Mlle Lenormand: enkele basislegpatronen

Gestart door Opti-Mystique, juni 07, 2005, 12:33:00 PM

Palomino

Citaat van: Opti-Mystique op juni 08, 2005, 21:16:03 PM
Citaat van: Palomino op juni 08, 2005, 20:57:17 PM
Wedden dat het er vanavond of hooguit morgen op staat  ;)

Psies... als ik iets in mijn hoofd haal, dan moet het ook NU... ;D


Zóóóóóóóó herkenbaar voor Palo ::) ;)
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

luna

Ik vind Lenormand eerder saai en oppervlakkig. Hier vind ik absoluut geen diepgang en ben er ook heel vlug op uitgekeken geraakt.

Opti-Mystique

Citaat van: Palomino op juni 08, 2005, 18:24:45 PM
...Als ik een real-life consult doe, dan vraag ik de consultant altijd om even een blik op de kaarten te werpen en me te vertellen of ze iets van herkenning in bepaalde kaarten zien, of dat ze een bepaald gevoel te weeg brengen.( In de meeste gevallen is het meestal maar één ,of hoogstens twee of drie kaarten waar men iets over te zeggen heeft...)
Ik laat ze dus niet daadwerkelijk mee interpreteren, maar hun bevindingen neem ik wel mee in mijn interpretatie.  Ik vind de spontane uitlatingen die consultnanten doen naar aanleiding van wat ze zien op 'hun' kaarten juist heel essentieel.
Is het niet juist het onbewuste dat getriggerd wordt door die plaatjes en is dat niet juíst zo belangrijk in de tarot...? En daarvoor is geen enkele kennis van de tarot nodig, slechts een paar ogen en een stuk openheid...

Ha Palootje,

Ja... je hebt helemaal gelijk! Zo had ik het alleen nog niet bekeken of toegepast in mijn eigen consulten. Maar het is een absoluut een hele waardevolle invalshoek. En ik denk dat mensen het ook best leuk zullen vinden om op deze wijze erbij betrokken te worden. Het gaat tenslotte over henzelf en maakt anderzijds het kaartleggen ook weer een stap toegankelijker.

Dank je wel dus voor het delen van deze ervaring!

:D

Liefs, Dolf

Opti-Mystique

Citaat van: Palomino op juni 08, 2005, 18:32:03 PM
Citaat van: Garisson op juni 08, 2005, 16:08:31 PM
is het misschien geen idee om die online leggingen die jullie doen, stap-voor-stap uit te voeren? Dus zoals ik het nu even bij elkaar brainstorm (en vergeef me als het teveel leek-praat is  ;D ):
- je doet je legging vervolgens beschrijf je op dit forum aan de hand van de info die je hebt, wat je ingeving is;
- de consultant geeft zijn reactie, vertelt wat hij vindt kloppen en herkent, vertelt misschien wat meer over het probleem;
- je hebt nu meer info om mee te nemen tijdens de verdere interpretatie en geeft weer aan wat je verdere ingeving is.
De laatste stappen herhalen zich natuurlijk totdat de legging compleet is.

Het is wellicht wat intensiever, en het vergt een actieve rol van de consultant die regelmatig moet inloggen en posten om de dialoog op gang te houden. Maar daar kun je afspraken over maken, toch?
Ben benieuwd of je dit wat zou vinden! En misschien heeft Palomino er ook wel een mening over? (en wie hier verder nog online leggingen doet...)



...Dit klinkt mij als een heel gedoe in de oren... :-\


Het is een goed idee Garisson, maar op een forum praktisch gezien haast onmogelijk uit te voeren. Sowieso kost een legging uitwerken nu al een behoorlijke tijd, waar ik toch even energie en rust voor moet zien te vinden om dat in één keer uit te werken.

Daarnaast vind ik het zelf prettig, wanneer mensen achteraf inhoudelijk reageren op mijn interpretatie. Als ze vertellen wat ze herkennen en kunnen plaatsen, maar ook waar de vraagtekens rijzen en dan wil ik graag weten waarom dan?! Sommigen doen dat inderdaad en het is voor mij dan maximaal leerzaam om feedback te krijgen. Met deze reactie kijk ik meestal nogmaals naar de kaarten om te zien, of ik er dan nog meer uit kan halen of zaken beter in perspectief kan plaatsen. Helaas blijft het vaak eerst even stil, gevolgd door een welgemeende dank voor de moeite... Mijn opvatting is dus dat het initiatief voor de verdere wisselwerking bij de consultant ligt; die gelegenheid is er, maar men men moet hier in de eerste plaats ook zelf behoefte aan hebben. Soms is de info bevredigend genoeg en dan zijn er altijd nog al die andere ogen, die mee kunnen lezen op het forum... Het blijft very personal stuff 8)

De moeite die jij voorstelt om in een kaartlegging te gaan steken, zou ik dan eerder investeren in het realiseren van een persoonlijke afspraak met iemand, om in real life een consult te doen... Waarschijnlijk meer resultaat en ook sneller geregeld... ;)

greetzz... Dolf

Palomino

Citaat van: Palomino op juni 08, 2005, 18:32:03 PM
Citaat van: Garisson op juni 08, 2005, 16:08:31 PM




is het misschien geen idee om die online leggingen die jullie doen, stap-voor-stap uit te voeren? Dus zoals ik het nu even bij elkaar brainstorm (en vergeef me als het teveel leek-praat is  ;D ):
- je doet je legging vervolgens beschrijf je op dit forum aan de hand van de info die je hebt, wat je ingeving is;
- de consultant geeft zijn reactie, vertelt wat hij vindt kloppen en herkent, vertelt misschien wat meer over het probleem;
- je hebt nu meer info om mee te nemen tijdens de verdere interpretatie en geeft weer aan wat je verdere ingeving is.
De laatste stappen herhalen zich natuurlijk totdat de legging compleet is.

Het is wellicht wat intensiever, en het vergt een actieve rol van de consultant die regelmatig moet inloggen en posten om de dialoog op gang te houden. Maar daar kun je afspraken over maken, toch?
Ben benieuwd of je dit wat zou vinden! En misschien heeft Palomino er ook wel een mening over? (en wie hier verder nog online leggingen doet...)



...Dit klinkt mij als een heel gedoe in de oren... :-\


Het is natuurlijk ook een idee om de kaarten die je voor de consultant trekt aan hem/haar bekend te maken alvorens met de interpretatie te beginnen...hem/haar naar een site te verwijzen waar de kaarten online te zien zijn en te vragen of er kaarten zijn die iets te weeg brengen...en dit vervolgens even te melden.

Dan kun je in alle rust met de kaarten aan de slag gaan en bij de interpretatie  de informatie van de consultant gebruiken... :)

Liefs,
Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Miranda24

Ikzelf werk nu een aantal jaren met de Lenormand kaarten...Vind het zelf prettiger als de Rider Waite.. die ligt me absoluut niet... Nu heb ik een korte tijd geleden de Gypsy Lenormand gekocht...En ik moet zeggen...ben blij dat ik al met de Lenormand gewerkt heb,anders denk ik dat ik niets van de Gypsy Lenormand had gesnapt...Mensen die eens wat anders willen als de "gewone"Lenormand,zou ik zeer zeker de G.Lenormand aanraden...Echt top...En heb ik ook nog zigeuner waarzegkaarten van platnik gekocht... heb nog niet met die gewerkt,al ben ik al wel heel nieuwsgierig geworden hoe ik met die werken zal ;D...


janice

#36
Zelf heb ik deze kaarten:

ook een soort vaan Lenormand kaarten, maar dan heel modern, ofzo.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Opti-Mystique

Ha Janice,

Zo te zien is het wel gebaseerd op het Lenormand-spel, maar ik zie zo ook al wat verschillen. Die kaart met het trouwpaar en die 2 schuddende handen komen niet specifiek in het Lenormand spel voor, maar daarin zitten wel weer kaarten zoals De Ring en De Hond, die hetzelfde symboliseren. Ook de kaartnummers wijken hier en daar af, maar dit heb je dan ook weer in het Tarotdeck in de Herstelde Orde.

Naast de Hond, de Ruiter, het Hart, het Huis etc. zitten er ook voldoende overeenkomsten in. Mooie, vrolijke kaarten zijn dit trouwens.

liefs, Dolf

Opti-Mystique

Citaat van: Amatiël op juni 09, 2005, 14:28:31 PM
...Ikzelf werk nu een aantal jaren met de Lenormand kaarten...

Hi Amatiël,

Misschien vind jij het leuk om een waardevolle bijdrage te gaan leveren in het Arcana-forum, wanneer we de kaarten per stuk inhoudelijk gaan bespreken. Ervaring gaat veruit boven de boekjes... ;)

Ik heb overigens aan het eind van de ochtend alles naar Cath gemaild, dus het hangt er nu vanaf hoeveel bewerking er nog aan haar kant inzit en wanneer ze tijd heeft om Mlle Lenormand online te zetten... So now we wait... ;D

Liefs, Dolf

els

Hee allemaal,

Kijk uit om straks mee te kijken/doen met Llenormand.

Ik zou echter heel graag willen weten wat nu de verschillen zijn tussen tarot en Llenormand (behalve de kaarten).

Veel groetjes van Els

Garisson

Citaat van: Opti-Mystique op juni 09, 2005, 13:08:28 PM

Het is een goed idee Garisson, maar op een forum praktisch gezien haast onmogelijk uit te voeren.

[.......]

De moeite die jij voorstelt om in een kaartlegging te gaan steken, zou ik dan eerder investeren in het realiseren van een persoonlijke afspraak met iemand, om in real life een consult te doen... Waarschijnlijk meer resultaat en ook sneller geregeld... ;)

greetzz... Dolf

ja het was maar een ideetje natuurlijk... zoals ik al zei, verwachtte ik al dat zoiets misschien te intensief is. Voor jullie als 'interpreteur' maar ook voor de consultant die na korte tijd met een verslapte spanningsboog  zit. Met als resultaat een halve kaartlegging of zo!
Het idee van Palo vond ik ook nog niet zo gek; zelf dacht ik later nog aan een msn-sessie of zo.  Maar misschien duurt zo'n uitgebreide legging wel te lang voor veel mensen om online te blijven. Hoe lang duurt zoiets normaal eigenlijk?

wat je zegt over de beperkte respons die je krijgt van mensen voor wie je de kaarten hebt gelegd, lijkt me overigens best te begrijpen maar dat zul je zelf ook wel weten: zoiets moet natuurlijk nog ff bezinken en een plaats krijgen en veel mensen hebben daar ff voor nodig en vallen dus meteen na het horen van de interpretatie wat stil.  Maar ik begrijp dat het voor jullie prettig is om te horen hoe e.e.a. aankomt!

grtzz
Garisson

Garisson

Citaat van: Palomino op juni 09, 2005, 13:55:28 PM
Het is natuurlijk ook een idee om de kaarten die je voor de consultant trekt aan hem/haar bekend te maken alvorens met de interpretatie te beginnen...hem/haar naar een site te verwijzen waar de kaarten online te zien zijn en te vragen of er kaarten zijn die iets te weeg brengen...en dit vervolgens even te melden.

Dan kun je in alle rust met de kaarten aan de slag gaan en bij de interpretatie  de informatie van de consultant gebruiken... :)

Liefs,
Palo

dit vind ik ook nog niet zo onaardig!  op zo'n manier moet het toch mogelijk zijn een soort-van-interactiviteit teweeg te brengen.

grtzz
Garisson

Opti-Mystique

Citaat van: Garisson op juni 10, 2005, 10:26:50 AM
...zelf dacht ik later nog aan een msn-sessie of zo.  Maar misschien duurt zo'n uitgebreide legging wel te lang voor veel mensen om online te blijven. Hoe lang duurt zoiets normaal eigenlijk?...

Yep; that one crossed my mind several times before. Lijkt me erg gaaf om eens een consult via MSN te geven. Over het algemeen ben je 20 minuten tot een half uur met een consult bezig. Hangt er vanaf hoeveel de kaarten je op dat moment late zien en wat het aan verdere gespreksstof oplevert. De tijd voor een online consult gaat'tem natuurlijk vooral zitten in het tikken...

greetinx, Dolf

Opti-Mystique

#43
Citaat van: Garisson op juni 10, 2005, 10:28:56 AM
...dit vind ik ook nog niet zo onaardig! op zo'n manier moet het toch mogelijk zijn een soort-van-interactiviteit teweeg te brengen...

Ja, kaarten zijn zo getrokken en kunnen getoond worden in een nieuw topic, waarin later de reactie van de consultant volgt en de volledige interpretatie van de legging...

Ik zat overigens gisteren in de kroeg met een vriendin van me en later op de avond heb ik kaartje opgegooid voor haar. Ik nam meteen proef op de som en haar eerst gevraagd of ze in het Keltisch Kruis plaatjes of situaties zag die haar iets zeiden of die ze kon plaatsen... Grappig genoeg wees ze Zwaarden X aan en zei: "dat is niet goed"... en vervolgens Zwaarden IX: "...en dat ook niet!"

Donkere kaarten roepen toch direct een associatie op in negatieve zin. Mensen weten dat er "iets" aan de hand is, maar kunnen dit met de kennis die ze hebben niet direct linken aan gebeurtenissen in hun leven. Of ze moeten zich kunnen herinneren wanneer ze voor het laatst op straat lagen met 9 zwaarden in hun rug en nummer 10 in hun oor... ;D ;)

Maar ik vraag het aan de volgende zeker weer...

Liefs, Dolf

Garisson

Citaat van: Opti-Mystique op juni 10, 2005, 10:43:20 AM
Yep; that one crossed my mind several times before. Lijkt me erg gaaf om eens een consult via MSN te geven. Over het algemeen ben je 20 minuten tot een half uur met een consult bezig. Hangt er vanaf hoeveel de kaarten je op dat moment late zien en wat het aan verdere gespreksstof oplevert. De tijd voor een online consult gaat'tem natuurlijk vooral zitten in het tikken...


als het je wat lijkt wil ik me best opwerpen als 'proefkonijn'...! als je het serieus zou willen overwegen. laat maar weten!

grtzz
Garisson