Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Veren

Gestart door henny2212, april 22, 2015, 11:03:00 AM

henny2212

Eigenlijk droom ik nooit. Of ik droom misschien wel, maar ik word altijd compleet blanco wakker. Afgelopen week droomde ik wel en het houdt me nogal bezig, juist omdat ik nooit mijn dromen meer kan herinneren als ik wakker wordt.

Ik loop door een grasveld met nog vochtig gras van de dauw. De zon is net opgekomen en het beloofd een mooie zomerse dag te worden. In dat grasveld liggen allerlei veren in allerlei kleuren: witte, bruine, oranje met bruine streepjes. Ik verzamel al lopende door dat gras allerlei veren. Ineens zie ik in 1 van de hoeken van het grasveld een vogelnestje. Daarin zitten een paar kleine eitjes en 1 jong vogeltje wat net is geboren. Daarnaast zit 1 van de ouders. Die is helemaal niet schuw en vliegt ook niet weg. Beide kijken ze mij aan. Het kleintje op zoek naar zijn vader/moeder en de ouder kijkt mij vol vertrouwen aan. Ik zit er een tijdje naast met mijn bosje veren.
Plotseling wordt ik door iemand weggeroepen, ik leg mijn veren bij de vogeltjes in het nestje, sta op en loop weg.

Meer kan ik me niet herinneren. Het houdt me wel bezig deze droom.

jeroenymus

#1
Beste Henny,
Dat is een bijzondere droom. Zeker als je normaal gesproken geen dromen hebt die je onthoud. Iedereen droomt, maar niet iedereen droomt bewust of kan ze onthouden.
Een grasveld staat normaal gesproken voor nieuwe, nieuwe wereld, nieuwe kansen oftewel, je staat wellicht voor een nieuwe bloeiende periode. Vooral als het gras vol en mooi was in de droom. Het feit dat je veren verzamelt kan duiden dat je toch nog vasthoud aan bepaalde dingen in het verleden die niet (kunnen) terugkomen. Veren van vogels die op de grond liggen zijn eigenlijk organische huid/vleugel onderdelen die niet meer functioneel zijn en daarom afgeworpen worden door het dier. Maar jij verzamelt ze.

Als ik vanavond of morgen wat meer tijd heb zal ik proberen om even wat uitgebreider te reageren. Dan zal ik ook de andere droom symbolen/archetypen proberen te duiden (zowel Jungeiaans als Freud).


Met vriendelijke groet.

Xuma

#2
Citaat van: henny2212 op april 22, 2015, 11:03:00 AM
Eigenlijk droom ik nooit. Of ik droom misschien wel, maar ik word altijd compleet blanco wakker. Afgelopen week droomde ik wel en het houdt me nogal bezig, juist omdat ik nooit mijn dromen meer kan herinneren als ik wakker wordt.

Ik loop door een grasveld met nog vochtig gras van de dauw. De zon is net opgekomen en het beloofd een mooie zomerse dag te worden. In dat grasveld liggen allerlei veren in allerlei kleuren: witte, bruine, oranje met bruine streepjes. Ik verzamel al lopende door dat gras allerlei veren. Ineens zie ik in 1 van de hoeken van het grasveld een vogelnestje. Daarin zitten een paar kleine eitjes en 1 jong vogeltje wat net is geboren. Daarnaast zit 1 van de ouders. Die is helemaal niet schuw en vliegt ook niet weg. Beide kijken ze mij aan. Het kleintje op zoek naar zijn vader/moeder en de ouder kijkt mij vol vertrouwen aan. Ik zit er een tijdje naast met mijn bosje veren.
Plotseling wordt ik door iemand weggeroepen, ik leg mijn veren bij de vogeltjes in het nestje, sta op en loop weg.

Meer kan ik me niet herinneren. Het houdt me wel bezig deze droom.

Dear Henny,

in mijn ogen is dit een droom die spirituele awakening c.q. spirituele vernieuwing uitdrukt; het aanbreken van " een nieuwe dag ", een nieuwe fase in je leven.
De Zon die net opkomt, de dauw op het gras, de belofte van een mooie dag; alles in de droom lijkt belofte en vernieuwing te ademen.

Groen is de kleur van het hart chakra, planten en gewassen in onze dromen drukken groei uit, het hart maakt een proces door van vernieuwing en ontwikkeling.
Veren zijn symbolisch voor onze verbondenheid met de hemel, met het hogere, met daar waar wij van oorsprong thuishoren.
De Indianen droegen veren op het hoofd om deze verbondenheid uit te drukken, de oude Druiden gebruikten veren bij hun ceremonien en rituelen met een soortgelijke symbolische betekenis en voor hen waren vogels heilige dieren vanwege hun vleugels als van engelen en hun nabijheid daardoor van de hemelen.
Het verzamelen van veren doet vermoeden dat je je al enige tijd hebt bezig gehouden met spirituele zaken, dat je erin geslaagd bent je enige spirituele gaven te verwerven en je hebt eigengemaakt, die nu resulteren of mogelijk zullen resulteren in een nieuwe geboorte.
De veren die je gedurende de afgelopen jaren aan spiritualiteit hebt verzameld zijn nu niet meer van node en je laat ze achter in het geboorte nestje als een laatste offergave, want het Kind in je hart is geboren of zal spoedig geboren worden.
(Daar de droom ook een voorspellend beeld zou kunnen uitdrukken van de nabije toekomst.)

Het borelingetje zal voorlopig nog wel veel zorg en aandacht behoeven van de ouders, voorlopig vooral van de (innerlijke) moeder, teneinde het uit te laten groeien tot een volwassen vogel die in staat is te vliegen, die frank en vrij het luchtruim zal kunnen kiezen, die evenzozeer thuis zal zijn in de spirituele hemelen als op de vruchtbare vlakten van moeder aarde.

Tenslotte vraag ik me af:
Hoe zou jij zelf je droom duiden, hoe is je eigen blik op je droom ?
Want alleen de dromer zelf is uiteindelijk in het bezit van het laatste woord, van de uiteindelijke waarheid.

☆ Xu


Just a closer walk with Thee...........