hallo, wie heeft zin om een legging te doen

Gestart door wondertje, juni 21, 2011, 21:31:03 PM

wondertje

.....

Leeuwin

Hoi Wondertje,

Ik heb hier voor jou een kleine legging gedaan.

1. Hier draait het om: Matigheid
2. Zo begint het: De Kluizenaar
3. De reacties: Kelken 10
4. Het resultaat: De Dwaas

Jouw ex is momenteel nogal eenzaam (Kluizenaar). Hij denkt heus nog weleens aan zijn tijd met jou. Matigheid zegt mij dat hij met de gedachte speelt om contact met jou op te nemen. Ik sluit niet uit dat hij dat inderdaad gaat doen (Kelken 10).
De Dwaas als eindkaart denk ik niet dat jullie snel weer iets met elkaar krijgen.

Liefs van
Leeuwin

wondertje

hallo, thaaankssss!!!

mag ik vragen waarvoor de dwaas precies staat, wat betekent die kaart?

xx

Kraai

#3
Hier rust het op:

3 De Keizerin

Liefde, Leven, wezen, zijn, groei, bewust-wording, eenvoud, verbondenheid, ervaren, voelen, ontkenning, onverschilligheid, gekunsteldheid, ingewikkeldheid, angst, armoede, africhten.

Onnatuurlijke ideeën over betekenis en bedoeling ontstonden. De kunstmatige persoonlijkheid nam de plaats in van zijn, waarbij een bedachte of opgelegde houding rond onwetendheid werd opgetrokken. Perfectie zorgt voor een op het verleden en de toekomst gerichte houding. 'Op toen en later gericht zijn' is een direct gevolg van de verschuiving van 'zijn in het nu ervaren' naar 'hechting van geloof aan bedachte identiteiten'.
Dit zorgt voor een kunstmatige levenshouding, die als basis angst en strijd heeft. Persoonlijkheid is de alles bepalende factor geworden. Ze moet door middel van erkenning, aanzien en status de schijn van waardigheid krijgen. Hieruit groeit verkramping die de beleving van zijn in schijnbare verstrengelingen gevangen houdt. Dat zijn de afspraken en beloftes die in verwarring gemaakt worden.

De Keizerin is een kaart van groei, bloei en evolutie. Een kaart die
aangeeft dat er zaken in beweging komen en gaan rollen.

Wil jij in de relatie verder dan je ex dat wilde? Voelde je ex zich beklemd door jou?



Dit ondersteund het thema:

Munten 10

Huiselijkheid, gemoedelijkheid, geluk onbezorgdheid

Hier wordt een harmonieuze samenleving bedoeld, waarin strijd niet meer met strijd wordt bestreden. Strijd wordt gezien als angst voor Liefde, welke een bijverschijnsel is van de ego-persoonlijkheid

De man en de vrouw op de kaart kijken langs elkaar heen. Ze hebben dezelfde wensen alleen zien ze het niet van elkaar.

Heb je met je ex je gevoelens uitgesproken of hou je nog iets voor hem achter?


Dit moet je nemen:

Kelken Koningin


Vertrouwen, voelen, waarnemen, emoties, veiligheid, eb en vloed, aangaan en los laten, Liefde, Leven.

Emotionele volwassenheid. Thuis zijn in gevoel en kwetsbare kracht. Gewaar zijn in het gevoel kunnen hebben. Gevoel in gewaar zijn kunnen hebben. Kwetsbaarheid en veilig zijn. Liefde en bewust zijn. Een helder gemaakt perspectief vanuit het Ene Hart.

Luister meer naar je gevoel dan naar wat anderen van je verwachten. Handel je volgens je gevoel of handel je omdat je denkt dat anderen het waarderen?
Wat zijn je dromen en wat zijn de ja maars? Verbind liefde met inzicht en niet met emotie.



Dit moet je (op)geven:

Staven 7

Confrontatie. Tegenstanden aannemen. Moed. Standvastigheid. Een standpunt innemen.

Intentie opgeven aan de verwachting van een omgeving. Waarneming opgeven om door een omgeving geaccepteerd te worden. Je af laten leiden door beweringen uit de omgeving.

Op welk standpunt is de relatie stuk gegaan? Wanneer is de confrontatie begonnen? Waarom hou je je zo vast aan je gelijk? Kun je dit gelijk opgeven en in een breder perspectief plaatsen? Ga je voor je geluk, of ga je voor je gelijk?

Dit is de direct uitkomst:

12 De Gehangene

Inzicht, levensinstelling, beproeving, weerstand, karma, los laten, overgave

De Gehangene staat voor stilstand en geeft aan dat je bent vastgelopen. De kaart staat voor een fase van passiviteit die beslist nodig is

Belangrijk is hier om anders te gaan denken, proberen te begrijpen wat je niet goed doet. Pas dan zal in de onaangename situatie een ommekeer komen.

De kaart duidt vooral op situaties, die in wezen al rond en afgelopen zijn, maar waarvan je dat eigenlijk nog
niet beseft, want vaak ontlenen we toch zekerheid en status aan
situaties, ook al zijn deze onaangenaam. Een bepaalde reeks gebeurtenissen is rond, afgelopen en nu is het tijd ze los te laten en met een volstrekt nieuw inzicht je geestelijke weg te vervolgen. Een negatief
aspect is natuurlijk het niet-aanvaarden van dat rond zijn en blijven ‘hangen’ in de kluisters van oude programma’s en omstandigheden.

De uitkomst:

Zwaarden 2

Twijfel, piekeren, vertwijfeling, dualiteiten, verbinden, loskoppelen, waarnemen.

Identiteit - projectie - veronderstelling. Ideeën - identiteit - innerlijke rust. Verdwalen in een zelfgecreëerde, ongegronde, mentale bubbel. De twijfel toestemming geven zich in haar ware aard te ontvouwen.

Heel lang wordt er volhard in een beweging die gedreven wordt door misvattingen en conclusies. Deze werden in benarde situaties vast gezet als oordeel over een tijdelijke verwikkeling. Dat oordeel wordt meestal gemaakt vanuit een gebrekkige waarneming, die gekleurd wordt door verongelijktheid en het gevoel niet tegemoet gekomen te zijn in lang gekoesterde verwachtingen.

In wezen is dat het kunstmatige zelfbeeld dat vanuit die kunstmatigheid naar zijn omgeving kijkt. Het heeft niet in de gaten dat het in zijn eigen projecties kijkt en de ander, of het leven, veroordeelt vanuit ongegronde en geabstraheerde ideeën over het leven. De natuurlijke aard wordt niet ervaren, met als gevolg een jacht naar bedachte doelen die gericht zijn op het verkrijgen van verlossing in de toekomst.

Wanneer deze beweging niet opgemerkt en teruggebracht wordt bij zijn oorsprong, komt hij zichzelf ten slotte teleurgesteld en moe tegen. Dat gebeurt als de dualiteitenwereld niet in zijn ware aard herkend en aanvaard wordt in de twee van zwaarden. In de volgende kaart is het de pijn van het vervreemd zijn die het afgedwaalde in zichzelf terug brengt bij de Bron. Die vervreemding is het gevolg van alsmaar bedachte doelen nastreven, in de hoop daarmee pijn op te lossen of te kunnen ontlopen.

21, 2011, 21:31:03 zijn de getallen van je bericht. Bij elkaar opgeteld krijg je dan 17 De Ster

Oorsprong, bestemming, eenheid, bewustzijn, vertrouwen, richting, liefde, twijfel, pessimisme, overwegingen, beredeneren

Afgeslotenheid in het zijnsbesef creëren, vanuit identificatie met ik-omschrijvingen. Moe worden van het hopen op verbetering. Het leven willen beredeneren.

Na de ver-star-ring het ‘sterbewust zijn’, ‘Stardust’. Iedereen is elkander: Ieder Eén is Elk Ander. Dat besef werkt alleen maar als er sprake is van liefde. En echte liefde is objectloos, is een energie die alles doordringt en alles omvat.

Vrij zijn hoort bij de mens, innerlijk maar ook uiterlijk. Liefdevol knellende banden verbreken. Je bent een ‘ster’ en het staat je vrij je baan te volgen.

Hier treedt een bevrijding tevoorschijn. Hier, zou men kunnen zeggen, komt de naakte waarheid van het heldere inzicht aan het licht. Niet dè waarheid, die is er niet, maar
de waarheid, het ware, dat voor jou op dit moment het op deze plek
bereikbare ware is. Niet als eindpunt, maar als een nieuw begin in het
nimmer eindigende proces van verdiepen van inzicht en weten.





Leeuwin

@Wondertje,

Op zich staat De Dwaas voor een nieuw begin maar heeft t.a.v een relatie vaak moeite met binden.

Groet van Leeuwin

wondertje

#5
.......

Kraai

Citaat van: wondertje op juni 22, 2011, 15:47:40 PM
@ leeuwin, heeft hij dan moeite met binden of ik?


en voor kraai, enorm bedankt.. waardeer het. maar wat is de conclusie, wil hij mij terug?

Wat de conclusie is is dat je bij jezelf te rade gaat. Wat gaat er fout en wat neem je die persoon kwalijk? Deze persoon heeft nog steeds gevoelens voor jou maar weet jou niet te bereiken. Jij bent altijd gewapend met je gelijk en hierdoor voelt hij zich in een hoek gezet. Hij wil eigenlijk meer vrijheid, hij wil niet vastgebonden worden. De relatie zoals hij die beleefde verstikte hem. Hier wil hij wel over praten maar hij weet niet hoe. Wat ik je als tip mee wil geven is:

Leg de oorzaak van de scheiding onder een loep en kijk hier onbevooroordeeld naar. Er is geen schuldige alleen een wisselwerking tussen 2 individuen. Iedereen heeft honger naar liefde, maar dan wel volgens zijn of haar eigen regels.


wondertje

#7
.......

wondertje

#8
......

wondertje

@ leeuwin: dankje wel! mag ik je misschien nog vragen wat kelken 10 in deze situaite betekent/ waar t voor staat?

xx

Leeuwin

@Wondertje,

Jouw ex heeft moeite om zich te binden. Kelken 10 staat voor zijn reactie naar jou. Zijn houding blijft open en hartelijk naar jou toe zolang hij nog niet aan jou gebonden is. Maar zodra hij weer een relatie met jou of een ander begint dan speelt zijjn bindingsprobleem weer op. Als je er prijs op stelt dan wil ik over zijn bindingsprobleem nog wel wat kaarten leggen.

Groet van Leeuwin


wondertje

#11
......

Leeuwin

@Wondertje,

1. Waarvan moet jouw ex zich afkeren om met alle liefde een relatie aan te gaan: Zwaarden 10
2. Wat is bij hem de 'Tijger van Angst' die hem steeds weer overvalt: Pentakels 4
3. Wat houdt voor hem de moedige sprong voorwaarts in: Zwaarden 8
4. Wat zegt zijn hart: De Wereld!

In zijn hart bedoelt jouw ex het dus meer dan goed (De Wereld) maar ik heb het idee dat het bij hem (in een relatie) alleen maar om hem draait. Ik heb ook de indruk dat hij het moeilijk vindt om te delen. Hij vindt het niet alleen moeilijk om emoties te delen maar ook geld. Zodra het dus op delen aankomt stelt hij zich heel inflexibel op en wordt hij vervelend.
Dit komt voort doordat behoorlijk is aangepakt in het verleden. Iets in mij zegt dat hij zelf vaak beduveld is in relaties en/of dat hij veel heeft moeten inleveren zonder er iets voor terug te krijgen. Ik sluit ook niet uit dat hij in het verleden zaken heeft gedaan met de verkeerde mensen. Pas als hij dit verleden voor zichzelf heeft afgesloten/een plek in zijn leven heeft gegeven, kan hij een relatie (met jou) aangaan.

Ik denk dat hij, helaas :( , nog veel aan zichzelf te doen heeft om het verleden te boven te komen! Ik vraag me zelfs af of hij geen hulp nodig heeft om zijn verleden te verwerken. Hiervoor is echter moed nodig van zijn kant. Ik hoop voor hem dat hij die moed krijgt want er zit heel veel goeds in die man!! De Wereld vind ik in deze legging haaks staan op de andere drie kaarten.

Liefs van Leeuwin

wondertje

#13
......

wondertje

#14
....