Geboortehoroscoop duiden ??

Gestart door Romira, november 06, 2009, 14:37:50 PM

Romira

Hallo allemaal,

Heel leuk om het over astrologie te hebben , maar het duiden leer je altijd alleen nog door het gewoon te doen.
Wie heeft er een horoscoop van iemand die we kunnen bespreken ?

Gr
Miranda

libram

hallo Romiro,
een goed idee, en ik doe graag aan mee om het een en ander, zichtbaar gemaakt
in de geboortehoroscoop, te bespreken en/of toe te lichten vanuit mijn visie.
daarbij komt dat het altijd leerzaam en verrfrissend is om ook andermans mening en visie te horen.

een geboortehoroscoop hierover heb ik niet.
Wellicht is er iemand op dit forum die van zijn of haar geboortehoroscoop wel eens een duiding wil hebben.
en misschien vragen heeft.

liefs,

libram

Romira

Hey leuk !!
De vraag is dus wie oh wie wil zijn gegevens beschikbaar stellen ??

Gr
Miranda

morticia

Mag ik konijn spelen?     :)
22 juli 1971 Aalst (België) 7u45

libram

hallo Morticia,
is het Aalst in Oost Vlaanderen of Limburg?

liefs,

libram

Romira

Citaat van: morticia op november 06, 2009, 21:45:37 PM
Mag ik konijn spelen?     :)
22 juli 1971 Aalst (België) 7u45

Leuk !!
Bedankt.
Ik moet helaas het hele weekend werken dus het duurt misschien even , maar ik kom erop terug.

Gr
Miranda

morticia

Libram, Aalst ligt in Oost Vlaanderen.
Miranda, take your time  ;)

Ben heel nieuwsgierig wat jullie er van gaan maken.
Een andere visie op waar ik zelf al zoveel heb in geroerd lijkt me heel boeiend  :)



libram

lief konijn,

om direct een complete analyse van je horoscoop te geven vergt bij mij toch 3 dagen voorbereiding en 4 uur persoonlijk consult.
en doe ik nooit schriftelijk dus verwacht dit niet van mij. Neemt niet weg dat we , in ieder geval ik, op stukken uit je horoscoop onze aandacht wordt gericht. Wat vind je ervan als wij ons richten op je zon, je maan, hoe is je vaderbeeld cq moederbeeld ?

een ding wil ik je alvast meegeven:

je zon op 28/49 kreeft geeft in het astrologisch mandalla van Ruhdhyar het volgende aan. (heb afgerond 29 graden kreeft)

EEN GRIEKSE MUZE WEEGT EEN PASGEBOREN TWEELING OP EEN GOUDEN WEEGSCHAAL

Grondtoon: Het intuïtief afwegen van alternatieven.

liefs,

libram

morticia

Lieve Libram,

ik heb mezelf al ondersteboven geanalyseerd  ;)
Die 3 dagen en 4 uur persoonlijk consult zijn niet nodig.  Ik ben gewoon nieuwgierig wat iemand anders ziet.
Elk woord is welkom, elke stilte ook.
Mijn zon en mijn maan, prima.
Wat bedoel je precies met mijn vader- en moederbeeld? Ik heb ze altijd heel moeilijk geaccepteerd als ouders. Ik heb steeds het idee dat ik 'leraar' ben voor hen in plaats van zij voor mij.

Een griekse muze weegt een pasgeboren tweeling op een gouden weegschaal....
Waar staat tweeling voor in die uitspraak?  Dubbel?  2 gezichten? Lucht?

Het is al gebleven dat mijn intuïtie goed is (als ik niet te koppig ben om er naar te luisteren).



Het konijn


klaproos1945

De weegschaal is het balans
De tweeling is de spiegel?
klaproosje :)

Jaydee

#10
He Mortica,

Zo op het 1e gezicht denk je no problem met je ouders ;) Een boeiende en leerzame horoscoop.

Hier alvast een bijdrage van mij, ik hoor wel wat je wel en niet herkent.

Het ouderbeeld houdt in door welke bril jij vanuit jouw horoscoop je ouders ervaren zou kunnen hebben. Je kijkt dan naar de aanduiders o.a. van de ouders.
Deze zijn :
Zon ( Vader)
Maan ( Moeder)
Saturnus ( opvoeder)
Huis 4 ( Vader)
Huis 10 ( Moeder)
Heer 4 en heer 10.

Nu is mijn ervaring en deze methode wordt volgens de klassieken nog steeds gehanteerd, dat wanneer je een daghoroscoophebt = zon boven de horizon = ascendant De Zon als aanduider van de vader gezien wordt en Venus voor de moeder.
In een nachthoroscoop zon onder de ascendantlijn zou dan Saturnus als de Vader als aanduider staan en de Maan als moeder.

Misschien een leuk topic om te onderzoeken.
Hoewel tijden en rolverdelingen veranderen, zeker nu anno 2000 zie je vaders steeds meer opvoedende taken overnemen, maar ook de zorgende rol delen ze steeds meer.
Nu staat de maan voor de zorgende rol, en saturnus nog steeds m.i. voor de opvoeder.

Wat mij opvalt in jou horoscoop als we gewoon de gangbare regeltjes eerst maar volgen, is dat jou zon en maan conjunct in kreeft huis 11/12 geen moeilijke aspecten maken, waardoor je snel de neiging zou kunnen hebben bij blinde duidingen dat de  relatie met de ouders niet geheel als negatief ervaren kan zijn. Hoewel de planeten de belofte inhouden of dit makkelijk of moeilijk gaat, zou je bij kunnen stellen dat je geen traumatisch beeld overgehouden hebt aan het beeld van je ouders puur vanuit de zon en maan bekeken dan. Want je hebt ook nog 3 planeten in de ouderhuizen. De huisheren vertellen dan weer op welke manier die belofte ingelost wordt
Begin je bij heer 4 dan zie je dat het voor jou belangrijk geweest is dat er een behoefte is vanuit je thuisbasis, de vader, etc dat deze jou een tastbaar gevoel van veiligheid en zekerheid en, vaste grond onder je voeten konden bieden m.b.t. jou dierbaren..Kan zijn in jou geval dat je ouder(s) harde werkers waren, en dat zij dat stukje in jou beleving misschien in het materiële geuit hebben, heer 4 in 2 kan ook inhouden dat die gevoelsmatige basis verbonden is aan bezit, geld, werk aan huis, maar ook natuurlijk met vormgeven van materie ( kunstzinnig bezig zijn)  of het vergaren van geestelijke rijkdomNu staat heer 4 er helemaal niet slecht bij………..hij maakt enkel sextielen, waardoor je op zou kunnen maken, dat zaken rondom het verleden, je vader, het ouderlijk huis, het mede mogelijk hebben gemaakt of maken, die belofte van heer 4 te verwezenlijken met wat hulp en hard werken, driehoeken kunnen fijn zijn maar ook lui maken, bij een sextiel krijg je hulp maar je mag er zelf ook wat voor doen ;-)
Je zou die heer 4 dan verder kunnen duiden je krijgt dan:
Heer 4 sextiel Zon
Heer 4 sextiel maan.
Heer 4 sextiel heer 1
Heer 4 sextiel heer 12
Heer 4 sextiel Jupiter
Heer 4 sextiel heer 5
Heer 4 sextiel bijheer 11

Maar kijk je bijvoorbeeld naar de planeten in 4
Dan zie je Jupiter in Schorpioen
En Neptununus in Boogschutter,

Pak je puur de harde aspecten van Jupiter ( aspecten buiten teken even daargelaten)
Dan zie je Jupiter vierkant Mars
Jupiter in 4 vierkant heer 9
Jupiter vierkant Mercurius
Jupiter vierkant heer 2
Jupiter vierkant heer 11

De basis van een Jupiter in 4 kan inhouden:
Jupiter in het 4e kan de verhouding tot de vader kleuren, soms wordt hij geïdealiseerd, als een veelbelovend  figuur, rijk aan mogelijkheden, maar ook zie je dat de vader de Jupiter kant van zijn karakter onderdrukt, met name als sterk van hem verwacht wordt dat structuur en veiligheid belangrijker zijn, dan zie je het kind met Jupiter in 4 die kanten die de vader onderdrukt, juist wil verwezenlijken, bij jou zou dat een rol gespeeld kunnen hebben, met name omdat die jupiter vanuit 4 een driehoek naar de vader maakt en dit bij jou voor de nodige bewustzijn gezorgd kan hebben , en je op die manier ruimte gevonden hebt om je persoonlijk te ontwikkelen ( jupiter driehoek heer 1) maar ook om naar binnen te keren door zaken uit je onderbewuste te onderzoeken etc ( heer 12)

Kijk je naar de harde aspecten dan zie je dat er vanuit het ouderlijk huis een conflict ligt m.b.t. tot je geloofsovertuigingen, je idealen, het hogere leren ( onderwijzen), dat dit er op zijn tijd met de nodige discussies ( merc ) en boosheid ( mars) gepaard kon gaan. Waarschijnlijk was je vader in dit geval, niet iemand die zomaar iets aannam, en een zekere eigenwijsheid in zich had, net als jijzelf, waardoor het nogal eens kon botsen en de meningsverschillen ( 11) de visies ( 9) maar ook dat gevoel van zekerheid, het vasthouden aan ( 2) voor problemen gezorgd kan hebben.

Dan heb je ook nog neptunus in het vierde, wat staat voor bepaalde verwachtingen die je had/hebt t.a.v. het ouderlijk huis, de vader etc. Verwachtingen scheppen teleurstellingen zegt men, in jou geval zou de verwachting die je hebt t.a.v. de vader anders kunnen zijn dan de werkelijkheid is.  Nu maakt Neptnus een opposiet met Saturnus in 10, ( de rest is buiten teken) Hier kan ook een frustratie ( saturnus) zitten t.a.v. het ideaalbeeld wat je graag had gehad t.a.v. het vaderbeeld, en de thuissituatie. Het vormgeven ( Saturnus) staat opposiet het vormloze( Neptunus) in de ouderhuizen, ik weet niet hoe je het ervaren hebt, maar het zou kunnen zijn, telkens als je ze iets wilde vertellen, wilde leren, duidelijk wilde maken, trok  of trokken je ouders zich terug voor je gevoel, het ene moment gingen ze er tegen in,het volgende moment zwegen ze zoiets?
Nu staat er natuurlijk nog veel meer, om die ouderbeelden compleet te duiden, heb je bij zowat je hele horoscoop nodig ;-)
Vanuit die Zon Maan in kreeft bijvoorbeeld zie je wel dat ergens wel zorgzaam, en liefhebbend waren, misschien dat ze er voor jou gevoel te weinig waren om welke reden dan ook, kan zijn dat ze hard aan het werk waren, afhankelijk waren van iets of iemand of elkaar ( kan dan van alles zijn, ziekte, vluchtgedrag,een sekte;-) instelling, geloof?  , en nog meer kreeft zon maan 12e huis zaken met al zijn aspecten.

Vanuit de planeten vanuit het 4e en ook 10e huis zie je dan dat je het niet zomaar cadeau krijgt om de belofte van de planeten daar in te lossen, je moet er hard voor werken, ook om een juist beeld van je eigen thuissituatie te krijgen, maar om het te verwezenlijken ( huisheer 4) zie je dat het wel kan gaan lukken om een veilig nest te creeren.

Er zit nog zoveel meer in, De Zon, Maan zelf, Saturnus in 10, Venus als heer 10, en dan Cheiron  op cusp 9! Die het 1 en ander bevestigd. Cheiron vierkant heer 10 ( de moeder o.a.) Hier kun je dan weer uit opmaken dat vormende ouder, de moeder jou waarheid, of het geen je te vertellen had,afgedaan kan hebben als niet belangrijk zegmaar. Met cheiron zit het vaak dieper, maar wie weet voor een volgende keer.

morticia

#11
Wat een overweldigende tekst Jaydee  :)
Hier heb ik voor mezelf iets geleerd.
Als ik een tekst uitschrijf voor iemand maakt ik het ook zo volledig met standen van planeten en het waarom en het misschien.  Ik heb me al eerder afgevraagd hoe iemand erop reageert als ze zo'n tekst krijgen te lezen en of het niet een teveel aan info is.
Dankzij jouw tekst Jaydee weet ik nu het antwoord  ;)
Een sterk vereenvoudigde tekst, met minder vermelding van standen en andere informatie, is aangenamer. Het leidt af van de essentie.
Hoe denk jij daar over Jaydee?

...en nu ga'k lezen, ik is nieuwsgierig  ;D

Jaydee

#12
Even snel in de baas zijn tijd ;)

Als iemand nul verstand heeft van astrologie, moet je al die termen natuurlijk weglaten, hier gaat het om een forum en mede om aan te geven waar de info vandaan komt lijkt het me wel handig, een leek snapt geen jojo van al die termen, dat leidt af, hier ga je ervan uit dat mensen misschien willen weten hoe of wat.

Afhankelijk van de situatie is mijn antwoordt :)

Leeuwin

Hoi Morticia,

Hier wordt over de relatie met je ouders geschreven. Jij hebt Saturnus in het tiende en Neptunus in het vierde huis lees ik.
Mijn ervaring met Neptunus en Saturnus in deze huizen is dat beide ouders moeite hebben om met andermans grenzen om te gaan. Ook met de grenzen van hun eigen kinderen. Ze proberen hun kinderen heel erg te vormen om zich aan te passen aan maatschappelijke normen en waarden maar wat het kind zelf nodig heeft zien ze vaak niet.
Als kind had je waarschijnlijk een stukje bewustheid in je wat je ouders misschien minder of nog helemaal niet hadden.
Vaak speelt het materiele leven een dominantie rol

Groetjes van Leeuwin die Saturnus in 10 en Neptunus in 4 heeft staan. Ze maken geen aspect met elkaar.


Romira

Wat mij erg interessant lijkt zijn de ongeaspecteerde Uranus en het Saturnus-Neptunus-duet.

Omdat er veel verschil is in de astrologische denkwereld misschien wel leuk om te kijken wat Morticia herkent en/of niet herkent ?

Een ongeaspecteerde planeet of duet is/zijn planeten die niet verbonden zijn met andere planeten en daardoor moeilijk te 'pakken' zijn voor het bewustzijn. Het bewustzijn is constant opzoek naar die energie waardoor de persoon die planeet dus juist heel erg laat zien , maar dat zich niet bewust is.
Dit maakt dus dat de persoon zelf de energie niet voelt , maar de omgeving juist wel.
Verder maakt dit dat de persoon zich 'anders' gevoeld kan hebben in de jeugd en alleen , misschien zelfs wel het zwarte schaap.....
Dat komt omdat de energie van die planeet los staat en er dus geen voorbeeld is.
Dit soort planeten laten (vaak) een familiepatroon zien.

Maar nu dan over Morticia :

Een Saturnus-Neptunus-duet , alsmede een bijheer 5-heer 8-duet.
Zowel Saturnus als Neptunus laten zich dus óf heel duidelijk zien of zijn ineens vertrokken als ze nodig zijn.
Omdat Saturnus en Uranus in lucht staan(haar inferieure functie) is daar voor Morticia heel moeilijk bewust bij te komen.

Eventotzover.
Gr
Miranda