Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Spoorrails

Gestart door just_madje, december 12, 2005, 22:21:51 PM

just_madje

Waar kan dromen over een spoorrails op duiden? Dat je tussen de sporen instaat en weet dat er elk moment een trein aan kan komen. maar dat je te verlamd bent om zelf weg te lopen, totdat iemand je helpt. de ene keer in de vorm van een persoon, de andere keer slechts een stem. soms komt de trein er ook wel aan, maar nooit word je erdoor geraakt...dan pas je precies tussen de sporen in. het is alleen weer elke keer extreem spannend, zo erg dat het als verlammend aanvoelt....

Kan iemand hier iets over zeggen?


Sandance

Hey!

Ik heb ook al zo vaak van trainrails gedroomd..ik droom dan telkens hetzelfde: dat er enorm veel rails zijn en dat niemand weet waar de treinen toekomen...ik zie iedereen weg en weer springen om maar niet onder de trein terecht te komen..hééél raar...

Liefs,

Dance

mamamaris

Dromen over verlamd zijn wijzen op impulsen of emoties waardoor je in conflict komt. Je wilt iets doen, maar je bent niet in staat door angst voor consequenties. Het wijst op een geestelijke blokkering of remming. Een bepaald deel van je karakter weigert om mee te gaan. Of, het tegenovergestelde, je wil je bevrijden van iets waardoor je achtervolgd wordt, maar je kunt je niet bewegen, omdat het onbewuste toch niet wil.

Deze tegenstrijdige gevoelens ontstaan vaak wanneer er een sterke (seksuele) aantrekkingskracht voor iets of misschien wel iemand bestaat, die tegelijkertijd afkeer oproept.

De trein is in dromen het symbool voor alles wat krachtig en vooruitstrevend is.

Treinrails (twee lijnen/rails) wijzen op een dualistisch conflict. Meestal ook een verwijzing naar het ego (spoor??). Je leven wordt teveel bepaald door de omstandigheden, omdat de vrije wil niet voldoende aanwezig is. Groetjes, Marisca


Ricca

Rails liggen vast. Als voorgebaande paden, uitgestippelde routes. Dit geldt vooral als je in een droom in de trein zit. Een trein kan niet uitwijken of een zijweggetje inslaan...

Als een trein op je afkomt terwijl je op de rails staat kan dat wijzen op het gevoel door gebeurtenissen overvallen te worden, de angst door iets/het leven meegesleurd te worden, het gevoel dat het leven ieder moment over je heen kan denderen. Het leven ervaren als iets dat machtiger is dan jezelf. Een situatie niet echt in de hand hebben.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rosie989

#4
Hoi,

Een trein brengt je naar je plaats waar je moet zijn. Denk maar aan een station, of perron. Daar moet je wezen , de trein raast op het spoor om op zijn plaats te arriveren.
Daarom zie ik een treinrail als het levenspad. Je stond even stil, je was verlamd en kon niet lopen (voortgang). Je kwam niet vooruit, en toch red een stem je telkens of iemand. Die iemand dat ben jij, je mooie innerlijke ik, je ziel.

Luister naar je ingevingen, om je verder voorwaarts te bewegen op je pad, en laat je niet van de wijs brengen (trein)...

Warme groet rosie

rosie989

Ricca we kruiste elkaar hahaha ;D

mamamaris