, is het geluk, is het leifde is hetrijksdom?
welke angsten en negatieve overtuigingen hebben je ervan weerhouden te vinden wat je zoekt?
heb je op de goede plaatsen gezocht, met de juiste drijfveren?
weet je eigenlijk wel waar het om gaat?
of is het in je gedachten slechts vaag en onomlijnd?
als je aan iets merkt , zegt de meeuw dat je niet veel vooruitgang boekt, kun je beter andere manier zoeken om de situatie te benaderen....

in dit geval wijst de meeuw je op de toren;
de toren een kaart van de grote arcana....
op een gegeven moment loopt iets niet meer, men krijgt verwarde dromen, nachtmerries depressies, dit komt door de onderdrukking van het onderbewuste..
hoe dan ook moet hier een explosie volgen, zodat de toren in elkaar dondert, tot op de grondvesten...
de grondvesten zijn stevig, nu kan er een nieuwe toren gebouwd worden.....

dameblanche

Citaat van: jericho op januari 13, 2012, 11:52:38 AM
een goeie middag iedereen,

ik ben nogal laat vandaag maar dit zijn mijn kaartjes:
- doel: schildknaap van pentakels
- taken: beakers 4 (omgekeerd)
- kansen: hogepriester

ik krijg vandaag een concrete aanbieding of kans, maar ik zie dit niet direct... toch moet ik er vertrouwen inhebben dat het een goede aanbieding is waar ik zeker kan op ingaan...

beter laat dan nooit  ;D jericho,
je werpt je geheel op je studie hier.....de tarot het boeit je je bnt ook ambitieus en wil zaken opsteken,
het rekt je uit de wereld, je ogen gaan open voor nieuwe dingen, je komt weer uit de sleur,
de hoge priester geeft je de kans om op die manier je eigen religie te volgen......een eigen spiritueel psad te kunen gaan ontwikkelen.
want als je om je heen kijkt heeft ieder die pentdelt kaartjes legt ,of combies maakt zijn eigen manier om boodschappen van boven de ontvangen en te weerleggen.....

je kijkt hier goed mee, je neemt het nodige in je op, maar ik weet zeker dat jij je eigen pad zal volgen, en dat wijkt af van ieder ander pad....

assie63

Citaat van: marianne op januari 13, 2012, 07:47:44 AM
Citaat van: assie63 op januari 13, 2012, 07:02:10 AM
goedemorgen aalemaal

vandaag

kelken 10 en de roede

geluk in gezin word verstoord door tweestrijd

ja dacht ik ook direct, maar ook strijd tussen de 2 broertjes.....voor hen ben je vader en moeder tegelijk, en dat het jou wel eens zwaar valt merken zijn niet op......
nou strijd tussen broertjes valt wel mee, ja het valt mij soms wel is zwaar, vader en moedertje spelen, en nee daar merken de boys niet veel van, maar dat moet ook niet vind ik, Dank voor duiding, assie xx

Palomino

#311
Citaat van: marianne op januari 13, 2012, 13:09:06 PM
goed dat je het even aangeeft dat een meeuw de 'kaart ophaalde'
een meeuw vraagt waar je naar het leven op zoek bent, is het geluk, is het leifde is hetrijksdom?
welke angsten en negatieve overtuigingen hebben je ervan weerhouden te vinden wat je zoekt?
Ik ben op zoek naar mij zelf, op zoek naar kunnen zijn wie ik ben zonder daarvoor verantwoordig te hoeven afleggen. Liefde en geluk zijn voor mij hetzelfde en rijkdom ja graag, maar dan wel geestelijke rijkdom.
Citaat van: marianne op januari 13, 2012, 13:09:06 PM

heb je op de goede plaatsen gezocht, met de juiste drijfveren?
weet je eigenlijk wel waar het om gaat?
Ik zoek in de eerst plaats binnen mijzelf en ook buiten in de natuur, in kijken, luisteren en voelen...maar ik denk dat ik ook ongemerkt, onbewust in anderen zoek...
Citaat van: marianne op januari 13, 2012, 13:09:06 PM

of is het in je gedachten slechts vaag en onomlijnd?
als je aan iets merkt , zegt de meeuw dat je niet veel vooruitgang boekt, kun je beter andere manier zoeken om de situatie te benaderen....
Ja beter had je het niet kunnen zeggen...vaag en onomlijnd...ik moet het anders gaan doen.
Citaat van: marianne op januari 13, 2012, 13:09:06 PM

in dit geval wijst de meeuw je op de toren;
de toren een kaart van de grote arcana....
op een gegeven moment loopt iets niet meer, men krijgt verwarde dromen, nachtmerries depressies, dit komt door de onderdrukking van het onderbewuste..
hoe dan ook moet hier een explosie volgen, zodat de toren in elkaar dondert, tot op de grondvesten...
Ja ik begrijp het en ik ervaar het ook soms zo...
Citaat van: marianne op januari 13, 2012, 13:09:06 PM

de grondvesten zijn stevig, nu kan er een nieuwe toren gebouwd worden.....

Ik zou geen toren meer bouwen, liever een boerderij... :D

Dankjewel voor de duiding Marianne.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

rianna

Citaat van: marianne op januari 13, 2012, 09:08:01 AM
Citaat van: rianna op januari 13, 2012, 08:51:10 AM
goedemorgen allemaall
alwe er vrijdag zalig zeg het word weer weekend
vandaag trok ik pentakels 4 en 1= de ruiter
ik hou me vast aan zekerheden
  toch moet ik eens meer om mij heen kijken en op pad durven gaan
liefs Rianna

pentakels 4 behoudendheid...
en dat is naar je gezin, je bent in je element als je je gezin om je heen hebt, een meester op haar terrein, het is je opgave een goede moeder te zijn, je bent ook een meesterlijke moeder, maar wat zijn je andere talenten, wanneer ga je die ontplooien, wanneer betreedt je onbekend terrein??
hoi Marianne
ja  moeder zijn is mijn levensvervullig lijkt het soms wel
toch ben ik daar neit alleen mee bezig ik ben altijd volop aan het hobbyén denk dat je meer de spirituele kant bedoel het onbekende?
dat heeft nog wel aandacht nodig ja hihih maar ook ben ik er van overtuigd dat het komt als het mijn tijd is 
dank je wel meisie voor je duiding
liefs Rianna

dameblanche

aan palo, een boerderij met een heleboel dieren erbij..... ;D

kristina1975

Ik heb de kelken 8 en de ooievaar

Ik laat dus iets achter....veranderingen weer in beeld

Xxx