Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Stilte horen

Gestart door Pink, oktober 04, 2009, 17:22:39 PM

Pink

Ik zit op mijn hurken midden op een oneindige zoutvlakte. Boven mijn hoofd vliegen geluidloos grote Golden eagles. Terwijl ik kijk naar hun majestueuze schaduw die door zon op de zoutvlakte is getekend, realiseer ik me ineens dat  ik stilte kan horen.

Op dat moment overvalt me een gevoel van nietigheid, het volledige besef dat ik maar een heel dun draadje ben in een heel groot web.

Met dat gevoel en met hoofdpijn werd ik wakker.

Pink

morticia

#1
Je hoofdpijn en je droom,
daar had ik deze gedachte bij...

Nietig zijn, een heel dun draadje in een GROOT web....daar heb je je ego niet voor nodig  ;)

Pink

Hallo Duus,

Dat klopt, het voelde ook alsof ik niets meer nodig had. Groots in nietigheid om het zo maar te zeggen.

Pink

morticia

Uit nieuwsgierigheid....

Hoe klonk de stilte?

Pink

Hallo Duus,

Lastig te beschrijven omdat stilte niet in geluid is te duiden. Als ik dan toch een geluid moet kiezen dan denk ik dat van die hele kleine sprankelende bubbels nog het meest in de buurt komen.

Pink

morticia

Wel mooi, een geluid dat niet te beschrijven valt  :)
Mijn fantasie begint al te borrelen.
`Klinkt als` is een vergelijk omdat we geen specifiek woord hebben voor dat ene geluid.

Is iets wat we horen altijd `een geluid`?

Pink

Hallo daar,

Dat denk ik niet maar een geluid associeer ik wel vaak met horen. Maar horen is meer en dat het moment dat ik de stilte kon "horen" was het moment dat ik bijna oploste. Wat overbleef was die hele lichte twinkeling die bubbels (in dat witte goedje dat champagbe heet) ook hebben.

Pink

Ricca

Lieve Pink,

Ken je de roman Zout op de schaduwen van vogels (Sylvie Germain)? Hierin strooit een jongetje zout op de schaduwen van overvliegende vogels om ze te verwelkomen in zijn hart. Dat vond ik een prachtig beeld.

Een oneindige zoutvlakte en gouden adelaars... Wit en goud doen me aan het kruinchakra denken. Adelaars ook. Als de witte vlakte je kruinchakra is (waar je a.h.w. bovenop zit :)), ben je inderdaad nietig klein... in vergelijking met het oneindige wezen aan wie dit chakra eigenlijk toebehoort: je ziel. Je ervaart jezelf als een heel dun draadje in een groot web of weefsel van bewustzijn. Jouw draadje is een wezenlijk onderdeel van het geheel en daarom ervaar je tevens de grootheid van je ziel... Je zit op je hurken (nederig) en het lijkt alsof de adelaars je uitnodigen om op te staan en mee te vliegen in de dimensie van je ziel.

Daarnaast (niet of/of) kun je de zoutvlakte ook zien als een oceaan waaruit onder invloed van Goddelijke licht alle water (de eb- en vloedroerselen van de emoties) verdampt is, het zout achterlatend: de geestelijke kern of uitgekristalliseerde essentie. Een mooi symbool voor geestelijke verlichting.

Ja, stilte kun je horen. Het is niet slechts de afwezigheid van geluid, maar een kwaliteit op zich die zich op vele manieren kenbaar kan maken. Ook als een beeld, of als een kleur, of als een geritsel dat je meer vóelt dan hoort.

Het valt me op dat je 'eagles' schrijft (in het Engels) en dat eagles en engels maar één letter verschillen... Een engelenconnectie? In het kruinchakra kunnen we o.m. contact leggen met engelen. Symbolisch zijn gouden adelaars verbonden met de cherubijnen, de engelen die de lichtbrug tussen hogere en lagere trillingsfrequenties in stand houden. Onze geest en ziel hebben een hogere frequentie dan het lichaam, maar rechtstreeks Goddelijk licht (licht dat geen schaduwen werpt) is zo intens dat wij dit nog niet kunnen verdragen. De cherubijnen / gouden eagles transformeren het Goddelijke licht naar een frequentie die wij wél kunnen ontvangen. En schaduwen horen daar bij.

Het werken aan je  kruinchakra kan voor hoofdpijn zorgen, maar die is voorbijgaand.

Liefs,
Ricca 
From Ricca with Love

Pink

#8
Hallo Ricca,

De roman ken ik niet maar er valt hier valt een kwartje. Niet alleen ben ik bezig ben de "Cursus in Wonderen" maar ook bereid ik me voor op mijn examen level 2 Chi Neng Qigong. Éen van de zaken die daar getoetst wordt is hoe je de 5 waarden van Dao in je dagelijks leven hebt ingebed. De 5 waarden van Dao zijn:

- Moed,
- Eerlijkheid
- Compassie
- Vertrouwen
- Discipline

Gedurende de opleiding worden je vaardigheden op die punten getoetst door zowel de Nederlandse als Chinese leraren. Nederigheid en neutraliteit in de zin van dienstbaar zijn aan het grotere geheel spelen daar een grote rol. Uiteraard komen ook andere punten zoals technische beheersing van de diverse vormen aan de orde maar attitude is heel belangrijk.

Daarbij heb ik in de periode van 1 t/m 6 oktober inderdaad Engelenbezoek gehad. In die dagen heb ik intensief samengewerkt met de Engelen van Reiniging en Liefde. Ik had al het idee dat mijn hoofdpijn hier verband mee hield. Inmiddels is de hoofdpijn een stuk minder maar nog niet helemaal weg.  Mischien maakt mijn kruinchakra overuren en moet ik de cursus in Wonderen even neerleggen en me volledig concentreren op mijn examenvoorbereiding. Bai Hui (de kruin) wordt hierbij intensief gebruikt.

Dat ik Engelse woorden gebruik verbaast mij wat minder. Ik heb een groot deel van mijn leven in het buitenland doorgebracht en heb op internationale scholen gezeten. Engels en Nederlands zijn dus beide talen waarin ik voel (Nederlands is net iets meer mijn moedertaal).

Dankjewel, Pink