dagkaart waarin ik mij niet kan vinden

Gestart door hatsjepsoet, juli 16, 2011, 10:58:12 AM

dameblanche

#15
hallo hatsjipsoet,
nog even over je bokalen 10:
hier wordt je toch ee nduidelijke boodschap gegeven, net als leeuwin je ook al aangeeft:
wees je bewuster van hoe succesvol en gerespecteert je eigenlijk bent, je zult nooit kunnengenieten als je niet trots bent ophet geen je hebt bereikt.....dat is iets wat je niet ziet.......

en ja hoor, ik trek iedere morgen 3 kaartjes leg ze voor me en bekijk ze goed.
daarna interpreteer ik ze, schrijf het op in een schrift, en lees het later op de dag nog eens over.
zo hou ik een soort van dagboek bij.
de kaartjes voor vandaag zijn:
het doel: zwaarden 9
als taken: schildknaap van kelken
kans: de gehangene
voor mezelf leg ik deze uit:
de zwaarden 9 moet ik gaan ombuigen deze geven desillussie aan, slapeloze nachten, voldoende slaap en meditatie kunnen twijfels en angsten gaan verminderen, de meditatie zit ook verborgen in de kelken schildknaap.
de gehangene geeft dan weer aan om op deze manier een situatie door het hogere in je zelf te ontdekken en een nieuw perspectief te vinden.
de gehangene is eigenlijk een van de mooiste kaarten van de arcana, het geeft het je zelf overgeven aan aan.
prachtig eigenlijk.
gr. dame blanche :-*




Leeuwin

Hoi Hatsjepsoet,

Geloof het of niet maar vandaag trok ik Kelken 10! Ik voelde me weliswaar vanmorgen minder vrolijk maar toen ik eenmaal weer aan het werk was ging het een stuk beter!

Liefs van
Leeuwin

hatsjepsoet

Hé Leeuwin,

Klinkt goed!  :D

Liefs, Hatsjepsoet.

hatsjepsoet

Nog even reageren op Dame Blanche.
Ik heb je laatste uitleg over de bokalen 10 overigens bij iemand anders geschreven.
Ik vond het wel een bijzondere uitleg. De kaart niet zien als wat er letterlijk met mij gebeurd qua gevoel maar een spiegel voor wat er werkelijk is. Ik ging er altijd van uit dat het puur om mijn gevoel ging en ook vaak dat als het een positieve kaart is dat het dan betekend dat ik me die dag positief heb gevoeld.

Leuk dat je de betekenis beschrijft van je eigen legging met de 3 kaarten. Zoals je het beschrijft daar leer ik wat van, dan snap ik hoe ik de legging moet interpreteren. Ik

hatsjepsoet

zal wat vaker ook 3 kaarten gaan leggen. Kijken wat er uit komt.

Vandaag had ik een bokalen 3. Erg grappig dat ik zoveel bokalen kaarten trek. Duidelijk een belangrijke boodschap. IK vind ze altijd leuker dan de pentagrammen kaarten.

Liefs, Hatsjepsoet.

dameblanche

#20
bokalen hebben met emoties te maken, bokalen 3 kan vandaag te maken met het feit dat je graag aandacht wil, geknuffelt worden wil of gewoon gerespecteerd wil worden.....niks mis mee ;) gr. dame blanche

Leeuwin

Hoi Hatsjepsoet,

Geloof het of niet maar vandaag wéér Kelken 10 getrokken!

Liefs van
Leeuwin

dameblanche

je kunt je geluk niet op leeuwin :P
ik heb vandaag iets minder kelken voor mijn neus gehad: kelken 8 ik ga me maar eens opofferen......
liefs db

hatsjepsoet

Hi hi, bokalen 10 is troef bij jou  ;). En bij Dame Blanche bokalen 8, ook een pittige kaart vind ik.
En is het achteraf bij jullie beide ook uitgekomen, zeg maar, of in ieder geval herkenbaar?
Ik had vandaag koning van pentagrammen. Weer wat anders. Vind ik weer lastig te bepalen.

Liefs, Hatsjepsoet.

dameblanche

ja hoor hatsjepsoet......brr ik moet toch steeds kijken hoe ik de letters achter elkaar gezet krijg bij je naam :-\ ik heb me opgeoffert door de afwas weer eens te gaan deon hihi, ach vaak zit het gewoon in heel kleine dingen, je wereld gaat niet 180 graden draaien door een zo,n kaart.
koning van pentakels een hofkaart  en vertegenwoorddigd ook het actieve acpect van  het element aande, deze kaart maant je voor vandaag voorzichtigheid in acht te nemen.
ik ga vandaag terug in rang: kelken 7 op de kop ben benieuwd.......... :-*db

hatsjepsoet

Ja, de naam is lastig. Ik zat zelf te denken om maar te adresseren met "H", wat makkelijker.
Ik had gisteren ook weer een pentagrammen kaart, de 8. Van bokalen naar pentagrammen. Ik ga vanavond kijken wat ik vandaag heb getrokken en dan ga ik van het weekend eens de 3-kaarten legging doen.
Hoe is het gegaan met de omgekeerde bokalen?

Liefs, H.

Carla

Door het terugzetten van een back-up waren de volgende reacties verdwenen:

dameblanche
Re:dagkaart waarin ik mij niet kan vinden
« Antwoord #26 Gepost op: Juli 23, 2011, 08:11:21 »   

pentakels 8 dat zijn je leermomenten H, door schade en schande wijs zijn geworden......
ook weet je je dierbare het gevoel te geven speciaal te zijn.
gestaagd naar je visie werken zal diepe voldoening geven...toch mooie kaart H
mijn 3 kaart legging vor vandaag is:
doel: koning van pentakels
taak: page van zwaarden op de kop
kans: pent 10 op de kop
een zware beklimming is genomen moeten worden om succes en rijkdom[ook geestelijke rijkdom] te hebben kunnen bereiken
de taak is om het meer samenhangend te maken, dus de chaos in mijn hoofd te gaan ordenen.
met het bereikte moet iets gaan gebeuren, anders blijf ik op een zelfde punt steken...
nou mooie boodschap ook voor mij  gr. db

========

hatsjepsoet
Re:dagkaart waarin ik mij niet kan vinden
« Antwoord #27 Gepost op: Juli 24, 2011, 11:50:22 »   

Klinkt inderdaad bijzonder. Ik blijf het bijzonder vinden hoe je altijd de kaarten zo goed weet uit te leggen voor jezelf. Dat je het naar je toe weet te beredeneren. Moet je denk ik al lang bezig zijn met de tarot.
Ik wilde dit weekend ook drie kaarten gaan trekken maar ik wacht er nog even mee. Ik vind het prettig om de dagkaart pas in de avond te zien om te kijken of hij inderdaad is uitgekomen of werkt het anders? Een dagkaart is waarschijnlijk toch anders dan de legging met drie kaarten die jij doet. Jij hebt kaarten met een doel, taak en kans en dan moet je het natuurlijk wel weer van te voren weten.

Ik had gisteren trouwens bokalen 8. Ik heb een nieuw topic aangemaakt over deze kaart als dagkaart want hij klopt gevoelsmatig zeker maar ik vraag me dan ook af of bepaalde gedachte/conclusies ook kloppen.

============

dameblanche
Re:dagkaart waarin ik mij niet kan vinden
« Antwoord #28 Gepost op: Juli 24, 2011, 20:33:07 »   

hallo H
door iedere dag een uitgebreide dagkaart te trekken leer je beter met de kaarten omgaan, je zet ze voor he neer, je trekt ze in de ochtend, zet ze voor me neer, bkijk hen goed, ga ze naar mezelf uitleggen, blijft moeilijk, je moet je wensgedachten kunnen buitensluiten, ook vanuit een leeg blad vertrekken, maar op deze manier leer je zelf beter met de kaarten omgaan.
je hebt zelf al gemerkt dat je b.v een paar keer achter elkaar dezelfde kaart trok, niet voor niks, die kaart wil je meerdere kere n ergens op wijzen.
dat deze kaart terug blijft komen is gewoon je erop wille duiden dat je er nog niks mee gedaan hebt, je hebt b.v een probleem nog niet onder ogen willen zien.
bokalen 8 is de vertrek kaart, je gaat een beslissing nemen en vertrekt naar andere oorden.
dat kan op geestelijke manier zijn het kan ook op een andere manier van denken stuiten.
als je er iets mee doet, het gaat begrijpen, komt er ook een andere kaart, dan wil dat ok aangeven dat je dat thema bent gepasseert.
zo gaat dat.....maar je leert ontzettend veel over jezelf zoveel dat je op een gegeven moment het achterwege wil laten omdat het wel eens ietsie te veel laat zien, meer dan je zelf zou willen.
mijn kaart voor vandaag is: het oordeel: zichzelf meester worden en definitief ergens mee afrekenen  klopt aardig moet ik zeggen  gr.db

============

hatsjepsoet
Re:dagkaart waarin ik mij niet kan vinden
« Antwoord #29 Gepost op: Juli 24, 2011, 21:27:04 »   

O.k. Dame Blanche bedankt. Ik word iedere keer wat wijzer. Het oordeel is ook wel een leerzame kaart.
Ik zelf had vandaag het rad van fortuin. Ook een bijzondere kaart, vind ik. Ik trek niet vaak dagkaarten uit de grote Arcana maar deze vind ik altijd wel bijzonder. Zeker als ik kijk naar de kaart van gisteren.

Groetjes, H.

dameblanche

haaj H,
rad van fortuin dat is je leerproces, steeds weer in andere situaties verzeilt raken om weer door te kunnen groeien, hier kan hij slaan op slaaf zijn van je omgeving gezien je vorige kaarten bokalen 3 en 8 ;)
voor mij zijn de zwaarden 3 :-[ verschenen bokalen 2 en de keizer,
hier gaat het toch om verdriet om een verbroken vriendschap omdat er geen dualiteit meer is, de keizer geeft aan dat ik hierin construktief te werk ben gegaan.
gr. db :-*

hatsjepsoet

O.k., dus deze kaarten hebben precies weergegeven wat er bij jou in werkelijkheid is gebeurd?

dameblanche

ja H zo kun je het wel stellen.
men zit welleenste dubben bij een situatie waar je in verzeilt bent, daar interpreteer je dan je kaarten naar.
vanddag komen staven 4 ridder van zwaarden en de zwaarden 5 ob naar beneden gevallen
ik zit in een konflikt dat ik tot een einde wil brengen, ik wil weer harmonie[4] vor mezelf en ook weer balans vinden hierin;
de zwaarden ridder geeft aan dat het toch een behoorlijke strijd is, de andere parij geeft niet op, uitkomt is de zwaarden 5 op de kop wat aangeeft dat ik niet moet zorgen dat het me teveel in beslag gaat nemen. ;)