Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op januari 09, 2012, 09:23:19 AM
Citaat van: hatsjepsoet op januari 09, 2012, 09:06:06 AM
Goedemorgen,

Vandaag de Zot. Volgens mij nog nooit eerder de Zot getrokken als dagkaart. Ik heb wel eens gelezen dat deze kaart het begin en het einde van de Grote Arcana is. Klinkt heel mooi, een soort van voltooing. Tegelijk zie ik een man die met zijn hoofd omhoog de afgrond tegemoet gaat. Een beetje lichtzinnig? Ben ik wel tegenwoordig, niet altijd in de realiteit en als deze kaart verschijnt krijg ik gelijk het gevoel dat het wordt veroordeeld.

Liefs, H.

Je methode om op die manier de kaarten onder de knie te krijgen werkt heel goed H...
je legt de kaart voor je, je bekijkt de kaart en analyseert wat het prentje je vertelt....
de zot is zowel kaart 0 als kaart 22...
daarbij staat deze kaart voor begin en einde, voor naieviteit of de hoogste volmaaktheid, de cirkel is rond...
de zon staat voor de zoektocht naar het absolute...
het hondje is alert en waarschuwd de dwaas op oplettendheid...
de stok met het beroemde zakje; je eigenmoegelijkheden gewaar worden.
de gele achtergrond; stralende zon, maar ook de zin van het leven zoeken, maar ook afgunst...
als dwaas ben je ook vrij......
en dat ben je in de naiviteit van je fantasie ;)

Nog even terugkomend want nu kan ik zeggen wat uit is gekomen, zeg maar.
Ik voelde me vandaag wel goed. Vorige week en vandaag voelde ik me opvallend goed als je bedenkt dat ik een paar dagen vrij ben geweest. De periode ervoor had ik vaak moeite met mijn eerste werkdag. Ik werd vandaag een beetje achterdochtig. Waarom voelde ik me goed, ik had een soort basisvertrouwen maar waardoor? Er is niets veranderd. Ik heb dan de angst dat het valse hoop is, dat ik toch weer gekwetst wordt door de realiteit. Liever verdriet en weten waar het vandaan komt dan lopen in de wolken maar dat het niet de realiteit is.
Geen idee of de kaart hier op sloeg.

Liefs, H.

kristina1975

Marianne,
Ik weet het weer meer van de droom. Wij praten ook en ik vraag hem of hij nu met iemand is of hij begint over te praten ik weet het niet zeker
Hij zegt in ieder geval nee niet echt alleen mijn vrienden en geen een zoals jij of iets dergelijks

dat was het dan :)  hij en veel zit in mijn hart en ik zie anderen zo graag gelukkig omdat ik weet hoe het is om gelukkig te zijn omdat ik ook weer zo gelukkig wil zijn en nog steeds ben ik echt gelukkig met alles wat ik heb, ook met jou en hier :)

XXX

Citaat van: marianne op januari 09, 2012, 12:50:15 PM
staven koningin...je doel....
je bent iemand met veel energie en [over]levingskracht...zet het ook in, het wordt van je verwacht...het komt dan ook uit je hart...
de stavenkoningin is zeer gestelt op haar falilieleven
het gele gewaad staat voor zon, energie en levenslust, maar ook oppassen voor verblinding...

kristina1975

Mijn dagkaarten zijn Kelken Schildknaap :) en LK Maan
Verzoening graag, erg he Mar ik maak je gek, mijn zuiderling vriendin :-* :-* :-*

Vruchtbare en drukke dag geloof ik

nu slapen

xxx

klaproos1945

goede morgen allemaal

vandaag zijn mijn kaarten bekers 7~de bekers kooningin

de koningin doet aan zelfonderzoek  ::)
zij probeert de genezing van de vewondingen te vinden ::)


klaproosje

hatsjepsoet

Goedemorgen, vandaag de Bokalen 7. Gericht op mooie dingen. Daar hou ik wel van maar niet dat ik daar zo op gericht ben. Ik denk wel dat ik nog te gericht ben op wat ik niet heb. Dat zegt de kaart volgens mij ook.

Liefs, H

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 10, 2012, 00:18:14 AM
Mijn dagkaarten zijn Kelken Schildknaap :) en LK Maan
Verzoening graag, erg he Mar ik maak je gek, mijn zuiderling vriendin :-* :-* :-*

Vruchtbare en drukke dag geloof ik

nu slapen

xxx

schildknaap-maan
vanalles om je heen is onustig ook door onzekere toestand,
je betn bezig om eigenlijk vanalles in kaart te brengen, er komt ook vanalles en nog wat bovenborrelen,
je kunt nergens de vingers nog presies opleggen, er is je wel al het een en ander duidelijk aan het worden, de page staat dan ook voor verandering.
het enige waar je je aan kunt vasthouden zijn je fantasieen....want die kun je zelf creeeren, daar kun je eigenlijk de vinger op leggen omdat je ze enigzins kunt sturen....
blijf echter kalm en kijk rustig naar de vis die uit de kelk naar boven komt..
de vis staat symbool voor het begrijpen van je dromen....

het niet meer precies weten wat hij zei tegen je in die droom is dat je het niet wilt horen, je stuurt op die manier zo je droom....

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op januari 10, 2012, 06:46:38 AM
goede morgen allemaal

vandaag zijn mijn kaarten bekers 7~de bekers kooningin

de koningin doet aan zelfonderzoek  ::)
zij probeert de genezing van de vewondingen te vinden ::)


klaproosje

bekers 7 in combi met de koningin van bekers laat zien dat je nogal makkelijk te beinvloeden bent [geweest]
je heb je hier ook proberen tegen te verzetten, maar wist niet goed op welke manier.
verzetten deed je door je op jezelf te richten, jezelf innerlijk te verwonden....
deze wonden moeten geheelt worden en dit is op te lossen door [diep] naar binnen te treden...klaproosje.

gek is het eigenlijk dat een depressie gezien wordt als healing, men trekt zich terug in zichzelf, sluit zich af van de buitenwereld om zodoende geheel op zichzelf gefixeert te kunnen healen

rianna

Goeiemorgen allemaal!
vandaag trok ik
kelken 6  en 19 = de toren
kinderlijk blij   zijn met mijn levensloop ??
liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: rianna op januari 10, 2012, 09:07:30 AM
Goeiemorgen allemaal!
vandaag trok ik
kelken 6  en 19 = de toren
kinderlijk blij   zijn met mijn levensloop ??
liefs Rianna

hihi, ik zie niet een  maar 2 vraagtekens hierbij.... ;D
kelken 6 geeft als geen andere kaart het evenwicht verkrijgen aan tussen geven en nemen......
nee zeggen valt je te zwaar, je zegt op te veel dingen ja, en dat stuit je tegen de borst.....
op een gegeve moment voel je je metde rug tegen een muurtje staan....
je bent al aardig genoeg!!!!!!!!

rianna

Citaat van: marianne op januari 10, 2012, 09:16:25 AM
Citaat van: rianna op januari 10, 2012, 09:07:30 AM
Goeiemorgen allemaal!
vandaag trok ik
kelken 6  en 19 = de toren
kinderlijk blij   zijn met mijn levensloop ??
liefs Rianna

hihi, ik zie niet een  maar 2 vraagtekens hierbij.... ;D
kelken 6 geeft als geen andere kaart het evenwicht verkrijgen aan tussen geven en nemen......
nee zeggen valt je te zwaar, je zegt op te veel dingen ja, en dat stuit je tegen de borst.....
op een gegeve moment voel je je metde rug tegen een muurtje staan....
je bent al aardig genoeg!!!!!!!!
ja dat klopt hoor Marianne
ik word voor een blok gezet waar ik niet wil staan
er word toch weer verwacht dat ik niet een scheutje water bij de wijn doet maar een hele fles 
mijn principe's gelden schijnbaar niet   
dus voel ik me wel bezwaard wat is de juiste weg ?
liefs Rianna

dameblanche

de juiste weg is bij je standpunt echter blijven rianne
wees die berg, wees die rots waar je niet doorheen kunt.....
zo geeft je hen het gevoel dat men met jou alle kanten uit kan gaan...dat is niet de bedoeling, verdorie rianne....je bent 60 een beetje respect behoort je toch zeker toe!!!

rianna

Citaat van: marianne op januari 10, 2012, 09:36:56 AM
de juiste weg is bij je standpunt echter blijven rianne
wees die berg, wees die rots waar je niet doorheen kunt.....
zo geeft je hen het gevoel dat men met jou alle kanten uit kan gaan...dat is niet de bedoeling, verdorie rianne....je bent 60 een beetje respect behoort je toch zeker toe!!!
hoi Marianne
ja je hebt volkomen gelijk pfff ik moet ook voet bij stuk houden  misschien ouderwetse gedacht maar ik heb ook niet met der geknikkerd   soms valt het niet mee zelfs niet op je 60 ste hihihihi

sep

hoi allemaal,

vandaag bekers 8 getrokken

liefs sep 


hatsjepsoet

Hallo Sep,

Bekers 8 is een van de vertekkaarten. Wat ik altijd heb geassocieerd met deze kaart (maar dat is dus mjin visie dus niet dat het zo is) dat is de man die op zoek gaat naar de beker die hij mist in het rijtje. Er is zo een duidelijke opening in de bovenste rij. Hij keert zijn rug naar de bekers (naar wat hij wel heeft?) en gaat weg naar die ene beker (iets onbereikbaars of hetgeen wat hij echt nodig heeft?). De antwoorden op mijn eigen vragen heb ik niet want ik ben iemand die iets heeft met onbereikbaarheid en daar veel drive bij voel, als je snapt wat ik bedoel. Kan moeilijk tevreden zijn met wat ik heb dus misschien beredeneer ik teveel vanuit mijn eigen gevoel bij deze kaart.

Liefs, H.

assie63

goedemorgen allemaal, vandaag lekker een vrije dag

mijn kaartjes

kelken 6 en de beer

evenwicht tussen geven en nemen als moeder