Roddelpraat

Gestart door Anja, mei 02, 2023, 00:48:31 AM

Anja

Afgelopen nacht droom ik over roddelpraat. Ik bevind me niet in een groep maar sta tegenover slechts een persoon. Die ene persoon zegt tegen me dat dit roddelpraat is, meer niet. Niet veel later zie ik iemand met een boodschap op een T-shirt voor me fietsen.
Ik kan niet lezen wat er op dat T-shirt staat maar voel inderdaad wel aan dat de boodschap niet echt is, in ieder geval geraffineerd verpakt wordt.

Om te weten op welk vlak die roddel ligt, heb ik besloten om hier maar eens voor mezelf twee verschillende kaartjes op te trekken. Ik trek:-

-Pentakels 4
-De Muizen

Pentakels 4 geeft een instantie en/of iemand aan die heel sterk op zekerheden speelt en mogelijk zelfs wat nukkig kan zijn. Pentakels 4 komt heel vaak ter tafel in verband met ene bankier/het bankwezen, woekeraar en/of internationale handel.

Met internationale handel heb ik niets te maken dus dat valt snel af. Desalniettemin kan dit zeer zeker op vreemde financiële zaken gaan. Geld wat wordt achtergehouden wordt weer teruggevonden??? (De Muizen)?Ik sluit niet uit dat het iemand is die ik al ken, zeer betrouwbaar overkomt op het financiële vlak maar ineens blijkt dat hij woekert met geld??
Er is alleen geen bankier die ik persoonlijk ken :-\ :-\ :-\ dus dat is dan wel weer vreemd.

Tot nu toe heb ik twee mogelijke opties:
-Dit speelt zich af in familiale kring; mijn gedachten gaan nu in eerste instantie naar mijn oom uit maar kan (ook) om mijn broer gaan. Mijn broer gaat bij een sterfgeval van een van mijn ouders alles afwikkelen.
-De tweede optie: dit heeft met een aantal bestuursleden te maken die in mijn flatgebouw wonen. Dat ik door hen een raar verhaal op de mouw gespeld krijg.

Om minstens een van deze twee zaken gaat het. Dit is het enige wat ik tot nu toe kan bedenken.



ANJA

Mikal

Lieve Anja,

Misschien dat de droom niet gaat over dat iemand daadwerkelijk over jou roddelt maar kun je het meer symbolisch bekijken. Dat is althans hoe ik dromen bezie. Zou het kunnen zijn dat je dingen tegen jezelf verteld die jou niet helemaal recht aandoen? Jou eerder naar beneden halen zelfs? Je staat tegenover slechts één persoon, de persoon waar het om draait! Dromen gaan altijd over jezelf...
Het is een ‘beklede’ boodschap (goed onderbouwd waardoor je het wel geloofd of gaat dit over uiterlijk misschien?), op een tshirt wat er zo voor je fietst. Als het zo geraffineerd voor je fietst, en je er dus altijd zicht op hebt en naar kijkt, lijkt de kans groot dat je het geloofd. Maar zoals je droom al aangeeft, is het niet echt en dat voel je gelukkig zelf ook!

Pentakels 4 en muizen vind ik beiden kaarten die iets van angst weerspiegelen, angst voor verlies. De muizen houden zichzelf ook klein, de persoon op de pentakels 4 kaart maakt zichzelf ook niet heel groot trouwens maar voorovergebogen om alle pentakels maar stevig vast en bij elkaar te kunnen houden.

Ik vermoed dat de roddelpraat uit je droom de roddel is die je jezelf voorhoudt, heel geraffineerd verpakt, maar niet echt…!

Misschien kun je iets met deze zienswijze, ook al is de droom al enige tijd geleden.

Liefs Mikal

Anja

Beste Mikal,

Jouw interpretatie is op zich heel goed en er zit zeker een grote kern  van waarheid in. Deze droom is inderdaad al van een poosje geleden.
De roddel(s) op zich zijn me nog niet duidelijk maar dát er over mij is geroddeld, is mij inmiddels wel duidelijk. Het is namelijk mijn moeder!! Zonder dat ze besefte dat de persoon in kwestie tegenover mij woont, heeft ze dingen over mij verteld die hooguit half waar zijn. De persoon in kwestie, tegen wie ze over mij heeft gepraat, ontwijkt mij. Ik heb dat inmiddels al een paar keer gemerkt. MAAR........
Ik heb ook het idee dat mijn moeder ook nog eens sommige boodschappen heel mooi verpakt maar er een andere bedoeling achter haar handelswijze zit. Dan kan er ik niet precies de vinger op leggen maar voel wel de lijntjes lopen.
Bij mijn moeder gaat het zeker in hoofdzaak om uiterlijk vertoon c. q. schone schijn.

Nu terug naar mezelf: Pentakels 4/Muizen.
O. a. omdat ik zeer hoog gevoelig ben, had en heb ik moeders streken en bedoelingen altijd snel door, soms nog eerder dan zijzelf. O. a. hierom, heb ik nu meer moeite dan anderen om mensen spontaan te vertrouwen. Daarbij komt nog, dat ik in het verleden nogal eens profiteurs aantrok. Ook dit heeft de controle uit handen geven mij niet makkelijk gemaakt.

Wat ik mezelf voorhou?  :-\ :-\ Ik weet het even niet maar dit stemt mij wel tot nadenken.


Wederom reuze bedankt Mikal,

ANJA