Merkwaardige verhalen

Gestart door Sweetie, mei 09, 2012, 19:12:13 PM

Sweetie

Hallo Marit,

Dieren die dicht bij je komen is nooit slecht , het is een teken van "MERK mij op " en "pas mij toe in je leven "
Dat zijn de signalen die de natuur je geeft .. wees daar dankbaar om !

Liefs
Suzy

heleen

Citaat van: Suzy op september 10, 2013, 12:50:52 PM
Hallo Marit,

Dieren die dicht bij je komen is nooit slecht
Liefs
Suzy

Ik ben vandaag in mijn pink gestoken door een wesp (althans ik denk dat het wesp was) ik had toch liever gehad dat dit dier meer afstand van mij genomen had. Ik heb namelijk nu pijn in mijn pink, en misschien is de wesp nu dood.

Heleen

Xuma


;D

Je hebt mij luidkeels doen schateren dear Heleen, I love schateren; danke scheun.

:)  Xu
Just a closer walk with Thee...........


Carla

Citaat van: Marit op september 10, 2013, 12:00:52 PM
bij Alle Totemdieren op catharinaweb vind ik wel de slak niet terug.

Het is absoluut onmogelijk alle dieren van de wereld te benoemen, want dat zijn er zo heel erg veel. Op de website vind je de zeg maar 'standaard' totemdieren, op de faceboekpagina worden ook regelmatig andere dieren als totemdier genoemd (zoals ook de slak) en voor de rest is het wat Suzy ook al zei: kijk naar de eigenschappen van het betreffende dier, wat kan het dier jou leren? Dat is waar het om gaat.

Marit

Hi Carla, dat zijn idd erg veel dieren. Aangezien ik het niet meer uithou, omdat het regent zit ik nu onder het afdak te roken, hebben de (naakt)slakken zich naar daar verplaatst, een stuk of twintig, een grote dikke richt zich gewoon van de muur op in mijn richting (ja, de naakte zitten nu ook op de muur) en twee kleintjes kruipen naar me toe terwijl ik daar zit, heb ik het dan maar aan de kaarten gevraagd: wat is de betekenis van die slakken? En ik krijg:

situatie: Kelken 5
keuze/actie: ridder staven omgekeerd
kans: pentakels 5 omgekeerd

en leidt daaruit af dat ik nog verdriet/teleurstelling te verwerken heb (idd hoorde ik vandaag een lied dat me deed beseffen dat ik nog van mijn ex hou, al is het beter zo, zijn nieuwe vriendin past beter bij hem, hij snapte mij gewoon niet maar dat wil niet zeggen dat we niet van elkaar hielden + over andere kwesties), dat ik daar vooral de tijd voor moet nemen en GEDULD moet hebben, en dat ik dan uiteindelijk zal inzien dat het leven wél mooi is, maar dat ik nu gewoon nog steeds, nog steeds niet inzie wat er allemaal wel goed is.

Dus yep, dat was juist! :) slakken = trager aan, geduld hebben

@heleen: niet letterlijk te dicht bij de beestjes komen hee :)

Marit

overigens wel chapeau voor het doorzettingsvermogen van die beestjes, zeer hardnekkig :)

Marit

heb ik dit opgezocht/uitgezocht, keer ik terug, zitten er maar 5 meer (2 huis, 3 naakt), én het zijn andere, want ze zijn veel kleiner. Ik ga er werkelijk nog in moeten geloven. Ben trouwens niet op café gegaan vanavond , tijd voor mezelf en denken, en er zijn geen huisjesslakken meer op de garagedeur. Geen.

Xuma


Stapje voor stapje lieve Marit.
Heel lief voor jezelf zijn.
Praat met het kind in jezelf, heb begrip voor haar, troost haar.

:) Xu
Just a closer walk with Thee...........

Marit

ik weet niet hoe dat moet, lief zijn voor jezelf

Steek ik vanmorgen de radio aan: Patience van Guns N' Roses

heleen

Ook ik heb veel last van slakken in de tuin. Of last, zij wonen daar en eten graag mijn planten op, en dat vind ik  minder prettig. Nu heb ik maar een klein tuintje, maar ik ben een enthousiaste, onervaren tuinierster. In februari begin ik aan de slag te gaan met zaadje. Die ik netjes onder glas laat uitkomen, bakken vol, en na een paar weken naar buiten breng om ze over te brengen naar mijn tuin(tje). Dit jaar dacht ik leuk zonnebloemen, en niet van die kleintjes, reuzenzonnebloemen. En ik denk in het groot, dus 2 zakjes met zonnebloemen. Uit laten komen, naar de tuin. De plantjes om de pakweg 15 cm naast elkaar gezet, ik snap niet waarom ze op het pakje over minstens 50 cm spreken, dat gaat nooit passen in mijn tuintje! Ieder nacht worden mijn zonnebloemen opgegeten door de slakken. Maar niet allemaal. Ze laten een zonnebloem staan, eten er 2 of 3 op, laten er weer 1 staan. eten er weer 2 of 3 op, totdat ik 2 zonnebloemen (reuze) overhoudt. Ik baalde! Tot de zonnebloemen tot hun werkelijke grote kwamen. 2 van die joekels in mijn tuin was precies genoeg, en ze stonden op de perfecte plaats. Dus dank je wel lieve slakjes, dat jullie mij hebben meegeholpen met tuinieren!

Heleen.

Marit

dus daar ook weer: je moest geduld hebben heleen (altijd in tuinieren sowieso) en dan wordt je beloond met twee mooie grote. Je kunt niet alles willen, en de kleintjes deden er niet toe.

Carla


Sweetie

Hahaha , was ons Helena een beetje te gulzig dan hebben de slakken getoond  dat je het met minder ook kan doen  :D :D
Mooi , nu de zaadjes gebruiken om aan iedereen die je tegen komt een plantje te geven ... bekijk het aan de zonnige kant .. zeg het met een bloemetje hahaha bij deze een reuze bloem  :D

Liefs
Suus 

Xuma

#269
Nou Heleen, ik weet ook niet altijd hoe ik aan mijn ingevingen kom, maar ik zag jou op een podium je buitengewoon geestige, grappige verhalen staan (zitten mag ook) vertellen voor een volle zaal met mensen.
Je maakte alle aanwezigen aan het lachen, glimlachen of schaterlachen.
Je genoot zelf nog het meeste van je talent anderen blij te maken en dat talent op deze wijze uit te mogen oefenen. :D

Hoe kom ik aan dat beeld Heleen ?
Herken je er iets van of is het mijn eigen fantasie, als gevolg van het feit dat ik je erg geestig vind en een begaafd verhalenverteller in jou zie ?

:) Xu
Just a closer walk with Thee...........