Intuïtie?

Gestart door Elfenbos, maart 05, 2017, 23:25:30 PM

Elfenbos

Iets waar ik al een tijdje mee bezig ben, waar ik aan werk,...:

Wat doen jullie om je intuïtie te versterken?

Damaris

#1
niks. Mijn intuïtie is mijn intuïtie. Die wil ik graag ongeknutseld houden! Als mijn ego durft mijn intuïtie te beïnvloeden, wat we vaak onbewust doen met oefenen, is het een instrument van de tegenpartij geworden.

liefs
Damaris

Elfenbos

#2
Ik heb het helemaal niet over het ego dat het overneemt. Mijn ego heeft hier niets te zoeken als het over intuïtie gaat ;-). Ik gebruik m'n intuïtie vaak in mijn werk bvb. En ik merk dat ik ze beter leer aanvoelen. Ik weet dat er sommigen oefeningen doen om hun intuïtie te versterken. Om ze beter aan te voelen. Vandaar m'n vraag ;-).

Damaris

#3
je vraagt wat ik doe met mijn intuïtie, en daar geef ik antwoord op. Ik zeg niet wat andere moeten of mogen doen.  Wij leven in de wereld van het ego. Als kind zijnde zijn we (al) geconditioneerd, zijn we ego geworden, of liever gezegd is mijn ego gegroeid. Ons ego is ontzettend groot, misschien niet expres. Maar wij kunnen niet zonder, want bv iets leren is een handeling van het ego. Je probeert het te doen met je ziel, maar het ego zal meekijken, en zich ermee te bemoeien. Als ik kijk naar mijn duidingen, toen ik begon en niets van de tarot wist waren mijn duidingen puurder als nu. Bij iedere kaart komt er een gedachten op van mijn ego. Die zich als ermee bemoeit, die een perfecte duiding neer wil zetten, waardoor ik applaus kan oogsten. Terwijl duidingen iets zou moeten zijn van de ziel. Daarom doe ik niets om mijn intuïtie te versterken, de kans zit erin dat mijn ego mee gaat doen. En als dat gebeurd accepteer ik dat, tenslotte ben ik op de aarde, en kan ik niets anders dan bevriend zijn met mijn eigen ego.

Damaris.

libram

#4
Wat doen jullie om je intuïtie te versterken?

Wat doe ik om mijn intuïtie te versterken?..........   Helemaal niets doen!
Ik ben de mening toegedaan dat de intuïtie een Uranisch geladen energie is die zich niet laat versterken (of verzwakken). Je kan het niet zien, niet horen, niet proeven niet ruiken, niet voelen. Zintuiglijk niet waar te nemen. Er zijn er, en ik kan me daar wel in vinden, die zeggen dat naast de vijf zintuigen de intuïtie er ook ééntje is.
Via de elementen wordt zij door ons lichaam getransporteerd en maakt contact
Wat ik gedaan heb in mijn leven is ontvankelijkheid versterken om het contact wat plaats vindt waardoor intuïtief denken en het intuïtief voelen ontstaat, sterker plaats te laten vinden
Zo heb ik stilte nodig en helemaal niets doen helpt ook erg mee.
Ademhalings oefeningen dragen bij aan het luisteren naar mezelf.
Meditatie, Visualisatie 
Een andere keer zet ik een muziekje op, pak mijn schildersezel en begin het beeld wat in mijn zelf zit te schilderen. Zonder notie van tijd en omgeving zit ik in de vroege ochtenuren te kijken naar het beeld op het doek en zie de veranderingen die ik tijdens het schilderen heb aangebracht.

kortom, het waarnemen krijgt er een extra "tool" bij

liefs,

libram

nickel

#5
Gebruiken zoveel je kan. Soms dient ie het Ego (overleving/ wat je onderscheidt van anderen) soms deint ie de ziel (Liefde)

maar intuïtie hoort gebruikt te worden om hem betrouwbaarder te krijgen. Ik heb ervaren dat in het Hier en nu leren blijbven (Mindfulness en Eckhart Tolle) mijn intuï�tie heeft verbeterd. "het laten gaan" hielp ook maar hoe ik doe? ik laat het gebeuren als ik bijvoorbeeld bezig ben met een Tarot legging schrijven of het ontwerpen van een nieuw schilderij..

Mirjam

#6
Mijn intuïtie was behoorlijk weggedrukt door mijn opvoeding.
Mijn ouders weten gewoon zeker dat veel dingen satanisch zijn.
En om ons te behoeden voor het kwaad werd veel onderdrukt.

Nu heb ik mijn intuïtie weer leefruimte gegeven.
En wat anderen al schreven het ego is groot.
Vooral als je wilt veranderen zal het harder tegenwerken.
Door te gaan denken over hoe je intuïtie te versterken, geef je je ego de vrije kans het te overschaduwen.

Dus gewoon ding blijven doen en zodra je intuïtie je iets verteld, maar je volgt het niet dan is het niet fout ;het is een leerpuntje.
Zo ben ik weer mijn intuïtie gaan herontdekken.

Elfenbos

#7
Wel... 'k ben er ondertussen mee bezig geweest. En ik denk wel dat het me geholpen heeft. Hoe? Door de kaarten vast te houden, door ze te koesteren. Door te voelen. Door haast kinderlijk verbaasd te zijn als er iets telkens weer terug komt. Eigenlijk moet ik mijn intuïtie niet versterken, ik moet er leren naar luisteren. En niet tegen mezelf zeggen 'doe niet gek, je kan/hebt dat niet'. Ik moet leren zwijgen, en luisteren naar mezelf. En zwijgen is in mijn geval niet zo makkelijk  ;D.