mijn week- en dagkaartjes

Gestart door kreeft, januari 02, 2014, 08:54:01 AM

dameblanche

de duivel roept onnodig angst op, de duivel vertelt me dat je een soort van fanatisme opwerpt, gezien
de keizer.  je het druk hebt, concentreer je op een of enkele doelen.

kreeft

goeiemorgen,

weekkaart,
keizerin,
De Keizerin symboliseert de natuurlijke kracht die steeds weer nieuw leven schept. Zij staat voor groei en vruchtbaarheid op lichamelijk niveau, voor artistieke creativiteit op geestelijk niveau en op het niveau van ons verstand voor een veelheid aan ideeën en vindingrijkheid. Op het vlak van bewustzijn betekent deze kaart vergroting van inzicht. In ons werk kan deze kaart ook aangeven dat we ons op veranderingen in moeten stellen, dat er sprake is van iets heel nieuws. De Keizerin kan ook het begin aangeven van een nieuwe functie. Maar ook al kan de geboorte soms voor pijnscheuten zorgen, de door De Keizerin aangekondigde verandering is meestal een verbetering. Met betrekking tot relaties duidt deze kaart op groei en wijst naar overwegend vreugdevolle ontwikkelingen. Verder kan zij een fase van moederlijke liefde representeren of op het begin duiden van een nieuwe relatie.

kaartje voor vandaag, maandag 7 april
de hogepriester,
De Hogepriester of Hiërofant staat voor een diep gevoel van geloof en vertrouwen en vertegenwoordigt samen met De Hogepriesteres en De Ster een van de drie beschermende kaarten van de Tarot die het verloop van een gebeurtenis gunstige vooruitzichten geeft. Op het vlak van arbeid laat deze kaart ons zien dat we ons met fundamentele zaken bezighouden. De Hiërofant staat voor het zoeken naar diepere inhouden en een waarachtige roeping. Op het vlak van ons bewustzijn houden we ons bezig met vragen over zin en waarden en voor religieuze ervaringen. In onze persoonlijke relaties wijst De Hiërofant erop dat we ons in een fase bevinden waarin het vertrouwen en de genegenheid voor elkaar groeiende is. Op het niveau van gebeurtenissen symboliseert deze kaart onze wens om te trouwen of samen verder door het leven te gaan.

:) heel blij met beide kaarten,

@marianne, deze week ga ik proberen de druk een beetje achterwege te laten  :)

grtj

kreeft

goeiemorgen,

staven ridder
Kernwoorden: vertrek, plezierige gebeurtenis, afscheid, overhaast, geheimzinnig.

Staven Ridder belichaamt een warme tot verhitte atmosfeer waarin niet alleen sprake is van levenslust en enthousiasme, maar ook van ongeduld, impulsiviteit en eventueel zelfs overdrijving. We willen alles, en wel nu meteen..

grtj

kreeft

goeiemorgen,

pentakels 4

Kernwoorden: hebzucht, opgejaagdheid, tegenstand, vertraging, vastklampen.

Pentagrammen Vier toont een overdreven drang naar zekerheid. De door de kaart gekenmerkte levenshouding heeft iets vijandigs tegenover het leven, omdat we ons tegen de levenstroom willen verzetten en angstvallig vasthouden aan wat we hebben.

grtj

kreeft

goeiemorgen,

kracht,
Morele kracht, moed, ambitie, stoutmoedigheid, eerlijkheid, beheerstheid, kalmte, overwinningen op alle gebied

mooie kaart, ben er heel blij mee  :D

kreeft

goeiemorgen,

staven 2

Je innerlijke kracht herkennen, autoriteit hebben, de wereld in je handen hebben, een risico durven nemen, de blik op de toekomst hebben, je eigen stijl hebben of ontwikkelen,

grtj

kreeft

goeiemorgen,

pentakels 7

Kernwoorden: rijpingsperiode, geduld, zakensucces, beloning, vruchten.

Pentagrammen Zeven staat voor geduld en langzame maar gestage groei. We moeten er de tijd aan geven. Als we niet te gehaast zijn ligt een positief resultaat in het verschiet.

grtj

dameblanche

een mooie week, een vruchtbare week, waarin je op zoek bent gegaan naar je eigen leermeester in je, die heb je in je, ook al ga je daar eens aan voorbij door ongeduldigheid [pentakels 7]
toch kun je terug kijken op een positieve ervaring in je leven, op eigen kracht sta je daar toch waar je nu staat, een nieuw verworven status-quo, pentakels 4.\
de staven ridder in je weet dat hij de kracht heeft om steeds nieuwe uitdagingen te blijven opzoeken[staven 2].

kreeft

goeiemorgen,

kracht,
Morele kracht, moed, ambitie, stoutmoedigheid, eerlijkheid, beheerstheid, kalmte, overwinningen op alle gebied

kan ik gebruiken ,

@marianne, ja klopt wat je zegt, op eigen kracht, steeds doorgaan , er komen ook steeds nieuwe dingen op mn pad,

fijne zondag  :)

dameblanche

geod zo!!!

doorgaan, je bent een pionier, je werkt heel goed aan jezelf, kracht staat hier ook voor karactervastigheid, de triomf over haat en liefde, hier ligt nog een puntje!!!
en zelfdisipline.

kreeft

goeiemorgen,

weekkaart
hogepriester,
De Hogepriester of Hiërofant staat voor een diep gevoel van geloof en vertrouwen en vertegenwoordigt samen met De Hogepriesteres en De Ster een van de drie beschermende kaarten van de Tarot die het verloop van een gebeurtenis gunstige vooruitzichten geeft. Op het vlak van arbeid laat deze kaart ons zien dat we ons met fundamentele zaken bezighouden. De Hiërofant staat voor het zoeken naar diepere inhouden en een waarachtige roeping. Op het vlak van ons bewustzijn houden we ons bezig met vragen over zin en waarden en voor religieuze ervaringen. In onze persoonlijke relaties wijst De Hiërofant erop dat we ons in een fase bevinden waarin het vertrouwen en de genegenheid voor elkaar groeiende is. Op het niveau van gebeurtenissen symboliseert deze kaart onze wens om te trouwen of samen verder door het leven te gaan.

kaartje voor vandaag, maandag 14 april
staven 9
Deze dag staat in het teken van uw zelfvertrouwen. Spring over uw eigen schaduw heen. Waag een onderneming waar u voorheen de kans en moed niet voor had. Vertrouw op uw intuïtie; deze laat u vanzelf de juiste handelingen verrichten. U kunt de inspirerende energie van vandaag ook gebruiken om een aangename blik op de toekomst te ontwikkelen. Vandaag kunt u dingen vooruit plannen.

blij met deze kaarten,
@marianne, ja haat en liefde, daar moet ik nog aan werken  :)

grtj en fijne week voor iedereen  :)

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden ridder,

Vandaag heeft u een gevoel van verscheurdheid. U ergert u, omdat u geen greep kunt krijgen op de alledaagse zaken van de dag. Ideeën en gevoelens komen niet geheel tot uiting. Probeer geen machtsspelletjes te spelen of aan te gaan. Laat u zich niet van stuk brengen door cynische schijnvertoningen. Vertrouw op uw eigen gevoel. Kom uit voor uw standpunt. Laat u niet leiden door een vlotte babbel.

grtj

dameblanche

hoe is het ondertussen met je conflikthantering?

je reageert wel eens te impulsief en te ongeduldig.

kreeft

@marianne, ik verschoot deze ochtend toen deze kaart kwam en dacht aan ruzie, maar
het is een kalme dag geworden op alle gebied,
maar ik denk dat het  'in' mij is, mss iets dat ik nog moeten uiten
afwachten wat er komt

dank marianne  :)

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden ridder,

zelfde als gisteren, hij achtervolgt mij,
dus zal er wel ergens iets op komst zijn met een woordenwisseling,

grtj