[dag]kaart marianne

Gestart door dameblanche, januari 20, 2015, 17:29:13 PM

dameblanche

#30
als je de dwaas, de wereld, de magier en de hoge priesteres uit het kaartspel, en leg deze in ruitpatroon voor je, dan zie je dat de dwaas en de wereld  bieden dansenden figuren laat zien.

de hoge priesteres en de magier vertonen figuren die star voor zich uit kijken.

de dansers op de kaarten de dwaas en de wereld vertonen verschillen.
de dwaas is weelderig gekleed, de danser op de kaart de wereld is naakt.
de dwaas begint met een vrije geest aan zijn toer, de danser op de kaart de wereld vertoont een figuur die een vrije geest heeft verkregen.

lia

SAS,zelfs je spiegelbeeld is niet wat het lijkt..je ziet alleen de voorkant.. :)

lia

Marianne Ik ga die kaarten vandaag zo leggen.Ik had dit al eens gelezen,maar misschien goed om er ook daadwerkelijk zo eens naar te kijken.Bedankt voor de tip.

Sas-8314

Citaat van: lia op februari 08, 2015, 12:52:53 PM
SAS,zelfs je spiegelbeeld is niet wat het lijkt..je ziet alleen de voorkant.. :)

;D wat een wijze formulering en o zo waar ...  :-*
what defines us is how well we rise after falling

lia


dameblanche

vier het voorjaar.....vandaag met de kaart gematigheid.
weer in evenwicht gaan komen, weer in harmonie met mezelf komen, ik zet mezelf steeds weer opnieuw op slot.

Sas-8314

what defines us is how well we rise after falling

lia

Gematigheid..Het weer in Balans zien te komen,door je open te stellen voor je spirituele begeleider.

Sas-8314

 ::) spirituele begeleider ..
bij het lezen brengt het bij mij weer een gedachtekronkel omhoog ;)

de leider / lijder zijn we zelf ..
de begeleider is dan de observator denk ik dan,
dat deel in ons dat o.a. ziet en (be)oordeelt, dat laatste dan wel vanuit een objectief standpunt.
Doet me dan denken aan een portier en rechter tegelijk.
wat / wie mag binnen / buiten gaan en wat / wie niet, gedragsregels.
De rechter spreekt recht, althans dat zou je mogen verwachten ...
:-*
what defines us is how well we rise after falling

lia


jawel gedachten kronkeltje SAS ,neemt niet weg dat het je innerlijke gedachten zijn die je verder helpen,of je het op jouw manier noemt,(dat wat jezelf bent,of wat jezelf denkt,of teweeg brengt).maakt niet uit hoe je het noemt,het is wel iets waardoor je "begeleid wordt" wordt,denk ik.En wat het dan ook is...als je er voor open staat,kun je verder komen.
liefs Lia.

Sas-8314

ook idd wat ik bedoelde Lia, waar staan we voor open en waarvoor niet ..

goed weekend voor jou en voor jou Marianne  :)
volgende week gaat en laat het voorjaar (ons) weer verder groeien en bloeien  :-*
what defines us is how well we rise after falling

dameblanche

gematigdheid is ene van de 3 hoofddeugden van het tarotspel, naast rechtvaardigheid en kracht.
gematigdheid kan ook slaan op zelfbeheersing, in plaats van toe te geven aan de neiging een extreem standpunt in te nemen, of te snel emotioneel te reageren.

social media is voor mij een soort van valkuil, daar het geschreven woord anders uitpakken kan als het gesproken woord.
dus daarbij me uit zelfbescherming afgesloten van diverse groepen op Facebook...

daar hoef ik dan ook gene energie meer te verspillen, die energie kan ik heel goed zelf gebruiken...

de hierofant/hoge priester geeft behoefte aan regelmaat en orde, maar kan ook de behoefte aangeven aan contact met de spirituele kant van zijn/haar wezen, dus zijn/haar innerlijke spirituele leider, je bent immers je eigen leermeester.

lia

Soms groei je gewoon uit bepaalde groepen,omdat je zelf inmiddels op een andere frequentie bent gekomen.
Daar is gelukkig niets mis mee.Het mag.Daarmee ben jijzelf,of de anderen niks beter.
Je bent gewoon toe aan ander contact.
Als jij je spiritueel fijner voelt om afstand te nemen,is dat goed.Als je er open voor staat, komen er vanzelf weer nieuwe mensen op je pad,die dan weer beter bij je passen.
Gematigheid: Weer in balans komen,met je lichaam en je spirituele lichaam.
De Hogepriester helpt je herinneren dat je spirituele wijsheid ontvangt,als je naar je innerlijk leermeester luistert.
sterkte met alles.

dameblanche

dank je lia, hier ben ik het  helemaal mee eens.
mensen lopen je leven in, mensen lopen je leven uit en soms, heel soms lopen mensen met je mee...