Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op december 03, 2011, 10:18:42 AM
Vandaag ridder van Pentagrammen. Ridders zijn de actiekaarten en pentagrammen hebben meer betrekking op concrete zaken, groei en zekerheid.
Ben van plan wat meer aan mijn studie te gaan doen dit weekend, dus wie weet is dit een goed teken.

Liefs, H.
aktie is er wel, maar je hebt het idee dat de vooruitgang maar langzaam en gestaagd verloopt H....
wel is het een goed moment om je boeken op te gaan zoeken, het regent toch vandaag en morgen de hele dag... :-\

dameblanche

Citaat van: zilver op december 03, 2011, 13:42:39 PM

Bon dia, vandaag pentakels aas!
Ik ben op de goede weg  :) het pad naar mijn doel is belangrijk. Er is gelukkig weer meer plezier in de dag en ik probeer weer te genieten van de kleine dingen!
Het geluk is eindelijk weer eens op mijn hand  :)

Fijne dag! Liefs
bon dia, klinkt heel triomfantelijk, heel levenslustig zilver.....
pantakels aas, er komt iets nieuws op je pad, er wordt je iets nieuws aangeboden, een heel goede kaart om de dag mee te beginnen :-*

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op december 03, 2011, 16:06:30 PM
Citaat van: hatsjepsoet op december 03, 2011, 10:18:42 AM
Vandaag ridder van Pentagrammen. Ridders zijn de actiekaarten en pentagrammen hebben meer betrekking op concrete zaken, groei en zekerheid.
Ben van plan wat meer aan mijn studie te gaan doen dit weekend, dus wie weet is dit een goed teken.

Liefs, H.
aktie is er wel, maar je hebt het idee dat de vooruitgang maar langzaam en gestaagd verloopt H....
wel is het een goed moment om je boeken op te gaan zoeken, het regent toch vandaag en morgen de hele dag... :-\

Inderdaad, ik ga flink aan de slag.

Vandaag via een site een Lenormand kaart getrokken. De ooievaar had ik. Ik zie bij anderen altijd een kaart uit de tarot en ook een andere kaart beschreven staan. Is dat ook een Lenormand kaart?

rianna

Citaat van: marianne op december 03, 2011, 15:44:25 PM
Citaat van: rianna op december 03, 2011, 10:11:31 AM
goeiemorgen  allemaal
heerlijk weer weekend
vandaag trok ik 
Staven 2 en het hart
denk dat ik toch nog steeds rustig afwacht moet besluiten om tohc maar mijn hart te gaan volgen
een andere weg is er niet hihihih

Liefs Rianna
de andere weg is de weg van het verstand staven 2 geeft ook evenwicht aan rianne het getal 2; de samnegang van het bewuste en het onbewuste harmonie in gevoel en verstand,
ook evenwicht verkrijgen door geduld, tollerantie en acceptatie...en als je dat bereiken kan ben je al flink op weg...

inderdaad tolerantie en acceptatie dat is vandaag zeker aan bod gekomen 
mooie kaartjes eigenlijk
dank je wel Marianna
liefs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op december 03, 2011, 15:31:51 PM
Citaat van: assie63 op december 03, 2011, 09:34:59 AM
goedemorgen allemaal


vandaag trok ik

bekers 10 en ooievaar

geluk in mijn gezin door een verandering, assie xx
niet zo pessimistisch assie :-\ ;D hihi nee ik weet het lachen blijven

haha wel geluk dat veranderlijk is...ja klopt hoor
geluk in je zelf wat zeer af hang van de omliggende sfeer en personen ja helemaal waar, Dank voor duiding, asise xx

rianna

goeiemorgen allemaal

vandaag al weer de 4 de december
en ik trok
Zwaarden 4 en De Ruiter

vandaag tijd voor  rust ik trek me wat terug om alles een plaatsje te geven 
ik hoef niet het verdriet van de hele wereld te dragen
dus met opgeheven hoofd  vervolg ik mijn weg
liefs rianna

dameblanche

nee rianna, dat wordt zker niet van je verlangt,
het is ook veel en veel te zwaar voor je al die last...
je schouders hebben al zo veel te verduren...
je houdt ze verkrampt en trekt ze naar voren, waar bij alles onder spanning komt ...
vieren wijzen op struktuur, zekerheid, stabiliteit en orde....
het kan naar tevredenheid wijzen, maar ook naar ontevredenheid...
je zult hard moeten werke nom je nieuwe status-quo te willen gaanbereiken....
de zwaarden 4 geeft legt je gedwongen rust op....
je reageert op moeilijkheden door je te isoleren en rust te kunnen creeeren..

ook is het niet geheel de beste optie om je te veel terug te trekken,
kijk je naar de afbeelding, het tafereetje lijkt op de 'schone slaapster' die alleen wakker gekust kan worden door een buitenstaander...
je hebt ook energie van buiten nodig om je isolement op te kunnen heffen.....

maar zekers op een zondag als deze is het wel eens fijn je terug te kunnen trekken, maar morgen weer gzond opstaan en naar buiten......

dameblanche

voor mij ook de kaart van de zwaarden 4, maar dan omgekeerd...
ik kom vandaag de prins tegen die me wakker gaat kussen.....
omgekeerd mag de kaart wijzen op een terugkeer naar de wereld na een [gedwongen] rust.....

ben benieuws, zal beslist op mijn hoede zijn omdat de kaart ook voorzichtigheid inhoudt.... :-\ :-*

assie63

godemorgen allemaal

vandaag trok ik

kelken aas en de muizen

liefe en vriendschap waar ik over pieker, of teveel piekeren zodat ik geen liefde toe laat, assie xx

kristina1975

Goedemorgennnnnn :D

Ik merk dat ik steeds sterker word, dat ik bewuster ben over ik en ik accepteer mezelf lijkt het :D
Ook veel meer rust toch....ik ben benieuwd wat ik nog meer ontdekken .....ik ben er  klaar voor.

Mijn dagkaarten zijn
Pentakels 6 en Het Boek & Hart & Sterren :D

Normaal trek ik maar een Tarotkaart en een Lenormandkaart, alleen net trok ik weer het boek dus dacht ik dat ik mijn webgeschiedenis moest opschonen, dus gecheckt of ik weer Het Boek zou krijgen, ik kreeg het hart :) toen wilde ik zoals eerder 3 kaarten en de 3e werd de Sterren.

Marianne ik hoop dat Maury's virus toch zal meevallen.......xxxxxxxxxxx
Trouwens hij gaat niet uit mijn hoofd!!!

kristina1975

Citaat van: hatsjepsoet op december 03, 2011, 18:36:28 PM
Inderdaad, ik ga flink aan de slag.

Vandaag via een site een Lenormand kaart getrokken. De ooievaar had ik. Ik zie bij anderen altijd een kaart uit de tarot en ook een andere kaart beschreven staan. Is dat ook een Lenormand kaart?

Hiiii H,
Ik trek inderdaad dagelijks een Tarotkaart en een Lenormandkaart en er zijn meerderen die het doen :)

XXX

rianna

Citaat van: marianne op december 04, 2011, 10:04:39 AM
nee rianna, dat wordt zker niet van je verlangt,
het is ook veel en veel te zwaar voor je al die last...
je schouders hebben al zo veel te verduren...
je houdt ze verkrampt en trekt ze naar voren, waar bij alles onder spanning komt ...
vieren wijzen op struktuur, zekerheid, stabiliteit en orde....
het kan naar tevredenheid wijzen, maar ook naar ontevredenheid...
je zult hard moeten werke nom je nieuwe status-quo te willen gaanbereiken....
de zwaarden 4 geeft legt je gedwongen rust op....
je reageert op moeilijkheden door je te isoleren en rust te kunnen creeeren..

ook is het niet geheel de beste optie om je te veel terug te trekken,
kijk je naar de afbeelding, het tafereetje lijkt op de 'schone slaapster' die alleen wakker gekust kan worden door een buitenstaander...
je hebt ook energie van buiten nodig om je isolement op te kunnen heffen.....

maar zekers op een zondag als deze is het wel eens fijn je terug te kunnen trekken, maar morgen weer gzond opstaan en naar buiten......

hoi Marianne
dat klopt als een bus ben al jaren verkrampt waar ik alsmaa rniet van af kom
ik heb wel het idee dat eht de goede kant op gaat maar ben er zeker niet van verlost
dat zal dan toch een soort zekerheid geven precies wat je zeg
en ja heb sterk de neiging me helemaal terug te trekken en mij lekker in mijn huisie te verschansen wat inhoud dat de buitenwereld langs mij  heen gaat
vind het zo knap dat je dat allemaal ziet  terwijl je me niet kent
ik heb zeker buitenlucht nodig dat weet ik maar al te goed 
ben wat dat betreft een vreemde hihihih
dank je wel voor je uitgebreide eyeopnere
liefs Rianna

klaproos1945

 :-* goede middag allemaal

de dagen lopen anders dan dat ik gedacht had
mijn kinderen en kleinkinderen krijgen om de beurt de griep

de tweede keer is een etentje niet door kunnen gaan
de dag kaart van vandaag is het oordeel en staven vijf

klaproosje

hatsjepsoet

Vandaag staven 3, weer de sturende man in de verte en via Lenormand de hond.
Ik heb over de laatste kaart een vraag. Volgens mij stond er iets over trouw zijn aan jezelf en luisteren naar je intuïtie. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Als ik namelijk trouw ben aan mijzelf dan zou ik iets willen doen wat mijn leven op zijn kop zet. Als het gaat om intuïtie dan weet ik niet waarop het is gebaseerd. Ik heb ergens een vermoeden van maar of het gebaseerd is op angst of op een educated guess, ik weet het niet.

dameblanche

Citaat van: assie63 op december 04, 2011, 10:25:37 AM
godemorgen allemaal

vandaag trok ik

kelken aas en de muizen

liefe en vriendschap waar ik over pieker, of teveel piekeren zodat ik geen liefde toe laat, assie xx
kelken aas,
kelken symboliseren water, emoties en ook ontvankelijkheid.
e liefde, het uiteindelijke leven, kunnen we niet grijpen, alleen aanvaarden assie.
hier liggen de muizen erbij, de muizen duiden op verlies, het verlies in jezelf,  het geloof in je zelf, je zelf niet vrij kunnen maken.
dat betekend ook dat je je zelf je eigen liefde niet gunt, je ebt een muurtje om je heen opgebouwd, om niet nog eens gekwetst te kunen worden, maar dat muurtje belet ook van jezelf te houden.
de muizen in deze positie mogen aangeven dat het wel terug kan komen, mits je er zelf aan werkt.... ;)