Heleen

Gestart door koning staven, juli 25, 2013, 18:14:29 PM

koning staven

Wat is er  mis gegaan koning Zwaarden. Waarom was U met de 2 andere koningen niet op de pentakels 5 kaart zoals afgesproken? U wist dat ik de reis ging maken, U wist dat ik Heleen mee zou nemen. U en de andere koningen zouden het kompas zijn. Waarom ging ik de reis maken, ik wist alleen dat ik de reis zou maken. Wat was de taak van Heleen op de aarde? Ik kwam aan op de pentakels 5 kaart. Ik wist dat het koud kon worden, daarom had ik me aangekleed. De koning Staven was er. Hij zat als zwerver op de new vision kaart. Ik had hem snel genoeg gevonden. Hij zorgde voor Heleen. Dat was zijn taak, hij had niet de opdracht om voor mij te zorgen. 4 koningen zouden er zijn. U kijkt mij aan koning maar U zegt niets. Er zijn dingen mis gegaan. De zwangerschap van mij was die niet gepland? Ik weet het verhaal niet  Maria. U verschuilt zich achter onwetendheid koning Zwaarden? U de koning van het lucht? Ik zou U dochter moeten worden koning, dat was de afspraak. Mijn zwangerschap heeft dat belemmert? U ziet wit koning zwaarden. U vrouw nam mij meteen op in uw kasteel, zij werd mijn moeder. Ik hield van haar, zielsveel. Ja Maria en mij wees jij af. Ik had inderdaad jouw vader moeten zijn, maar het lukte niet. Jij accepteerde alleen een moeder.

Vertel mij u verhaal koning zwaarden. Maria, ik weet het verhaal niet meer. Er zijn inderdaad dingen mis gegaan. Er was een zwangerschap  voorspelt, jij zou zwanger zijn, maar de baby die je droeg, daar hadden wij onze vraagtekens bij. Nina had mijn 1e geboren moeten zijn, althans dat is iets wat Nina mij  vaak verteld koning Zwaarden.  Er was iets tussen Eva en Nina, voor de geboorte. Eva en Nina praten er wel eens over. Nina zou als eerste ter wereld komen, maar Eva is voorgekropen. Ze maken er soms ruzie over. Eva zegt: ik was daar eerst, dus ik ben gegaan, had je maar op moeten schieten. Nina moest daarna  ettelijke jaren wachten voordat ze achter Eva aan kon. Nina kan er nu nog boos over worden.

Dit klopt Maria, we hadden een zwangerschap verwacht, maar niet van Eva. Eva behoorde teveel toe aan het luchtkasteel, de balans was totaal zoek. Daardoor kon ik jouw vader niet meer zijn, terwijl dat de afspraak was. Mijn taak, mijn opdracht. Maar ik kon de opdracht niet meer uitvoeren. Door de komst van Eva begon het Lucht element  te overheersen, en dat zou de missie in gevaar brengen. Eva zou inderdaad komen, maar na Nina. We kwamen aan op de pentakels 5 kaart. We zagen jullie, we zagen wat er gebeurd was, en we wisten het niet meer. Ik kon me in ieder geval op de pentakels 5 kaart niet aan je vertonen Maria. De koningen gingen per direct in beraad. We wisten dat Heleen als zonnekind niet de vergetelheid in mocht lopen. Koning Staven die de vader van Heleen zou zijn, moest zichtbaar zijn voor Heleen. Hij zou zich aan zijn taak wijdden.  De rest van de koningen zouden   onzichtbaar blijven, maar wel voelbaar. Jij hebt dat gevoeld als koud. We konden niets anders Maria. Door mijn scherpe wind, liet ik je de goede kant op lopen, maar had als negatief effect dat ik het water bevroor, en de aarde verharde. Maar getreuzel van jouw kant, zou fataal kunnen zijn. De baby zou snel geboren  worden, en Eva behoort het luchtkasteel toe. Dus daar zou je uit moeten komen. Het luchtkasteel was ver weg.

Yep het luchtkasteel was ver weg. Heel erg ver koning. De wind was snijdend in mijn gezicht. Ik wist dat ik vol moest houden. Heleen treuzelde en hield mij vaak op. Je was soms te moe Maria, soms kon je gewoon niet meer. Koning staven kon niets voor je doen. Hij keek vaak naar je, maar jij leek hem niet te zien. Koning Staven was boos, boos op mij. Boos op de koning zwaarden. Boos op het luchtkasteel. Maar ik kon niets anders dan hard zijn Maria. Ook ik was boos, maar op wie moest ik boos zijn. Ik werd vader van 2 kinderen, en dat was niet zoals gepland was. De vader van Maria en de vader van Eva. 2 lucht kinderen.
Als Nina mijn 1e geborene zou zijn koning staven, dan was er ook geen balans geweest. Nina is een vuurkind. Dan zou de balans de andere kant op zijn geslagen. Wie zegt Maria dat Nina als de zaken anders waren verlopen ook een vuurkind zou zijn? Tenslotte was je in een waterteken uitgeteld Maria, alleen Nina kwam wat later. Dit zelfde verhaal geld voor Eva lieve koning Zwaarden. Eva is geboren op 23 sept. Meestal staat de zon dan in maagd een aarde teken, maar bij Eva staat hij in weegschaal. Klopt Maria, klopt helemaal. En dat kunnen wij ook niet verklaren.

Er is een verbinding tussen Heleen en Nina. Heleen treuzelde en Nina komt te laat voor haar sprong naar de aarde, koning zwaarden. Dus het moest op deze manier plaats vinden lijkt mij. Ja Maria daar ben ik heilig van overtuigd. Maar waarom zijn wij allemaal fout ingelicht?

Door wie ingelicht koning zwaarden? Door de sterren Maria. En door alles wat er niet schijnt te zijn. Oké koning Zwaarden, ik snap wat U bedoeld. Ik vertelde je net Maria dat je zwangerschap was voorspeld, en nu ik terug denk, dat is niet  waar. Er zouden 3 kinderen komen, 3 koningskinderen. Er was een rol vast gelegd voor het element vuur en lucht, dat was zeker.  Van het 3de kind wisten we niets, dat was vaag voor ons. Maar alle 4 de koninkrijken zouden erin betrokken worden. Ook stond er een zwangerschap vast. Dus wij hadden de conclusie getrokken dat er 3 koningskinderen zouden komen naar de aarde, en 1 koningskind zou  hier verwekt worden, dachten wij. Wij waren uiterst verbaast toen we een kind en een jonge vrouw zagen die zwanger was. Wij als koningen wisten het niet meer.

Druk beraad Maria. Het waterpaleis, en aardeburcht snapte er niets van. Hoogstwaarschijnlijk 2 luchtkinderen, (of 1 aardekind), 1 vuurkind en toch zouden alle elementen erin betrokken worden. Wat moest dan hun rol dan betekenen? We wisten het niet. Ook wij waren in het verhaal de weg kwijt Maria.

koning staven

Je bent stil Maria. Ik weet het niet meer koning Zwaarden. Maar vertel uw verhaal verder. Nu bent U stil koning van de zwaarden. Ik weet niet meer hoe ik verder moet gaan Maria. Uiteindelijk bereikte jullie het luchtkasteel. Ik had gezorgd dat jullie met een boot de overkant kon bereiken. Heleen zat dicht tegen je aan. Jij keek niet meer op of om. Je zat daar maar in de boot. Mijn vrouw stond je op te wachten. Ze was boos, boos op mij. Jij was door en door koud. Ze ging naar je toe, hielp je uit de boot. Bracht je naar je kamer. Eva werd die ochtend geboren. Ze bleef bij je. Maar toen je sliep kwam ze bij mij. Ze keek me aan, maar zei niets. Ik keek naar de koningin, en zei: ik kon niet anders. Maria moest zo snel mogelijk het luchtkasteel bereiken. Zo hard, beste man. Moest het zo hard? Het kind was bijna bevroren. Ik keek naar de grond, en wist niets te zeggen.

Koning staven bereikte het luchtkasteel. Ik nodigde hem met zijn vrouw uit. Dat is hetgeen wat je ziet op de new vision kaart. Ik was boos Maria. En ik uitte mijn woedde naar de koning Staven. We hadden het verhaal gelezen in de sterren. Sterren horen het vuurpaleis toe. Het zijn vuurvonkjes. En alles was anders verlopen als dat we dachten. De koning staven zei niets. Ook zijn vrouw hield wijselijk haar mond. De baby was overduidelijk een luchtkind. De relatie met het vuurpaleis bekoelde. Maar er bleef een band bestaan, Heleen behoorde het vuurpaleis toe.

Jullie bleven op het luchtkasteel. We hadden afgesproken maar af te wachten wat er zou gebeuren. En het bleef betrekkelijk rustig. De geboorte van Nina, het 4de kind, het vuurkind maakte weer enigszins dat er balans kwam tussen de 2 koninkrijken.

Tot dit jaar Maria, dit jaar trok jij koning Staven als jouw jaarkaart.

Je zegt niets Maria. Wat moet ik zeggen koning Zwaarden. Ik kan alleen maar naar U luisteren. Ben je boos op mij Maria? Ik kijk de koning aan, en haal mijn schouders op. Ik kan niets met het verhaal koning Zwaarden. Ik snap het verhaal niet eens.

De 4 koninkrijken zouden een rol spelen in het verhaal koning. Toch zie ik maar 2 koninkrijken die een hoofdrol spelen. Lucht en vuur. Het waterrijk werd door Heleen  bezocht. Maar aarde helemaal niet. Althans niet dat ik weet. Hoe was U relatie met deze 2 andere rijken koning Zwaarden? Er was weinig contact Maria. Ook wij wisten niet welke verband er was tussen deze koninkrijken. De koningin kelken had een goede band met Heleen. Jij werd waargenomen op een rots. Jij spaarde je voeten voor het water. Vind U dat gek koning, na de pentakels 5 kaart? 3 elementen die ik als hard heb ervaren. En vuur behoorde zelfs niet mij toe, maar Heleen.  Ik had alleen nog maar wat met lucht, en dan met de vrouwelijke kant. U vrouw, zij was mijn koningin en mijn moeder. Meer verlangde ik ook niet meer. Overal viel ik buiten. Op het waterrijk voelde ik mij niet welkom. Ik kroop meestal in het meest donkere hoekje dat ik vinden kon, zodat niemand mij zag. En de aardeburcht, ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit ben geweest. De koning van de aarde, ik ken hem niet. Te ver van lucht dacht ik. En ook Heleen ging nooit naar de aardeburcht. (lange stilte)

Wat ga je doen Maria? Ik ga op  bezoek bij de koning staven. Koning.

koning staven

Dag Maria. Spontaan op bezoek bij mij? Je gezicht staat op onweer, wat is er gebeurd. Ik kijk de koning aan maar kan niets zeggen. Ik weet zelfs niet meer waarom ik naar de koning Staven toe ging. Ga zitten Maria, doe je jas uit. Ik doe wat de koning vraagt. De koning kijkt me aan. Hij zet een kopje thee voor mij neer. Kan ik iets voor je doen Maria? Nog steeds kan ik niet praten.

Je schud continue nee met je hoofd Maria. Als je nu eens gaat praten. Het enige wat ik kan doen is kijken naar de koning staven. Ik voel de tranen in mijn ogen branden. Maar huilen zal ik niet. Totdat ik 2 tranen voel rollen over mijn wangen. De koning kijkt me aan, maar zegt niets.

Wil je nog steeds niet praten Maria. Soms lucht het op. Ik schud nee met mijn hoofd. Mijn woorden zitten op slot. Ik voel ze in mijn buik, en mijn  gedachten razen door mijn lichaam. De koning blijft me aankijken. Ik weet Maria, hoewel je een kind van het lucht bent, dat je weinig praat. Om deze opmerking moet ik lachen. Ik heb anders heel veel vaak te horen gekregen dat ik teveel klets koning. Kletsen is wat anders dan praten Maria. Je bent goed met woorden. Dat zal ik zeker niet ontkennen. Kun je me vertellen wat er is gebeurd. Ik heb net een gesprek gehad met koning Zwaarden en over de tocht op de pentakels 5 kaart. Het verhaal van de zijde van mijn vader. De koning kijkt me aan. Ik haal mijn schouders op, en blaas mijn wangen vol lucht. Ik zie een glimlach op het gezicht van de koning komen. Ook ik moet lachen en meteen is het lucht uit mijn wangen.

Vertel Maria. Er valt weinig te vertellen koning Staven. U kent het verhaal. Het verhaal was in uw sterren te lezen. De koning kijkt me aan. Ja het verhaal hebben of hadden we in de sterren gelezen, maar er waren allemaal vaagheden rondom heen. We wisten dat er 3 koningskinderen naar de aarde zouden komen. En er zou een zwangerschap zijn. De 4 koninkrijken zou erbij betrokken zijn. De hoofdrollen waren voor het luchtpaleis en het vuurkasteel. Althans daar leek erop. Maar ook het waterslot en de aardburcht moesten een rol spelen, alleen we wisten niet welke rol. We hadden niet veel tijd om het voor te bereiden Maria. We zijn meteen naar de pentakel 5 kaart afgereisd. En daar vonden we jouw en Heleen. Dat weet ik koning. Koning zwaarden heeft het me verteld. Ben je boos op koning Zwaarden Maria. Ik schud mijn hoofd. De koning kijkt me weer indringend aan. Nee ik ben niet boos koning. Ik weet niet wat ik voel. Moe, verdrietig en misschien boos. Ik kan niets met het verhaal. Dat zelfde geld voor ons Maria. Ook wij weten niet wat de bedoeling was.

Er valt een stilte, nu is het mijn beurt om naar de koning Staven te kijken. Je kijkt naar me Maria, alsof je een antwoord van mij verwacht. Ik heb geen antwoorden. Ik went mijn blik af, en kijk voor mij uit. Waar had je op gehoopt Maria. Dat ik het verhaal zou kennen? Nee koning maar wel dat U me meer zou kunnen vertellen. Er is niet meer Maria. We zijn op dit punt beland, en meer zullen wij zelf moeten maken. Weer kijk ik de koning aan, en ik moet weer lachen. Hoe kunnen we het meer maken koning? Vertellen Maria, praten zodat de vaagheden worden opgelost. Maar ik weet niets meer koning. Ik weet echt niets meer. Alles is mistig, alles is grijs in mijn hoofd. Ik weet niets meer van de tijd dat ik de sterrevrouw was. Ik weet niets meer van de man van de zegewagen. Ik weet dat ik de liefde met hem bedreef, ik weet zelfs niet hoe ik hem heb ontmoet. Hij kwam langs op mijn kaart. Op de new vision kaart. Kijk dan naar die kaart Maria. Ik zie daar een man voorbij komen, maar ik kijk niet op of om, ik ben bezig met het water. Achter mij is een fakkel. Kleine Helena. De 7 sterren in de lucht. Verdeeld tussen 3 en 4. Ik weet het niet meer koning, het is veel te lang geleden. 1 grote ster in het midden. Ja Maria 3 en 4 sterren daarom ook onze verwarring. 3 of 4 kinderen? Maar het klopt wel. Jullie zijn met 3 kinderen gekomen, alleen op een manier als we verwachten. En de 4de is op aarde verwekt. Maar niet in de goede elementen koning. 2 luchtkinderen, 2 vuurkinderen. En ook dat klopt niet helemaal, want Heleen en ik hebben dezelfde horoscoop. Dus zou heleen net zo goed behoren tot het luchtdomein. Maar Heleen past niet in het luchtdomein. Dat klopt Maria. Heleen is op zichzelf staand. Daarom 3 sterren.  3 sterren met een geboortehoroscoop. En 1 losse ster, de fakkel, zichtbaar op de new visionkaart. Jij en Heleen zijn met elkaar verbonden. Jij bent Heleen, en jij bent Maria. Toch kennen wij jullie op jullie eigen manier, en jij kent Heleen ook Maria. Ja koning dat klopt. Maar niet iedereen kent Heleen. Eva en Nina kennen alleen Maria-Heleen. Maar zij kennen Maria niet afzonderlijk van Heleen. En dat is het vreemde.

De geboorte horoscopen Maria. En dan gaan we het alleen hebben over maan, ascendant en zon. Eva 3x lucht. Zon+ascendant in weegschaal, maan in waterman. Nina ascendant schorpioen, maan in kreeft en zon in boogschutter. Maria-Heleen zon in weegschaal, maan in vissen en ascendant boogschutter. Ja koning het klopt. Het lijkt erop Maria, dat Eva meer de dochter van het luchtpaleis is dan jij. Je lacht Maria. Klopt koning staven. Ik ben de aangenomen dochter. Eva is geboren in het luchtpaleis. Dan blijven aarde, vuur en water open. Vuur en water,  Nina. Maar aarde bij geen van de kinderen. Wat is dan de rol van de aardeburcht? Waarom zijn wij op aarde? Het lijkt wel een foutje. Wij horen hier helemaal niet, buitenaardse wezens! U lacht koning. Meende je het dan Maria? Soms voel ik me zo wel koning. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik op deze planeet hoor. Ik ben hier, maar ik weet absoluut niet wat ik hier kom doen, ik heb me op aarde nooit thuis gevoeld, dus eigenlijk ben ik een buitenaards wezen.

koning staven

Waar kijk je naar Maria. De koning van de staven zit naast mij aan tafel. Voor mij ligt de kaart met de zegewagen.  Ha de man van de zegewagen Maria. Het lijkt alsof hij geen onderlichaam heeft koning. De bovenkant van de zegewagen is massief, een echte blok beton. Hij lijkt boven de zegewagen uit te stijgen koning Staven. Zijn magische stok. Ik  ga naar koning zwaarden.

koning staven

Dag Maria. Waarom kijk je me aan. U wist dat ik naar de aarde zou komen, koning Zwaarden. U was de sfinx in de klas van het rad van fortuin. U zwaard heeft u verraden. U kon U zwaard in de klas ook niet goed vasthouden, en U hebt het nooit geleerd koning. Uw vrouw heeft haar zwaard kaarsrecht. Bij U zwaard is het 5 voor 12. De man van de zegewagen heeft zijn staf laten we zeggen 3 of 4 voor 12. Oefening baart kunst koning zwaarden. U kunt inderdaad mijn vader niet zijn. U bent de vader van Eva. Ik ben de aangenomen dochter. Koning zwaarden kijkt strak voor zich uit, zijn gezicht ziet bleek. Ik ben woedend, of misschien verdrietig, maar kan dat niet zijn.

Koning zwaarden en ik. Ik weet niet wat ik moet zeggen. De koning kijkt me aan. Hij schudt zijn hoofd. Ik weet niet wat ik moet zeggen Maria. Inderdaad ik ben de sfinx op de kaart van het rad van fortuin. De juf vertelde het verhaal van Maria en Heleen.
U bent ook de man van de zegewagen koning. U zweeft boven de zegewagen uit. Zweven behoort lucht toe. De koning slaat zijn handen voor zijn ogen. Ik ben de vader van Eva.

Vertelt U verder koning. Wat moet ik vertellen Maria, volgens mij ken je het verhaal al of weer. Vertel jij het verhaal maar verder Maria. Ik kijk de koning aan. Eva is de rechtmatige dochter van het lucht. Ascendant zon en maan in lucht. Zo duidelijk dat ik dit niet zag. Maar terug naar de klas van het rad. U zit daar boven in de klas. U hebt moeite met Uw zwaard. U gevleugelde vriend spreekt u daar op aan. U doet U uiterste best, maar het lukt U niet Uw zwaard stil te houden. De juf wijst de gevleugelde vriend daarop. Bij kritiek komt onzekerheid omhoog koning. Daarom heeft U nooit geleerd U zwaard perfect te hanteren. Onder in de klas zitten stier en leeuw. Aarde en vuur element. Ze zitten ver genoeg van U vandaan, zodat er geen hechte vriendschap ontstaat, maar het zijn klasgenoten. Stier en leeuw zitten gezellig naast elkaar, en hoewel ze vaak kibbelen, zijn het dikke maatjes. Zelfs de juf weet dat want ze dreigt de leeuw en stier uit elkaar te halen. De juf verwijst naar pagina 8. Kracht is de 8ste kaart uit de grote arcana. Daar wordt naar verwezen. Een vrouw temt de leeuw. Wie die vrouw is weet ik niet, misschien de juf. Ze doet het in ieder geval met liefde en respect. Ik kijk terug naar de man op de zegewagen koning. Gezicht komt overeen met het uwe, en de gele kroon, verbergt u onder de gele doek een ster. U wist dat Maria geen maagd meer was. De juffrouw in de klas zegt.

Citaat van: koning staven op augustus 09, 2013, 18:32:04 PM
Deze Maria is geen maagd

2 kastelen op de kaart van de zegewagen. 2 koninkrijken die duidelijk betrokken zouden worden in het verhaal. De sfinxen, 1 borst is ervan vergroot. Stuwing? Een moeder die een kind voedt. Ik ontken niet dat ik de vader van Eva ben Maria. Wist mijn moeder hiervan? Ja Maria zij wist het.

De juf van de klas, de vrouw van kracht, Uw vrouw? Wit met grijze jurk, de jurk van mijn moeder. Zij hield leeuw vaak onder controle in de klas. Ze wist dat ik een kind met de sterrevrouw had verwekt Maria. Maar niet op aarde. Het was geschied in de eeuwigheid. Hier op aarde leven we in de tijd. In de tijd heb ik geen kind verwekt. Dus het heeft onze relatie nooit in de weg gestaan. Ik ben trouw aan mijn vrouw. Alleen we spelen verschillende rollen door de tijd heen. Datzelfde geldt voor jouw Maria. Ik verwijt U ook niets koning. Alles moet zo zijn. Maar ik wil het verhaal weten.

De man van de zegewagen Maria. De man van de grote triomfen. Zijn zegen zou groot zijn. Ik was hem in de ruimte. Maar ik wilde meer, de belangrijkste koning zijn op aarde. Dat was mijn wens. En wensen komen uit Maria. Pas op met wat je wenst. Ik zag je bij de waterkant, je keek niet op of om. Je was bezig water te scheppen. Over de aarde, en in de heilige bron. Achter je stond een fakkel. Ik riep je, je keek op. Ik nodigde je uit om langs te komen bij de zegewagen. Die avond kwam je. En zoals je zelf beschreef, we bedreven de liefde onder de sterren, en de gevolgen konden niet uit blijven. We wisten het beide Maria. Ja koning zwaarden.

Maar hoe gaat het verhaal verder? Waarom ging ik na de daad naar de Aarde, ik had toch in de eeuwigheid tussen de sterren kunnen blijven? Ik was een blok aan je been Maria. Ik ging naar aarde, en jij kon niets anders dan mij achterna gaan. Je zat aan mij vast. New vision kaart, je zag 2 mensen vastgeketend aan de wagen. De ene was jij. Wie is de andere koning Zwaarden. Dat doet er niet toe, en jij weet wie hij is. Oké koning zwaarden.

Ik probeerde de macht over de 4 koninkrijken te krijgen Maria. Jong en gedreven zoals als in mijn bloed zat. Jullie kwamen aan op de pentakels 5 kaart. Je was mooi Maria, ik herkende je meteen. Je had de lappen meegenomen die ik had klaar gelegd in de zegewagen. Alle 4 de koningen waren er. 2 koningen kon ik uitschakelen. De koning aarde en de koning van het water. Ik liet mijn koude wind zo hard blazen, dat zij bevroren. Met koning staven zou dit niet lukken. En ik wist  uit de les dat hij een rol moest spelen in het verhaal.

Citaat van: koning staven op augustus 09, 2013, 18:32:04 PM
En 's avonds als ze moe was van het spelen, kwam de koning staven langs, en
samen met de koning staven speelde ze het spel verder (zie new vision kaart). Hij hield haar dan in zijn armen als de mooiste schat die hij bezat, hoewel ze er allebei vreselijk uitzagen.

Hem kon ik niet uitschakelen, Maar de leeuw was wel getemd. Ook was ik in het voordeel dat er 2 luchtkinderen waren, waardoor mijn kant in het verhaal zwaarder woog. Op die manier had de koning Staven toch geen macht. Er werd besloten dat jullie in het luchtkasteel zouden komen wonen, zoals in de legende stond.

Citaat van: koning staven op augustus 09, 2013, 18:32:04 PM
uiteindelijk zijn die 2 aangekomen op het paleis van de Zwaarden.

Maar hoe wist U dat Eva een luchtkind zou zijn? Het is mijn dochter Maria. Dus behoorde zij het lucht toe. Koning staven hield zich bezig met Heleen, dat hij niet doorhad dat ik teveel wist. Hij was de gelukkigste vader, hij hield zielsveel van haar. Ik kon ongemerkt mijn wind heel koud maken. Ik wilde je geen pijn doen Maria, ik kon niet anders. De pijn sneed ook door mijn hart.

(pocahontas kleuren of de wind)
Wie de aarde zo begeert.
Vind slechts aarde tot hij leert.
Het te zien in alle kleuren van de wind.

Alle kleuren van de wind Koning Zwaarden, dus ook de donkere kleuren. De koning kijkt me met een strakke blik aan. Hij ziet nog steeds bleek.

koning staven

Dag Moeder. Dag Maria, jij op bezoek in het luchtkasteel? Ja moeder ik ben bij de koning Zwaarden langs geweest. We hebben gepraat over het verleden.  Welk verleden Maria. Het aardse verleden, of het verleden daarvoor. Het verleden daarvoor Moeder. Ik weet dat koning Zwaarden de vader is van Eva. Mijn moeder kijkt me aan met een vragende blik. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik weet dat mijn moeder een rechtvaardige vrouw is. Ze wijst met haar hand naar een stoel, zoals we dat zo goed kennen van de kaart. Vertel Maria. Wat moet ik zeggen mam. Er valt zo weinig te vertellen. Ben je boos op de zwaarden koning Maria. Nee, ik ben niet boos. Ik snap het verhaal denk ik wel. Het is gebeurd in een zone waar geen tijd is Maria. Je vader was toen niet de koning van de zwaarden. Nee hij was de man van de zegewagen. Waarom hebt U mij het verhaal nooit verteld koningin. Maria de tijd zou je het verhaal gaan vertellen. Ik mocht niet op de feiten vooruit lopen. Jij zou deze ontdekkingstocht zelf gaan maken. Ik knik, en blaas mijn wangen weer vol lucht. Je kijkt bedenkelijk Maria. Ik lach naar mijn moeder, en ze geeft me een stralende lach terug. Een lach die ik zo goed van haar ken. De koning zwaarden had  een droom te willen heersen over alle koninkrijken, en ik kijk de koningin aan. Lieve Maria, dat was inderdaad zijn wens. Maar hij is ook de koning van het lucht. Dan ben je ver boven de aarde verheven, en met je hoofd in de wolken. Ik moet lachen. Hij is niet de kwaadste Maria. Dat weet ik koningin, maar……. Ik snap het wel Maria. Het verhaal is nog vers, en jij moet het nog verwerken. Heeft U hem geholpen  met zijn droom koningin. Maria ik houd mijn zwaard recht omhoog, wat denk je? Ik wrijf over mijn voorhoofd, ik weet dat de koningin rechtvaardig is. Maar toch is zij meegegaan in het verhaal. Ik ben zijn vrouw Maria, In de tijd. In de tijd zijn wij een paar. En zoals jij weleens hebt geschreven op het forum, in het kaartspel is de koning het hoogst in rang. Maar dat wil niet zeggen koningin dat u machteloos bent. Lieve Maria heb ik dat dan gezegd? Ik wist van de koning zijn plannen, en met mijn vrouwelijke energie heb ik de zaken regelmatig de ander kant op gestuurd. Ik zorgde er sowieso voor dat Heleen, en daardoor jij regelmatig op bezoek gingen bij de koning staven. En Heleen kennende zou zij jouw in contact brengen met de koningin kelken. Je bleef op de rots zitten Maria, maar je was in het waterrijk. Dus het water zou je niet vergeten. En iedere keer als jij de zee hoorde Maria, het geluid van het water, zou je de sterrevrouw herinneren. Ook de vuurvonkjes in het vuurkasteel zouden hun werk blijven doen. Jij kon er gefascineerd naar kijken. En de hoge torenkamer die ik  jouw gaf, had uitkijk op de sterrenhemel. Ik knik, het is waar, mijn moeder drong er regelmatig op aan een bezoek te brengen aan koning staven. Ik had de hoogste kamer in het kasteel.

U was de juf op de kaart van het rad. Ja Maria ik was de juf. Ik vertelde het verhaal, de legende van Maria-Heleen. Alle koningen moesten dit verhaal weten. Maar koning kelken is niet op deze kaart aanwezig moeder. U drieën boven lucht. Onder zitten stier-aarde en de leeuw â€"vuur. Anubis  lijkt mij aards, en de slang kan ik ook niet plaatsen als water. We zitten op wolken Maria, daar is water in vertegenwoordigd. Maar inderdaad de koning van de kelken was niet zoals jij dat zegt lichamelijk aanwezig. Maar dat was niet nodig. Water heeft nu eenmaal de neiging rond te sijpelen. Het zou niet stil zitten in de klas. U bent ook de vrouw van kracht. Wij kaarten spelen vaak verschillende rollen Maria. Ja op dat moment, toen jij de kaart zag was ik ook de vrouw van kracht, maar dat wil niet zeggen dat ik dat altijd ben. Soms neemt een ander die rol over. U had de leeuw onder controle. De leeuw, koning staven? U lacht moeder. Inderdaad op dat moment is de leeuw onderdanig aan mij, maar als hij wil, als hij zijn vuur wil laten branden Maria. Elementen moet je in hun waarde laten. De leeuw en ik konden goed met elkaar overweg, de leeuw vond het heerlijk als ik hem kriebelde. Op aarde mocht er geen conflict ontstaan tussen lucht en vuur Maria. Je weet wat ze beide dan kunnen aanrichten. Ik kan niets anders dan dit beamen. 

Ik weet niet meer wat ik moet zeggen moeder. Alleen dat ik zielsveel van U houd. Ik hou ook van jouw Maria. Ga lekker rusten het zal je goed doen. Dank u moeder, ik geef de koningin een kus, en streel haar haren. Ze pakt mijn hand en houdt die stevig vast, we kijken elkaar recht in de ogen, en beide buigen we onze hoofd, zodat deze elkaar raken. Zo blijven we even staan.

koning staven

Wat kom jij binnen gestormd Maria. Ik kijk koning staven lachend aan, en plof neer op zijn sofa. Koning Staven kijkt naar me, wat zit jij te lachen Maria. Ik heb een ontdekking gedaan Koning staven. Vertel Maria. U was/bent verliefd op mijn moeder. De koning Staven kleurt tot diep in zijn nek, en kijkt me onthutst aan. Het liefst zou ik in lachen uit willen schateren, maar dan zou de koning zich uitgelachen voelen. Maar een glimlach kan ik niet onderdrukken. De koning zegt niets. Maar na 5 minuten zegt hij: waarom denk je dat Maria. De juf die de leeuw kriebelt, en U die zich zo makkelijk laat temmen. De herinnering die u ophaalde.

Citaat van: koning staven op september 12, 2013, 15:37:13 PM
hoewel hij zich ook herinnerde dat er een warm lentebriesje kon hangen,

Ik had gisteren een gesprek met mijn moeder en zij zei:

Citaat van: koning staven op september 24, 2013, 21:35:30 PM
U had de leeuw onder controle. De leeuw, koning staven? U lacht moeder. Inderdaad op dat moment is de leeuw onderdanig aan mij, maar als hij wil, als hij zijn vuur wil laten branden Maria.

Mijn moeder heeft dus ervaring met uw vuur. De koning blijft mij verbijsterd aan kijken.

Ik lijk op de koningin, lieve koning. Uw vrouw was niet blij toen ik op het vuurpaleis arriveerde. Zij had die dag een rothumeur. Ik heb uw vrouw weinig ontmoet. Uw vrouw weet van de liefde tussen U en de koningin Zwaarden? Maar zoals iemand mij ooit vertelde, een huwelijk tussen  2 verschillende elementen is uitgesloten. Ik kom naar de pentakels 5 kaart. U ziet mij koning, toch laat U koning zwaarden zijn wind koud maken. U ziet dat ik het koud heb, toch doet U niets. Waarom niet koning? Mijn vader zegt dat U niet de macht had, dat de balans naar zijn kasteel zwaarder was, dan naar U kasteel. U weet niet dat Eva (het kind waar ik zwanger van ben) in het lucht teken geboren zou worden. Maagd dus aarde had ook gekund. Of wist U wel dat het kind van koning zwaarden was? Mijn moeder was namelijk op de hoogte.

Citaat van: koning staven op september 24, 2013, 17:25:40 PM
Ik ontken niet dat ik de vader van Eva ben Maria. Wist mijn moeder hiervan? Ja Maria zij wist het.

Een liefdesgeschiedenis tussen koning Staven en koningin Zwaarden. Heb je hier met je moeder over gesproken Maria. Ik schud mijn hoofd. Ik wil even nadenken Maria, gun me nu tijd. Ik kijk de koning aan, en natuurlijk gun ik de koning tijd.



koning staven

Lieve moeder. Dag Maria fijn dat je er weer bent. Ik knik naar mijn moeder. Ik ben bij de koning staven geweest moeder. Mijn moeder lacht, ik wist wel dat je naar hem toe zou gaan. Ik kijk mijn moeder aan, ben ik zo voorspelbaar. Je bent nu eenmaal mijn dochter Maria. Echt Moeder? Mijn moeder kijkt me aan. Dat weet ik niet Maria, dat weet ik echt niet, maar je voelt als mijn kind. Zullen we weer eens terug gaan in de tijd moeder. Hoever wil je terug Maria. Het hof van Eden. U woont daar samen met de koning Staven, toen nog in de rol van Adam. Nee Maria, die rol heb ik niet gespeeld. Die rol was voor Eva. Ik kijk mijn moeder verbaast aan. Maria je kent toch het verhaal van de bijbel. Het is Adam en Eva. Jij noemt je dochter Eva, jij weet bij de geboorte dat zij Eva is. De juiste naam Maria. Nu gaat het verhaal mij duizelen moeder. Ik snap het niet meer. Mijn dochter en de koning Staven? De tijd vervormt alles Maria. Hmmm ik denk dat ik vanmorgen een grote vergissing heb begaan moeder. Ik dacht dat er een liefdesrelatie was tussen U en koning staven. O Maria, ik hou heel veel van de koning Staven, maar ik was niet in het hof van Eden.

Ik snap het verhaal niet meer koningin. Adam en Eva, Heleen is hun dochter. Adam valt in slaap, en Eva gaat zijn droomwereld binnen. Ik ben de sterrevrouw en neem Heleen mee naar aarde. Koning zwaarden zegt de vader van Eva te zijn en ik de moeder. We krijgen nu een vreemde stamboom moeder. Dus Heleen is het kind van koning staven. Het was mijn taak Heleen bij haar vader te brengen. De koning Zwaarden en koning Staven zouden het nooit tot een conflict laten uitgroeien, niet omdat U koning Staven temde, maar omdat ze allebei vader zijn. Wie bent u dan koningin zwaarden? Welke rol hebt U. Maria zoals ik je al heb verteld, heb ik meerdere rollen in het spel, maar ik houd mijn zwaard kaarsrecht. Net als de dame van gerechtigheid moeder. In dezelfde hand. Ik heb vaak naar het ongeluk gekeken van het luchtkasteel, U liet zich gewoon vallen, achterover, zonder bescherming. Met mijn vader koning zwaarden, of kan ik hem niet meer mijn vader noemen, was het anders. Ik hoor zijn kreet op de kaart. Het lijkt alsof U overal boven zweeft koningin. Net als de sterren Maria. Ik kijk mijn moeder aan, ik blaas mijn wangen op en schud nee met mijn hoofd. Mijn moeder slaat haar arm om mij heen. Je bent mijn dochter Maria. Mijn eigen sterke dochter. Ik kijk de koningin aan, want ik snap het niet. Vertrouw daarop Maria. Wie is dan mijn vader, moeder? Hoe kwam de sterrevrouw buiten het hof van Eden? Ik ben de moeder van Eva, maar Eva is in het paradijs de vrouw van Adam. Ik kan Eva niets vragen, ik weet dat Eva zich ver in de vergetelheid bevind, zij zou niet weten waarover ik het heb. Ze is nu eenmaal in de tijd. Ik kan alleen kijken naar het de tarotkaart en zie Adam en Eva staan, naast de kaart van de geliefde ligt de sterrevrouw. Een grote ster op de kaart (Maria de ster) en een grote zon (Heleen, geliefde) 3 sterren aan de rechterkant +de sterrevrouw. Plus 4 sterren aan de linkerkant. De paarse berg van de geliefde kaart, de onderste ster is Heleen. Maria en Heleen zouden samen op reis gaan naar de aarde, dat staat vast. Dan blijven er aan beide kanten 3 sterren over. De berg ligt aan de linkerkant. We gingen met 4 en kwamen met 3 aan. Dat klopt. Nina had de sprong gemist. Maar wie was Nina in de eeuwigheid? Maria je hoeft niet alles tegelijkertijd op te lossen. Mijn moeder kijkt mij aan. Nina is tenslotte achter je aangekomen. Ik knik, U heeft gelijk moeder. Maar ik ben wel de draad van mijn verhaal kwijt. De grote ster is Nina, zij blijft nog in de lucht hangen. Ik zie het ineens moeder. Ja Maria, de tijd was nog niet rijp voor Nina.

Waarom weet U zoveel moeder? Mijn moeder lacht. Ik weet ook niet alles Maria. Maar ik ben ooit juf geweest in de eeuwigheid, en dan wordt je geacht kennis te hebben. Ik kijk mijn moeder aan, plaagt ze me nu, of meent ze dit. Ik ga er maar niet op in. Laat het verhaal nu weer even los Maria, om het te kunnen verwerken. Ik zucht, inderdaad moeder, dit is misschien het beste.