slang

Gestart door carry, juni 12, 2014, 16:14:11 PM

carry

iemand zei me dat de slang voor oudere vrouw, of vrouw met donker haar, kan iemand me vertellen of dat zo is en hoe je dat weet? of is het interpretatie?

Sas-8314

#1
de slang (alle persoonskaarten) kunnen een persoonsomschrijving zijn zoals je al schrijft,
en/of een persoon met kenmerken zoals de slang deze heeft
zo kan een slang ook voor iemand met sterrenbeeld schorpioen staan.

Ben jij een schorpioen Carry ?
what defines us is how well we rise after falling

waterman

Hoi carry

Als je extra betekenis zorkt van kaarten kan je ook terecht op dit forum onder het kopje lenormand. Hierin staat ook heel veel uitleg per kaart.

Knoekie

*knoekie huppelt het topic binnen en zwaait vrolijk naar de aanwezigen*

Hier nog ff een link naar een nederlandse site met de kaart uitleggen, slang kan ook voor spiritualiteit staan

http://www.lenormandkaarten.com/kaartbetekenissen-lenormand-kort.php

Sas-8314

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat het woord spiritualiteit omvat/betekent voor Knoekie, maar ook anderen natuurlijk ?

en ook de slang ...
zeker omdat deze in de regel vrij snel als negatief wordt geduid.

:-*
what defines us is how well we rise after falling

Knoekie

Idd, ik heb de uitleg op de link nog eens gelezen en wellicht staat het voor zelfkennis die men niet graag ziet ofzo? zelfreflectie? ik vind het ook vaak een moeilijk te duiden kaart en duid hem het meest toch als transformatie tenzij de omringende kaarten heel negatief zijn

Sas-8314

en spiritualiteit Knoekie ?
what defines us is how well we rise after falling

carry

goedemorgen lenormand vriendjes,

nee sas ik ben kreeft, en beetje leeuw, 22 juli en ascendant boogschutter! lekker gecompliceerd dus :P

Sas-8314

het is zeker een bijzondere combinatie Carry
een hele uitdaging lijkt mij ;)

:-*
what defines us is how well we rise after falling

carry

hahaha...tja in mn hoofd eeuwige vrijgezel! freebird

Sas-8314

totdat de juiste voorbij komt en cupido zijn pijlen schiet ;)
dan komt de combi leeuw - kreeft omhoog denk ik dan  8)
mooier kan dat toch niet zijn ..
what defines us is how well we rise after falling

Knoekie

Ik ben over de spiritualiteit nog niet helemaal uit, ook had ik ergens gelezen dat het ook voor moeder en dochter kan staan, maar ik kan niet meer vinden waar ik dat gelezen had ???

Sas-8314

je weet toch wel waar spiritualiteit op zich voor staat Knoekie ?
what defines us is how well we rise after falling

Kristalletje

Volgens mijn boek hebben alle kaarten een evt. spirituele uitleg, die ook in dat boek staat :p

Ik heb altijd begrepen dat spiritualiteit in het algemeen vertegenwoordigd wordt door Lelie?

Ik kwam eerst altijd tegen dat het duidt op een jaloerse vrouw. Oude vrouw heb ik niet eerder gehoord, juist niet meen ik. De vrouw op het kaartje, he, in het medaillon. En dat is toch meen ik geen oude vrouw maar een jonge vrouw met rood haar. (Weet niet zeker meer, op mijn kaartjes staan die medaillons - gelukkig - niet afgebeeld  :P  )
Maar moet zeggen dat ik die uitleg van een vrouw zelden tegen ben gekomen tot nu toe in leggingen. Meestal duidt het toch op iets anders. BIj mij dan toch.

De Slang kan op uiterlijkheden wijzen, dus dat dat belangrijk is voor iemand of een situatie, een ketting of armband (heb ik een keer ook gehad), ik associeer het zelf ook met flexibiliteit, een situatie / persoon / bericht enz. met een 'bijt', dus dat het in eerste instantie oké was, maar ineens komt de aap uit de mouw en au, dat doet pijn! Letterlijk of figuurlijk.
Figuurlijk gebeten worden, door wat dan ook, hond, wesp, mug etc. Gevoel alsof je verstikt wordt, figuurlijk dus, door iemand of situatie, denk wurgslang.
En dan natuurlijk "het addertje onder het gras"

Ik zie zelf de Slang niet meer per se als negatief, maar eerder als een waarschuwing om alert te zijn, goed op te letten.
Maar in Grand Tableaus is de standaard uitleg doorgaans wel negatief toch? Dag- of weekleggingen zijn toch altijd een ander verhaal.

Spiri gezien kan de Slang zeker gezien worden als Kundalini energie, waarvan gezegd wordt dat het als een opgerolde slang aan de basis van je ruggewervel 'slaapt' tot de Kundalini kan ontwaken. (Ligt vlak naast je wortelchakra).

Knoekie

waarom zie je em in een maandlegging wel negatief en in een week of daglegging niet negatief kristalletje? Ik dacht altijd dat het aan de omringende kaarten lag