Gebroken hart / antwoorden gezocht in mediums met Lenormand kaarten

Gestart door S0PHlE, oktober 09, 2023, 13:59:24 PM

S0PHlE

Hallo allemaal!
Allereerst, dankjewel dat je mijn topic aangeklikt hebt en bereid bent dit te lezen. Ik zal het zo kort en beknopt mogelijk houden.

Onlangs zijn mijn vriend en ik uit elkaar gegaan na 1,5 jaar. Aanzienlijk ging dit vrij gemoedelijk. Hij had te kennen gegeven niet klaar te zijn voor een relatie en zich te willen focussen op werk zonder dat hij rekening moet houden met mij (hij werkt in de horeca, ik sinds een jaar niet meer). Hij gaf aan dat hij van me houd, maar dat het voor hem niet werkt en dat we niet bij elkaar passen.

Waar ik normaal vrij nuchter met dit soort situaties omga, ben ik dit keer helemaal van de leg. Omdat ik zó op zoek was naar antwoorden ben ik verslaafd geraakt aan www.mediumchat.nl, waar ik verschillende paragnosten/mediums gesproken heb welke allemaal lenormandkaarten voor me gelegd hebben. De één zei dat hij wel weer terugkomt, de ander zei van niet. Toen ben ik constant meer mediums gaan spreken om tot antwoorden te komen, maar de antwoorden blijven verschillend.

Zou iemand voor mij een legging willen doen zodat ik wat helderheid heb? Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Anja

Beste Sophie,

Hij komt er na anderhalf jaar achter dat hij nog niet klaar is voor een relatie? Hij houdt van je maar hij vindt tevens dat jullie niet bij elkaar passen??? Ik denk beste Sophie, dat ik hier al een mogelijk antwoord heb zonder kaarten. Wat jouw inmiddels ex vriend eigenlijk zelf al tussen neus en lippen door tegen je heeft gezegd:=

Hij zegt eigenlijk: met jou erbij kan ik niet doen en laten wat ik wil. Ik wil voor honderd procent doen wat ik zelf wil en met jou erbij lukt dat niet.

Beste Sophie, iemand die oprecht van jou houdt zegt dit niet tegen je en gaat voor jou voor de volle honderd procent. Ik hou van jou maar het werkt voor hem niet is dus in mijn optiek totale onzin! Hij wilde jullie relatie uitmaken maar is duidelijk bang voor jouw reactie geweest. Zo voel ik dat wel aan tenminste.

Wil jij met zo iemand een bestaan opbouwen? Denk jij dat dit haalbaar is?

Ik wil best een legging met Lenormandkaarten voor je doen maar dat wordt dan morgen. Uiteraard mogen andere mensen hier ook een poging wagen! Maar ik wil het in ieder geval mits jij het ook goed vindt.


Sterkte,

ANJA

S0PHlE

Hoi Anja,

Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat mijn beknopte versie misschien iets té beknopt is geweest, dus ik zal hier even het hele verhaal uittypen voor de volledigheid.

Hij en ik leerden elkaar kennen in januari 2022, via een datingapp. Toen we elkaar voor het eerst zagen was het echt liefde op het eerste gezicht en zijn we nooit meer echt uit elkaar geweest, waarna we vrij snel zijn gaan samenwonen. Ik was aan het afstuderen en werkte part-time in de horeca, hij werkte fulltime in de horeca als kok. We hadden daardoor hetzelfde ritme en brachten onze vrije dagen met elkaar door.
Een paar maanden later studeerde ik af en besloot ik de horeca uit te gaan, om werk te vinden in mijn vakgebied waar ik voor gestudeerd heb. Ik heb toen werk gezocht in ''zijn'' stad en ben daar een leven gaan opbouwen. Hij kreeg toen ook een nieuwe baan als chef-kok in het restaurant waar hij altijd al wilde werken. Hij vond dit spannend, want hij zegt faalangst te hebben op werkgebied en is iemand die zich nogal verliest in zijn werk.
De eerste maanden ging het goed, hij bleef wel een borrel drinken met collega's na werk maar zorgde ervoor dat hij ook genoeg tijd voor mij vrij had. Zijn vrije dagen waren maandag en dinsdag, dagen waarop ik op kantoor zat dus we hadden eigenlijk alleen die twee avonden na mijn werk ''samen''.

Rond de kerst vonden we een nieuw huis, waar best wel veel aan moest gebeuren. Daarnaast werd zijn oude huis verkocht en hadden we om en nabij 6 weken om het nieuwe huis ''woonklaar'' te maken. We werkten allebei full-time, hij had ook veel stress want dit was z'n eerste ''presteer''moment met het oog op een menukaart voor de feestdagen. Elke vrije minuut die we over hadden ging in het nieuwe huis zitten en de stress werd even teveel waardoor hij vrij impulsief een punt achter de relatie zette. Dit duurde welgeteld twee dagen want toen belde hij me huilend op. (Deze man is niet erg een gevoelsmens, denkt voornamelijk rationeel en heeft niet goed zicht op oorzaak-gevolg).

Alles ging weer goed en leuk, totdat zijn collega's aangaven dat ze het jammer vonden dat hij steeds als eerste weg ging bij de naborrel op werk en toen is eigenlijk de ellende een beetje begonnen. Hij begon meer te drinken, vond het lastig om nee te zeggen tegen collega's/tijd voor mij te maken.
Dit modderde een paar maanden aan waarin we regelmatig discussies hadden waarin hij het dreigde uit te maken (voornamelijk als hij gedronken had), maar we kwamen er altijd wel weer uit.

Afgelopen zomer waren we op vakantie in Portugal, vlak voor zijn 30e verjaardag. We zaten samen op het terras en toen gaf hij aan dat nu hij 30 werd hij écht volwassen wilde worden, voor z'n relatie met mij wilde gaan en minder wilde gaan drinken. Je kan het wel raden, bij terugkomst in NL sloeg dit na een paar werkdagen om in ''Ik ben 30, niemand gaat mij vertellen wat ik moet doen en ik doe wat ik wil''.

Na een ruzie zijn we toen op een break gegaan, waarin hij wilde kijken of hij me zou missen en of we het het waard vonden om voor te vechten. We hebben toen weinig contact gehad, maar hij is toen begin september wel nog mee geweest naar een familiebbq met mijn familie. Ik heb toen even bij mijn ouders geslapen die week, maar na de bbq wilde hij toch dat ik meeging naar ''ons'' huis, om me vervolgens te vertellen dat hij het echt niet meer met me zag zitten. De volgende dag heb ik in zijn familie app (zijn familie wonen allemaal in het buitenland) aangegeven dat we uit elkaar waren en dat ik daarom de app uitging. 
We hebben toen even een week geen contact gehad, vervolgens elkaar tegengekomen tijdens een avondje stappen en toen ben ik met hem mee naar huis gegaan.
Daarna weer even geen contact gehad, tot hij aangaf dat hij het wel fijn vond om nog met mij m'n 30e verjaardag te vieren (28 september). We hebben elkaar toen gezien, zijn begonnen met een koffietje omdat ik wilde kijken hoe ik me hierbij voelde en of ik het leuk vond om de hele dag verder met hem door te brengen. We zijn toen uiteindelijk samen naar Amsterdam geweest, bij een restaurant gaan eten waar we altijd al wilden eten. Hier kwamen de nodige flessen wijn aan te pas en vervolgens hebben we allebei gehuild dat we het lastig vonden en van elkaar hielden maar dat het gewoon niet werkt op dit moment.
(Hij heeft aangegeven het uit te maken omdat hij wel van me houd, maar zijn hoofd op dit moment vol zit en hij zich wil focussen op werk en geen rekening wil hoeven houden met een partner en daarom zichzelf niet klaar vind voor een relatie). Ik had op dat moment de huissleutels nog omdat ik de laatste verhuisdozen nog moest ophalen. In de trein kwamen we erachter dat hij zijn huissleutels in Amsterdam had laten liggen, dus hup, ik weer mee naar huis. Daar gelogeerd, verder niets gebeurd. De volgende dag ben ik na mijn werk naar Amsterdam gereden om zijn huissleutels op te halen (stom, ik weet het). Toen weer daar blijven slapen en zaterdagochtend (30 september) hebben we elkaar voor het laatst gezien. Toen nog ik hou van je gezegd, geknuffeld en allebei gehuid.

De volgende ochtend (1 oktober) ben ik 's morgens met mijn ouders naar het huis gegaan (hij was werken die dag en wist dat ik zou komen) heb ik mijn verhuisdozen opgehaald en de sleutels op de tafel achtergelaten. Heb hem toen een appje gestuurd in de trant van ''de sleutels liggen op tafel, ik ga je missen en ik wens je het beste'' (zoiets). Geen reactie terug, helemaal prima.
De volgende dag had hij personeelsuitje en heb ik 's avonds mijn spullen uitgepakt. Omdat ik alles opnieuw wilde wassen om zijn geur eruit te krijgen heb ik een stapel kleding die op de stoel naast mijn kant van het bed lag gewoon opgepakt en in een tas gegooid, zonder echt te kijken. Je raad het al.. Zijn paspoort zat er tussen.

Ik wilde hem toen dinsdagochtend een appje sturen om te vertellen dat ik zijn paspoort nog had, maar ik was ineens geblokkeerd op whatsapp. Ik heb hem toen gebeld en de telefoon ging over, dus ik smste hem dat ik hem echt belde voor iets belangrijks, en dat ik niet goed begreep waarom hij me geblokkeerd heeft, maar dat ik dus zijn paspoort had. Toen smste hij terug dat hij me geblokkeerd heeft omdat hij nog niet over me heen is maar weet dat het voor ons allebei beter is zo en dat hij wilde dat ik het paspoort in de brievenbus deed omdat het hem beter leek om elkaar even een tijd niet te zien of te spreken. Dus ik heb dat paspoort in de brievenbus gedaan met een klein briefje erbij dat ik het jammer vond dat het zo moest lopen en dat als we er allebei zo'n moeite mee hebben om los te laten (ik zat erg hoog in mn emotie haha ) dat we dan misschien moesten kijken of dit wel de juiste keuze was.

Toen kreeg ik later een smsje terug dat hij het paspoort had ontvangen en de tekst ''Ik hou van je maar ik wil verder met mn leven''. Dus ik natuurlijk gepikeerd; 'waarom zeg je dan dat je van me houd', waarop hij reageerde dat hij dat wellicht niet had moeten zeggen. Vervolgens zei hij dat hij me geblokkeerd heeft op whatsapp omdat hij niet meer van me houd, niet meer om me geeft en niets meer voor me voelt en ik hem anders niet laat gaan.

En dat was het laatste contact. Nu heb ik dus verschillende ''mediums'' gesproken en kaarten laten leggen en de uitkomst is 70% zegt dat hij nog bij gaat draaien en dat we voor het einde van het jaar weer in contact zijn en verder bouwen aan de relatie, en 30% zegt dat het echt helemaal over is. Mijn emoties slingeren daardoor natuurlijk heen en weer en ik betaal mezelf helemaal failliet aan mediums, dus ik probeer dat te vermijden.

Vandaar mijn vraag. Ik zou het fijn vinden als je een legging voor me wil doen en dankjewel voor het lezen van dit heeeele lange verhaal!

Fijne avond :)

Anja

Wow Sophie,

Wat een verhaal zeg :o Het is nogal wat wat jij de laatste tijd met deze man hebt doorgemaakt. Na drie keer goed doorlezen, haal de de volgende grote lijnen eruit.

-Jouw (ex) vriend is geneigd tot veel drinken. De kans op een (aankomend) drankprobleem is dus zeer groot!
-Hij is slecht in oorzaak en gevolg denken. Ik merk in ieder geval dat hij nogal eens belangrijke zaken vergeet, zoals dat paspoort en die sleutels. En dan moet jij er maar weer achteraan.
-Het lijkt mij ook iemand die zeer moeilijk keuzes kan maken en ik vraag mij af of hij zich wel daadwerkelijk wil vastleggen.

Ik denk eerlijk gezegd Sophie, dat het met deze man altijd halen en brengen blijft!! Hij zegt dat hij met z'n dertig jaar nu eindelijk volwassen wil worden, ik betwijfel of hij dat kan of wil. Via jouw verhaal, dit verhaal, geeft hij mij de indruk dat hij in essentie eigenlijk helemaal niet wil samenwonen maar het zeer voorlopig, misschien wel voor altijd bij hooguit een latrelatie  wil houden. Wil jij dat ook??
Hij zegt dat hij alleen faalangst op werkgebied heeft. Kan zijn maar ik betwijfel dat. Mijn gevoel lijkt nu aan t geven dat hij bang lijkt te zijn voor verantwoordelijkheden. En ook moeilijk prioriteiten kan stellen.

Kortom: heel wat voor jou! Wil jij dit? Vraag jezelf eens af: wat voor een toekomst heb ik met hem?

S0PHlE

Nou, ik kwam op een gegeven moment wel zelf tot de conclusie dat we wellicht iets te snel samen zijn gaan wonen, dus ik heb een lat relatie al voorgesteld, wat ik ook prima zou vinden. Op die manier blijf ik niet zo mijn best doen en blijf ik me ook focussen op mijn eigen leven. Hij had echter toen al in z’n hoofd besloten dat we niet bij elkaar passen en dat het niet werkt, dus hij stond daar niet voor open.

Ik heb afgelopen weken heel goed nagedacht of ik hem miste, of dat ik het idee van wat het had kunnen zijn mis en ben wel tot de conclusie gekomen dat het echt gaat om hem missen, dus dat ik hem nog steeds wil. Ik vergeet echt niet meer dat moment van elkaar voor het eerst zien en de connectie en het gevoel wat daarbij kwam kijken en hoe verliefd we op elkaar waren en hoeveel houden van het is/was.

Ik heb voor mijn laatst afgeronde studie de hotelschool gedaan en heb altijd wel geambieerd om ooit een eigen zaakje te hebben, dus dat ik voor nu de horeca uit ben is voor mij voornamelijk om me verder te ontwikkelen en ergens ook weer bij te dragen aan die droom van een eigen zaak (ik werk in HR). En die toekomst zie ik ook echt nog wel voor me met hem.

Wat me momenteel verward maakt is dat hij de ene keer zei “ik ben niet over je heen, ik hou van je” en een paar uur later dat hij niets meer voelt. Ik vind het geen contact heel zwaar en voel me er vervelend over dat hij me wellicht nu wel over me heen is, gezien er die dagen tussen mijn verjaardag en het laatste contact echt nog liefde zat.

Anja

Weet je Sophie,

Ik zal morgen, uiterlijk overmorgen een legging met Lenormandkaarten voor je doen. Ik zal kijken of hij dan nog bij je terugkomt.

Het is tenslotte jouw wens, jouw beslissing en jouw leven. Ik ben vandaag wat moe, wil me wel goed concentreren op jouw legging dus hou ik het bij morgen.








S0PHlE

Dankjewel Anja, dat waardeer ik.
En dankjewel dat je m’n verhaal wilde lezen. Ik wens je een fijne rust toe!

Anja

Beste Sophie,

Na goed uitgerust te zijn en me goed gefocust te hebben, heb ik voor jouw vraag een grote legging met 36 kaarten gedaan. Jouw vraag is: komt hij terug?
Ik heb voor jou De Dame als uitgangspunt genomen en voor hem De Heer.

Ik kan helaas alleen maar hopen dat je me nog net zo waardeert als nu, zodra je de uitkomst van deze legging onder ogen hebt gekregen. Ik krijg helaas niet recht of hij terugkomt. In plaats daarvan krijg ik een antwoord wat totaal niet op jouw vraag slaat!
Jij (De Dame) ligt in de uiterst rechtse lijn (toekomst) en uit de kaarten rondom jou haal ik als antwoord: dit is een ongunstige periode voor het aangaan van contracten. Afijn, lees zelf maar.

De Weg   -De Ring   -Het Kruis -De Beer   -Zeisen   -Het Kindje- De Klaveren  -Het Anker
De Hond  -Wolken    -Het Huis  -Het Schip  -De Slang-  De Lelie  -De Ooievaar  -De Tuin
De Brief   -De Berg   -De Toren -Het Boek  -De Ruiker- Muizen   -De Boom      -DE DAME
De Roede -DE HEER -De Vissen-De Vossen- De Maan - De Zon   -De Doodskist-De Ruiter
                                Sterren   -De Vogels -Het Hart  -De Sleutel


Zie eerst jullie beide kaarten DE HEER/DE DAME!
Jullie liggen niet in dezelfde lijn en ook nog eens ver uit elkaar: jij in de toekomst, hij bijna helemaal in het verleden. Zie eerst jouw kaarten; DE DAME. Alleen al de Ruiter en de Doodskist, geven voor mij aan dat je ervoor moet oppassen om met hem contracten aan te gaan. Contracten is natuurlijk een breed begrip. Toch zou ik als ik jou was nog eens heel goed je financiën nagaan. Hou er OOK rekening mee, dat hij in de toekomst (zeer) nalatig kan zijn in het zich houden aan afspraken en overeenkomsten.
Ik ga er vanuit dat hij sinds gisteren nog niks van zich heeft laten horen. De Sleutel schuin onder de Doodskist, zegt mij dat dit momenteel voor alle twee even het beste is. Met de Tuin en Het Anker boven je, sluit ik niet uit dat jij via via (De Tuin) aan info over hem komt (hieromtrent?).

Dan kijk ik nu naar zijn kaarten!
Zie de Berg, Roede en Vissen om hem heen! Deze kaartcombinatie geeft mij het gevoel, dat jouw (ex) meer wil dan hij eigenlijk kan. Het schijnt mij, dat hij angst heeft om een middelmatige indruk op jou en anderen te maken.
Ik heb het vage idee, dat hij mogelijk hier en daar een krulletje aan zijn situatie maakt, om beter op jou over te komen. Dit om zichzelf sterker te maken, vanwege toch wel sterke angsten. Hij voelt zich in ieder geval duidelijk niet safe staan.
Zie de kaarten boven hem: Berg, Wolken en de Ring! Met de Brief naast de Berg: voor mij overduidelijk zeer problematische communicatie, o. a. door wat ik hier al schrijf. Hij wil meer dan hij aan kan/vecht tegen zijn eigen angst en kan bepaalde dingen van hemzelf moeilijk accepteren denk ik.
Ik denk beste Sophie, dat hij momenteel eerst flink wat tijd voor zichzelf nodig heeft om zijn problemen/problematische situaties op te lossen.

Omdat de Tuin boven jou ligt en daarboven het Anker (het Anker ligt niet ver van jou vandaag dus ik ga van kort(er) verdriet uit), vraag ik mij af of je  nog bij hem wilt zijn als hij uiteindelijk bij jou terugkeert. Ik weet dat oprecht niet. Wat mij wel opvalt, is dat Het Hart bepaald niet tussen jullie in ligt, zelfs helemaal in de onderste rij, hoewel er-in ieder geval van zijn kant-nog een connectie is naar jou toe.

Wat bindt jou aan hem?? Wat heeft hij waardoor waarvan je het gevoel hebt dat je daar niet buiten kunt? Kun je dat eventueel in je eigen leven integreren en zo ja hoe?

Het wordt in ieder geval afwachten voor jou!

S0PHlE

Hoi Anja,

Hartstikke bedankt voor je tijd en moeite. Ik heb het gelezen en er even overnagedacht;

Kan het een huurcontract zijn? We woonden (onofficieel) samen en ik zou mijn huurcontract opzeggen en me inschrijven op zijn adres, maar stelde dit heel erg uit op basis van onderbuikgevoel. In de laatste fase van onze relatie kwam hij heel vaak afspraken niet na, niet financiëel gezien of iets, maar dan hadden we afgesproken en koos hij er toch voor om iets anders te gaan doen. We hebben elkaar inderdaad niet meer gesproken. Ik denk dat De Tuin wijst op dat ik toch stiekem regelmatig zijn instagram check.

Hij is altijd op mij en anderen overgekomen als een heel zelfverzekerd persoon, erg rationeel en niet in touch met zijn gevoelens. Ik denk beter te weten en dat er ergens wel een stuk onzekerheid zit, maar hij zal dit niet zo snel uitspreken. Zijn huidige baan vraagt erg veel van hem en eigenlijk is het enige waar hij echt goed in is koken, vandaar ook zijn keuze om vol voor zijn werk te gaan. Ik weet dat een collega van hem net ontslag heeft genomen en dat goede koks lastig te vinden zijn, dus daar zal ook ergens wat stress zitten. Ik denk al heel lang dat hij wat problemen op moet lossen, maar zie hem dit niet heel snel doen. Zijn coping is meer om de problemen uit de weg te gaan (o.a. slechte communicatie in ruzies en veel uitgaan en drinken na de break-up).

Je geeft aan dat de Tuin boven mij ligt en daar boven het anker en dat je uitgaat van kort(er) verdriet; hoe moet ik dit interpreteren? Als in, dat ik er sneller over heen zal zijn dan hij?
Hij doet momenteel alsof ik niet besta, dus ik begrijp niet goed wat de connectie naar mij toe kan zijn want ik merk zelf erg weinig van die connectie. Ik heb sterk het gevoel dat hij al over mij heen is en me nieteens mist of verdrietig is.

Wat mij bindt aan hem is denk ik dat ik héél graag had gewild dat hij ‘’mijn persoon’’ was en dat we in het begin van onze relatie zo’n enorme liefde gevoeld hebben, waar ik wellicht nog aan vasthou en heel hard voor gevochten heb. Ik denk ook dat ik me vasthoud aan de persoon zoals ik hem ken en niet hoe hij geworden is door zijn werk. Ik moet deze legging even laten bezinken denk ik, ben er nog niet helemaal over uit om op je vragen antwoord te kunnen geven 😊

Anja

Beste Sophie!

Als jij al zo'n onderbuikgevoel hebt bij dat huurcontract, dan NOOIT je huidige huurcontract opzeggen en je NOOIT laten inschrijven op zijn adres!! Jouw onderbuikgevoel waarschuwt jou al!! Dat jij stiekem zijn profiel op Instagram checkt, vind ik al geen goed signaal. Dit is voor mij een duidelijke indicatie dat jij hem ergens niet vertrouwt, waar dat ergens dan ook moge zijn. Immers: als de basis tussen jullie werkelijk goed geweest was dan had je die checks niet nodig gehad! Kortom: de basis van jullie relatie lijkt mij, zeker momenteel, minstens nogal wankel, zo zelfs niet goed.
Iets in mij zegt me dan weer wel, dat jij op zijn Instagram account vandaag of morgen weleens of iemand te zien krijgt wat je helemaal niet verwacht. Misschien dat ik dat dan gezien heb maar dat weet je denk ik zelf het beste.

Je geeft zelf al het antwoord op je vraag waarom hij nog steeds niets van zich heeft laten horen: hij ontloopt zijn problemen en hij voelt aan dat dit bij jou niet meer kan. Heel naar als je van zo iemand houdt maar weet dat zijn problemen jouw problemen worden als je hiermee doorgaat. Tegelijkertijd geeft dit aan dat hij niet voor jullie wil knokken door zijn problemen niet op te lossen.
Weet dat jij er in zo'n relatie altijd alleen voor staat, ook al ben je dan met zijn tweeën. Dan daarbij: als er zich iets voordoet zal jij weinig steun aan hem hebben.

Een korte periode van verdriet, wat ik hiermee bedoel vraag jij. Wel, er schoot me iets raars te binnen toen ik met deze legging bezig was. Weet je wat hij ook nog kan doen?? Heb ik zomaar een idee?? Ik weet niet of ik gelijk heb/krijg maar nogmaals: ik zie hem ergens voor aan.
Ik sluit niet uit dat hij vandaag of morgen op zijn Insta account een bericht met foto van een andere vrouw plaatst. Ik heb namelijk het idee dat hij zelf ook wel voelt dat jij nogal eens op zijn account zit. Ik denk, mogelijk om je te provoceren, die foto met (liefdes) tekst van die andere vrouw plaatst, kijken of en zo ja, wat jouw reactie hierop is.
Je moet natuurlijk zelf weten hoe jij hiermee omgaat, mocht hij dit doen maar dit is dan wel zeer tekenend voor hem! Vraag jezelf eens af............

Weet je Sophie, ik heb de legging nog eens bekeken. Voor nu is de connectie tussen jou en hem zeer dun, ook van zijn kant. Maar....zie de Weg/Ring/Kruis. Er zal een moment komen-mogelijk nadat hij je geprovoceerd heeft, zeg ik zo maar even-dat hij gaat begrijpen wat hij met jou heeft gedaan en hoe waardevol jij (voor hem) bent.

Maar wil jij dan nog???? Vraag het jezelf eens goed af!!


ANJA