Maandkaarten Lenormand

Gestart door kreeft, juni 01, 2012, 17:37:49 PM

kreeft

Citaat van: Lief op oktober 04, 2013, 13:34:47 PM
Dank Eva voor de mooie uitleg. Ik vind de berg een stuk minder erg nu :D Ik ga voor de top!
ik zal mijne ruiter sturen, met paard en kar  ;D,
allen daarheen  :D  ;)

:-*

Lief

Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Afgelopen maand De Berg beklommen.

kaartje voor de maand November: Schip.

Een schip kan men voor meerdere doelen inzetten: men kan ermee reizen of handel drijven.

Het schip symboliseert ook wel eens het "levensbootje" van de mens. Soms vaart het op een woelige zee en soms op kalm water.

Het is de levenskoers van de mens met alle ups en downs.

 
STEEKWOORDEN:
Reizen. Winsten uit handel of erfenis. Omwenteling. Verandering van levenskoers.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Eva_84

Goeiemorgen!

Ziet er goed uit he Lief  :) onze berg is beklommen,nu uitkijken naar veranderingen ;)
Ik heb de Zeisen als maandkaart:
Plotse, onverwachte gebeurtenissen, zaken die worden beëindigd. Hard werken om te kunnen oogsten wat ik zaai, ...

Liefs

kreeft

goeiemorgen,

voor november,
de muizen,  :-\
die zie ik niet graag,  :-\,
Details, kleinigheden, afwerking, samenwerking, diefstal, piekeren, muizenissen

@Lief, mooie kaart, dat schip  :D

grtj  :)

Lief

Hoi Eva en Kreeft,

@Eva Zeisen kunnen zo lekker opruimen. En je kunt misschien iets oogsten wat je eerder gezaaid hebt.

@Kreeft piekeren, muizenissen.... Vaak trek ik bij de muizen een extra kaart omdat er veel in combinatie zijn. Kijk eens in welke combi de muizen deze maand vorm gaan geven.

Ik ben zeker blij met het schip. Wat zou het worden? Woelige wateren? Een andere koers gaan varen?

Hij staat in ieder geval ook voor reizen. En dat ga ik doen :D morgenochtend om 7 uur zit ik in het vliegtuig naar Rome. Donderdagnacht om 12 uur weer terug. Met 11 mensen van mijn fotografieopleiding op pad.

We gaan het zien.

Liefs, Lief  :-*
Look for the answer inside your question...

Moonskin

Hoi hoi,

Ik ga ook even weer meedoen... Mijn maandkaartje is geworden: De wolken...

Door ondernemend te werk te gaan zullen problemen, stress en negatieve gedachten weer weg drijven.. Achter de wolken schijnt de zon.. Door de hindernissen te onderzoeken en daar aan te werken zullen deze opgelost kunnen worden, net zoals de wolken ineens op kunnen lossen en de zon er weer doorheen kan breken.. Het kan ook best zijn dat de hindernissen amper invloed hebben op dit moment.. Donker maandje.. Niet zo gek met November  ;D

@ Lief, zeker mooi en toepasselijk op je werkreis Lief..  ;)
@ Eva, zeisen kan zoals je zegt betreking hebben op werk, knopen doorhakken .. Het kan gezien worden als karma kaart en geeft het Noodlot weer..
@ Kreeft, Muizen.. expansie, verlorene keert terug, maar ook kleine ergenissen.. Ik zou ook zeker een extra kaartje trekken... ;) En ik zie ook zeker niet graag een muis, althans niet in m'n huis  ;D

Fijne avond..

Liefs Thea  :-*

kreeft

kaartje voor december,

lelie,

Groei, zuiverheid, eerlijkheid, bescherming

ben er heel blij mee,
vorige was de muizen  :-\ en gepieker was er ja  :-\

grtj  :)

Lief

Goedemorgen,

Kaartje voor de maand december.

Ring=Huwelijk. Relatie of vereniging. Alles komt rond.


groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Eva_84

Goeiemorgen!

@Kreeft: Mooi kaartje! Lelie staat ook voor steun krijgen, spiritualiteit, prachtig :)
@Lief: De ring, heel toepasselijk na de berg en schip komt idd alles rond, een maand waarin jullie huwelijk centraal staat. Mooi :)

Ik heb vorige maand met de zeisen heel wat onverwachte gebeurtenissen te verwerken gekregen, niet altijd zo positief maar het is allemaal goed gekomen. Voor december de ZON, ook een mooie kaart, gelukskaart, warmte, optimisme, intuïtie, moed, zelfvertrouwen,..

:)

Lief

hoi Eva,

Wat een heerlijke kaart na de zeis :D
Geniet van de Zon! Dat het een supermooie maand voor je mag worden.

Ik hoop dat mijn kaartje aan het eind van de maand positief uitgelegd mag worden :)

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

Eva_84

Ik hoop het voor jou Lief!  :-*
December, daar geniet ik altijd met volle teugen van, de Sint, Kerstmis, Oudejaar en daar mn verjaardag nog tussen, dus een zonnige en vrolijke maand!

Lief

#117
Goedemorgen,

Kaartje voor de maand januari 2014.

Vogels.

Nieuwsgierigheid. Geklets. Kort leed. Reizen. Zwangerschap in de familie.

Zal wel gesprekken zijn.....

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

kaartje voor januari,

de hond,

Trouw, vriendschap, steun, onderdanigheid,

grtj

kreeft

maandkaart voor februari,

de kist,

dingen afsluiten, begraven en opnieuw beginnen
Overgang, transformatie, verandering, loslaten, rouw, einde en begin...

vorige was de hond,
vriendschap en vrtrouwen,
ja, met sommige mensen, vertrouwen in mezelf toch nog niet verloren  :)

grtj  :)