Oproep(je)

Gestart door Lies, mei 20, 2010, 17:15:11 PM

Lies

Hoi hoi,

Ik heb even een vraag. Vaak heb ik hier een topic geopend over een legging. Of vaak genoeg aan iemand gevraagd wat mijn legging nou precies betekende. (die persoon weet wie ik bedoel, bedankt!)
Nu ik merk dat ik langzaam aan het groeien ben met de tarot zou ik graag voor de mensen die dat willen, en durven om door mij een legging te laten leggen. Ik kan zo een beetje oefenen met de kaarten en mij zo verder ontwikkelen. De legging die ik dan graag zou willen doen heet, ''inzicht in jezelf''. Gaat als volgt:

Kaart 1 Dit is hoe jij (nu) jezelf ziet
Kaart 2 Dit is wat jou stoort
Kaart 3 Dit vind je leuk aan jezelf
Kaart 4 Dit vind je niet leuk aan jezelf
Kaart 5 Dit zijn je talenten
Kaart 6 Dit is je verleiding
Kaart 7 Dit is je persoonlijk zoektocht
Kaart 8 Dit is je huidige engelbewaarder

Ik hoor het heel graag als iemand hier interesse voor heeft! Ik doe het heel graag  ;)

Liefs Lisa.
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

Vivke

Hallo Lisa
Door omstandigheden kom ik nu pas weer ff op het forum kijken.
Ja hoor, ik durf en wil best wel door jou die legging laten doen.
ALs jij er klaar voor bent, merk ik het wel.
Ik zie het graag tegemoet.

Liefs, Vivke

bussie

hoi

Ben net nieuw ,maar zou het leuk vinden als je voor mij kaarten legt

groetjes bussie :D

Leeuwin

Hoi Lies,

Doe voor mij ook maar hoor! Ik ben benieuwd.

Liefs van Leeuwin

Lies

#4
Hoi allemaal!,

Geweldig dat jullie het allemaal willen laten doen!  ;D
Ik ga ermee aan de slag ... Ik hoop ze zo snel mogelijk op het forum te kunnen zetten.
Hebben jullie er bezwaar tegen als ik het via deze topic neerzet of liever prive? Laat het anders
even weten, kan ik daar rekening mee houden.
Ik doe natuurlijk heel erg mijn best maar ik ben er nog geen jaar met de kaarten bezig! (verwacht er dus niet te veel van)
Ik ben benieuwd ... jullie horen snel van mij!

Liefs Lisa.

p.s Mocht er nog meer mensen het willen, dat kan!
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

kristina1975

Hi Lies,
Ik zeg graag ook voor mij dan  ;D jij mag het hier op het topic zetten of mailen, ik laat het aan jou over, hoewel op het forum discussieren en van elkaar leren wel leuk is  ;)

liefs,
Kristina

klaproos1945

hoi lisa
wat leuk zou je deze legging voor mij ook willen doen op dit forum?

veel liefs van klaproos 1945

snowdrop

En nog een klant: het lijkt mij ook een interessante legging. Zet mij er dus maar bij op de wachtlijst, Lisa!  :D Groet van Snowdrop

Lies

Hoi hoi,

Prima prima prima!
Ik ben met de legging van Vivke bezig! Die heb ik bijna helemaal klaar en dan zet ik die online.
Ik ga er vanuit als ik niks hoor dat ze hier gewoon online neer gezet mogen worden.
De leggingen doe ik op aanvraag (werk van boven naar beneden)
Ik probeer het zo snel mogelijk allemaal te doen ... maar ik heb helaas ook nog een studie  :-X
Jullie horen snel van mij!

Liefs Lisa
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

Lies

@ Vivke:

Hoi Vivke,

Ik ben met jou legging aan de slag gegaan. Ik heb het goed bekeken en ik heb mijn best erop gedaan. Nogmaals, ik ben geen pro … ik hoop wel dat ik je iets met deze legging kan duidelijk maken of iets van een inzicht kan geven. Wat is trouwens jou sterrenbeeld? Ik heb een idee dat het een Leeuw is namelijk. (excuses als het niet goed is)

Dit zijn jouw kaarten:
Kaart 1: Bekers 8
Kaart 2: Staven 3
Kaart 3: Staven 7
Kaart 4: Zwaarden 8
Kaart 5: De magier
Kaart 6: Staven 2
Kaart 7: Het oordeel
Kaart 8: Koningin van zwaarden

Wat mij eigenlijk gelijk wel opviel is dat je op dit moment jezelf ziet als iemand die van het verleden is weg gelopen. Je hebt iets afgesloten. Je bent een andere weg ingegaan en ik denk dat daar zeker optimisme bij komt kijken en ik denk ook zoekende naar nieuwe mogelijk heden. Echter heb ik wel het idee dat je moeilijk risico’s durft te nemen of een nieuw avontuur aan te gaan (staven 3) Dat stoort je, het houd je tegen in bepaalde ontwikkelingen. Ik denk dat je zeker goede ideeën hebt, onwijs veel doorzettingsvermogen. Je kan denk ik ook goed voor jezelf opkomen. (staven 7) Maar doordat je geen risico’s durft te nemen of een avontuur aan te gaan en je blijft stilstaan bij de dingen, maakt je denk ik onzeker. En roept denk ik ook een beetje zelfmedelijden op en wellicht zoekende naar hulp van andere. (zwaarden 8 ) Terwijl je eigenlijk zelf ook goed iniatief kan nemen en zelf goed een doel kan vormen. (de magier) Maar door misschien te lang stil te staan bij de dingen of je het wel of niet zal doen ga je twijfelen, door die twijfel ga je denk ik weer terug in die onzekerheid en blijf je weer te lang ‘’wachten’’. Daarom ben je ook denk ik nu op zoek naar bevestiging.(het oordeel) Misschien bevestiging om je zelfvertrouwen te laten groeien bij het aan gaan van nieuwe dingen? Of anders denk ik zeker een stukje bevestiging terug krijgen van de stappen die je neemt. (dus misschien kort gezegd: je wilt resultaat zien van de platen die je hebt gezaaid) Om dat misschien voor jou mogelijk te maken is het denk ik belangrijk dat je eigen niet laat afleiden door andere invloeden maar voor de dingen ‘’direct’’ gaat. (dus no-nonsense) En wellicht de vervelende emoties die daar bij komen kijken op een goede manier onder controle weten te houden. (de twijfel en onzekerheid) Blijf dus objectief  (Koningin van zwaarden)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Mochten er dingen niet kloppen of verkeerd gezegd zijn, excuses hier dan voor. Ik hoop natuurlijk dat jij je hier in kan vinden. Zou je het mij willen laten weten?

Liefs Lisa.

Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

Lies

Hoi Leeuwin,

Zo, nu ben jij aan de beurt! Haha. Leeuwin, ik vind het wel heel spannend om het nu voor jou te doen! Ik heb voor jou de kaarten gelegd en ik heb er ook goed mijn best op gedaan. Dit is wat ik denk te zien. Maar eerst even naar jouw kaarten:

Kaart 1: Zwaarden 2
Kaart 2: Staven 10
Kaart 3: De dood
Kaart 4: De hogepriesteres
Kaart 5: Staven 6
Kaart 6: Staven 4
Kaart 7: Ridder pentakels
Kaart 8: Schildknaap van zwaarden

Je ziet jezelf op dit moment als iemand die misschien wat onzeker is, wellicht ook een beetje twijfelachtig. Maar wat denk ik een grotere rol speelt is dat je een muurtje om je gevoelens heen bouwt en je eigen blind maakt voor de waarheid. Je probeert je denk ik ook een beetje bij andere je beter voor te doen zoals je eigen voelt, dan dat je eigenlijk bent. Klopt dat? (zwaarden 2) Dus ook erg voorzichtig! Het stoort je vreselijk als je jezelf te veel moet overgeven of om overbelast te raken. Ook te veel verantwoordelijkheid vind je niet fijn. (staven 10) Ik denk wel dat het goed is van jou dat je makkelijk een einde kan maken aan een bepaald iets en snel een andere weg in kan slaan. Denk echter wel dat een valkuil hiervan is dat je te snel een bepaalde zaak afsluit met het gevolg dat je nog met de emoties blijft zitten en ook vervolgens voor jezelf houd (De dood + hogepriesteres) Door aan iets nieuws te beginnen probeer je denk ik je eigen te storten op nieuwe dingen, wellicht op nieuwe uitdagingen. Ik denk dat je hier ook zeker wel succes mee behaalt, maar door het succes kan je denk ik makkelijk je eigen gevoel doen laten verbergen. (staven 6) Daarom denk ik ook dat je verleiding is om te snel te denken dat alles wel pluis zit, en met het succes een beetje misschien gaat ‘’zweven’’. Je eigen gevoel is misschien op dat moment wel anders, maar door je succes voel jij je goed, en gaat je vrij voelen. (misschien is dat ook een stukje van je anders laten overkomen dan jij je eigenlijk voelt) (staven 6 + staven 4 + hogepriesteres) Ik denk dat je op dit moment een beetje op zoek bent naar een manier om je eigen wat meer over te kunnen geven, een beetje zekerheid en houvast. (het bereiken van een hoger niveau, ridder van pentakels) Denk alleen wel dat het dan belangrijk is dat je misschien praat over je eigen gevoel, je eigen klaar maakt om nieuwe stappen te onder nemen (om het hoger niveau te bereiken) Om misschien ook de feiten goed te onderzoeken. Misschien ook om je eigen wijsheid te onderbouwen met ervaringen die je hebt. (page zwaarden) Ik denk eerlijk gezegd dat het verbergen van het gevoel te maken heeft met een relatie wat misschien niet helemaal is gegaan zoals verwacht, zou dat misschien kunnen kloppen?

Leeuwin, dit was mijn inzicht. Ik hoop dat jij je hier in kunt vinden. Als je vragen hebt, geen enkel probleemJ Ik ben erg benieuwd wat jij er van vindt! (excuses mochten er dingen anders gezegd zijn of voor de dingen die er misschien niet kloppen)

Liefs van Lisa. 
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

Leeuwin

Hoi Lies,

Bedankt voor je interpretatie. Je zit aardig in de goede richting waarvoor mijn complimenten.

Nog maar pas ben ik in een nieuw proces van bewustwording gestapt. Ik ben inderdaad op zoek naar een nieuwe manier om me over te kunnen geven. Toevallig praat ik sinds een paar dagen over mijn nieuwe gevoelens. Ik breng mijn gevoelens graag goed onder woorden en ik zeg niet eerder wat eer ik precies weet wat te zeggen. Dat kan de opgeslotenheid zijn die jij in de kaarten ziet.
Dit bewustwordingsproces heeft met relaties te maken die niet helemaal gegaan zijn zoals ik verwachtte dus op dat punt zit je ook goed.
Zwaarden 2 breng je bij mij in verband met me beter voor doen. Ik durf gerust te zeggen dat ik juist probeer om zo echt mogelijk te zijn. Als je hierin gelijk zou hebben dan zeg ik het ook! Maar juist omdat ik zo echt mogelijk wil zijn en er in het verleden te makkelijk vanuit ben gegaan dat de ander dat ook wil, heeft mij dat op relationeel gebied enige teleurstellingen gebracht. Ik stort mezelf dus niet zomaar in een relatie maar ben zoals je hebt geconstateerd twijfelachtig.
Ik ben dus niet geneigd om snel te denken dat alles wel pluis is.

Momenteel ben ik de balans aan het opmaken: wat is belangrijk voor me en wat niet. Ik had dus ook het gevoel dat ik dit goed moet overwegen en niet zoals jij zegt, dit punt te snel loslaten. Het is leuk en interessant om dit te doen maar zoals jij zegt; het maakt me ook onzeker.
Al zeg ik het zelf: wat overbelast raken betreft weet ik wel aardig waar mijn grenzen liggen. Ik kan je hier wel meer over vertellen maar ik wil het hier even kernachtig houden om het principe weer te geven. Ik hou rekening met mezelf en het stoort me inderdaad als mensen mijn grenzen niet kunnen of willen accepteren. Dat kan dus de storing om overbelast te raken zijn die jij ziet. Die verantwoordelijkheid kan daarmee te maken hebben of bedoelde je dat niet? Zie jij daar iets anders in? Want dat is me nu even niet duidelijk.

Het enige wat ik echt niet kan plaatsen is dat ik me blind maak voor de waarheid. Ik heb het gevoel dat dit niet helemaal klopt. Althans, voor het moment. Misschien dat me later nog wel wat te binnen schiet maar ik heb niet het gevoel dat dit klopt. Kun je dit misschien nader verklaren?

Je zit dus aardig in de goede richting! Succes met je verdere kaartlegloopbaan!! Ik ben benieuwd naar jouw reactie.

Liefs van Leeuwin




Lies

Hoi Kristina,

Hier ook voor jou je legging!
Ik heb voor jou de 8 kaarten getrokken en het waren de volgende 8:

Kaart 1: Koning van pentakels
Kaart 2: Staven 7
Kaart 3: Ridder van staven
Kaart 4: Kracht
Kaart 5: Bekers 8
Kaart 6: Staven 5
Kaart 7: Koning van zwaarden
Kaart 8: De zon

Op dit moment zie jij je nu als een verantwoordelijk, betrouwbaar, ondersteunend en charismatisch persoon. Echter stoort het je om nee te moeten zeggen, te veel voor jezelf op te moeten komen, om een zinloos gevecht te moeten voeren en wellicht om een strijd te voeren waar iemand nu iemand waar staat (oppositie) (pentakels koning + staven 7) Ik denk echter ook dat je misschien soms niet helemaal zelfbewust bent van jezelf. Klopt dat? Je bent wel erg gewaagd, erg enthousiast, zelfverzekerd en avontuurlijk. (ridder van staven) Wat je niet leuk vindt is misschien om soms de werkelijkheid onder ogen te moeten zien en ik denk ook om tolerant tegen over de fouten van andere te kunnen staan. (kracht) Je bent wel erg goed om van bepaalde zaken afstand te kunnen doen. Daardoor sla je een nieuwe weg in, waarin je je zelf ontplooit en jezelf hecht aan nieuwe waarden en normen. Maar door misschien in het verleden niet genoeg bewust te zijn geweest wordt dat in de toekomst weer in het licht gebracht. Je weet denk ik op dat moment even niet waar je staat en komt wellicht in een ruzie terecht. (staven 5) Het wil trouwens niet zeggen dat je door die ruzie er slechter van wordt of beter. Het kan zijn dat je misschien door confrontaties bereikt naar waar je op zoek bent, ik denk dat je in bepaalde dingen wilt groeien, misschien om wat assertiever te worden, helderheid, directheid, eerlijkheid en een stukje objectiviteit. Dat zou je goed kunnen bereiken door bepaalde dingen (denk aan gevoel) te delen met mensen. Door wat meer zelfvertrouwen te hebben en ook echt in jezelf te geloven. En ik denk dat de communicatie ook erg belangrijk voor je is. Ik kan nu niet zo heel goed plaatsen waar de legging nou eigenlijk precies om draait. Mijn eerste gevoel zei dat het misschien iets met het werk te maken heeft of met bepaalde persoonlijke relaties. Alleen jij zelf kan er op dit moment het juiste antwoord op geven 

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben .. Graag?! Ik hoop dat ik je een stukje heb kunnen helpen. (excuses voor wellicht de dingen die niet kloppen of verkeerd zijn beschreven)

Liefs van Lisa.
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

kristina1975

Hi Lies, ik heb het nog niet eens gelezen, maar mijn dank!!!!!! Ik zal hem zo alsnog lezen en k vraag gelijk Leeuwin's oordeel er over ook :):)

voor beiden heel veel liefs,
Kristina

Lies

#14
Citaat van: Leeuwin op mei 22, 2010, 01:14:29 AM
Ik ben dus niet geneigd om snel te denken dat alles wel pluis is.

Zou dat niet te maken kunnen hebben met het behalen van bepaalde ''overwinningen'' dat je vervolgens een bepaald gevoel geeft en dan in dat gevoel blijft zitten? (of misschien dat je even het gevoel lees: negatieve opzij kan zetten)

Citaat van: Leeuwin op mei 22, 2010, 01:14:29 AM
Momenteel ben ik de balans aan het opmaken: wat is belangrijk voor me en wat niet. Ik had dus ook het gevoel dat ik dit goed moet overwegen en niet zoals jij zegt, dit punt te snel loslaten.

Zou dit niet in het verleden gebeurd kunnen zijn? Misschien bepaalde relaties te snel hebt los gelaten/afgesloten en dat je misschien nu nog met de ''emoties'' zit?

Citaat van: Leeuwin op mei 22, 2010, 01:14:29 AM
Al zeg ik het zelf: wat overbelast raken betreft weet ik wel aardig waar mijn grenzen liggen. Ik kan je hier wel meer over vertellen maar ik wil het hier even kernachtig houden om het principe weer te geven. Ik hou rekening met mezelf en het stoort me inderdaad als mensen mijn grenzen niet kunnen of willen accepteren. Dat kan dus de storing om overbelast te raken zijn die jij ziet. Die verantwoordelijkheid kan daarmee te maken hebben of bedoelde je dat niet? Zie jij daar iets anders in? Want dat is me nu even niet duidelijk.

Dit zou misschien te maken kunnen hebben met dat mensen je niet in een bepaald ''hoekje'' moeten drijven, en dan kom je al snel terug op wat je zegt dat mensen je grenzen niet accepteren. En daar koppel ik inderdaaad het gevoel van overbelast zijn aan vast.

Citaat van: Leeuwin op mei 22, 2010, 01:14:29 AM
Het enige wat ik echt niet kan plaatsen is dat ik me blind maak voor de waarheid. Ik heb het gevoel dat dit niet helemaal klopt. Althans, voor het moment. Misschien dat me later nog wel wat te binnen schiet maar ik heb niet het gevoel dat dit klopt. Kun je dit misschien nader verklaren?

Misschien is dit wel een foute wending van mij aan de kaart geweest ... Ik zou het niet weer willen gooien op het verleden. En ik denk dat het ook niks te maken heeft wanneer mensen je grezen niet zouden acepteren, aangezien je aangeeft dat je goed weet wat je grezen zijn. Misschien schiet er bij mij nog iets naar binnen.

Ik vond het wel heel fijn dat ik goed op weg was/ben. Ik vond het ook leuk om het nu een keer voor jou te doen! Ik ga er nog eens goed over nadenken ... Mocht jij nog vragen hebben, stel ze gerust! Ik hoop toch dat ik je vragen zo goed mogelijk heb kunnen betantwoorden.

Liefs Lisa.
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.