Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Obama dromen

Gestart door Xuma, januari 23, 2015, 15:30:23 PM

Xuma

Enkele weken geleden had ik de volgende droom:

Samen met enkele collega's ben ik werkzaam in een midden groot bedrijf waarvan Obama de leider c.q. directeur is.
De werkruimte is licht en ruimtelijk; de muur die uitziet op de buitenwereld is geheel en al van glas.
(Het "bedrijf" waar ik werkzaam ben doet me bij ontwaken denken aan een ashram.)

In de namiddag nemen we een pauze; we leggen ons allen te rusten op matrassen.
Obama zoekt mij speciaal op om zich naast mij te rusten te leggen en ik voel dat hij mij heel graag mag.
Er is een gevoel van diepe intimiteit tussen ons beiden, zonder dat deze sexueel getint is.

Na de pauze maak ik mij gereed om naar huis te gaan en ik zie op mijn horloge dat de tijd 16.40 is.
Wanneer ik uit het raam kijk zie ik O. in de verte een groot aantal internationale gasten ontvangen, verwelkomen
en met hen converseren.

De droom enkele dagen geleden:

Obama bezoekt mij in Nederland.
Wij hebben samen een huis bekeken; het huis is een hoog en smal historisch uitziend gebouw, te associeren met een Amsterdams grachtenpand.
Het is gelegen in een stad nabij de stad waar ik in werkelijkheid woon.
Daarna bevinden wij ons in een (zijn) hotelkamer waar wij napraten over het huis.
Hij overweegt het betreffende huis te kopen daar hij mij regelmatig wil bezoeken en hij dan een vaste verblijfplaats wil hebben.
In deze droom zijn de wederzijdse gevoelens die van een liefdeskoppel; op een bepaalde manier zijn we een stel, we horen bij elkaar.
Toch is hij tegelijkertijd ook de directeur van het bedrijf waar ik werk en behalve mij zal hij nog enkele andere van zijn employees en hun families in Nederland bezoeken.

Het wordt donker, ik wil naar huis en even later lopen we beiden op straat op weg naar de plek waar ik mijn auto heb geparkeerd, ergens op de kade bij het water, nog steeds in dezelfde stad nabij mijn woonplaats.
Ik loop enkele meters voor hem, hij loopt achter mij nu omringd door enkele mannen.
Terwijl ik achterom kijk zie ik dat hij struikelt en languit op straat valt. Ik snel naar hem toe, hij is inmiddels al opgestaan en ik verzoek de hem omringende mannen het ziekenhuis en een taxi te bellen voor een check up, hetgeen zij onmiddellijk uitvoeren.
Obama kijkt intussen enigszins schaapachtig en gegeneerd  vanwege de ontstane commotie maar stemt in met de check up.
Ik weet dat hij niets mankeert maar plots realiseer ik me in de droom de werkelijke functie van O. en vind ik het belangrijk de check up te laten doen voor alle zekerheid.

Ik tast vooralsnog in het duister wat Obama in mijn dromen symboliseert.
Ik hang de subjectieve Jungiaanse interpretatie aan dat alle in je droom optredende personen een deel van jezelf symboliseren.
Hier echter sta ik voor raadselen.

Enkele jaren geleden heb ik -samen met Miranda - hier op het astrologie forum een deel van de horoscoop van Obama geinterpreteerd en beschreven.
Daarbij viel het mij op dat zijn AC/DC , MC/IC, NM/ZM in dezelfde tekens staan als in mijn horoscoop, bovendien staat zijn Zon in Leeuw pal op mijn NM.
Dit zijn opvallende overeenkomsten, maar behalve deze gegevens is mij vooralsnog niet duidelijk wat het optreden van O. in mijn dromen symboliseert.

Mocht iemand van jullie hier inspiratie hebben of associaties betreffende de dromen, dan houd ik mij aanbevolen en betuig ik bij voorbaat mijn dank !

Gegroet allen van
:) Xu


Just a closer walk with Thee...........

Developerone

 :)
Wat grappig zeg om dat zo duidelijk te dromen over zo een wereldbekend figuur; ik weet er niet veel zinnigs van te maken...
Maar een yoga docent, met een paar leuke nummers zoals Ganesh is fresh :D (me favoriet)
heeft hem geholpen bij zijn verkiezing met een nummer ook, was nieuw voor mij, misschien vindt je het leuk:

https://www.youtube.com/watch?v=_Li1wEweRkY

Groetjes en mooie dromen!

Xuma

Citaat van: Developerone op januari 24, 2015, 01:37:09 AM
:)
Wat grappig zeg om dat zo duidelijk te dromen over zo een wereldbekend figuur; ik weet er niet veel zinnigs van te maken...
Maar een yoga docent, met een paar leuke nummers zoals Ganesh is fresh :D (me favoriet)
heeft hem geholpen bij zijn verkiezing met een nummer ook, was nieuw voor mij, misschien vindt je het leuk:

https://www.youtube.com/watch?v=_Li1wEweRkY

Groetjes en mooie dromen!

Dank voor je reactie en je
vriendelijke toewensingen Develo.
Hopelijk ben ik in staat zelf enige
mogelijke associaties met elkaar te verbinden.
Want 1 Obamadroom, ach......maar
2 Obamadromen in relatief
korte tijd lijkt toch een innerlijk symbool uit
te willen drukken

Lieve groet aan jou & eenieder
:)  Xu


Just a closer walk with Thee...........

Xuma

#3
Inmiddels heb ik het een en ander opgezocht en meerdere personen blijken Obama dromen te produceren
Enkele verklaringen zijn:
vernieuwingen in het verschiet;
innerlijk leiderschap;
rhetorische en diplomatieke talenten ontwikkelen.

It doesn't ring a bell oftewel
het zegt me weinig tot niets

Wel zacht gefluister ergens van binnen aangaande een mogelijke associatie met de 11 maanden durende internet relatie die ik recentelijk had met een amerikaan die ik ontmoette op een amerikaans forum.
Het was een bizondere en spirituele ervaring, maar in mijn perceptie hebben beide mannen weinig gemeen, behalve het feit dat beiden 2de generatie amerikanen zijn.  Verder zie ik omtrent dit gegeven dan ook weinig verbanden.

De dromen intrigeren me; ik ben verlangend naar de ontknoping en ik probeer erop te vertrouwen dat e.e.a. zich de komende tijd zal ontvouwen: voorlopig maar even loslaten wellicht.
Want tenslotte waren er dromen in mijn verleden die zich uiteindelijk pas na enkele jaren openbaarden.

Weest gegroet,
:)  Xu
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

#4
Zijn het Animus dromen ?
Ik weet het niet.
Ach ! wat weten wij weinig.

I am the Fool.   ;)
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

#5
De Droom vannacht:

Samen met B., mijn ex echtgenoot, en een ander paar bevind ik mij in een natuurgebied van bossen, velden, heide, vennen en andersoortige waterplassen, het soort landschap waar ik vaak heb vertoefd aangezien het tot mijn werkelijke leefgebied behoort.
We zitten wat, lopen er wat rond; de sfeer is ontspannen en harmonieus.
De vrouw van het stel is een vroegere buurvrouw waarmee ik een warm vriendschappelijk contact had.

Op zeker moment gaan we lopend op weg naar huis, waar we een maaltijd zullen gebruiken met het andere koppel als gasten.
Onderweg merk ik dat ik mijn donkerpaarse laarsje meedraag en realiseer me dat ik het andere laarsje heb laten liggen op de plek waar we hebben gezeten of dat ik het al lopend ergens anders ben kwijt geraakt.
B. en ik keren terug op onze schreden om het laarsje
( betreffende laarsjes zijn ook in werkelijkheid in mijn bezit ) te zoeken ; het andere stel vervolgt haar weg.
Al lopend zeg ik tegen B.: I love you you know. Aanvankelijk lijkt hij enigszins verlegen en gegeneerd door mijn woorden en na een korte stilte zegt hij: dat biedt perspectieven.
Onderweg zijnde komt een man naar ons toe en biedt mij een schoen aan, maar het is niet het bijpassende laarsje.

De overeenkomsten c.q. verbanden tussen mijn amerikaanse ex vriend, mijn ex echtgenoot en Obama zijn astrologisch in die zin dat alle drie de Leeuw factor hebben in hun geboortehoroscoop en daardoor met verschillende planeten mijn Pluto conjunct NMK conjunct Jupiter in 6 aspecteren.

Ook kan het verloren laarsje associaties hebben met het sprookje van Cinderella, waarbij sprake was van een verloren schoentje.

Het komt goed met de dromen, ik kom er
uiteindelijk wel uit, de tijd is mijn vriend.  :)

☆ Xu
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

#6
Tevens zijn de 3 mannen allen Amerikanen, daar B. zich enkele jaren geleden heeft laten naturaliseren. Dit schikt zich aardig bij mijn huidige Saturnus door het negende huis.
Tegelijkertijd raakt deze transit ook mijn 3de huis; ik had recentelijk een aantal "toevallige" ontmoetingen met mensen waarmee ik enige tijd geen contact heb gehad.
In de dromen zelf lijkt deze combinatie van 9 en 3 zich ook voor te doen: enerzijds de rol van de 3 amerikanen, maar anderzijds spelen deze ontmoetingen zich af in mijn eigen omgeving.

Ik zie de 2 Obama dromen als de hoofd dromen en de daaropvolgende dromen als hulpdromen teneinde uiteindelijk in staat te zijn de 2 hoofd dromen te ontraadselen, en de betekenis ervan te integreren in mijn bewustzijn.
Ook heeft de ervaring geleerd dat de hoofd dromen een nieuwe fase aanduiden, een toekomstig beeld of doel, dat zich heel langzaam in de tijd zal voltrekken; soms kan dit proces een paar maanden en soms zelfs een aantal jaren in beslag nemen.
Tijdens het proces probeer ik het betreffende beeld in mijn bewustzijn te bewaren als het ware en eraan te werken, totdat het beoogde doel rijp is zich te openbaren en ik gezegend zal worden met het voltooien van de volledige puzzle c.q. met het uiteindelijke inzicht.
De hulp dromen zijn even zovele puzzle stukjes tot de puzzle compleet is en dus het laatste inzicht ervan is verworven door middel van de symbolentaal der dromen, gecombineerd met de symbolentaal van de astrologie en mijn dagelijkse leven, waarin zich eveneens symbolen schuilhouden totdat ik in staat ben ze waar te nemen en te interpreteren.
Ik beschouw dit proces niet zozeer als een zoektocht, doch
veeleer als een vindtocht, want ik heb alle puzzle stukjes al, ze zijn mij bekend,  ik dien ze slechts bewust te maken, ze stukje voor stukje te realiseren tot de puzzle c.q. het inzicht compleet is.

Lieve groet
☆ Xu
Just a closer walk with Thee...........

Mikal

Interessante Obama dromen! Om erachter te komen wat de droom betekend springt deze zin er voor mij uit:

plots realiseer ik me in de droom de werkelijke functie van O.

Wat is de werkelijke functie van Obama voor jou? Hoe zou je zijn fuctie omschrijven.
Wat me trouwens ook opvalt in jou droom is dat er veel mannen in voorkomen. De gasten zijn allemaal mannen? Zijn medewerkers soms ook? Het gaat dus blijkbaar over mannelijke energie.

Jou droom doet me denken aan innerlijk leiderschap. Macht, gezag, autoriteit, de leiding nemen.
In plaats van dat je alleen voor hem moet werken, komt hij naar jou toe. Er is een verbinding met hem, jullie horen zelfs bij elkaar. Hij wil de samenwerking met je aangaan. De manier hoe je tot dusver bent omgegaan met je autoriteit/innerlijk leiderschap volstaat niet meer want jullie kijken uit naar een nieuw huis. In dat opzicht dus verandering en vernieuwing.

Een persoon met gezag kan ook staan voor een ouderfiguur las ik, je vader? Kan het zijn dat je je hiervan aan het los maken bent en nu zelf het heft in handen neemt in plaats van nog onbewust te leven en handelen naar je vroegere autoriteit en zoals je dat destijd hebt aangeleerd en gewend bent.
Obama wil de samenwerking en verbinding met je aangaan. Op een gegeven moment struikelt hij, het wordt tijd dat je zelf verantwoordelijkheid neemt, de leiding op je neemt. Je laat een check up doen: kloppen de maatstaven van vroeger zoals je ze hebt geleerd nog wel? Of is dat de check-up, dat je dit nu aan het onderzoeken bent en je eigen autoriteit leert kennen. Samenwerken en verbinden met dat deel in jezelf?

Zomaar even wat gedachten, misschien kom je hier iets verder mee. Ben benieuwd!

Xuma

#8
Warme dank voor je inspirerende woorden lieve Mikal ! 

Om te beginnen met het beantwoorden van je vraag ten aanzien van mijn visie op de functie van O.:
in de ogen van de wereld is Obama de president van de Verenigde Staten; een wereldleider, zo niet De wereldleider. En ja welzeker is dit de functie van Obama:  een wereldleider inderdaad. Tegelijkertijd echter zie ik deze wereldleider ook als een wereld Dienaar en behalve als een wereld leider door iedereen gekend, zie ik hem in gelijke mate ook als een gewoon mens.
Dit laatste, het gewoon menszijn, werd ik gewaar terwijl ik doende was zijn horoscoop te ontleden, waarin, net zoals dit het geval is in ieders horoscoop, zijn talenten en zijn worstelingen, zijn krachten en zijn zwakheden in symbolische taal staan beschreven.
Dit "gewoonzijn" komt ook tot uiting in de droom waar hij struikelt en valt en zich daardoor gegeneerd lijkt te voelen.
De struikeling lijkt ook van een algemene betekenis te zijn en een fenomeen dat ik ten diepste her- en erken : de vele en vaak pijnlijke valpartijen tijdens onze innerlijke reis, het struikelen over onze obstakels, maar altijd weer de kracht en inspiratie vinden in onszelf om op te staan en onze weg te vervolgen van oneindige evolutie.

(Overigens bedoelt O. hier niet een vader symbool te zijn, daar ik het proces met mijn vader enige jaren geleden met goed gevolg heb mogen voltooien.)

Er is inderdaad voornamelijk mannelijke energie aanwezig in de dromen, alhoewel zijn employees c.q. mijn collega's, bestaan uit zowel vrouwen als mannen. Ik kan me vrijwel geheel verenigen met je eerste alinea, waar je schrijft over innerlijke autoriteit, innerlijke leiding, over de innerlijke man, het soort man in mij, of zoals Jung het heeft beschreven: de Animus.
Het symbool van de Animus zou ook  correleren met het hem omringende groepje mannen, waarvan ik me onlangs realiseerde, dat deze mannen tevens zijn beveiligers lijken te zijn.

In de dromen ervaar ik hem niet als De President, (behalve dan op dat ene plotse moment) maar als de man die bij mij hoort en er is geen enkele twijfel dat deze wijze van ervaren wederzijds is. Vooral in de tweede droom voelt dit bij elkaar horen als iets vanzelfsprekends.
Dit tesamenhoren wordt m.i. tevens weerspiegeld in de laatste droom door de aanwezigheid van het andere koppel.

Door middel van je woorden voelde ik me tevens uitgenodigd om opnieuw het begrip innerlijke autoriteit voor mezelf te her-definieeren, (de check up ?) en alhoewel dit een vorderend proces is heb ik nog wat tijd nodig om tot een uiteindelijk inzicht hieromtrent te komen. Ook heb ik het gevoel dat er mettertijd nog meer te ontsluiten valt over de onderhavige dromen, want waar is mijn andere paarse laarsje ?   
Ik ben dan ook voornemens op een later tijdstip op e.e.a. terug te komen.

Tot slot hoop ik enigszins aan je benieuwdheid tegemoet te zijn gekomen Mikal.   :)

Lieve groet,
☆ Xu
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

#9
Ik wil nog even doormijmeren over Obama.

Voor mij is een van de meest opvallende eigenschappen van O. zijn rhetorische kwaliteiten waarmee hij in staat is mensen mee te voeren, te begeesteren, te overtuigen en te inspireren. Dit talent is zichtbaar in zijn horosoop door middel van  het Jupiter biquintiel Pluto aspect, resp. heersers over het 10de en het 9de huis.
Alhoewel ik niet gezegend ben met een dergelijke gave is er wederom enige astrologische overeenkomst gezien de standen van mijn Pluto conjunct NMK conjunct Jupiter in 6, die een driehoek maken met mijn MC.

Ik heb verder de indruk dat hij, in weerwil van zijn functie, tevens een family man is, hij lijkt zich zeer verbonden te voelen met zijn afkomst, zijn familie en zijn gezin.
Ook is hij een goeduitziende man, lang, slank, met een mooi, krachtig en expressief gezicht, maar hoewel er in mijn dromen een grote wederzijdse aantrekkingskracht is, is dat in de werkelijkheid niet zo; hij is niet my kind of man.
Wel probeer ik zo nu en dan een energetische verbindingsdraad met hem te vormen.

Ik heb hiermede opnieuw geprobeerd om een klein stukje dichter de betekenis van het (collectief) symbool Obama te benaderen, zoals dit zich heeft uitgedrukt in mijn dromen.

De algehele ontsluiering zal waarschijnlijk nog enige tijd vergen.
Time time time is on my side yes it is.

☆ Xu
(smiling)
Just a closer walk with Thee...........

jeroenymus

Beste Allen,

Dan zal ik ook nog een duid in het zakje proberen te doen.

Naast dat Obama een van de machtigste (op de voorgrond) mannen is, is hij ook een bekend persoon die op filmster achtige wijze aan het ambt is gekomen. Daar is hij overigens niet exclusief in. Ronald Regean, Kennedy, Clinton zijn alle, op vergelijkbare wijze aan de macht gekomen. In Amerika lijken de verkiezingen dan ook al decennia op een circus show, zoals ook de verkiezingen in Nederland daar steeds meer op beginnen te lijken. 

Dat lijken dan ook de twee trefwoorden te zijn. Macht en bekendheid. Deze twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. En met het mannelijke ego. Het kan zijn dat wanneer we over dergelijke bekendheden dromen we willen ‘gered’ worden uit de dagelijkse sleur van alle dag. Maar dit is allemaal uiterlijk vertoon wat regelmatig de inhoud verhuld.

Het kan dus zijn, en nu zeg ik natuurlijk niet dat dat absoluut is, dat uw onderbewustzijn aanvoelt dat uw bewustzijn de verkeerde keuze maakt qua type man waar tot u zich aangetrokken voelt. En dat u dat eigenlijk wel beseft. Want u weet best dat deze personen naast hun ideale uitstraling, daarnaast gewoon ‘man’ zijn inclusief al de mankementen.

Daarnaast noemt u expliciet op dat u droomde over een paarse laars. De laars staat normaal gesproken voor goede gronding of het functioneren in de stoffelijke wereld. Ze biedt ook bescherming. Het zou dus kunnen zijn dat u bepaalde zaken in een ander ‘perspectief’ moet plaatsen om een bepaalde realiteit te bewerkstelligen die beter bij u past. De kleur paars van de laars is ook belangrijk. Het is de kleur van respect, hoop en adel. Dus vanuit de gronding en de greep van de realiteit, de bescherming en de verheffing uw wezen  bereiken. De paarse laars is volgens mij een heel mooi droom symbool wat u heeft gehad. In de Romeinse tijd droeg alleen de adel de kleur Paars.

Ook droomde je over een tijd. 16.40uur. Nu is normaal gesproken bij dromen het ratio onderdrukt. Dus normaal gesproken bij een droom waarin je de tijd probeert af te lezen wordt men juist op dat moment wakker. Gebeurd dat niet, dan is er sprake van een lucide droom. M.a.w. je bewustzijn (het rationele deel) was aanwezig binnen de droom.

16.40 bestaat dus uit een 1, een 6 en een 4.
1 staat voor jezelf, het begin.
6 staat voor harmonie en evenwicht.
4 staat voor kracht en stabiliteit en ook voor aardse werkelijkheid.


En even los van uw droom. De retorische kwaliteiten van Obama. Ja, dat is precies de reden waarom men hem koos. Evenals men in het verleden voor de acteur Regan koos. Hetzelfde geldt voor talloze andere regeringsleiders in de V.S. of andere landen. Het zijn uitmuntende sprekers die de mensen kunnen meevoeren. En op zichzelf is dat natuurlijk geen diskwalificatie, maar het zegt niets over de idealen of ethiek die een persoon heeft.


Ik hoop dat u iets met mijn verhaal kunt.


Met vriendelijke groet.

Xuma

Dear Jeroenymus,

Met aandacht heb ik je verhaal aangaande mijn dromen gelezen Jeroenymus.
Helaas vermocht ik er geen inspiratie of herkenning uit te putten; onze interpretaties betreffende droom symbolen lijken enigszins uiteen te lopen.

Ik voel me echter zeer erkentelijk voor de energie die je ter mijnentwille in je poging hebt gestoken; hartelijk dank voor de genomen moeite !

☆ Xu
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

Ik slaap en droom dat
ik slaap en droom en ik
zie mezelf vanaf een afstand
in een bed
slapen en dromen

Dit alles alsof e.e.a op
hetzefde moment en
tegelijkertijd plaatsvindt.

Ik ontwaak met een glimlach.

☆ Xu
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

Ik (in het gezelschap van een metgezel of medereiziger) vraag de weg aan een groepje mensen; ik ben met mijn auto.
De omgeving is mij bekend; ik bevind mij wederom ergens dicht bij mijn werkelijke woonplaats.
Terwijl ik de aanwijzingen vraag, zie ik in de verte op een (kerk) toren dat de tijd 16.40 uur is en realiseer me tegelijkertijd dat het al wat schemert en ik denk: hee tijd om naar huis te gaan.

In werkelijkheid rijd ik ook bij voorkeur niet in het donker, daar ik een bepaalde vorm heb van nachtblindheid, en dus wil ik graag thuis zijn voor de avond valt.
Heel opvallend vind ik dat opnieuw sprake is van dezelfde tijd als in mijn eerste Obama droom te weten 16.40 uur.
Ik ben voorlopig geneigd er 11 en 0 van te maken.
Deze getallen hebben beide een bepaalde betekenis voor mij, maar werkelijk  plaatsen kan ik ze vooralsnog niet.

Lieve Groet aan eenieder,
☆ Xu

Just a closer walk with Thee...........

Xuma

#14
In mijn droom vannacht bevind ik mij in mijn werkelijke huis samen met mijn zoon.
Ik zeg hem dat ik me vermoeid voel en hij komt aandragen met zijn eigen dekbed en lakens en spoort me aan daarop te gaan rusten; daarna verlaat hij het vertrek.
De kamer waarin ik ben is de kamer gelegen naast mijn slaapkamer.
Ik spreid de bedspullen op het bed en zie dat het onderlaken een smoezelig stukje heeft, tevens ruikt het een beetje muf.
Ik loop met het laken naar het raam en hang het naar buiten om het uit te kloppen.
Wanneer ik het weer naar binnen wil trekken, voelt het zwaar aan, alsof iemand trekt aan het andere uiteinde en ik roep: wil je het laken loslaten ?
Daarna trek ik het laken naar binnen en tegelijkertijd met het laken komt mijn ex echtgenoot B. door het raam mee naar binnen.
Ik ben hierover niet verbaasd in de droom.

Even later ben ik in de badkamer, waar hij bezig is geweest met de een of andere verbouwingsklus en er ligt achtergebleven rommel en klieders verf.
Ik constateer het maar besluit er niets over te zeggen.
Dan komt B. ook de badkamer binnen; hij ziet er mooi en stralend uit.
Ik voel een golf van genegenheid door me heen gaan en ik omhels hem zeggend ik houd zo van je.

Daarna gaan we naar beneden om te ontbijten en in de keuken is ook mijn zoon aanwezig die bezig is thee te maken.
B. berispt mijn zoon ergens over en ik zeg iets op zachte toon waardoor de sfeer weer in balans is.

Er was ook een korte droom met zus J. waarvan ik me slechts flarden kan herinneren; dat de stemming wederzijds "vriendinnenachtig" is, dat zij in het gezelschap is van een kind,  er is sprake van een spoedig uit te voeren ritueel door een priester en we voeren een gesprek over de voordelen van zwijgen.

Ik ben voornemens later op de droom terug te komen.

Eenieder zonnige groeten,
☆ Xu


Just a closer walk with Thee...........