Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

86 en 1400

Gestart door Gabriëlla, maart 09, 2016, 22:56:05 PM

Gabriëlla

Beste allemaal,


Nog maar een paar nachten geleden had ik een droom waarin het getal 86 voorkwam.

Afgelopen nacht droom ik dat ik in een ruimte vol met voornamelijk oude boeken sta. De omgeving doet wat licht tot normaal bruin aan. En nu wordt er maar liefst een paar keer 1400 gezegd!!
De samengestelde waarde van 86 is 14 en kan tot 5 gereduceerd worden. Het getal 1400 is op zich ook een 14 wat tot hetzelfde getal gebracht kan worden.

Wat heb ik toch met dit getal?? Voor zover mijn begripsvermogen nu reikt, is veertien het getal van Matigheid. Evenwicht, de juiste/beste mix zien te behouden waardoor de geest niet verstart. Maar ook boodschappen vanuit een andere wereld (wat die wereld dan ook maar moge zijn).

Ik krijg alleen geen gevoel bij 5  :-\

Ik droom van getallen terwijl ik in het dagelijks leven weinig met getallen heb! Mijn talenkant is veel sterker ontwikkeld dan mijn exact denkvermogen. Heel vreemd allemaal of moet ik zeggen bijzonder?


GABRIELLA

Carla

Bij het getal 5 denk ik aan je aandacht niet echt ergens met hart en ziel op kunnen richten, omdat je in gedachten al onderweg bent naar je volgende doel. De 5 kan ook te maken hebben met dingen overhoop halen, je ontdoen van alles dat nutteloos, ongewenst of achterhaald is.

nickel

Getal 5 kan ook op de Hierofant slaan, de hoge Priester. Ik kan me zou voorstellen dat je daar niet zo veel mee hebt maar misschien is dat juist een aanwijzing..

Gabriëlla

Ik voel wel een soort leiding van bovenaf!

GABRIELLA

jeroenymus

#4
Hallo Gabriëlla,

De voorgaande droom met het getal 86 kan je die ook eens nader beschrijven?

In deze droom wordt het getal 1400 een paar keer tegen je gezegd. Je staat in een ruimte met oude boeken. De omgeving is licht tot regulier bruin getint.
Naast het getal wat tegen je wordt gezegd, valt vooral de omgeving op die je beschrijft. Het zou dus een oude bibliotheek kunnen zijn. En een bibliotheek staat voor het collectief onbewuste: alles wat is, was en ooit zal zijn. Wellicht het spirituele archief van het bestaan. Was de bibliotheek rommelig of netjes ingericht? Of kan je je dat niet meer herinneren. De bibliotheek is vaak ook de opslagplaats van onze levenservaring, onze intellect en de manier waarop we met kennis omgaan. Je hebt het specifiek over ‘oude’ boeken. In de oudheid werd het schrijven vaak overgelaten aan de sofisten (Griekenland), de priesters (Romeinen) en later natuurlijk de monniken, wat een lang en geduldig proces was. Vandaar de term “dat is monnikenwerk”. En bijna als vanzelfsprekend werd er in die tijd nagenoeg alleen over spirituele zaken geschreven. Zo zijn de Bijbel, de Thora en Koran eigenlijk niets anders dan samengestelde geschiedschrijving van verschillende boeken, waar al/dan niet de eigen perceptie van de waarheid wordt bejubeld en die van de ander wordt verworpen.

Door de eeuwen heen herschreven monniken de verschillende getuigenissen wat tegen het einde van klassieke oudheid (rond 475 nChr.), in Europe leidde tot de versie van de Bijbel die vandaag nog steeds wordt gehanteerd. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de kans nagenoeg 100% is, dat de oude boeken Heilige geschriften en getuigenissen betreffen.
En in dromen veronderstelt elk religieus boek een bepaald spiritueel besef of verworven kennis.
Dus wellicht is die leiding van ‘bovenaf’, waarover je het in de voorgaande reply hebt, niet zomaar een deterministisch gevoel wat bij je opkomt.

Heel veel slechte associatie is door de Kerk zelf ontstaan in de vroege middeleeuwen vanwege het weglaten van verschillende belangrijke getuigenissen en boeken. Het e.e.a. leidde bijvoorbeeld tot de inquisitie en de heksenvervolging. Maar voor een ieder die de moeite neemt om het Boek van (H)Enoch, (overgroot Vader van Noah), te lezen, leest dat de overgrootvader van één van de belangrijkste Bijbel figuren wordt omschreven zoals een Magiër of Tovenaar. Hij werd op zo’n manier beschreven dat, wanneer hij enkele millenniums later zou hebben geleefd, dit tot de brandstapel zou hebben geleid.
In ieder geval gaan boeken (of een bibliotheek) in dromen vaak over de zoektocht naar , of de bevestiging van, (spirituele) kennis en het vermogen te leren van de ervaring en mening van andere mensen. Het ‘oude’ van de boeken staat dan voor de aangeboren wijsheid en spiritueel bewustzijn. Dus wellicht begeef je je al veel op dit vlak.

Dan nu de getallen.

Het is inderdaad apart als je in twee verschillende dromen over getallen droomt die volgens numerologie op 5 uitkomen.
In de droom symboliek kan je daar verschillende uitleg over geven.
In spirituele zin stellen we ons door onze ontwikkeling zodanig op dat we optimaal gebruik kunnen maken van het desbetreffende trilling effect wat bij desbetreffend getal hoort. Bij de vijf hoort dan de 5 van de vijf zintuigen die de mens heeft. Al je zintuigen krijgen informatie die je brein (ratio) niet kan verklaren. Hiermee verwijzend naar je leiding van ‘bovenaf’.
In emotie/psychologische zin staat de vijf voor avontuurlijkheid, moed, ontvankelijkheid, medeleven. Maar in negatieve psychologische zin ook voor onbezonnenheid, wisselvalligheid en onverantwoordelijkheid.

Uiteraard kan het getal misschien ook je persoonlijkheidsgetal of je geboortegetal zijn. Het e.e.a. kan je achterhalen met je geboortedatum en tijd et-cetra.
Daarnaast kan die vijf ook een andere (logische) verklaring hebben. Misschien heb je vijf broers en zussen. Of heb je vroeger op huisnummer 5 gewoond. Wie zal het zeggen. Omdat de getallen in je droom zo duidelijk naar voren komen weet ik eigenlijk wel haast zeker dat ze een diepe en onderling verband met elkaar hebben.


Ik hoop dat je iets met het verhaal kan.

Groetjes.

Gabriëlla

Hoi Jeroenymus,

Ik neem je niks kwalijk vanwege je epistel hoor ;D Sorry hoor, kon het niet laten dus die moest er even uit!

Om eerst maar je vragen te beantwoorden: de bibliotheek is netjes. Het getal 86 is te vinden in mijn droom, genaamd Het Filmhuis. Ik heb hem kort voor dit topic geplaatst dus als je tijd en zin hebt om te lezen...je leest dan in ieder geval dat ik me inderdaad aan het ontwikkelen ben op het wetenschappelijk-bijbels vlak. Zeer treffend dat jij het over Henoch hebt!!

Ik heb in ieder geval een maar misschien ook meerdere levens achter de rug waarin religie een rol speelde. Ik sluit niet uit dat dit ooit ook de islam is geweest maar in ieder geval wel de kerk. Naar aanleiding van wat jij mij nu mailt, denk ik dat mijn ziel op dit punt veel oude wijsheid bezit, je zult vast wel begrijpen wat ik bedoel. In die zin dus aangeboren wijsheid.
Ik heb een christelijke opvoeding gehad. Ik had vreemde, spirituele ervaringen in/met de kerk. En soms heb ik dat nog. Haal ik mijn fiets van het slot, zegt een wildvreemde ineens tegen me Jezus heeft je lief. Dank je zeg ik dan, volkomen verbouwereerd zal ik eerlijk zeggen maar ik vind het toch wel een signaal. Zo af en toe heb ik een dag dat ik zelfs geen trek heb in water en alleen maar brood wil eten. In de avond drink ik dan rode wijn. En dan hoor ik later van mijn moeder (die niet weet dat ik dit heb) dat ze die dag avondmaal hebben gehad in de kerk (waarbij dus rode wijn gedronken wordt). Ik heb van een vriendin weleens gedacht dat ze heimelijk helemaal verliefd was op een Joodse man (ze is zelf gematigd christen zegt ze). Bleek later dat ze in een soort van kleine crisis zat omdat ze zich door Goed geroepen voelde om naar een andere kerk te gaan.
Dan word ik weer wakker met een vreemd soort kramp in mijn linkerbovenbeen en bil, waar de achtste sefirot zit die voor communicatie staat. Krijg ik met (werk) situatie te maken waarin ik mezelf moet verduidelijken. Dit zijn nu een paar voorbeelden maar zo zijn er nog wel meer.

Ik ga ook naar aanleiding van wat jij schrijft over 5 nog eens op nader onderzoek uit. Je leest me wel als ik vragen of verhalen heb. Ik heb maar 1 broer en ik heb nooit op nummer 5 gewoond.

Groet,

GABRIELLA

jeroenymus


Ohw ha sorry. Had ik even over het hoofd gezien. Je droom filmhuis met het getal 86 had ik al gelezen en zelfs ook in geantwoord. Nouja. Ik kan alleen nog maar concluderen dat het getal 5 dus kennelijk iets voor jouw betekent of gaat betekenen. In relatie tot wat dan ook.

Groetjes
Jeroenymus

Gabriëlla

Ik weet nog niet waar het getal 5 mij naar leidt maar misschien wel het getal 14 (van 1400).

Zojuist belde een kennis van mij op om te vragen of ik morgenmiddag koffie kom drinken. Die kennis zie ik eens in de een a twee weken een middagje. De gesprekken gaan dan meestal over het werk, zijn auto, films en soms godsdienst. We hebben een gelijkmatige band, wel sympathie maar geen liefde.
Deze kennis woont op nummer 14 in een heel ander deel dan waar ik woon. Dat getal op zich staat voor gelijkmatigheid, hetgeen voor ons contact wel klopt. Ik vraag me af, ook dat moet de tijd uitwijzen, of dit getal mij misschien op nog meer dingen wijst. Iets in het contact met hem maar mogelijk ook nog op andere dingen.

GABRIELLA

petra page

ik ben de laatste dagen gevallen over de mystieke roos. de roos met 5 blaadjes. Je ziet hem op de vlag van de dood. en bij de munten 3 onder in de pilaar. Misschien kan je er wat mee.

Petra

Gabriëlla

Ik zal dit zeer zeker in mijn gedachte houden Petra Page! Mijn dank is groot voor de tip die jij me nu geeft!

GABRIELLA

Mikal

Heej Gabriëlla,

Mijn eerste ingeving bij 1400 was een jaartal maar toen ik over die kennis van je las waar je een afspraak mee had moest ik ook denken aan de tijd, 14.00 uur dus.
Wel typisch dat beide cijfers opgeteld uitkomen op 5 maar ik zou me niet alleen daarop vastpinnen. Je droomde tenslotte over andere cijfers. Ik moet bekennen dat ik sinds lange tijd weer eens kom 'aanwaaien' dus je andere droom over 86 (nog) niet heb gelezen dus ook geen idee heb waar dat over gaat... Wellicht ook een jaartal '86? Iets bijzonders wat je dat jaar hebt meegemaakt en relateert aan 1400. Nee, geen idee hoor, weet helemaal niet of beide dromen over hetzelfde gaan. Maar wat ik even kwijt wilde is dat je de cijfers zelf niet uit het oog moet raken voor je jezelf helemaal in de 5 verdiept en het dus ook in verband met tijd of iets anders kan staan.

Liefs Mikal

Gabriëlla

Leuk dat je weer eens komt aanwaaien Mikal! Moet je vaker doen 8)

Zeer veel dank voor je feedback! Ik ga zeker eens na op dat getal niet met het jaartal 86 te maken heeft en zo ja, in wat voor een verband dam. Tevens sluit ik ook niet uit dat 1400 toch een jaartal is.

Liefs,

GABRIELLA

Gabriëlla

@Mikal,

Hoi, hier is Gabriëlla nog even! Ik heb in ieder geval eens op internet gekeken en kan tot op heden geen belangrijke gebeurtenissen linken aan deze droom. Ik blijf dus maar even verder zoeken.

klaproos1945