Sorry ....

Gestart door Lies, september 29, 2010, 11:21:10 AM

Lies

Hoi lieve mensen,

Ik denk dat het eerst terecht is als ik mijn oprechte excuses maak voor het feit dat ik een tijd er tussenuit ben geweest.
Simpel weg gewoon omdat ik het te druk had/heb. Ik weet dat ik het eigenlijk niet als excuus mag gebruiken, maar het is er gewoon
ingeslopen. Ben aan een nieuwe stage periode begonnen, met onregelmatige diensten, daarbij pas ik veel op, ik sport nog geregeld in de
week, en werk ik ook nog aan opdrachten e.d Nu ik alles wat meer op een rijtje heb, en wat meer tijd begin te krijgen wil ik toch wel weer
heel graag ''actief'' worden op Catharina's web. Dus bij deze vraag ik ook aan de mensen die nog een legging willen, of die er wellicht nog een tegoed hebben, om toch even wat te laten horen, zodat ik mij daar weer op kan richten. Ik ben namelijk niet meer actief geweest in mijn eigen topic, en daar waren toch wat mensen die een berichtje hadden geplaatst of ik een legging wilde doen. Veel heb ik er wel kunnen doen, maar ookm een paar waar ik dus niet aan toe ben gekomen. Ook de mail waar ik eigenlijk nog liever op had willen reageren maar niet heb gedaan, ook daar mijn excuses voor. Ik ben nu op dit moment met een legging bezig voor Klaproos, en ik neem daar mijn tijd voor. Dus ik kan/wil leggingen doen, maar ik doe het echt rustig aan, zodat ik niet te veel hooi op mijn vork neem. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Omdat ik toch een tijdje de kaarten in de kast heb laten liggen ben ik begonnen met een legging voor mezelf. Omdat ik eerst voor mezelf weer vertrouwd wil raken met de kaarten, en zo kan ik ook makkelijker leggingen doen voor andere. Het gaat over een contact wat ik met iemand heb, wat op dit moment er goed uitziet, omdat ik er echt 100% voor ga, en er ook 100% in geloof  :)
Dus eigenlijk was de vraag : Hoe gaat het zich verder ontwikkelen?
Ik heb eerst zelf de kaarten bekeken en ik vond het een mooie legging. Maar toch blijf ik het weer moeilijk vinden om er voor mezelf een echte draai aan te geven. Zou iemand met mij mee willen kijken? En wellicht een reactie op mij legging willen geven? Ik durf het eigenlijk bijna niet meer te vragen .... maar goed, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Kaart 1 : uitgangspositie = Aas van pentakels
Kaart 2 : dit doorkuist de uitgangspositie, of wat er nog bij komt. = Pentakels 6
Kaart 3 : dit is al helder = De zegewagen
Kaart 4 : dit speelt onbewust ook mee = Bekers 3
Kaart 5 : recente verleden = Zwaarden 7
Kaart 6 : de nabije toekomst = Bekers aas
Kaart 7 : houding van de vraagsteller = Staven 2
Kaart 8 : de omgeving = Koning van zwaarden
Kaart 9: hoop/wens/angst = Kracht
Kaart 10 : de toekomst op langer termijn = Staven 3

Als er misschien mensen zijn die een poging willen wagen ..... dat zou ik echt heel tof vinden, ondanks dat ik er toch een tijd tussenuit ben geweest  ???
En als er wellicht hier mensen zijn die toch nog graag een legging willen, laat het dan even weten. Nogmaals, ik doe het echt op mijn tempo, anders wordt het echt te veel, en kom ik er niet meer uit.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties! Ik hoop dat ik toch nog een beetje welkom hier ben hihi!  :P

Heel veel liefs van Lisa!
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

Luna

Citaat van: Lies op september 29, 2010, 11:21:10 AM
Ik denk dat het eerst terecht is als ik mijn oprechte excuses maak voor het feit dat ik een tijd er tussenuit ben geweest.
Simpel weg gewoon omdat ik het te druk had/heb. Ik weet dat ik het eigenlijk niet als excuus mag gebruiken, maar het is er gewoon
ingeslopen. Ben aan een nieuwe stage periode begonnen, met onregelmatige diensten, daarbij pas ik veel op, ik sport nog geregeld in de
week, en werk ik ook nog aan opdrachten e.d Nu ik alles wat meer op een rijtje heb, en wat meer tijd begin te krijgen wil ik toch wel weer
heel graag ''actief'' worden op Catharina's web.

Lieve Lisa,

Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor!  :)
We hebben het allemaal weleens druk en dit forum is er eentje voor vrijblijvendheid, Vooral vrijblijvendheid!
Dat is er nu juist zo fijn aan. Als je meer tijd hebt vertoef je weer wat vaker als dat je druk bent.
En goed dat je wel je grenzen aangeeft dat je niet te veel leggingen doet en niet teveel hooi op je vork neemt.

En tuuuurlijk mag je vragen of mensen jouw legging willen bekijken! Ik zou je graag een goede duiding geven, alleen helaas kan ik tarot niet zo goed duiden.Ik ben meer thuis in de astrologie.

Veel succes, plezier en vooral veel vrijblijvendheid op dit forum! ;D

Liefs,
Loes
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Ricca

Welkom terug lieve Lisa.

Citaat van: Lies op september 29, 2010, 11:21:10 AMDus ik kan/wil leggingen doen, maar ik doe het echt rustig aan, zodat ik niet te veel hooi op mijn vork neem. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

Helemaal. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Leeuwin

Hoi Lisa,

Welkom terug op het forum!

1. Je hebt een hele gelukkige uitgangspositie met die persoon
2. Er zullen nog wel wat meningverschillen/verschillen in karakter zijn die jullie moeten overwinnen maar alleen al gelet op Aas van Pentakels, verwacht ik dat dit niet veel problemen zal opleveren.

3. Je wilt een goede start maken met deze persoon, hetgeen je zeker lukt. Je/jullie weten al heel goed wat jullie willen.

4. Jullie kunnen heel goed naar elkaar emoties tonen, hetgeen de band verstevigd.

5. Hebben jullie enige tegenwerking van mensen gehad in jullie contact? Of hebben jullie een hele tijd niet geweten wat de een aan de ander had?

6. Jullie liefde voor elkaar zal alleen maar groeien.

7. Je twijfelt nog een klein beetje maar dat komt waarschijnlijk door je omgeving (KOning van Zwaarden) Om voor mij onduidelijke reden(en) proberen ze het jou/jullie tegen te maken.

9. Ben je bang dat jullie relatie niet tegen die mensen bestand is?

10. Je krijgt nieuwe kennissen/vrienden die jullie relatie wel kunnen accepteren.

Ik zie verder eigenlijk alleen maar goede dingen.

Heel veel liefs van Leeuwin

Lies

Hoi Loes en Ricca,

bedankt voor jullie welkom. Fijn dat ik weer lekker actief kan en mag zijn! Heerlijk ....
Tot snel!

Liefs Lisa.

p.s Vrijblijvend ... haha
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

Lies

#5
Citaat van: Leeuwin op september 29, 2010, 15:44:10 PM1. Je hebt een hele gelukkige uitgangspositie met die persoon
2. Er zullen nog wel wat meningverschillen/verschillen in karakter zijn die jullie moeten overwinnen maar alleen al gelet op Aas van Pentakels, verwacht ik dat dit niet veel problemen zal opleveren.
Ik denk dat het te maken heeft door ons leeftijdsverschil. Hij is een stukje ouder dan mij, en dat houd toch denk ik wel heel veel tegen. Hij heeft ergens meer moeite om zich er aan over te geven dan ik. Hoe wel ik denk dat hij niet verliefd is .... weet ik bijna wel zeker.

Citeer3. Je wilt een goede start maken met deze persoon, hetgeen je zeker lukt. Je/jullie weten al heel goed wat jullie willen.
Ik wil zeker een goede start maken, ik wil gewoon echt dat het goed gaat. Daarom geloof ik er 100% in, en ga ik er ook 100% voor.

Citeer4. Jullie kunnen heel goed naar elkaar emoties tonen, hetgeen de band verstevigd.

5. Hebben jullie enige tegenwerking van mensen gehad in jullie contact? Of hebben jullie een hele tijd niet geweten wat de een aan de ander had?
Een klein jaartje terug is iedereen met ons contact gaan bemoeien. Van allerlei kanten zijn mensen tegen hem gaan ''zeuren''. Dat heeft uiteindelijk ervoor gezorgd dat we een tijdje geen contact hebben gehad. Gelukkig is dat nu weer goed.

Citeer6. Jullie liefde voor elkaar zal alleen maar groeien.

7. Je twijfelt nog een klein beetje maar dat komt waarschijnlijk door je omgeving (KOning van Zwaarden) Om voor mij onduidelijke reden(en) proberen ze het jou/jullie tegen te maken.
Ik ben denk ik bang ben dat het weer mis gaat doordat er weer mensen met ons contact gaan bemoeien. Hoewel ik er dit keer wel wat meer controle over heb.

Citeer9. Ben je bang dat jullie relatie niet tegen die mensen bestand is?
Ik ben bang dat er mensen zullen zijn die zeggen dat het niet ok is, of dat ze het er niet mee eens zijn. Of die hem van gedachten willen veranderen. Daar is een klein beetje mijn angst.

Citeer10. Je krijgt nieuwe kennissen/vrienden die jullie relatie wel kunnen accepteren.

Ik zie verder eigenlijk alleen maar goede dingen.
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

Leeuwin

Hoi Lies,

Mensen bemoeien zich met jullie leeftijdsverschil ??? Ik dacht dat leeftijd allang niet meer uitmaakte, dat het erom gaat of de band met een bepaald persoon goed is. Het bezwaar tegen jullie leeftijdsverschil vind ik dus tamelijk ouderwets. ::)
Ga dus inderdaad voor 100% voor hem. Uiteindelijk ben alleen jij degene die met hem door het leven moet gaan.

Is hij degene geweest die de zich het meest heeft laten beinvloeden door jullie omgeving?

Desnoods neem jij het initiatief en stap jij op die mensen af. Zeg hen dat ze zich niet moeten bemoeien met dingen die hun zaken niet zijn.

In ieder geval: heel veel geluk jullie samen :) 8) en heel veel liefs van Leeuwin :-*

klaproos1945

hoi liesje
welkom terug
zelf heb even naar jou legging gekeken
maar ik heb gezien dat je met die van mij bezig bent
dat is tof van jou zelf ben ik met een cursus mediamiek
gestart dus mijn aandacht gaat even hier naar uit
succes met je terug komst maak er wat moois van in jou toekomst
creëer je zelf de mogelijkheden laat je niet beheersen door de illusie
maar neem het leven in eigen beheer door duidelijkheid te scheppen
in de doelen die je wilt berijken of is het bereiken

veel liefs van klaproos1945




Scathach

#8
Hallo Liesje,

Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste post. Zelf leg ik al jaren de kaarten voor mezelf, voor een paar goede vrienden en af en toe een buitenstaander. Jou vraag is voor mij dus een nieuwe uitdaging en een goede oefening , aangezien ik zelden de kaarten interpreteer voor een 'vreemde'. Hier gaatie  ;)

"Het gaat over een contact wat ik met iemand heb, wat op dit moment er goed uitziet, omdat ik er echt 100% voor ga, en er ook 100% in geloof. Hoe gaat het zich verder ontwikkelen?"

Kaart 1 : uitgangspositie = Aas van pentakels
Jullie relatie heeft potentieel, de Aas is het 'zaad' waaruit jou relatie verder ontkiemt. Voor jullie  beiden betekent de relatie een nieuw begin op meer dan één niveau. Aan jullie om met dit potentieel te werken. Kan het zijn dat één van jullie beiden de ander een rijkdom van kennis of een andere vorm van rijkdom te bieden heeft?  

Kaart 2 : dit doorkruist de uitgangspositie, of wat er nog bij komt. = Pentakels 6
Ook hier zie ik weer het zelfde thema van 'geven en nemen' terug komen. Kan het zijn dat jou 'iemand' een weldadige invloed op jou heeft? En andersom? Daar de ander krijg je meer vertrouwen in je eigen kwaliteiten.  Maw, een mooie voortzetting op pentakels aas.

Kaart 3 : dit is al helder = De zegewagen.
Als jullie beide dezelfde intentie hebben komt jullie relatie in een positive 'flow'. Voor mijn gevoel zit er ook een element van bescherming en vastberadenheid in deze kaart. Jullie gaan beide 100% voor de relatie en dat baant voor jullie de weg in jullie samenzijn.

Kaart 4 : dit speelt onbewust ook mee = Bekers 3
Jullie hebben een diepere connectie en voelen elkaar erg goed aan op emotioneel vlak.

Kaart 5 : recente verleden = Zwaarden 7
Er was een gebrek aan vertrouwen tussen jullie? Kan het zijn dat één van jullie 2 een confrontatie ontliep?

Kaart 6 : de nabije toekomst = Bekers aas
Als er aanvankelijk al aarzeling was om jullie liefde voor elkaar te tonen zal deze smelten als ijs voor de zon. Jullie zullen beide groeien in jullie liefde voor elkaar.

Kaart 7 : houding van de vraagsteller = Staven 2
Je hebt besloten om 100% voor de relatie te gaan. Die beslissing klaart de lucht en zorgt voor nieuwe positieve energie. Toch heb je het gevoel op relationeel vlak op een impasse te staan.  

Kaart 8 : de omgeving = Koning van zwaarden
Overwinning op negatieve invloed uit omgeving. Dikwijls door de confrontatie direct aan te gaan. Denk na voor je spreekt.

Kaart 9: hoop/wens/angst = Kracht
Jullie relatie groeit langzaam maar zeker. Er is sterke (sexuele?) aantrekkingskracht. Wees open tegen elkaar, door goede  communicatie groeien jullie dichter naar elkaar toe.

Kaart 10 : de toekomst op langer termijn = Staven 3
Voor mijn gevoel gaat deze kaart over reflectie. Zeker geen negative kaart, in tegendeel. In staven één heb je een bericht van een nieuw begin. In staven 2  wordt er actie ondernomen en in staven 3 zijn de zaden geplant voor deze nieuwe relatie. Nu is het een kwestie van afwachten tot de zaadjes ontkiemen. Je kan het resultaat al voor je zien maar het is er nog niet.

Lieve groeten,

Scathach

Luna

#9
Citaat van: Scathach op oktober 01, 2010, 09:57:47 AM
Kaart 1 : uitgangspositie = Aas van pentakels
Jullie relatie heeft potentieel... enz. enz.

Liesje, wat een prachtige legging is dit he!!! Jullie relatie heeft heel veel potentie, wat fijn om te horen voor jou. Je zegt zelf dat je er 100% voor gaat en 100%in gelooft, dat vind ik heel erg mooi gezegt. Want vertrouwen daar gaat het om. En als je ergens echt in geloofd en voor gaat dan Groeit het alleen maar !! Het is de voeding die je het geeft door je geloof en vertrouwen. Een fijne toekomst tegemoed met deze relatie! Geniet en leer van elkaar!

Liefs, Loes
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Laure

Hoi Lies,

Aangezien Bekers Aas en Bekers 3 voorkomen in je KK, ontbreekt Bekers 2;
Idem: Staven 2 en Staven 3 zitten in je KK, Staven 4 ontbreekt.
Quintessence = 1+6+7+3+7+1+2+8+3=38>11>2 Hogepriesteres.

Jij gaat er voluit voor maar zal dus nog even moeten wachten op hem (Staven 3), op een relatie (Bekers 2, Staven 4). Aangezien hij wat ouder is zal het misschien niet vanzelfsprekend zijn zich aan jou over te geven, in mijn opinie staat Zwaarden Koning namelijk voor hem. Hij gebruikt dus zijn verstand. Dit vind ik goed, stel dat hij Bokalen Koning was dan zou hij je misschien overdonderen, nu gaat hij met respect te werk. En jij gaat hem heus laten zien wat jij allemaal te bieden hebt!

Geniet van de verliefdheid!

doosje

Ricca

Lieve Lisa,

Zoals ik het zie zitten er ook wel enkele omgekeerde kaarten bij en is het allemaal
misschien net ietsje minder rooskleurig dan ik hierboven lees.

Pentakels Aas: De uitgangspositie is zonder meer goed. De relatie is als een mooie tuin,
een veilige omgeving waarin jullie liefde tot bloei kan komen.

Pentakels 6: Geven en ontvangen. Het element van ongelijk(waardig)heid dat in deze kaart
zit, zou op het leeftijdsverschil kunnen wijzen. Dat speelt wel een belangrijke rol.
Ook voor jullie zelf.

De Zegewagen omgekeerd: Je weet dat er heel wat inzet nodig zal blijven om de relatie in
stand te houden. Het loopt niet vanzelf op rolletjes...

Bekers 3:... maar de basis is goed. :)

Zwaarden 7: Misschien was er een periode van geheimhouding in het verleden.

Bekers Aas omgekeerd: De nabije toekomst is niet zo'n gunstige periode. De liefde is er wel,
maar liefde is zo'n sterke kracht dat zij ook angst kan oproepen...

Staven 2 omgekeerd: Probeer niet je niet te veel te laten beïnvloeden door de buitenwereld,
maar wees je bewust van wat je zelf met je leven wilt, want...

Zwaarden Koning omgekeerd: ... het onrechtvaardige oordeel van de omgeving kan nog
steeds onnodig verdriet veroorzaken.

Kracht: Je bent bang dat je er met alleen wilskracht (de Zegewagen) niet komt en dat is ook
zo. Op den duur zal het veel meer aankomen op de kracht van liefde, begrip en vertrouwen.
En geduld. :P

Staven 3 omgekeerd: Vanwege de mooie Bekers 3, mag je de omgekeerde Staven 3 zo gunstig
mogelijk interpreteren. Ik zie er dan ook diepe tevredenheid in.

Veel geluk!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Scathach

#12
Hallo Ricca!

Ik ben pas sinds vandaag een lid van dit forum en las jou reactie net. Je schrijft over omgekeerde kaarten in de legging. Waar kon ik dit terugvinden?

Alvast bedankt!


Ricca

Hallo Scathach,

Welkom op het forum! :)

Als in een Keltisch Kruis (K.K.) alle kaarten rechtop liggen ga ik er van uit dat de kaartlegster alleen met rechtopliggende kaarten heeft gewerkt (en van Lisa wist ik dat al). De omgekeerde betekenis van de kaarten zit bij in de rechtopliggende kaarten. Om te zien bij welke kaarten ik met de omgekeerde betekenis rekening moet houden, roer ik de tien kaarten even goed door elkaar en leg ze dan terug in het K.K. - waarbij sommige kaarten omgekeerd verschijnen. Het verandert in wezen niets aan de legging, maar is alleen een hulpmiddel bij de interpretatie.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Scathach

#14
Bedankt voor de tip Ricca, ik denk dat ik nog heel wat kan opsteken op dit forum :D