Een uitleg van dagkaart en blinde vlek.

Gestart door klaproos1945, november 01, 2009, 10:16:32 AM

klaproos1945


                                           zwaarden vijf
                                           mars in scorpioen
                                           ik vecht om mijn schaduw te verhelderen
                                           maar ik geef mijn gevecht op en dat geeft
                                           mij het gevoel dat ik de verliezer ben en ik

                                           ben op zoek naar de strategien die ik gebruik
                                           om te overleven en ik voel me ongelukkig en
                                           ik vertrouw mezelf niet meer en ik denk dat
                                           het gelijk aan mijn kant is maar vraag me af

                                           of dat wel zo is waarom heb ik dan zo hard
                                           gewerkt zonder resultaat ik ben er van overtuigt
                                           dat ik zonder eigenbelang mijn werk doe hoe kan
                                           het zo zijn en ik voel me nog kwetsbaar en hoe
                                           kan mijn natuur zo noodlottig geworden zijn in

                                           en hoe werkt dat eigenlijk we hebben het steeds
                                           over de geestin het stof maar het lijkt of er nog
                                           steedsstof in mijn geest zit en de liefde schijnt
                                            nog steeds niet tot me door te dringen en de
                                            is nog steeds de stille wens overvloed in liefde
                                           
                                           het dringt nog niet tot me door men spreekt
                                          over de verandering maar wat is er dan aan
                                          het veranderen ik mis nog steeds mezelf als of ik
                                          er een beetje naast zit en nog in een verkeerde
                                          richting werk ik kom er niet helemaal achter waar

                                           mijn pijn vandaan komt in een tijd van stilstand
                                           en ik vraag mij af hoe ik de dingen anders kan
                                          benaderen bij een gevoel dat ik ieder moment weer
                                          op de brandstapel kan worden gezet als ik  mezelf
                                          zou zijn in de beoordeling van mijn bestaan





           
                             

klaproos1945

kelken koningin
waarom ga ik in een kanaal vissen
als het element water is
ik kan me vergissen
als ik het heb over
over inlevering vermogen
want het kan zijn dat ik
het statiegeld terug wil
mijn vrouwelijke kant kan
het nie laten om de helpende
en genezende krachten te benutten

                                                in een dynamische terugblik van het leven
                                                kan men in werkelijkheid niet volkomen in
                                                evenwicht zijn als men de aardse tegen
                                                strijdigheden tegen komt als een ontmoeting
                                                van de realietijd van deze aardsa wereld

                                                de hoop heeft dat de ware liefde bestaat
                                                zonder dat men er iets voor hoeft in te leveren
                                                zolang  de ilusie blijft bestaan maken we er iets
                                                anders van dan we uiteindelijk zouden willen
                                                doen en zwemmen we tegen de stroom in

                                                als we naar onze geboorte plaats gaan
                                                komen we de struikel blokken en valkuilen
                                                tegen en we gaan het geleefde leven brengen
                                                in het evaluatie proces van weleer wat het
                                                het zelfinzicht en de schaduw in verbing brengt

                                                gaan we in de verslagenheid  de moed vinden
                                                 de lesenaar los te laten die de liefde geeft
                                                   met statie geld wat vaak meer inhoud 
                                                              dan men kan omvatten   


     

     
                                                 


klaproos1945



                                                  stavn zeven
                                   mars en mercurius in conflict met saturnus
                                   we denken dat we aangevallen worden en
                                   en is het inons zelf wel sterker dan dat we
                                   denken dat het in werkelijkheid is zijn we
daardoor waaksaam of heeft de angst van dat he verkeert kan gaan
de boventoon in het bestaan omdat we een conflict niet aan kunnen
dat onze eigen persoonlijkheid afwijst wat wij met onze zekerheden
hebben opgebouwd  dit is een moeilijkheid die een overwinnen van

conflicten kan maken en je bij je zelf de dingen gaat blokeren om het
vooral niet verkeerd te laten gaan het klinkt meschien niet logisch
maar men zal de patronen die hierdoor onstaan toch omver gaan
werpen voordat het vastlopen hiervan zich stagneerd in een
afwijzende houding als men de onderliggende lagen naar
boven haalt
                                   

klaproos1945

kan men in staat zijn en er zich van bewust worden
welke gevoelens zich in een blokade bevinden waar
men angst voor heeft en de transpirantie hiervan
hier van kan maken dat er een verwarring ontaat

inde stabiliteit die we heeft opgebouwd hebben
blijkt uiteindelijk een wankelijke positie in te nemen
wat ons naar de ware aard van het conflikt kan
verwijzen en we kunnen allemaal wel het verliezende
gevoel of de inzet nu hoog of laag is geweest we
wilde ons doel berijken maar het doel was of is
onberijkbaar omdat we in onze geestdrift de
conflickten hebben omzeilt of we hebben niet
kunnen overzien welke gevolgen er achter
het conflickt verborgen lagen of liggen die
de persoonlijkheid en de stoffelijke geest
niet kan omvatten staan we als het ware
naakt op straat we kunnen uitsheiden met
ons ego te strelen en onze vastgeroeste
patronen herzien om te komen tot een
ontwikkeld ego

klaproos1945



                                                        pentakels aas
                                                        we kunnen de kans ontdekken die ons sluimerend vermogen
                                                        vruchtbaarheid en gezondheid kunnen brengen men moet er
                                                        dan wel oog voor hebben en er open voor kunnen staan

     zwaarden twee        munten twee                                                             bekers drie   bekers acht
de maan in weegschaal                                                                                      jupiter in steenbok
in een verlangen kan de vraag zitten om te krijgen als een x faxtor in een overgang van geel naar groen
he bewuste onderduiken in het onderbewuste en komen we bij het zuiverste idee van de schepping en de
waarheid bij ons zelf  :o pas als we de ultime waarheid hebben uitgezuiverd kunnen we in respect en liefde
verder gaan hoe je het went of keert het leven gaat door in een harmonische verandering van gedachten
   

klaproos1945

en voelen zo gebeurd het in de circel van het leven in de herfst sterft alles af en de zaden zijn verdwenen onder de aardkorst in de lente word de grond doorweekt door de zilte regen zodat het korenveld weer kan onstaan
waar de liefde en het geluk word door gegeven van dochter naar dochter naar dochter of te wel van grootmoeder naar grootmoeder naar grootmoeder en onze kleindochters moeten we ons verlies nog verwerken die
het gebrek aan liefde en aandacht in ons vastzitten hebben veroorzaakt en onze uitdroging hebben veroorzaakt
treken we ons terug om de zachtheid te hervinden we zoeken hulp in dien dit nodig is bij het zoeken naar de zelf
liefde en we drinken de beker in het begin nog gulzig leeg tot dat we beseffen dat dit niet de manier is hoe we met ons zelf moeten of kunnen omgaan om onze zachtheid te hervinden om onze dorst te lessen en niet te verzwelgen in zelfmedelijden hoe kunnen we deze poging weerstaan

kristina1975

Goedemorgen allen :)
Ik ben nu aan t werk en kreeg behoefte om een dagkaart te trekken. Even VIA de site gedaan en ik heb als dagkaart de Gematigheid. Ik vind hem zo mooi en t geeft me gelijk een goed gevoel en eem lach op mijn gezicht.:)

Ik wens jullie allen een geweldige dag.

Liefs,
Kristina's

klaproos1945

#232
8-6-2010
                                                  staven acht en kelken twee
             staven ridder     staven page                                     bekers ridder    staven negen

drijven op de paarse oceaan van het leven word de ineengestrengelling van tegenstellingen de vereniging van ons zelf bevestigt door de klingende klokjes die de geleiden zijn van deze omstrengeling horen zien en spreken

als het zinnenbeeld van geluk en overvloed en in een vurige hartstocht mend men met zachte hand onbewuste spontane levenskracht die de intuitie en de verlicht energie ziet als een omstrengeling van ons bewuste en zelf

bewuste scheppings kracht wat maakt dat haar strijd met de tijger in haar zelf het doel is om te leren berijden en zich in te zetten voor een liefdevol leven we hebben de teugels niet meer nodig maar zijn we er al klaar voor

als we nog geen definitieve positie kunnen innemen of nog ferme uitspraken nodig hebben omdat we nog onzeker zijn wat de toekomst ons gaat brengen en de bijde kanten nog niet altijd zijn te overzien of we verstoppen ons nog steed een beetje achter onze humor zoda onze veiligheid nog altijd boven ons interlect staat transformatie

klaproos1945

transformatie
na de verbinding kunnen de onlusgevoelens
worden omgevormt in een begrijpen waarom
en waardoor deze zijn ontstaan en men kan
de schaduwbeelden veranderen  veranderen

in kleurijke beelden door dich bijzichzelf te
blijven het is het weten waar het echt om
gaat in mededogen zij we volstrekt eerlijk
als we kunnen zeggen dat we van ons zelf
vertrouwen genieten en de gevoelens trouw
in vrijheid mogen beleefd worden en gehoor
kan geven aan onze lichamelijke behoefte
die we vanuit ons zelf kunnen en mogen aan
sporen met onze riderlijke energie om onze
innerlijke wereld op en in kaart te brengen

door in het denken mijn gedachten hier over
laten gaan en eigenlijk vind ik het gek om mijn
eigen karakter te beschrijven om te zien of het met
de werkelijkheis en de bezinning van het leven
bespreekbaar word en het is mooi dat het hart kan
openbloeien in de juiste zin van het woord

mijn mannelijke ridder zit hoog op zijn driestig paard
dat ik kan berijden in een goddelijke aard van mijn intuitie
die het vrouwelijke wilt overwinnen in de kolemijn gebaard
zwaaiend in het woeste water waar de huize hoge golven
de twist werd gedanst die na de rook van jaren van uit de
rok en rol is neder gedaald nood gedwongen werd zij tot
stilstand gebracht het enige wat nooit ging verloren
is haar innerlijke kracht

klaproos1945

#234
kelken zes het element water
er komen herinneringen naar boven bij een nastolgische terugblik
bekers negen   de magiër                  munten acht  staven konigindin
in een hernieuwde levensvreugde vanuit ons diepste niveau is er een
beslotenheid om emotionele scheppend plezier in het leven te brengen

en dit op andere over te brengen de magiër is de gevleugelde boodschapper
hij/zij brengt een veerkrachtige communiecatie op gang en weet soms vanuit
welke contect de juiste hulpmiddelen aan te rijken vanuit de bezielde visie

en zal op het juiste tijdstip de transformerende kracht en de gevoelens mede
delen helder en beknop de gedachten formuleren we worden er aan herinnert
dat door de recht streekse communicatei elk situatie elk probleem en elke
belemmering getransformeerd kan worden of er word een oplossing voor

gevondenbij het vinden van  de snelle communicatei het einde van oude gewoontes
van dingen uitstellen of er bedekt over te communiceren in woord en daad maken
we af waar we aan begonnen zijn  in behoedzaamheid kan deze worden toegepast
en we besteden zorg aan details die niet in het extremen overgaat of dat we ons
extern belasten  zo worden we langzaam de kenner van ons zelf in mijn transformatie
is de zelfverwerkeling en de zelfontdekking het bewust worden van de diepse kern

klaproos1945

#235
                  http://www.youtube.com/watch?v=WGkUvSjSlqQ&feature=related
                                                      pentakels schildknaap

                       element aarde en lucht                            uranus in venus
                       er kondigt zich een kans aan en het gaat over een concreet
                                        voorstel dat haalbaar is en degelijk

                      staven drie  staven aas              bekers ridder staven ridder
                venus in steenbok na de verwarde periode is de tijd aan gebroken om
                alles eens op een rijtje te zetten wat er zo al gebeurd is en waar we
                overheen hebben gekeken wat toch enigsinds van belan zou kunnen
                zijn  in de toekomst als zich dingen aanmelden waar we nog niet op
                voorberijd zijn en wat ons evenyueel weer in verwarring of onthutsing
                zou kunnen brengen terwijl het voorstel wat gedaan word helemaal zo
                slecht niet is als dat we op het moment denken in het onderscheidings

               vermogen van een goed onwikkeld ego dat nie naieve naar zijn omgeving
               kijkt ontluikt een scheppende energie die met zuivere intentie in zijn/haar
               leven luisterd naar het hele spectrum van manneljke en vrouwelijke kwaliteiten
               die in verbondenheid het innerlijke kind doen ontwaken een vonkje ontwaakt
               met ons innerlijke kind door de vrouwelijke handen in de duisternis het willen
               leven groeien en kind willen zijn  het inzich kunnen verkrijgen dat de kansen

               die we aangeboden krijgen kunnen benutten en waar we van weten dat ze
               voor ons zelf bestemt zijn het zijn de riddersdie de kracht van de letters yod
              representeren en vormen het oorspronkelijke actieve deel van hun element die
              die de bliksumschicht kan bergen en is opgestegen uit dewoelige wateren waar
              hij/zij helemaal was ondergdoken om zijn onbewuste vrouwelijke gevoels wereld

              te intrigreren  die niet ten koste is gegaan van zijn/haar mannelijkmannelijke
              energie integendeel die is door de verbondenheid met zijn anima gevitaliseerd
              als een ontmoeting van de spontane levenskracht van een zwarte panter


http://www.youtube.com/watch?v=muah_Njo5vE&feature=related


           
             

klaproos1945

http://www.youtube.com/watch?v=IduEpMoe1cE&feature=player_embedded#!

ik heb het geprobeert te vertalen in het nederlands sorry als het niet helemaal zo overkomt

ik houdt van u of jou zacht gerecht
daar waar de rijpheid in druiven ranken
het grote heimwee niet verwacht
een lied dat we met zwijgen zongen

in het donkere net de vluchtig gevoelens vangen
en waar we eens zo groots begonnen
iedere dag dat u ons begrenst
in u zon zo breed geworden

zo diep geplant en geworteld

bij mensen en de engelen
nu in rust voltooien kan

laat u handen n de hemel rusten
en duld in stilte wat wij in het donker doen

klaproos1945

munten acht
element aarde
een weerspiegeling
van het begin
van iets dat
vooruitzichten
heeft   toren
de keizerin
munten vijf
bekers aas

ik verbrand
het verstarde
en doorgrond
het vruchtbare

vernieuw het verouderde
erken de verstarde houding
aanvaard de schok van het
inzicht in de ontmanteling

leggen we ons harnas af
we zijn zacht voor ons zelf
en daardoor ook voor andere
we verkrijgen liefde voor de

hele schepping en we
benutten alle mogelijkheden
in een bewustzijn van de
eeuwige scheppings cyclus

van vergaan en onstaan
hebben we lief en zien
in liefde jezelf en de ander
vinden we in de kern van

ons leven kunnen we de
wereld begrijpen  in vedriet
maar ook in vreugde en
accepteren we onze

tegenstrijdigheden die niet
met elkaar overeenstemmen
we stappen uit het piekeren
en benutten onze intuitie

en zoeken hulp en gebruiken
al onze kwaliteiten in het
scheppen van nieuwe waarden
ontvangen en schenken

het klare leven is het
toegewijde leven
verenigd met het diepe
in een oprecht gevoel
verbonden met de
grootsmogelijke
liefde

klaproos1945

kelken koningin
elment water
fijn gevoeligheid
inleverings vermogen

vreugde en geluk
oordeel
munten ridder
bekers zeven
munten drie

in contact met de werkelijkheid
gaan we op in het niets
we moesten een lange weg bewandelen
voordat we onze luchtkastelen

konden verlaten en we bij onze
eigen leest kunnen blijven
die van ons zelf zijn na veel
wikken en wegen kunnen we

accepteren en aanvaarden
waar we mee bezich zijn
in ieder donker hoekje zit
wel iets verborgen waar we

over oordelen en dat oordeel
kan hard zijn en hangt nog steeds
als een zwaard boven ons hoofd
en we kijken uit over onze velden

die we zelf hebben aangelegd
en zijn niet tevreden over onze oogst
we willen meer en meer en berijken
nooit de overkant totdat we door

deze verharde laag heen breken
het is de kans van een moment
wanneer we inzien dat de loden
munten geen waarde voor ons heeft

ze leveren on niets meer op en het
tij kan keren als we exact na gaan
hoe we dit falen op een practische
manier kunnen oplossen en we

meer inzicht verwerven of verkrijgen
om met deze situaties om te gaan
en wat het is om de kansloze de
kans te geven het leven zo aangenaam

mogelijk te maken wat voor vele
moeilijk is op dit aardse bestaan
waar men steeds op zichzelf word
terug geworpen tot de valkuilen

niet meer bestaan

klaproos1945

in een logische samenhang van consitentie van een kijk op metafisa

we exiteren
als indentietier van logische constitentieen in samenhang van een onderzoek
hoe een van het sterrebeeld weegschaal het zijn ervaart van uit het menselijke
bestaan dat mogelijk maakt het lichamelijke te begrijpen wat gestuurd word door

spyge en het ego waar vele linken naar gelegt worden in het funcioneren van een menseljk bestaan

bekers zes element aarde waar de steun en het begrip een deel is in een fysic bstaan

bekers aas de bewuste groei en voldoening in harmonie en vreugde

staven page  we maken onbewust een sprong naar een ongebruikelijk doel
wat een inzicht kan brengen in het levens belang van de mens

staven koning brengt goede raad en geeft een onverwachte kans aan de schaduw kant

bekers acht heeft langetijd verborgen gehouden de rechtschapenheid in het verlies
en de teleurstelling van de zwaarmoedigheid in een duistere staat of tewel de blinde vlek
in een hypothese waar men zichzelf steeds weer onderuit haalt om dat men er niet in kan
geloven dat het ook anders kan zijn en de wetenschap hiervan nog niet vergenoeg gevorderd
iis om er een uitsluitsel van te kunnen geven om de juistheid van het tegendeel nog moet worden

aan getoont in een waarneming van een zintuielijke informatie van verschillende zintuigstromingen
die in verschillende gebieden van onze hersens worden verwerkt zoals ons zenuwstelsel of in het projecterende gebied of omdat men niet goed kan verwoorden wat men bedoeld in het begrip van
het begrijpen en zo komt men in de twijfel en de onzekerheid en men heeft zijn eigen ontwikkeling als uitgangs punt wat dan al snel door een ander kan worden weerlegd als iemand tot een ontdekking komt

zo bekijken we steeds weer opnieuw hoe onze ontdekkingen zijn ontstaan of hoe de verdere ontwikkeling zal verlopen als het tegendeel word bewezen dat teleurstelling en tegenslag de oorzaak kunnen zijn van wat we geleerd hebben om deze weerstand te doorbreken zegt men moet men van goede huize komen