Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

In het filmhuis

Gestart door Gabriëlla, maart 05, 2016, 18:28:47 PM

Gabriëlla

Hier nog zo'n droom van me.

Ik ben in een onbekend filmhuis, op nummer 86. Het is mij ook onbekend om wat voor een film het gaat maar ik zit te wachten tot hij gaat draaien maar hij komt maar niet. Dan heb ik plots geen zin meer om te kijken en ga ik weg. Als ik eenmaal buiten sta, ontdek ik tot mijn grote angst dat ik mijn handtas in het filmhuis heb laten liggen, waar mijn mobiel en portemonnee met pinpas in zitten. Totaal in paniek loop ik op een gegeven moment dat onbekende filmhuis weer binnen, waar ik mijn handtas weer terugvind.
Inmiddels zit de wachtkamer van dat filmhuis vol en is er voor mij geen plaats meer. ik loop weer naar buiten, ben ik ineens in een voor mij zeer bekende straat. Een onbekende vrouw belt er op nummer 9 aan. Dan word ik wakker!!


Vlinder

Mooie droom met persoonlijke aanwijzigingen,

Het wachten op de film van je leven, maar die komt niet lieve Gabriella, omdat alleen jij die aan kan zetten...
Jij bent nl de flim.
In de wachtkamer is geen plaats meer... het wachten is voorbij...
Zet je film maar aan, en ga...
86 /14/5.. de 5 Hogepriester...
9 de Kluizenaar.  de onbekende vrouw/( onbekend deel van jezelf/ 
naar binnen keren en de antwoorden injezelf vinden.

Groet Vlinder


Gabriëlla

Mijn ondernemende kantje moet meer aangewakkerd worden ja :)

Treffend dat jij naar de getallensymboliek kijkt, treffend dat het uiteindelijke getal 5 is. De laatste tijd is namelijk mijn interesse in godsdienst gewekt. Met name de verbanden tussen de drie patriarchale geloven:jodendom, christendom en de islam. Ik ben voor mijn doen fanatiek latijn aan het leren en ik verbaas me er ten zeerste over dat ik dat kerk latijn zo goed onthou ??? Daarnaast volg ik ook een cursus Gaelic.
Dit zijn geen dingen die ik op mijn ratio doe maar komen recht uit mijn hart! Alsof je verliefd bent maar dan natuurlijk anders. Zo'n gevoel heb ik in geen tijden gehad.
Ik heb ook een afspraak met een werkcoach om te kijken wat voor een werk ik nog meer kan doen want mijn contract loopt eind april af en ik weet niet of ze het ditmaal weer verlengen. Ik wil in ieder geval meer mogelijkheden hebben om naar nieuw werk uit te kijken.
Kan dit alles zijn dat ik de film in principe al heb aangezet maar ik hem nu nog moet durven bekijken of weet ik niet hoe ik hem verder moet afspelen. Of speelt hij gewoon nog niet af?

Kan het zijn dat De Hogepriester staat voor het laten vallen van stugheid???

De Kluizenaar, antwoorden in mezelf vinden ja.


GABRIELLA

Vlinder

Hoi Gabriella,

Wat een ondernemerzin toon jij  :D
Uit je hart... mooi hoor, dan ga je er dus volop voor, wat ontzettend leuk !

Soms zit er ook in de film van jouw leven een pauze, om alles weer eens op een rij te zetten,
Soms zijn oude denkbeelden toe aan vernieuwing, ook die van ieder van ons, alleen of jij je daar koste wat kost aan vast wil houden weet ik niet, dat zou je kunnen onderzoeken bij jezelf.

Succes Gabriella... laat ook een ander je spiegel zijn, dat kan zo verhelderen.

:D
Groet Vlinder

Gabriëlla

Hey Vlinder!

Ik heb het gevoel dat ik er dus middenin zit hé ;D Enerzijds vooruit willen, ondernemen dus maar anderzijds het gevoel hebben dat de resultaten uitblijven (pauze?). Het gevoel niet vooruit te kunnen benauwd dan. Ik weet niet of het deze context is dat oude denkbeelden aan vernieuwing toe zijn. Dat moet ik inderdaad nog eens nader onderzoeken.

GABRIELLA

jeroenymus

Hallo Gabriella,
Ik zal bij deze ook eens proberen uw droom te duiden.

Een filmhuis is zo ongeveer hetzelfde als een bioscoop of theater. En in een filmhuis wordt een binnenin een beeld getoond van de buitenwereld. Het idee van de microkosmos in de macrokosmos. En zoals de voorganger Vlinder al zei: een podium is een voorstelling van ons eigen levensspel. Misschien wacht je op een ‘iets’ wat zich nog niet heeft voorgedragen. Maar je houdt niet van afwachten, je neemt liever het initiatief. Om de huidige omstandigheden te overzien, besluit je tot afstand. Want kunst dien je niet van dichtbij te zien, maar van een afstandje.
Maar je verliest in de droom de handtas met daarin je mobiel, pinpas en portemonnee. Een telefoon in een droom wijst op communicatie met de geest of met beschermengelen. Als we ons bewust zijn van het telefoonnummer, zijn de getallen mogelijk belangrijk. We kunnen ons ook bewust zijn van de noodzaak in contact te komen met een specifieke persoon die we kunnen helpen of die ons kan helpen. Wellicht zeggen de getallen 9 en 86 in relatie met voorgaande in die zin iets, (14 en 5 kom ik in uw verhaal niet tegen).
Portemonnee en pinpas zijn feitelijk dezelfde symbolen. Het gaat allebei over kapitaal of geldwaarde wat in bezit is. Het is een vrouwelijk en omsluitend principe, net zoals de tas ook is. Het gaat eigenlijk over spirituele energie. En aan de droomsymbolen te zien, ben jij wellicht bang kwijt te raken door zaken die zich in de toekomst nog zullen ontvouwen. Maar je vind je handtas ook wederom terug. Er is dus kennelijk niets om bang voor te zijn (de toekomst) want je zal altijd de energie terug vinden die je tot nu toe op je pad heeft gehouden.
Dan over de getallen. Ik ben niet zo van de numerologie. Maar wanneer iemand over nummer 9 droomt is dat volgens mij wel bijzonder. Juist omdat in numerologie de negen een heel vreemd getal is. Je kan hem namelijk in iedere constellatie weglaten zonder dat dat de uitkomst verandert. Zie daarvoor de beroemde Pythagoras stelling. Die veel meer was als alleen maar een wiskundige.

Een klein voorbeeld:
Numerologie zegt ons alle cijfers steeds op te tellen bij elkaar. Maar wanneer daar een 9 in staat leidt dat niet tot een andere uitkomst.

Bijvoorbeeld: 11 september 1973
11-9-1973 =  1+1, + 9, +1+9+7+3= 31 = (3+1) = 4.

En dan de configuratie waarbij de negen is weggelaten.
11-0-1073= 1+1,+0, +1+0+7+3= 13 = (1+3) =4

De negen lijkt dus een zeer bijzonder getal te zijn. Daar waar het menselijk (rationeel) verstand niet bij kan zijn. Net zoals het zwarte van de zwarte gaten in het Universum. Deze kleuren zwart, omdat ons rationeel verstand er niet bij kan. En dat de natuurkundige wetten die wel op Aarde geldig zijn, niet overal in het Universum evenredig zijn.

In die zin denk ik dat de onbekende vrouw die bij nummer negen aanbelt, uzelf bent of zal zijn. U wacht uzelf namelijk op in de toekomst. Zoals Einstein en Kant al betoogde is er ook een realiteit die geen tijd kent zoals Wij het ervaren. Ofwel determinisme, alles staat vast. Wanneer je genoeg afstand hebt van een ‘object’ gebeurd voor de waarnemer ‘alles’ tegelijk. Een negen vertelt mij intelligentie, kunstzinnigheid, begrip, hoog moreel besef, talent. Maar soms ook gebrek aan concentratie, dromerigheid (hoewel in deze niet negatief), doelloosheid.

Ik hoop dat u hiermee iets kunt.
Met vriendelijke groet.

Gabriëlla

Hoi Jeroenymus,

Dank je voor je inbreng 8) Nu natuurlijk mijn reactie.
Een podium is een voorstelling van ons eigen levensspel. Dit in combinatie met mijn gevoel dat vooruitgang uitblijft, en het houden van afstand, kan het zijn dat ik die film daarom niet kan zien?? En/of misschien niet wil zien?? Ik heb het geduld niet of het nieuwe is nog een kosmisch geheim voor mij?

Bij een specifiek persoon denk ik aan iemand die ik vandaag heb ontmoet: een werkcoach. Zij gaat mij in ieder geval helpen met het zoeken naar ander of eventueel nieuw werk. Voor zover ik op heden kan voelen, heeft deze droom maar toch ook zeker andere dromen met het opnieuw verbinden te maken: ander werk en/of nieuwe contacten.

Ik ben inderdaad wel bang om het contact met mijn beschermengelen kwijt te raken als iemand dichtbij me komt. Hoe ik eraan kom weet ik niet maar jouw interpretatie van mijn droom stelt me toch wel gerust.

Het getal 9 beschouw ik altijd als een getal van een afsluitende fase. Ik moet het blijkbaar toch nog eventjes (bijna) alleen doen en dan ontvouwt het kosmisch geheim zich??? En tegelijkertijd is de 9 de weg naar het nieuwe doel. Een zwangerschap duurt tenslotte ook negen maanden!

Ik weet wel wat van numerologie maar constellaties gaan me toch wat ver ;D :-X Maar heb jij nu iets aan mijn feedback??

GABRIELLA

jeroenymus

Jazeker.

En daarom ook voor de mens dus een bijzonder getal. Kennelijk een overgangsgetal. Want inderdaad een zwangerschap duurt 9 maanden en zou je als overgang van de 'ziel' vanuit het voorgaande (het niet stoffelijke) naar het stoffelijke, het lichaam kunnen zien. Voor het geboren worden, en na het overleden zou je bij wijze van spreken in dezelfde situatie (het niet bestaan van stoffelijkheid) verkeren.

Maar alles waar de mens zijn begrip uit haalt (cijfers, taal of zintuigen) zijn relatief en subjectief. Iedereen maakt in verschillende gevallen zijn eigen waarheid, ook al zijn daar regelmatig gemeenschappelijke overeenkomsten in. De Duiste filosoof had daar vroeger een uitstekende quote bij:
De werkelijkheid is net een stroom van chaos die gekneed wordt volgens de voorstelling van iedere wil.

Van numerologie weet ik op zichzelf ook niet zoveel hoor. Alleen dat de Griekse Pythagoras een alfabet had gemaakt welke gekoppeld was aan getallen. Zo kon je dan je naam, geboortedatum et-cetra uitrekenen. Astrologen hebben later verklaringen voor de symboliek  e.d. bij gemaakt. Je hebt ook nog een Hebreeuwse variant.