mijn week- en dagkaarten

Gestart door kreeft, januari 01, 2013, 07:44:19 AM

Sweetie

Ja die zijn echt op u lijf geschreven zeg , klopt als een bus!

Ik heb altijd zo iets van dat da van een ander meer klopt dan van mij al moet ik zeggen de laatste slaan wel de nagel op de kop maar ik moet erover nadenken soms ... en dat is nogal wa moeilijk voor mij  :-X ;D :D

Suus

kreeft

goeiemorgen,

bekers 9

wensen die in vervulling gaan, zelfvertrouwen

symbolon,

de verleider,

je bent geobsedeerd door een idee en nu zit je vast, daarmee offer je al een zeer levendig deel van jezelf op, ja, je geeft een deel van je ziel weg in de hoop dat je er iets beters voor terug krijgt,
maar daarmee wordt je beheerst door krachten die uit de onderwereld komen je speelt poker met de duivel, maak voor jezelf helder door welk idee je zo bezeten bent momenteel meer hoef je niet te doen maar ook niet minder

grtj,

Sweetie

Kreeftje
bekers 9
Je gaat door , krijgt nieuwe ideeen die je wel gelukkig maken

Suus :-*

heleen

pokeren met de duivel ;D. Kreeftje toch. Ik heb heel wat spelletjes gespeeld met de duivel. Ik wist nooit of hij mijn vriend was of mijn vijand. Tot ik besefte dat ik mijn eigen duiveltje ben. Ken je het boek "Duivels dagboek". Ik heb er stiekem stukje uitgelezen in diverse winkels. Mijn katholieke opvoeding vond het  te gevaarlijk om het zelf te kopen, het mag niet van God (of mezelf),of ben ik toch heel bang voor de duivel.  Het dagboek gaat erover dat God de duivel uit de hemel heeft gezet, nog voordat de aarde geschapen werd. De duivel is hier woedend over, hij heeft geen werk, niks te doen, en is alleen maar boos. Hij ziet dat God de aarde gaat creëren, en dat vind hij leuk. En om God een hak te zetten, creëert hij in het negatieve mee. Als God de dieren schept, schept hij het ongedierte. Ik moest er behoorlijk om lachen. Totdat het gaat over oorlogen, dan zegt de duivel, ben ik dit die dit doet. Zelfs ik als duivel vind het niet meer leuk. Toen vond ik het boek niet meer leuk en kon er niet meer om lachen. Ondeugende dingen zijn leuk, tot het moment ze je pijn gaan doen. Wat schep jij in je eigen leven als duiveltje mee Kreeft. Misschien is dat ook hetgeen wat de man van bekers 9 je aan wil geven. Hij is erbij gaan zitten om naar je te luisteren. Hij weet wat genieten betekend in het leven, genieten zonder de duivel.

liefs
Heleen

kreeft

ja, Heleen, en klopt nog ook, ik probeer altijd in alles zoveel mogelijk het beste van mezelf te geven, maar niet iedereen heeft het altijd goed met je voor hé, het duurt soms wel wat eer je daarachter komt en soms is het sterker dan jezelf, zoals stoppen met roken en toch stiekem doen, snap je  ;)
zou die duivel moeten wegjagen , de bekers leeggieten of omkeren, en vanaf nul beginnen, kwam ik maar iemand tegen met wie ik twee bekers kon klinken  :D dat zou mooi zijn,  :)

@suzy, nieuwe ideën, dat zou mooi zijn, mss doe ik ze volgende week op  :D

danke voor de wijze woorden, moet naar jullie luisteren ne niet naar de duivel  :-[

:-*

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden 8

gebrek aan zelfvertrouwen, Laat je niet weerhouden om jezelf te zijn, maar maak je los van je schakels en bevrijd jezelf uit de banden die je gebonden houden. Je gevangenis is minder gesloten dan jezelf denkt dus creëer in je hoofd het plaatje van hoe jouw vrijheid er uit ziet. Voel de angst die je voelt, maar laat je er niet door tegenhouden te zijn wie je bent.

grtj

heleen

Citaat van: kreeft op juli 04, 2013, 07:57:10 AM
goeiemorgen,

zwaarden 8
maak je los van je schakels en bevrijd jezelf

Gisteren gepokerd met de duivel, een creatie die graag ketent. Van het wezen ben je ontsnapt Kreeftje, alleen je zit nog vast. Zwaarden staat voor communicatie, gisteren adviseerde ik je om te praten met de man van bekers 9. Hij zit er nog steeds Kreeft, te wachten tot jij hem verteld waarom je zo vast zit. De man hoeft niet letterlijk een man op deze aarde te zijn. Maar een figuur (in jezelf) die je volkomen kunt vertrouwen. Praat met hem. Vertel hem waarom je jezelf zo vastgeketend voelt, dat is het begin van bevrijding.

liefs
Heleen

kreeft

@heleen, dank voor je wijze woorden, ik heb er veel aan, je slaat de nagel op de kop  :-*

symbolon,

de val,

je bent van je voetstuk gevallen en kunt dat niet begrijpen en er geen vrede mee hebben, je beseft niet dat dit verraad door hogerhand op je pad is gekomen, in plaats daarvan verwijt je anderen jou te hebben verraden of bedrogen, maar jouw val is gerechtvaardigd en dient een hoger doel, dit heb je in te zien , ook al loopt je ego een ferme deuk op

grtj,

kreeft

goeiemorgen,

de zon,

dingen doen waar ik blij van wordt, heldere doelen stellen,

grtj

Sweetie

Kreeftje,
bekijk het positiever , de zon zit in je hart , laat ze schijnen het is een heel krachtige kaart als je niet in de kelder kruipt ... snap je ?

Suus

kreeft

ja, meester  ;D

zal nie in het putteke kruipen  ;)

:-*

Sweetie

:D A tis daar te donker en te vochtig ..

kreeft

goeiemorgen,

kelken schildknaap

De Schildknaap stroomt vaak niet over van zelfverzekerdheid. Dat is een van de gebieden waar zij (breed door de elementen) aan moet werken. Ze moet leren vertrouwen op haarzelf en op wat haar invloed is op het geheel. Ze is in staat om zichzelf onder te laten sneeuwen waardoor ze niet meer uit de verf komt. Vermoedelijk kan dit komen doordat ze worstelt het het vertrouwen van anderen. Vaak vertrouwt ze anderen juist veel te veel waardoor haar mening er niet meer toe doet. Het is tijd dat ze uit de verf gaat komen, maar daarvoor zal ze zich moeten richten op wat zij voelt en niet wat anderen voelen. Alleen als ze dat duidelijk heeft kan ze gaan staan voor haar mening en doorgroeien naar de ridder.

grtj  :D

kreeft

#538
goeiemorgen,

bekers 5

Alles wat je met zoveel zorg had opgebouwd is ingestort en al wat je kan doen is hartscheurend huilen over wat je verloren hebt. Om je heen vertellen mensen je dat niet alles verloren is, maar dat wil je niet horen. Al wat je kan zien is dat wat je verloren hebt. Een ding is zeker: pijn is niet iets dat je kan ontlopen in het leven. Het is jouw keuze of je er lang onder wilt lijden en of het je leven in negatieve zin mag beïnvloeden.
Kort samengevat:

Deze kaart van de tweesprong geeft het einde aan van een oud leven, maar ook ontwikkelingen in de nabije toekomst. Hij kan ook de noodzaak van her-evaluatie betekenen.

symbolon,

zorg,
je hebt niet meer in de gaten dat er iemand op jouw zorg en medeleven is aangewezen, de andere die wacht op jouw aandacht, spiegelt eigenlijk het kleine kind in jezelf dat om aandacht vraagt en waarop je je zou moeten richten, je veegt als je je blik alleen op de buitenwereld richt, alleen je eigen hulpbehoevendheid onder het tapijt,

grtj

Lief

Kom op Kreeftje je kunt het!

Niet blijven hangen in het nu. Denk aan de toekomst.
Loslaten en opnieuw beginnen. Luister naar het kind in jezelf.

Fijne zondag en dikke knuffel.

Liefs, Lief :-* :)

Look for the answer inside your question...