Dagkaarten bespreken en begrijpen

Gestart door kristina1975, september 19, 2011, 01:08:18 AM

dameblanche

#675
Citaat van: Believe75 op december 04, 2011, 10:28:49 AM
Goedemorgennnnnn :D

Ik merk dat ik steeds sterker word, dat ik bewuster ben over ik en ik accepteer mezelf lijkt het :D
Ook veel meer rust toch....ik ben benieuwd wat ik nog meer ontdekken .....ik ben er  klaar voor.

Mijn dagkaarten zijn
Pentakels 6 en Het Boek & Hart & Sterren :D

Normaal trek ik maar een Tarotkaart en een Lenormandkaart, alleen net trok ik weer het boek dus dacht ik dat ik mijn webgeschiedenis moest opschonen, dus gecheckt of ik weer Het Boek zou krijgen, ik kreeg het hart :) toen wilde ik zoals eerder 3 kaarten en de 3e werd de Sterren.

Marianne ik hoop dat Maury's virus toch zal meevallen.......xxxxxxxxxxx
Trouwens hij gaat niet uit mijn hoofd!!!

ja hoor believe, maury is al aan de beterende hand, gelukkig maar, het is zo aandoenijk als ze je steeds kermend met tranende oogjes aankijkt en de snot uit haar neusje loopt...

maar goed, ik hoor ook op vele plaatsen dat er griep heerst, dus een tip voor sint ;
doe een das om, voor je je zelf de das om doet...

pentakels 6 een evenwicht verkrijgen, een evenwicht in geven en nemen, je wil aardig gevonden worden believe, maar je bent al aardig, als je nu nog aardiger wil geworden vonden, loop je op je tandvlees en loop je ook tegen jezelf op.
bedenkt dat nemen ook iemand een gunst verlenen is, een ander kan jou dan dankbaarheid geven.
er zijn nog veelonbesproken zaken die je op het hart liggen, dingen die je moeilijk vindt om onder woorden te brengen, dingen die je moeilijk vindt om naar anderen toe te uiten, je hebt de energie gevonden om er alles aan te doen, omdat je ook vooruit wil.....
liefs marianne

dameblanche

Citaat van: klaproos1945 op december 04, 2011, 12:29:55 PM
:-* goede middag allemaal

de dagen lopen anders dan dat ik gedacht had
mijn kinderen en kleinkinderen krijgen om de beurt de griep

de tweede keer is een etentje niet door kunnen gaan
de dag kaart van vandaag is het oordeel en staven vijf

klaproosje
bah, wat vervelend klaproosje, maar bedenk dat 3 maal wel scheepsrecht kan zijn :-\ :-*
het oordeel, al een heel stuk gevorderd op je weg naar geestelijke omwenteling.je hebt een lange weg afgelegd, je bent er nog niet, er heerst nog strijd zeggen de staven 5, maar je wil wel definitief iets kunnen afsluiten.
jij ook een fijne zondag...

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op december 04, 2011, 12:31:25 PM
Vandaag staven 3, weer de sturende man in de verte en via Lenormand de hond.
Ik heb over de laatste kaart een vraag. Volgens mij stond er iets over trouw zijn aan jezelf en luisteren naar je intuïtie. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Als ik namelijk trouw ben aan mijzelf dan zou ik iets willen doen wat mijn leven op zijn kop zet. Als het gaat om intuïtie dan weet ik niet waarop het is gebaseerd. Ik heb ergens een vermoeden van maar of het gebaseerd is op angst of op een educated guess, ik weet het niet.
je kunt tarot heel goed met lenormandkaarten kombineren.
de tarot is evenals de lenormand gebaseert op het aloude kaartspel met schoppen, klaveren, ruiten en harten.
als doelstelling liggen hier voor jou de stavan 3
de staven 3 is de eerste poortkaart, een man tuurt in de verte, de openzee ligt voor hem, hij stuurt zijn schepen naar zee, zelf blijft hij echter aan wal. er doen zich kansen voor om jezelf te kunnen gaan ontplooien....
trouw zijn aan jezelf...dat is daarbij heel belangrijk
handelen vanuit je verstand en blijf je daarbij trouw aan jezelf, verloochen je daar jezelf niet mee, of je hart volgen je intuitie volgen, dus van laat je je gevoel boven je verstand vieren, maar bilijf dan ook trouw aan jezelf, verlies je niet in andermands wil...

assie63

Citaat van: marianne op december 04, 2011, 12:45:57 PM
Citaat van: assie63 op december 04, 2011, 10:25:37 AM
godemorgen allemaal

vandaag trok ik

kelken aas en de muizen

liefe en vriendschap waar ik over pieker, of teveel piekeren zodat ik geen liefde toe laat, assie xx
kelken aas,
kelken symboliseren water, emoties en ook ontvankelijkheid.KLOPT HELEMAAL
e liefde, het uiteindelijke leven, kunnen we niet grijpen, alleen aanvaarden assie. JA IK WEET HET
hier liggen de muizen erbij, de muizen duiden op verlies, het verlies in jezelf,  het geloof in je zelf, je zelf niet vrij kunnen maken. KLOPT, ZIT EVEN IN EEN LASTIGE FASE
dat betekend ook dat je je zelf je eigen liefde niet gunt, je ebt een muurtje om je heen opgebouwd,KLOPT om niet nog eens gekwetst te kunen worden, maar dat muurtje belet ook van jezelf te houden.JA IK WEET HET,MAAR IS EVEN NIET ZO MAKKELIJK
de muizen in deze positie mogen aangeven dat het wel terug kan komen, mits je er zelf aan werkt.... ;)JA, GA IK OOK ZEKER MIJN BEST VOOR DOEN

DANK JE VOOR DE DUIDING, ASSIE XX

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op december 04, 2011, 13:16:52 PM
Citaat van: hatsjepsoet op december 04, 2011, 12:31:25 PM
Vandaag staven 3, weer de sturende man in de verte en via Lenormand de hond.
Ik heb over de laatste kaart een vraag. Volgens mij stond er iets over trouw zijn aan jezelf en luisteren naar je intuïtie. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Als ik namelijk trouw ben aan mijzelf dan zou ik iets willen doen wat mijn leven op zijn kop zet. Als het gaat om intuïtie dan weet ik niet waarop het is gebaseerd. Ik heb ergens een vermoeden van maar of het gebaseerd is op angst of op een educated guess, ik weet het niet.
je kunt tarot heel goed met lenormandkaarten kombineren.
de tarot is evenals de lenormand gebaseert op het aloude kaartspel met schoppen, klaveren, ruiten en harten.
als doelstelling liggen hier voor jou de stavan 3
de staven 3 is de eerste poortkaart, een man tuurt in de verte, de openzee ligt voor hem, hij stuurt zijn schepen naar zee, zelf blijft hij echter aan wal. er doen zich kansen voor om jezelf te kunnen gaan ontplooien....
trouw zijn aan jezelf...dat is daarbij heel belangrijk
handelen vanuit je verstand en blijf je daarbij trouw aan jezelf, verloochen je daar jezelf niet mee, of je hart volgen je intuitie volgen, dus van laat je je gevoel boven je verstand vieren, maar bilijf dan ook trouw aan jezelf, verlies je niet in andermands wil...

Bedankt weer, Marianne. Dus wat je zegt is of ik mijn verstand volg of mijn gevoel, blijf wel trouw aan jezelf en doe het niet omdat een ander het zo wil?

kristina1975

Goedemorgen, goede week :)
Ik heb Staven 6 en LK Kruis
Ik vind t moeilijk...... staven 6 succes De Kruis kan ook verdriet betekenen of ook einde van een periode...


Marianne, gisteren heb ik geprobeerd in te zien of ik te veel gaf. Ik zag 2 vrienden....ik weet het niet.
Ik weet wel dat ik een gevers ben en ik voor mezelf en voor anderen wil nemen ook. Ik blijf het oefenen :)

Lieve Maury heeft dus last van griep....kan ze ook paracetamols nemen ? Ik ben blij voor haar dat je weet wat ze heeft. Oeeeeeee ik heb trek....thee met honingggggggg

klaproos1945

de koningin en de zon

een mens heeft altijd een keuze en tot nog toe heeft niemand mij vertelt
dat je de keuzes zelf creëren we nemen een drastische koerscorrectie er waren
tekens aan de wand toen we de moeite namen om de weg van communicatie

in te slaan in weerstand maakte we een verbinding met verraad waardoor we
eigenlijk minder trouw werden aan onszelf eigenlijk zien wei de zin van ons
pad dat deze prachtige les van het zelfregulerende ervaringveld de werkelijke

verwelkoming van de nieuwe mogelijkheden simpelweg het beter volgen van ons
pad door van richting te veranderen in onze keuzes want de vorige keuze eindigde
bij de muur hier gaan we niet over de muur heen en ook lopen we er niet meer

tegen aan de kostbare leven energie word geen jezelf forceren meer en we maken geen
keuzes meer van uit de beker die gevuld is met angst en pijn.... verzet tegen de verandering

de zon zegt ik weet wat je nodig hebt zoals de bekers koningin al zij onze bekers waren gevuld
met angst en pijn wij liepen ons helemaal beurs tegen de muur en zonder dat we geleerd
hadden om stop te zeggen bleven we maar door gaan met de oude keuzes

we luisterde niet meer naar ons hart dat geen werking meer had door de emoties die ons
overspoelde het is van belang dat de rust vinden de emoties worden aanvaard en vervolgens
de moed weer vinden in allerlei ervaringen het vertrouwen in ons zelf te waarborgen

dat de negatieve gedachten geen vat meer hebben op het leven
als een investering van de levenslucht het hart zegt laat je geen levenlucht
ontnemen accepteer je negactiviteit en besef dat niemand verantwoordelijk is

voor je eigen geluk jouw geluk behalve jij zelf vraag jezelf af wat gaat je keuze worden in het nu
het pad geeft licht en er zijn aanwijzingen in je keuzes die jezelf maakt en de richting dat ben jij

goede morgen allemaal
dagkaart page bekers en de kracht

klaproosje

dameblanche

goede morgen H,
vertwijfeling zit er in je, vertwijfeling vooral aan jezelf.
je durft je gevoel of het verstand niet te volgen, omdat je bang bent wat anderen er van zullen zeggen.
dat is de omgekeerde denkwerled, H.
niet meer doen!
blijf trouw aan jezelf, als jij vindt dat je bijvoorbeeld dat schilderij mooi vindt, blijf dan bij je standpunt.
laat je niet overrompelen wat anderen er van vinden.
jij vindt het lelijk, punt uit.
kom voor je eigen mening op. die is belangrijk, omdat JIJ belangrijk bent....
:-*

dameblanche

goede morgen klaproosje,
een prachtige duiding weer......

een mens is gelukkig in staat keuzes te maken.
we maken elke dag keuzes...
en aan de hand van die keuzes, maken we weer een volgende keuze...
zo gaat er een onzichtbare leijn via al die keuzes naar onze toekomst...

de keuzes worden in het heden gemaakt, uit ervaringen vanuit ons verleden voor de toekomst...

daarom is eigenlijk het woord spijt onrealistisch...
bestaat spijt eigenlijk wel?

spijt is achterom kijken...
spijt over een gemaakte keuze????

het is jammergenoegniet mogelijk het verleden te veranderen..
wel het heden...

je hebt altijd weer de keuze om de toekomst weer te kunen veranderen...
niet het verleden....


dameblanche

staven 6
hier op het kaartje zie je  de overwinning.
de heer op het paard heeft een krans aan zijn 6e staaf.
hij neemt aan dat hij gewonnen heeft.
optimisme leidt tot succes dat men verwacht.
dat zie ik ook aan jou.
je blijft vechten, je staat iedere morgen weer op met goede voornemen om er tegenaan te gaan....
ook " steek' je anderen hierbij mee aan.
zij varen wel op je optimisme.....

vaak is zelfvertrouwen al genoeg om dat optimisme te kunnen volhoeden.

het kruis geeft aan dat het in je karma zit..... :-*

dameblanche

zwaarden 8 en het boek...

ik kamp met een bepaalde geremdheid, voortvloeiend uit eigen emoties...
dingen die ik ergens weg duw....
dingen die ik niet onder ogen wil zien....

rianna

goeiemorgen allemaal
nieuwe week met nieuw kansen
vandaag trok ik
Pentakels 5 en De Heer
ik loop me zelf voorbij  zoekend naar gezinsgeluk

liefs Rianna

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag Pentagrammen schildknaap en de Zon. Klinkt allebei positief. Hopelijk wordt het een positieve dag.

Liefs, H.

Palomino

Goede morgen allemaal,

Zaterdag : Zwaarden 2
Zondag : Staven Koningin


Uit mijn hoofd komen en in mijn hart, mijn innerlijk laten spreken. Het is niet nodig om mij te verdedigen.
Welke van mijn ideeën zijn tegenstrijdig...? Wat zijn mijn verborgen overtuigingen...?

Bij de Staven Koningin denk ik aan mijn rol in het leven van mijn vriendin met wie het niet zo goed gaat en hoe ik probeer om haar het leven ook van andere, zonnigere kanten te laten zien.

Liefs van Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

assie63

goedemiddag

ik trok vandaag

penakels 8 en de ooievaar

hard werken lessen leren uit schade en schande, misschien mij daarin wat flexibeler opstellen