Even voorstellen

Gestart door Carla, mei 08, 2009, 00:33:27 AM

Carla

Hallo Esther, welkom!

Leren doe je door het gewoon te doen, gewoon meedoen met de tarotleggingen, en leren op je intuïtie te vertrouwen.

Geert

Welkom Esther. Ik ben het helemaal eens met Carla: vertrouw op je intuïtie.

libram

#1367
Hallo Esther,

Ook namens ondergetekende welkom op dit forum.

Net als Geert en Carla ben ik het eens, "vertrouw op je intuïtie."
Inzicht in de gave die in jouw besloten zit komt vanzelf wanneer je er mee bezig bent."

groet,

libram

Esther60

Dank voor de tips.....ga het uitproberen.
Hoop dat het een mooie ontdekkingsreis gaat worden  :D

Ivonchi

Hi Carla en alle anderen,

Mijn naam is Ivonne, ik ben een vrouw van 54 en woon in Amsterdam. Door de jaren heen heb ik van tijd tot tijd Catharinaweb geraadpleegd wanneer ik een steuntje in de rug nodig had. Nooit bood het echter het soelaas dat ik vond toen ik het forum ontdekte. Dit jaar ben ik door een, voor mij, nogal grote verandering heen gegaan (los van 'de overgang' ;) ) en sinds begin maart heb ik praktisch dagelijks aan de site en het forum gehangen, als was het een infuus van liefde, wijsheid en inzicht. Daarom wil ik graag iedereen bedanken voor alles wat jullie hieraan hebben bijgedragen. Mijn speciale dank gaat uit naar Ricca (waar ze ook moge zijn), wiens prachtig geschreven, liefdevolle, integere boodschappen mij meer hebben gebracht dan ik hier nu 1, 2, 3 kan uitleggen. Ik heb inmiddels begrepen dat velen van jullie haar missen, dus jullie begrijpen ongetwijfeld wat ik bedoel. Ik hoop binnenkort ook actief aan het forum deel te gaan nemen. In september start ik met een tarot cursus, dus dan kan ik jullie hulp vast nog meer gebruiken en hopelijk kan ik zelf ook links en rechts een duit in het zakje doen.

Liefs,
Ivonne


Carla

Hallo Ivonne,
heel hartelijk welkom!

Geert

Van harte welkom Ivonne.

Seva Randeep

Hoi,

Ik ben Jeroen (50 jaar), maar mijn spirituele nam is Seva Randeep Singh (de Leeuw die straalt met de schittering van Gods goddelijke licht als hij zonder angst voor elke uitdaging staat met een houding van toegewijde dienst). Al vanaf mijn 16 ben ik ben spirituele en esoterische zaken bezig. Sinds 2002 ben ik reiki master en sinds dit jaar ben ik bezig met het opzetten van een eigen spiritueel centrum.

Carla

Hallo Jeroen, welkom hier en ik wens je heel veel plezier en succes bij het opzetten van je centrum.

Gina

Hallo allemaal!
Mijn naam is Gina en zal in het kort vertellen wie ik ben.
Na een leven wat ik niet echt zelf leefde en behoorlijk wat heb meegemaakt besloot ik een eind te maken aan de cirkel waarin ik zat. Eindelijk kwam ik voor mezelf op. Een scheiding was onvermijdelijk en bleek de beste keus die ik ooit gemaakt heb. Daarna heb ik mezelf opnieuw ontdekt je kunt wel zeggen dat ik opnieuw ben geboren. Sterker dan ooit veel geleerd van mijn verleden. Ik ontdekte dat ik HSP ben en kwam mijn spiritualiteit boven. Ik ben reiki 1 gaan dien en daarna de opleiding sensi therapie.  En ontwikkel me steeds verder en heb de nodige healing ondergaan daar ben ik nog steeds mee bezig. In dec ga ik de 2 laatste opleidingen beginnen als toevoeging voor mijn praktijk.   Vorig jaar brak ik mijn sleutelbeen en kwam dus thuis te zitten.  Kaartjes trekken vond ik altijd al leuk dus heb ik lenorman kaartjes gekocht en begonnen met kaartjes leggen.  Hierin heb ik nog veel te leren vooral de combinaties vind ik erg moeilijk en hoop via dit forum meer van te leren.
Veel liefs Gina ðŸ'ž

Carla

Hallo Gina,

Welkom op het forum, dat was een hele ommezwaai, veel plezier met je verdere opleidingen.

OCEAAN

Hallo allen,

Ik zal mij voorstellen. Ben nieuw maar ook oud in die zin dat ik al jarenlang Catharinaweb raadpleeg.

Inmiddels ben ik 66 jaar. Jarenlang is Catharinaweb mijn vriendin op mijn zoektocht "waartoe zijn wij op aarde"? Tijdens mijn leven run ik, nog steeds in mindere mate, een poppentheater, "Poppentheater de Zilveren Maan". Daarnaast heb ik altijd bijzondere belangstelling voor zo gezond mogelijk te leven gehad. Ik werkte binnen de natuurvoedings sector. Verbond me met oa Macro Biotiek, Anthroposofie. Nu gaat mijn belangstelling ook uit naar de Ayurvedische geneeskunst. Dit in het bijzonder gestimuleerd door een aangeboren allergische Astmatische Bronchitis, wat als gegeven de keuzes en richtingen in mij leven veelal bepaalde. Mijn motto is nu , hoe ouder, hoe gezonder. Ik doe veel aan yoga wandelen, fietsen, de natuur, muziek. Heb bijzondere belangstelling voor de Advaita, I Tjing, religie in zijn algemeenheid, filosofie.
Dan probeer ik verder van het leven zoveel mogelijk te genieten. Ik houd van dansen en theater, muziek. Zelf speelde ik klarinet, piano en accordeon als hobby.

Ik sta op een kruispunt in mijn leven. Mijn man heeft aangegeven te willen scheiden ruim 1,5 jaar geleden, na 9 jaar huwlijk en 16 jaar samenzijn. Nog steeds is dit een (s)lopende kwestie. Een van de moeilijkste, emotioneelste, vooral verdrietigste  periodes in mijn leven. Tergelijkertijd een oefening om me niet door deze emoties te laten beheersen, wel erdoorheen gaan en vanuit een diepere laag in mijzelf dit gade te slaan. Uiteindelijk te laten oplossen in het Grote Geheel, het Onnoembare. Alles gaat voorbij.

Gelukkig ben ik ook moeder van 2 volwassen kinderen uit een eerdere relatie. Waarvan mijn zoon sinds kort de gelukkige vader is van Soofje, samen met zijn vriendin de moeder. Dan nog te noemen mijn dochter, mijn liefste vriendin, steun en toeverlaat.

Zo ongeveer. Hartelijke groet.


Carla

Welkom OCEAAN,

Ik hoop dat de muziek en dans en andere creativiteitsstromen je emoties kunnen leiden en het lijden een beetje dragelijk maken.

Ephraïm John

Welnu,

Mijn naam is Ephraïm John Tichéll (Tichelaar) en ben inmiddels 64 jaar, doch, voel ik mij, in dat wat ik ben, ouder dan de weg van en naar Rome. Woon momenteel in Amsterdam, ofschoon ik op meerdere plekken in Nederland heb gewoond. Toch trekt Amsterdam mij altijd weer op één of andere manier terug.

Als kind heb ik jaren te Oosterbeek gewoond alwaar ik ook enige opvoeding heb genoten binnen de hekken van Jan Pieter Heijenstichtig dat nu Orthopedagogisch Centrum heet. Het was een tehuis voor het zwakzinnige en debiele kind. Later kwamen er ook kinderen die enigszins moeilijk opvoedbaar waren.
Ondanks ik de Heijenstichting en Oosterbeek in het begin haatte met alles erop en eraan, heb ik daar toch een heerlijke, leuke en ondeugende tijd gehad en heeft het mij mede gevormd tot datgene wat ik nu ben.
Ofschoon ik later wel voortgezet onderwijs heb genoten met hulp van een gepensioneerde docent en een groepsleider, heb ik mij geestelijk kunnen ontplooien zonder welke doctrine dan ook. Dus wat dat betreft kan en mag ik typen hier dat ik mij een bevoorrecht persoon vind.

Tot zo ver ... (mochten er nog vragen zijn, stel deze dan gerust en neem ik mij de tijd er voor)

Nu de reden dat ik mij heb opgegeven voor het forum CatharinaWeb:

Vanaf mijn 15e ben ik al geïnteresseerd in de Tarot, doch op een latente manier. En ineens een maand geleden -alsof je een kogel afvuurt binnen een Kerk, schafte ik mij de "Rider Waite Tarot Deck"aan. En wil ik mij geheel en al toeleggen op dit medium. Overigens ben ik ook zéér enthousiasten over dit medium. En dan gaat het mij niet om eventueel de toekomst te doen voorspellen, doch omdat de Tarot mij inzicht kan verschaffen op vele vragen. Apropos, is het onmogelijk om enige toekomst te doen voorspellen. Domweg omdat er altijd verschil is tussen waarschijnlijkheid en uitkomst.

Nu zijn er globaal gezien vele sites over de Tarot te vinden, doch allen met een eigen mening en uitleg zonder de bezoeker eigen ruimte te geven om een eigen pad te doen ontwikkelen. CatharinaWeb geeft die ruimte wel, en is daar zéér transparant in; onder het motto: dat wat je ziet is dat wat je krijgt. Lekker open en zonder het opdringen van een eigen mening. En laat zij meer dingen zien dan alleen de Tarot. En dat bevalt mij zéér.

Welnu ik ga hier  mijn eigen pad vinden met behulp van? waarschijnlijk velen die hier inmiddels haar of eigen account hebben.

Tot zo ver.

...

Met een heuse lach,

Ephraïm John Tichéll









Geert

Welkom Ephraïm John Tichéll, goed dat je bent.
Leeftijdgenoot met naast de Tarot een zee een levenservaring en mensenkennis.
Bij het leggen van de Tarot is ook dat een onuitputtelijke bron van wijsheid.

Heb een mooie tijd op dit forum.

Met hartelijke groeten,
Geert.