Heleen

Gestart door koning staven, juli 25, 2013, 18:14:29 PM

koning staven

Lieve Heleen.

Ik zie dat je ons topic hebt gesloten. Ik snap dat je gefrustreerd voelt over het verhaal. Ik weet dat je op reis bent op zoek naar je "vader". Ik heb met de ridder kelken gesproken, die je het laatst heeft gezien, en ook met het zonnekind, die je op deze reis heeft gezet. Het zonnekind, het kind dat je ooit was Heleen. Toen je mij nog als vader ervoer. Het was het begin van je leven Heleen, je woonde toen bij mij op het paleis, en je had kennis (nog) niet nodig. Je speelde dagenlang in mijn tuin, soms pakte je het paard om lange reizen te maken. Ik ging dan met je mee Helena. Maar jij vergat, tot 2013 en ik je jaarkaart werd. Een armzalig koninkje noemde je mij.
Maar eenmaal in het vuurpaleis ontdooide de kou van het luchtkasteel. en je behaaglijk languit in mijn luie stoel ging hangen om warme verhalen op te hangen naar mij en de salamander (die je overigs heel erg mist).
Door de ontmoeting met de koning en koningin zwaarden, raakte je uit balans Heleen, en een ongeluk kon niet voorkomen worden. De kaarten zochten een oplossing voor het probleem, maar door de 7 beker kaart , een waterkaart ging je op de vlucht. Op vlucht met je eigen kleine zonnekind.

Ik heb me maar aangemeld op dit forum Heleentje, om je te vertellen dat ik je mis op mijn paleis en dat ik iedere avond, samen met mijn vrouw  naar de paleispoort wandel om te kijken of je weer eens langs komt. We zien je af en toe in andere topic's voorbij komen, en ik weet dat je weer met de kaarten praat. Ik heb je ook nog met je gesproken in de topic van Suus, maar dat is anders Heleen. Ik mis je mijn dochter.

liefs
koning van de staven.

Developerone

Hallo Koning van de Staven :)

Aangezien jouw bericht op het openbare forum staat, ben ik zo brutaal om meteen te reageren sorry hoor :S

Ik vind het erg ongepast om zo een persoonlijk iets op het openbare forum te posten, en hoop dat Heleen ook niet ontmoedigd raakt mocht dat de bedoeling zijn geweest :D (niet doen hoor :P)
Als het echt de bedoeling is om een beter contact te krijgen is een persoonlijk bericht toch veel efficienter?

De een leest het liefst iemands ogen ;) een ander kaarten, maar het is ook mogelijk veel op te maken uit een stuk text...
Als je je voor de grap is voorstelt dat je dit als wildvreemde leest, en er aan het eind bevestigd wordt dat dit bericht wel HEEL persoonlijk gericht is, kun je misschien ook meegaan in dat het wel veel eenzijdige veronderstellingen en een vrij kleinerende toon bevat.
Ik ben een beetje direct maar de hint dat de topic gesloten is was jouw openingszin, dus hints gaat niet werken nu denk ik...
Ik geloof dat respect van twee kanten komt maar ken zelf goed de schaduwzijde van het verliezen van duidelijkheid in (gevoels)communicatie door soms goedbedoelde blokkades om elkaars gevoel te sparen...

Daarom slinger ik maar ff een botte bijl het openbare kippehok in om zo te spreken, niet om onrust te veroorzaken maar ik wens jullie een betere relatie met elkaar in welke vorm dan ook toe vanuit mijn hart.

Blessed Be, Shanti

Devel


Carla

Ik weet ook niet zo goed hoe hier nu op te reageren..
Heleen, laat het me maar weten.

Ricca

Carla, forumlid Staven Koning is Heleen zelf. :)
Waarschijnlijk zal hij alleen in dit topic onder die naam van zich doen horen.
From Ricca with Love

Eveningstar

Ik had het eerlijk gezegd ook zo begrepen en gevoeld bij het lezen van.

Liefs,
Eveningstar

Developerone

?

Ik hoop dat ik hem verkeerd begreep, dan ben ik ontoepasselijk op de bres gesprongen en kun je mijn berichtje wissen...
Maar ik ben wel benieuwd naar een reactie van Heleen nu...

Namaste Developer

heleen

Citaat van: Ricca op juli 26, 2013, 11:01:45 AM
Carla, forumlid Staven Koning is Heleen zelf. :)
Waarschijnlijk zal hij alleen in dit topic onder die naam van zich doen horen.

Lieve allemaal.

Jullie hebben allemaal gelijk. Ik (Maria) heb het topic voor de koning staven geopend. Koning staven wilde in contact komen met Heleen, maar Heleen vlucht nogal weg voor de koning. Het fijne weet ik er niet van. Maar Heleen zou dit stuk nooit hebben kunnen schrijven, dat deed de koning.In het dagelijks leven ben ik niet Heleen,voel ik me ook niet als Heleen.( dat heeft Heleen wel eens tussen neus en lippen door verteld), maar Heleen schrijft op jullie forum. Ik schrijf bewust "jullie"omdat ik afstand houd van Heleen. Heleen is de schrijfster in mij, degene die met de kaarten speelt. Waar ik mij als persoon niet in meng, omdat ik dat niet kan, ook niet het talent bezit. Heleen neemt af en toe (soms erg vaak) mijn stuur over, en ik vind het best. Heleen praat met de kaarten, is er bevriend mee, kent ze ook, iets wat ik niet kan. In ieder geval de koning drong erbij mij op aan,(wat hij eigenlijk nooit doet, dus de nood zal wel hoog zijn geweest). en ik was het gezeur van die 2 beu. Heleen is direct onder het bed gevlucht, en ik heb er tot nu toe niets meer van haar gezien of gehoord.
Dus Developerone

Citaat van: Developerone op juli 26, 2013, 12:27:03 PM

Maar ik ben wel benieuwd naar een reactie van Heleen nu...

Namaste Developer

Ik denk dat het toch even wachten word op Heleen. Maar je weet nooit.

Maria-(Heleen).

Developerone

Hey Maria/Heleen :)

Als ik het nou goed begrijp ben ik op de bres gesprongen voor een deel van jezelf, met de beste bedoelingen hoor!
Ik hoop wel dat Heleen weer onder haar bed vandaan komt hoor...
Als ik zo mijn stukje teruglees is een deel van jezelf best streng/afstandelijk nog voor een ander deel,
ik hoop dat je niet geschrokken bent van mijn eerste reactie het heeft ook wel wat achteraf gezien :D
Als die Heleen over een beetje verlegenheid heen stapt, ontdooid die houding van die Koning vanzelf is het vast en toffe peer ook :)

Ik wens je veel vrede kracht en licht Maria
Namaste Developer

koning staven

Hallo Maria.

Dag Koning Staven, wat een verrassing dat u langs komt. Maar U weet toch dat ik de kaarten negeer? Ha ha Maria, je negeert niet alle kaarten, er zijn kaarten waar jij je tot aangetrokken voelt. Hmm Koning Staven, toch is de tarot van Heleen en niet van mij, ik kijk alleen maar met Heleen mee. Ik zal je op dit ogenblik in die waan laten Maria, en dat ogenblik duurt maar een tel. Lieve Maria. Dochter van "Koningin Zwaarden". Dat klopt Koning Staven, "Vader van Heleen".

(stilte)

Heleen nog steeds onder het bed? Ja Koning, maar we weten beide dat dit geen probleem is. Heleen vermaakt zich prima. Is vast weer in gesprek met Anansi, en beleefd daar grote avonturen, dat is nu eenmaal Heleen. Ja, dat is Heleen. U lacht Koning, omdat u weet dat ik mij daar aan irriteer. Ja Maria, dat weet ik. Jij stoort je nu eenmaal aan het gedrag van de "kleine Heleen". Dat kan ook niet anders, gezien jij de dochter bent van het zwaarden paleis. Wel de "grote dochter" Koning. Ja ja, Maria “de grote” dochter. Ik weet het, jij hebt nooit in mijn paleis  gewoond. Jij hebt netje buiten mijn paleismuren gewacht tot Heleen groot genoeg was, om met je mee te kunnen verhuizen naar het luchtkasteel.

(stilte)


Mag ik vragen wat ik U komt doen koning Staven? Ach Maria het is een warme dag, ik had het wel een beetje gehad in die snikhete woestijn. Ga lekker op bezoek bij Maria dacht ik, tenslotte was zij pas geleden zo aardig om voor mij een topic te openen. Ja zodat U met Heleen zou kunnen communiceren, en mij niet meer langer zou lastig vallen! Maria, Maria zou ik als "vader van Heleen", een topic nodig hebben om met haar te kunnen communiceren? We hadden samen al een topic. Die werd door Heleen gesloten. Klopt dat deed Heleen op aanraden van mij. Heleen heeft toch tegen de ridder van de kelken gezegd

Ik luister ridder, ik luister en hoor in de verte de stem van mijn vader
“Ik hou van U vader, en ben op weg naar huis”.

(stilte)

Waarom koning staven? Als Heleen thuis is bij U, waarom komt U nu dan bij mij?

“uiteindelijk moet ieder lid van de familie van God terug keren”


koning Staven.


koning staven

#9
Goede middag Maria.
goedemiddag koning Staven.
(stilte)

Maria gaat naar boven, zet haar ventilator aan, kijkt naar haar dagkaarten die zij getrokken heeft.
De hoge priesteres,ridder pentakels omgekeerd.
vervolgens gaat ze weer naar beneden, waar Maria het te warm vind.

Weg kwijt Maria.
Ja koning  staven ik loop de hele dag van beneden naar boven en dan weer naar beneden.
Ik zie dat je uiteindelijk hebt besloten je ventilator naar beneden te dragen, je had ook boven bij de ventilator kunnen schrijven.
Klopt koning maar U raden mij aan de ventilator naar u koninkrijk (beneden) te slepen.
Klopt Maria, jij hebt nu eenmaal (koele) lucht nodig.Maar om de een of andere reden lukt het je niet om in het luchtkasteel (boven) te blijven.
Dan wordt de kamer boven zo warm, van de hete ventilator in de computer. Ja Maria het conflict tussen mijn vuurpaleis en jouw luchtkasteel.
Het luchtkasteel van de koningin Zwaarden, koning Staven. Niet van mij.

(stilte)

mooie dagkaarten voor vandaag Maria.De hoge priesteres, hoewel ik denk dat je niet uit de omgekeerde ridder komt.Weer hebt U gelijk, ik kom niet uit die dagkaart, maar de dag is nog niet voorbij.Je gaat de betekenis niet opzoeken? Nee koning ik ga de betekenis niet opzoeken.Je bent de zwaarden
aan het los laten Maria.

(stilte)

Het ongeluk op het luchtpaleis heeft je diep geraakt.
Maria neemt de torenkaart voor zich, maar zegt niets.
De val van het luchtkasteel was niet te voorkomen Maria, je was jezelf al aan het losmaken, toen Heleen langzaam maar zeker terug ging naar mijn koninkrijk.
Jij kan Heleen niet loslaten, dus automatisch liep jij met haar mee. Herinneringen van een lang vervlogen tijd kwamen terug. Herinneringen van Heleen, herinneringen aan de vrouw die je was voor het luchtkasteel.

(stilte)

Ik ben niet Heleen koning Staven, en Heleen is niet mij. Heleen is ook niet mijn kind,  en misschien zelfs ook niet het kind in mij.Toch ben ik met haar verbonden. Meer met haar verbonden als wat
dan ook, zelfs meer met haar verbonden als met mijn eigen aardse kinderen.

vertel dan je verhaal Maria.

Heleen is er al veel langer dan Maria. Heleen was/is het kind dat bij U in Uw vuurpaleis woonde. Ik zat aan het rand van Uw koninkrijk te wachten op Heleen.In die periode waren we nog allebei naakt.
En volgens mij waren U en Uw vrouw ook naakt, jullie liepen daar in het paradijs. En ik schepte
water als de sterrevrouw. Soms kwam Heleen met haar paard naar buiten, ze riep dan Naar me: Maria als ik groot genoeg ben ga ik met jouw op reis.
Ik lachte naar haar, dat vind ik fijn Heleen. Ik zal hier op je wachten. Met u en uw vrouw maakte ik nooit contact, ik behoorde Uw koninkrijk niet toe. Toen al behoorde ik tot het luchtpaleis.

(stilte)

U zegt niets koning. Waarom zegt u nu niet Maria, natuurlijk was jij welkom op mijn vuurpaleis. Wil je dat dan zo graag Maria?

(stilte)

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt,
je behoorde in die tijd al toe aan het luchtkasteel. Maar ik denk dat ik in die periode ook nog niet de koning van de staven was Maria, en het paradijs wat jij zag niet mijn koninkrijk.
Jij was inderdaad buiten de grens van het paradijs. Mijn vrouw en ik namen je wel waar, maar konden je niet zien. Heleen vertelde over je, over de mooie dame op de oever.

(stilte)

Ik was daar niet ongelukkig Koning. Ik was daar gewoon. Ik deed mijn ding, ik schepte het Goddelijke water terug naar zijn eigen bron, en over de aarde. Totdat de man van de zegewagen voorbij kwam.

koning staven

Totdat je de man van de zegewagen voorbij kwam Maria? Ja koning staven, de man van de zegewagen, de mooie man. Ik raakte op slag verliefd.We bedreven de liefde onder de sterrenhemel, en gevolgen bleven niet
uit. Ik raakte zwanger. Toch wist ik dat ik niet bij de man van de Zegewagen kon blijven. Zijn betonnen kar was een blok aan mijn been. En Heleen was er ook. Ik wist dat ik met haar een reis moest maken, ik wist alleen niet waarheen.

(stilte)

Ik ging terug naar de grens, waar ik altijd water had geschept, en daar was Heleen. Ze zat al op me te wachten. Ik vertelde niets aan Heleen, het zwijgen in me was begonnen.
Waar gaan we heen Maria? Ik weet het niet Heleen antwoordde ik eerlijk. Ik heb echt geen idee waar we heen zullen gaan. Maar we kunnen niet zo gaan Heleen. Het zal een lange barre tocht worden, dus moeten we kleren aan. Kleren aan Maria, waarom? We zijn toch mooi zo.En leg de onschuldige Heleen maar eens iets uit. Ik nam Heleen mee naar de zegewagen, daar vond ik genoeg lappen om onze lichaam te bedekken. Meer dan genoeg. Heleen en ik gingen op reis.Waar ik heen ben gereisd weet ik niet. Ik herinner mij de sneeuw van pentakels 5. Heleen liep achter me, hoever is het nog Maria? Ik wist het niet. En weer zweeg ik.1 of zelfs 2 houvasten had heleen, ze had 2 staven meegenomen. Heleen leunde erop. Ik had mij dan ontdaan van een blok aan mijn been, maar ik had niets om mij aan vast te houden. Daarom hield ik mijn eigen kledij stevig om me heen, zodat dit in ieder geval niet af kon waaien. Waar Heleen en ik naar toe zijn geweest, ik weet het nog steeds niet. Het land van OZZ? Herinneringen vervaagde, beelden kon ik niet vasthouden, dat werd me te veel. Uiteindelijk ben ik samen met heleen in het bootje met 6 zwaarden gestapt, een veerman zetten ons over, het werd een stille tocht. Mijn buik werd steeds dikker.
Weldra zou mijn 1e kind geboren worden.

koning staven

Na de bootreis kwam ik aan in het koninkrijk van de Zwaarden. In de verte doemde het luchtkasteel op. Ik wilde er meteen op af. Heleen twijfelden. Maria is dat kasteel wel echt, is het gebouwd op de juiste grond. Ik besteedde geen aandacht aan haar woorden.Ik had alleen oog voor het kasteel, en de bevalling zou niet lang op zich laten wachten.We kwamen aan en ik werd hartelijk ontvangen door de koning en de koningin van de Zwaarden. Hoewel de koning terughoudend naar me was. Mijn zwangerschap was duidelijk te zien. Die ochtend ben ik bevallen van een prachtige dochter.Ik noemde (en noem haar nog steeds) Eva.Naar de eerste vrouw op aarde. Het is een echt luchtkind, zon in weegschaal,ascendant weegschaal en haar maan in waterman. Ze paste precies in dit koninkrijk.Daarin tegen paste Heleen hier helemaal niet.
Te onstuimig, te veel vuur.Maar Heleen paste zich "enigszins"aan, en daarbij was Heleen meestal niet voor de koning en de koningin zichtbaar. Heleen ging leven in mij.  Maar Ik bleef Heleen gewoon zien.

(stilte)

Ik was gelukkig met Eva. We zwierven samen vaak rond in de tuinen van het kasteel. Eva kende Heleen niet. Wist enigszins van haar bestaan, maar zag haar niet. Heleen zag Eva natuurlijk wel, maar had weinig verbintenis met haar. Eva was mijn dochter.

(stilte)

De koningin van de Zwaarden was dol op Eva, en ook op mij. Ze adopteerde mij direct als dochter, en leerde mij met zwaarden om te gaan. Ik vond het heerlijk, alle aandacht die ik van haar kreeg. Ik leerde, ik leerde, alles rondom communicatie en verstand. Heleen begreep er niets van. Wat zijn er veel woorden Maria zuchtte ze af en toe. Wat een dikke boeken in het paleis, zullen we lekker buiten gaan spelen Maria, dan ga jij weer water scheppen. Ik wist niet waar Heleen het over had. Water scheppen? Waarom zou ik Heleen?

(stilte)

Je verhaal loopt vast Maria, de koning staven kijkt me aan. Ja koning mijn verhaal loopt hiervast. Ik snapte Heleen niet meer, ik wist niet meer wie ze was, en nog erger ik wist niet wie ik was (of ben).
Ik wist alleen dat ik gelukkig was met Eva, maar toch was ik niet compleet. Ik miste iets, en dat was niet tastbaar.Iets wat niet met verstand te beredeneren was. Ik zocht iets, maar wat? Met Heleen kreeg ik steeds minder contact, ook zij begon voor mij te vervagen, hoewel ik haar maar bleef horen en voelen.

(stilte)

Toch ben je Heleen weer steeds meer gaan herrineren. Beetjes bij beetjes koning. Ik had daar wel hulp voor nodig. En die hulp kreeg ik door vorm van een 2de zwangerschap. Nee dit keer niet van één van de heren van de kaarten. Althans ik kan hem dan niet plaatsen. In die periode hield ik me ook niet bezig met kaarten, of ander onzin (zoals ik dat toen noemde). Het zal wel een bewoner van het luchtkasteel zijn geweest, een vluchtige liefde, laten we het een luchtliefde noemen. Hoewel het kind dat geboren werd alles behalve een luchtkind was. De kleine Nina. Ik moest na de geboorte erg wennen aan haar, maar er was een, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, diepgaande liefde. Een waterliefde. Mijn maan in vissen, haar maan in kreeft. Nina en ik communiceerde nauwelijks op aardse manier. Heleen was direct weg van Nina, hoewel ik niet weet of Nina contact had met Heleen.

(stilte)



U zult Nina wel kennen, koning staven. De koning grinnikt, of ik Nina ken. Mijn kleine onderdaan met haar zon in boogschutter komt ze regelmatig langs in mijn vuurpaleis. Een schitterend paardje Maria.Ja een paardje dat regelmatig uit de weide breekt koning staven.

(stilte)

Nina lijkt op Heleen koning staven, ze lijkt zoveel op Heleen, en ik weet dat het Heleen niet is.

(stilte)

tekst uit Colors of the wind "en alles staat met alles in verbinding, in een circel een oneindig groot verband"

(stilte)

De circel is nog steeds niet rond koning staven, maar soms zie ik de verbindingen niet meer.We hebben nog genoeg tijd Maria, tenslotte is het jaar nog niet om.

koning staven

dagkaarten 07-08-2013

floepers
zwaarden 7-schildknaap van kelken-bekers9

dagkaart
de geliefde omgekeerd
hulpkaart
ridder van staven.

Veel floepers vandaag Maria. De koning kijkt me lachend aan. Ik kijk naar hem terug, maar zeg niets.
Rothumeur Maria. Niet echt koning, alleen ik weet het niet.
Kan me vandaag nergens toe zetten. zwaarden 7, mijn gedachten dwalen de hele tijd overal heen. Je hebt ook veel om over na te denken.
Zou als luchtteken mijn hobby moeten zijn. Het is geen echt nadenken wat je doet Maria. Het is dwalen door je gedachten. Ook dat hoort bij lucht. En daarnaast nog 2 bekerkaarten. De schildknaap, was te verwachten na de hoge priesteres. De mooie dame, die intuitief haar verhaal aan het vertellen is. En Maria de ridder van gisteren omgekeerd ben je er achter gekomen wat die betekende. Bent U me nu aan het plagen Koning? Ja ik ben erachter gekomen. Na een dag hard werken niet tevreden zijn met het resultaat, mijn ongeduld, daardoor zijn pentakel niet in ontvangst kunnen nemen. Maria, de pentakel heb je wel gekregen alleen heb je het niet gemerkt. Inderdaad je ongeduld, maar het besef komt nog wel. Maar we hadden het over de schildknaap die vandaag spontaan mijn stok uitsprong. U zei dat ik dat had kunnen verwachten. Ja Maria dat zei ik. Gisteren heb je veel verteld vandaag gaat dat niet zo makkelijk. De schildknaap is een jongeling, met zijn beker in zijn hand is verbonden met de hoge priesteres. Wat je gisteren kon Maria lukt je vandaag (bijna) niet. Het concreet een verhaal op papier zitten gaat je niet makkelijk af. Ik wil wel, maar het lukt me niet. Het verhaal blijft in mijn hoofd. En samen met zwaarden 7 is er geen redden aan. Daarnaast ligt nog eens de man van bekers 9. Allemaal bekers. Tegen hem ben ik (in het topic van Heleen) al eens een keer gebotst, en dat heeft toch wat blauwe plekken bezorgd. Dus jij was het toch in het topic van Heleen? Heleen en ik samen koning. Ik liet Heleen met de kaarten spelen, zij vond het een leuk spel. En ik was (ben) nieuwsgierig. dus ik liep achter haar aan. Maar volgens mij wist U dat wel. Ja Maria je was duidelijk aanwezig. Vooral in de opmerking dat ik een "armzalig" koninkje was. Heleen kan ook nauwelijks schrijven. Dat zijn bezigheden die haar niet interesseren Maria. Schrijven hoort bij jouw. Heleen is gevoel, ze hielp je daarmee. Het is Heleen die spontaan het gesprek met de kaarten aan gaat, maar jij bent degene die vaak haar stuur overneemt.Niet anders om.Hetgeen Heleen ook wil Maria. Ik weet het koning. Gekke Heleen.Ik mis haar nu zij bij U in Uw koninkrijk is. Haar spontaniteit maar vooral haar onschuld. Heleen is overal Maria, ze is ook nog steeds bij jouw, maar ze maakt nu voor jouw gevoel geen contact met je. En dat is iets wat jij doet Maria.

(stilte)

nog 2 kaarten te gaan koning. de geliefden omgekeerd en de ridder van staven.
http://www.youtube.com/watch?v=vIw0ewEsNHs
Een liedje wat ik wel bij de omgekeerde geliefde vind horen. De verboden vruchten. God verbood en verbied niets Maria, dat doe jezelf.Jij maakt er verboden vruchten van. Je gedachten waren afgedwaald naar de man van de zegewagen? Ben je daarom bij hem weggegaan? Nee koning staven, mijn verliefdheid zetten niet om in houden van. Ik wist dat het niet mijn levensdoel was om bij hem te blijven. Ik wist dat ik een reis moest maken, waarom weet ik niet. En misschien besefte ik dat ik aan 1 vrucht niet voldoende had.Ik wilde in ieder geval meer.maar genoeg over de kaart van de geliefden, met als hulpkaart  de onstuimige ridder(s).Het is jouw verhaal Maria.

(stilte)

Ja inderdaad het is mijn verhaal. En op dit moment begin ik vast te lopen koning. Je hebt een lange dag achter de rug Maria, misschien is het beter als je uit gaat rusten. Dat was ik ook van plan koning.Lekker slapen, daar verlang ik nu naar.

koning staven

dagkaart 08-08-2013

bekers 3-zwaarden 8

dagkaarten 09-08-2013

rad van fortuin- pentakels 8 omgekeerd.

De klas van het rad van fortuin.

De juf zit op haar wolk, en probeert haar klas onder controle te houden. Jongens rustig aan vandaag, we slaan ons boek open op pagina 8.
Pagina 8 zegt u juf, zegt de gevleugelde vogel, ik heb hem al voor me. Sfinx pas nu op met dat zwaard van je, je steekt bijna mijn ogen uit.
Sorry gevleugelde vriend, maar het valt ook niet mee om boven op het rad van fortuin te blijven zitten.Onder in de klas zitten leeuw en stier samen te giechelen, snap jij iets van pagina 8 vraagt stier aan de leeuw. Nop antwoord de leeuw. Jongens onderin de klas zit niet te kletsen, zegt de juf streng. De slang zegt schamper tegen de stier en de leeuw, het was wel te verwachten dat jullie er niets van zouden begrijpen. Anubis draait zich om en zegt gemeen, ik las in het topic van Ricca dat jullie niet zo belangrijk zijn. De juf die dit hoort kijkt Anubis streng aan. Dat is niet wat Ricca geschreven heeft Anubis ze zegt

Wat de vier figuren in de hoeken precies voorstellen is op zich niet zo belangrijk.

Anubis probeert schuldbewust te kijken, maar steekt snel zijn tong uit naar stier en leeuw, als de juf niet kijkt. We gaan beginnen met de les, pagina 8 heb ik gezegd, en wat lezen we daar? Stier. Uhh Juf ik kan het niet lezen. Nee stier, dat komt dat je je boek omgekeerd hebt liggen, zegt de leeuw. Ik kan het lezen. Wat staat er dan leeuw. Egowisten. Juist leeuw heel goed gelezen er staat egowisten, en wat betekend dat? Als Ego-wisten Juf roept de gevleugelde vogel. Heel goed Vogel, als ego-wisten. Maar Juf het zijn toch egoisten. Nee leeuw dat is een fabeltje. Ik zal jullie vertellen hoe het woord egoïsten is ontstaan.
Wie kent Maria? De klas kijkt de juf aan, niemand durft antwoord te geven, behalve de gevleugelde vogel. "De heilige maagd Maria". Nee deze Maria bedoel ik niet vogel. Deze Maria is geen maagd, zij is weegschaal. Als zij langs komt, Juf kan zij dan mijn zwaard vasthouden, weegschalen zijn goed met zwaarden, zegt de sfinx. Maria komt niet langs Sfinx, maar ik wil jullie wel vertellen over Maria. Waarom Juf?
Vandaag (moeilijk woord) heeft zij het rad van fortuin als kaart. Daarom gaat deze les  over Maria. Oftewel Maria-Heleen. Mooie naam Juf. Is deze Maria een egowist? Nee stier deze Maria is geen egowist, maar ze probeert het wel te worden. Daarom is ze samen met Heleen op reis gegaan in de tijd. Dat is een heel moeilijk begrip voor jullie, die leven in de eeuwigheid. Maar Maria leeft in de tijd. Alleen de slang en anubis knikken wijs, wij weten wel van de tijd, want als die op is gaan diegene die leven in de tijd "dood". En dan helpt Anubis je verder. Ja ja zegt de Juf, dat klopt maar dat is niet datgene wat ik met jullie wilde bespreken. Gevleugelde vogel blijf nu even stil zitten. Ja maar sfinx steekt bijna mijn ogen uit met het zwaard. Als hij hem nu een beetje rechtop houd dan heb ik er niet zoveel last van. Zover is de sfinx nog niet gevleugelde vogel, en sfinx doet zijn uiterste best met het zwaard.
De sfinx knikt beamend. Maar we gaan verder met Maria. Maria is samen met Heleen op een bepaald moment in de tijd een reis gaan maken. Waarom Juf roept de Leeuw. Als je nu een beetje geduld hebt Leeuw zal ik het vertellen. Maria is samen met Heleen een reis gaan maken, en waarom is een moeilijke vraag. Het antwoord daarop heeft Maria nooit gegeven. En het is ook niet belangrijk. Zoals Maria het omschrijft was
het een barre tocht, een tocht door de sneeuw. Maria had haar kledij stevig vast. Achter Maria liep Heleen.  Heleen hinkelde achter Maria aan, om Maria's spel niet te bederven. Maria geloofde namelijk dat dit tafereeltje werkelijkheid was. Heleen wist wel beter, die keek elke keer naar boven, naar het raam met de mooie pentakels. En 's avonds als ze moe was van het spelen, kwam de koning staven langs, en
samen met de koning staven speelde ze het spel verder (zie new vision kaart). Hij hield haar dan in zijn armen als de mooiste schat die hij bezat, hoewel ze er allebei vreselijk uitzagen. Maria hield dit
spel dagenlang (ik weet dat jullie dit begrip niet kennen)vol, en soms zei Heleen tegen Maria, we spelen het maar Maria. Zie het zwarte gordijnen, dat is de coulissen waar alle zieltjes die ons helpen achterstaan. Maar Maria keek niet op en zwoegde door het winterse landschap heen. Maar genoeg over de reis van Maria en Heleen, uiteindelijk zijn die 2 aangekomen op het paleis van de Zwaarden. Poeh, wat een verhaal hé stier. Die Maria, wat zal die koude voeten hebben gehad. Hoe weet jij nou leeuw, jij hebt toch geen sneeuw gezien. Wel waar stier, ik heb wel  sneeuw gezien. Genoeg daaronder in de klas, anders haal ik jullie uit elkaar. Maar hoe zit het nu met die Egowisten of egoïsten Juf, vraagt de gevleugelde vogel. Dat wilde ik net gaan vertellen vogel, maar fijn dat je zo goed oplet. Ook in de tijd gaan zieltjes naar school. Maria vond leren heel leuk. Heleen deed mee, maar zij vond het niet zo interessant,maar ze speelde met Maria mee. Maria leerde Heleen schrijven. Maria zei dan een woord en Heleen schreef het op. Egowist zei Maria. Heleen luisterde goed naar het woord, want dan wist je hoe je het moest schrijven. EGOWIST. Dit is fout Heleen, Maria pakte een rood potlood en zetten een streep door de mooie letter W. Heleen keek naar het woord egoist, zij wist zeker dat er een W tussen moest, maar zei niets tegen Maria.

koning staven

Ik zetten een W door het woord van Heleen. We speelde schooltje, ik was de juf. Heleen keek me aan. Ik had dit woord op school geleerd. Het is egoïst. Ik legde het Heleen nog uit, je hoort een W maar je schrijft hem niet. Waarom hoor je hem dan vroeg Heleen. Daar kon ik geen antwoord op bedenken. Tussen Heleen en mij ging het steeds moeizamer. Ik leefde in mijn zon(teken), op het luchtkasteel. Mijn mooie zon in weegschaal. Heleen leefde in mijn maan, mijn maan in vissen, een stand in mijn horoscoop waar ik steeds meer een afschuw voor kreeg. Ik in het luchtkasteel en Heleen in het domein van het water. Ze ging steeds vaker naar de koningin Kelken, waar ze zandkastelen bouwde, en zocht schelpen in het strand.  Ik verafschuwde dit rijk. Maar soms moest ik wel met haar mee, tenslotte zijn we met elkaar verbonden. Ik zat dan te wachten, op een rots en zorgde ervoor dat mijn voeten niet nat werden. Heleen luisterde naar de verhalen die de koningin kelken haar vertelde. Soms vond zij een schelp waar je de zee in kon horen. Maria zei Heleen, luister de zee zit gevangen in de schelp. Ik keek Heleen aan. Heleen er zit geen zee in de schelp. Heleen luisterde niet, voor haar zat de zee in de schelp, en met veel fantasie bedacht zij een verhaal hoe die daar gekomen was. Ik liet Heleen maar heen gaan, en wachten tot wij terug konden naar het luchtkasteel. Mijn domein.